Mobiel abonnement verlengen/overstappen?!

vrijdag 16 juni 2017 om 13:35

De kwestie: ik heb een mobiel abonnement lopen bij Telfort. Die loopt al jaren (steeds verlengd) en ik heb vorig jaar zelf een nieuwe telefoon gekocht. Wat ik nu graag wil is op korte termijn een nieuw nummer én een nieuwe telefoon. Telfort kan niks voor me betekenen, want ik kan pas in september verlengen en dus evt nieuwe telefoon krijgen. 
Het ergert me dat er geen andere optie lijkt te zijn dan een nieuw abonnement afsluiten en even laten overlappen met de huidige. Of hebben jullie nog ideeën? Hoor het graag!
                    Het ergert me dat er geen andere optie lijkt te zijn dan een nieuw abonnement afsluiten en even laten overlappen met de huidige. Of hebben jullie nog ideeën? Hoor het graag!

zaterdag 17 juni 2017 om 16:02

Je kan na het eerste termijn per maand opzeggen. Dat eerste termijn is al jaren voorbij. Dus kan ze opzeggen per maand.yourlocalhero schreef: ↑16-06-2017 15:02Je kunt in je mijntelfort app kijken naar je eind contract datum , maar denk niet dat ze aan de telefoon zomaar zeggen dat het pas vanaf september kan.
Ik zou lekker gaan voor een simonly abbo, bij ben is dat heel goedkoop.

zaterdag 17 juni 2017 om 17:24

Fee-de-Goede schreef: ↑17-06-2017 16:02Je kan na het eerste termijn per maand opzeggen. Dat eerste termijn is al jaren voorbij. Dus kan ze opzeggen per maand.
Ik zou lekker gaan voor een simonly abbo, bij ben is dat heel goedkoop.
Ze zegt dat ze steeds verlengt...en dat Telfort haar pas in september kan helpen. Dat betekend dat ze gewoon nog binnen contract zit anders had het al gewijzigd kunnen worden.

zondag 18 juni 2017 om 14:51

Meestal is zelf een telefoon kopen en een simonly afsluiten goedkoper. Kijk anders eens op tweakers voor ervaringen over telefoons; voor ongeveer 200 EURO heb je een heel fatsoenlijk toestel. Afhankelijk van hoeveel je belt etc. hoeft een sim only niet duurder te zijn dan een tientje per maand.

Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

zondag 18 juni 2017 om 15:39

Ook als steeds verlengt kan je na het eerste termijn ( duur van 1e contract) gewoon daarna elke maand opzeggen. Dat Intern ze moeilijk doen over verlenging met nieuwe telefoon is wat anders dan kunnen opzeggen he?yourlocalhero schreef: ↑17-06-2017 17:24Ze zegt dat ze steeds verlengt...en dat Telfort haar pas in september kan helpen. Dat betekend dat ze gewoon nog binnen contract zit anders had het al gewijzigd kunnen worden.

zondag 18 juni 2017 om 15:58

Is dat wettelijk bepaalt? Want bij een verlenging ga je in principe voor een bepaalde periode (1 a 2 jaar) door.Fee-de-Goede schreef: ↑18-06-2017 15:39Ook als steeds verlengt kan je na het eerste termijn ( duur van 1e contract) gewoon daarna elke maand opzeggen. Dat Intern ze moeilijk doen over verlenging met nieuwe telefoon is wat anders dan kunnen opzeggen he?
Mocht ze nou stilzwijgend door verlengen na het eerste termijn dan is ze inderdaad maandelijks opzegbaar.

maandag 19 juni 2017 om 16:51

maar per wanneer stopt je abonnement bij Telfort dan? Januari 2018? Dan betaal je al die tijd dubbel. Tenminste: ik begrijp dat je kennelijk in januari verlengd hebt, en daar van Telfort iets voor gekregen hebt. Een korting of gadget oid.?
Als je helemaal niets doet, loopt je abonnement na de initiële periode gewoon verder, tegen de oude voorwaarden. Zo draait mijn abonnement al sinds 2010 tegen de voorwaarden van die tijd.
Omdat die gunstiger zijn dan wat verlengen oplevert, doe ik niets en houd ik die voorwaarden. En kan ik per maand opzeggen.
Ga ik in op de aanbieding van de provider voor een korting of een toestel erbij, dan zit ik een jaar vast. (en vervalt mijn oeroude voordeel).
Dus als jij niet per direct kunt verlengen, moet er iets gebeurd zijn waardoor je contract is vernieuwd. Maar dan moet je ook niet op kunnen zeggen, dus nu naar een andere provider gaan zou dan toch dubbel betalen betekenen? Of mis ik iets?
                    Als je helemaal niets doet, loopt je abonnement na de initiële periode gewoon verder, tegen de oude voorwaarden. Zo draait mijn abonnement al sinds 2010 tegen de voorwaarden van die tijd.
Omdat die gunstiger zijn dan wat verlengen oplevert, doe ik niets en houd ik die voorwaarden. En kan ik per maand opzeggen.
Ga ik in op de aanbieding van de provider voor een korting of een toestel erbij, dan zit ik een jaar vast. (en vervalt mijn oeroude voordeel).
Dus als jij niet per direct kunt verlengen, moet er iets gebeurd zijn waardoor je contract is vernieuwd. Maar dan moet je ook niet op kunnen zeggen, dus nu naar een andere provider gaan zou dan toch dubbel betalen betekenen? Of mis ik iets?

dinsdag 27 juni 2017 om 11:12

Ik lees dat je steeds hebt verlengd, dan ga je een contractperiode aan van 1 of 2 jaar aan.Dus betaal je telfort tot januari 2018, tegen die tijd moet je je abonnement bij telfort wel opzeggen.Daarna ben je vrij en ben je van je verplichting af,Je kunt altijd naar een andere provider overstappen, maar in dit geval betaal je dan tot jan. 2018 dubbel.Als ze je abonnement stilzwijgend hebben verlengd, en je bent er langer dan je afgesloten abonementsperiode, dan mag je per maand opzeggen.Een tip, als je het te lang vind duren,zoek dan een provider waar je per maand mag opzeggen.Inne schreef: ↑16-06-2017 13:35De kwestie: ik heb een mobiel abonnement lopen bij Telfort. Die loopt al jaren (steeds verlengd) en ik heb vorig jaar zelf een nieuwe telefoon gekocht. Wat ik nu graag wil is op korte termijn een nieuw nummer én een nieuwe telefoon. Telfort kan niks voor me betekenen, want ik kan pas in september verlengen en dus evt nieuwe telefoon krijgen.

dinsdag 27 juni 2017 om 11:14

Bij Tmobile kun je 4 maanden van te voren overstappen en krijg je korting op de losse aanschaf van een telefoon. Daarbij is deze week geloof ik nog extra korting omdat ze madness ofzo hebben. Ik heb iedere maand nog eens 5 euro extra korting omdat ik een groep heb met andere Tmobile abonnees.
Oh sorry had niet alles gelezen, als het tot Jan loopt zou je dus een overlap hebben van eind oktober tot januari..
                    Oh sorry had niet alles gelezen, als het tot Jan loopt zou je dus een overlap hebben van eind oktober tot januari..