Smartwatch om kind te volgen?
zondag 28 mei 2017 om 19:13
Ons zoontje (7) heeft nogal de neiging om weg te lopen als hij iets interessants ziet. Door zijn ass en adhd denkt hij op zulke momenten totaal niet aan het feit dat hij ons kwijt zou kunnen raken.
Hij heeft wel een bandje met zijn naam en onze telefoonnummers op, maar ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen. Zoals ik hem ken, zie ik hem er goed toe in staat om zomaar met iemand mee te lopen.
Ik heb nu gehoord dat je blijkbaar een smartwatch kan gebruiken als gps om hem te volgen? Met een app op je smartphone?
Kent er iemand hier iets van smartwatches? Zonder toeters en bellen, gewoon tegen een stootje bestand en dat je kan zien waar hij zit.
Hoe werkt dat dan juist? Met een sim-kaart? Gekoppeld aan je abonnement? Of vraag ik dit beter aan het bedrijf waarbij we geabonneerd zijn, aangezien ik niet in Ndl woon?
Alvast bedankt!
Hij heeft wel een bandje met zijn naam en onze telefoonnummers op, maar ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen. Zoals ik hem ken, zie ik hem er goed toe in staat om zomaar met iemand mee te lopen.
Ik heb nu gehoord dat je blijkbaar een smartwatch kan gebruiken als gps om hem te volgen? Met een app op je smartphone?
Kent er iemand hier iets van smartwatches? Zonder toeters en bellen, gewoon tegen een stootje bestand en dat je kan zien waar hij zit.
Hoe werkt dat dan juist? Met een sim-kaart? Gekoppeld aan je abonnement? Of vraag ik dit beter aan het bedrijf waarbij we geabonneerd zijn, aangezien ik niet in Ndl woon?
Alvast bedankt!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
dinsdag 30 mei 2017 om 21:34
Is ook niet nodig, maar mijn moeder wist wel waar die schoolvriend woonde en als ik niet op tijd thuis was, belde ze even naar die mensen om te vernemen of ik al onderweg was...MoirenPhae schreef: ↑30-05-2017 21:31Op de basisschool kende mijn moeder idd iedereen. Op de middelbare niet.
Nu net zo.
Daarbij niets vaags, ze wist waar ik was en waar ik te bereiken was.
Bij zoon net zo. Op de basisschool wist ik het, op de middelbare niet. Lijkt me erg ziek dat ik eerst de mama van de 14 jarige een handje kom geven en een blik in het huis te werpen voordat hij daar heen mag.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 30 mei 2017 om 21:38

dinsdag 30 mei 2017 om 21:48
Ik heb er geen ervaring mee, maar de logica zegt dat de plaatsbepaling van zo'n ding afhankelijk is van GPS en niet van iets interns. Dus in principe net zo nauwkeurig als je telefoon (in gebieden waar geen wifi aanstaat enzo waardoor het ding preciezer weet waar hij is) en alle andere dingen met GPS.Belle73 schreef: ↑29-05-2017 20:13Raakt je kind in paniek als hij kwijtraakt in een pretpark? Anders zou ik gewoon een plek met hem afspreken waar jullie elkaar weer vinden en hem een armbandje met jouw telefoonnummer omdoen en hem uitleggen dat hij naar iemand van het pretpark moet gaan om jou te laten bellen. In een pretpark kan er niet veel gebeuren, lijkt me. En dan lijkt me zo'n smartwatch ook niet echt een oplossing, vraag me nogmaals af hoe nauwkeurig hij is. En dat lijkt me weinig te maken te hebben met openbare weg of niet, maar hoe nauwkeurig dat ding zijn plaats kan bepalen.
Kan inderdaad zijn dat het ontvangertje minder goed werkt bijvoorbeeld binnen, minder sterke ontvangst. Maar buiten in een pretpark is GPS gewoon GPS.
Voor jouw doel kan ik me prima voorstellen wat je er mee wilt TO. Gelukkig krijg je ook tips van mensen met ervaring en niet alleen mensen die de discussie opstoken. Het ging er niet om waarom jij hem wilt gebruiken, maar hoe het werkt en of het goed werkt (praktisch) etc. Je hoeft je niet te verdedigen

dinsdag 30 mei 2017 om 21:51
Mijn moeder had dat systeem ook hoor. Maaruh, via app kan je niet zien hoe het daadwerkelijk gaat. Met eerst thuiskomen ook niet. Ik kwam thuis, sprak met mijn moeder af dat ik die avond na hobby met X mee naar huis zou fietsen, ze kende X ook, maarja, ik ging met Y of alleen als dat beter uit kwampejeka schreef: ↑30-05-2017 19:30Waar het om gaat is dat veel ouders denken dat als ze hun kinderen maar veel elektronische gadgets geven waarmee ze eventueel in verbinding kunnen staan met het thuisfront, dat ze dan aan hun ouderlijke plicht qua weten waar je kind is hebben voldaan. En dat vind ik onzin. Ik vind het bezopen dat een kind van 11 alleen maar even hoeft te appen dat het na school ergens heen gaat en dan is het blijkbaar OK, ook al heb je als ouder geen idee óf het kind daar daadwerkelijk heengaat, of er dan toezicht is, en met wie het kind er dan heen gaat, want tja, dat kan je via de app nou eenmaal niet zien, dus dan moet je maar geloven dat het allemaal klopt. Dan kan je me ouderwets vinden of niet, maar dan vond ik het systeem van mijn moeder (ná school naar huis, weten met wié je omgaat en wáár, en als ze het geen goed idee vond, gebeurde dat gewoon niet) toch wat meer vertrouwen geven. En tuurlijk was ik het soms hardgrondig oneens met haar beslissing, maar als ik achteraf terugkijk, had ze gewoon gelijk. Maar het is té makkelijk om te vinden dat je je kinderen in de gaten houdt puur omdat ze kunnen appen. Vind ik dan.

dinsdag 30 mei 2017 om 21:53
Klopt. Mijn hele generatie is daardoor sterk in de ontwikkeling geremd, dat hun moeder zomaar naar de ouders van een vriendje belde om te vragen of je al onderweg was... de wachtkamers van de psychiaters zitten vol met mensen die van dat vreselijke trauma moeten af komen...MoirenPhae schreef: ↑30-05-2017 21:38Lekker zo'n moeder in je nek. Erg beperkend voor de ontwikkeling.

dinsdag 30 mei 2017 om 21:56
Zaten ze maar daar.pejeka schreef: ↑30-05-2017 21:53Klopt. Mijn hele generatie is daardoor sterk in de ontwikkeling geremd, dat hun moeder zomaar naar de ouders van een vriendje belde om te vragen of je al onderweg was... de wachtkamers van de psychiaters zitten vol met mensen die van dat vreselijke trauma moeten af komen...
dinsdag 30 mei 2017 om 22:03
Tuurlijk is dat zo, je deed allemaal wel eens iets "buiten de afspraken" om. Maar feit is dat als ik na school thuis kwam en al van plan was iets te gaan doen waarvan ik zomaar dacht dat mijn moeder het niet helemaal geweldig zou vinden, het verdomd veel moeilijker was om mijn moeder in haar gezicht een smoesje op te hangen (want dan merkte ze echt wel dat ik er omheen draaide), dan wanneer ik haar gewoon een elektronisch berichtje had kunnen sturen... snap je? En tuurlijk vond je dat soms lastig en vervelend als kind, want pfft, je wist toch zelf wel wat je deed... maar achteraf gezien, toch maar goed dat mijn ouders er waren vaak.aaaanne schreef: ↑30-05-2017 21:51Mijn moeder had dat systeem ook hoor. Maaruh, via app kan je niet zien hoe het daadwerkelijk gaat. Met eerst thuiskomen ook niet. Ik kwam thuis, sprak met mijn moeder af dat ik die avond na hobby met X mee naar huis zou fietsen, ze kende X ook, maarja, ik ging met Y of alleen als dat beter uit kwam. Ik denk dat mijn moeder ook dacht dat het prima werkte, die methode.
dinsdag 30 mei 2017 om 22:10
Linkje?vrouwjagersma schreef: ↑30-05-2017 21:31Gedaan. Nu maar hopen dat het geen reltopic wordt, want ik vind het echt interessant.

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
dinsdag 30 mei 2017 om 22:20
In elk geval heeft het verdomd goed uitgepakt voor 9 van 12 kids die ik heb mogen opvangen, die zijn er sociaal behoorlijk van opgeknapt, hebben nu een leuke baan en een goede zelfstandige basis, die ze van hun eigen ouders niet kregen, om welke reden dan ook. De 3 anderen hebben nog wat hulp nodig, 2 waarschijnlijk voor lange tijd, maar die zien mijn man en mij als hun ouders, en we blijven ze onvoorwaardelijk steunen.
Maar waar het om gaat is: het eerste wat we met die jongeren deden was structuur aanbrengen, regels en grenzen, niet met de zweep erover, maar gewoon duidelijk maken hoe we met elkaar omgingen. En daar hoorde bij: weten waar je bent, met wie, wat je gaat doen en hoe laat je er weer bent.
Kan jij helemaal ouderwets vinden, of raar, mag je van mij, of dat dat betekent dat ik sociaal onaardig ben opgedroogd. Ik weet wel beter.

dinsdag 30 mei 2017 om 22:24
Jongeren die al een achterstand hebben e/o probleemjongere zijn hebben vanzelfsprekend wat meer de hand van een volwassene nodig dan een kind wat zich op gezonde wijze ontwikkelt in een veilige omgeving.
Doe je dat bij een kind dat zich normaal ontwikkelt, dan is de kans groot dat je de ontwikkeling belemmert.
Doe je dat bij een kind dat zich normaal ontwikkelt, dan is de kans groot dat je de ontwikkeling belemmert.
woensdag 31 mei 2017 om 09:16

woensdag 31 mei 2017 om 13:39
zondag 30 juli 2017 om 16:58
Ik zie jou wel vaker posten en ik vind dat jij wel gelijk hebt. In dit topic wordt er gedaan alsof er heel veel wegloopkinderen zijn maar als is dat waar, dan weet je toch dat je heel goed op dat wegloopkind moet letten?
zondag 22 oktober 2017 om 16:49
Klopt inderdaad. Softe opvoeding. Ouders volgen een niet bestaand boekje dat je kind zo snel mogelijk los laten lopen zonder toezicht erbij hoort.pejeka schreef: ↑28-05-2017 20:08De wereld is geen ding dat vanzelf verandert of beweegt. Als er al dingen gevaarlijker zijn, is dat omdat wij als mensen zélf bepaalde moraal hebben losgelaten, of dingen uit de hand hebben laten lopen. Niet omdat er een soort oncontroleerbare kracht van buitenaf dat bepaalt.