Verrassingsboxen

22-06-2017 09:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik van het bestaan af weet heb ik die verrassingsboxen al leuk gevonden. Ik bedoel dan dat je ergens een abonnement op neemt en dan maandelijks een doos toegestuurd krijgt met diverse spulletjes, zonder dat je van tevoren weet wat erin gaat zitten. Het kan dan enorm tegenvallen, of je ontdekt allemaal leuke nieuwe dingen. Vaak overstijgt de waarde van zo'n box de prijs die je ervoor betaalt.

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe boxen om te kunnen ontdekken, maar ik merk dat ik op Google niet zo heel ver kom. Dus ik was benieuwd of jullie wel eens zo'n box proberen, welke je geprobeerd hebt en wat jullie ervaringen zijn!
Ik zal meteen aftrappen:

Ik heb heel lang de box van Styletone gehad. Absoluut de moeite waard, elke maand leuke make-up dingetjes, smeersels of andere leuke goodies. Was voor mij elke maand het geld meer dan waard, ben er alleen mee gestopt omdat ik op een gegeven moment zo ontzettend veel had, dat ik eerst eens dingen ben gaan opmaken.

Heel recent heb ik een box van Hip en Mama bestelt. Helaas zag ik pas veel te laat dat dit vooral leuk is om te doen vanaf het begin van je zwangerschap en je dan driemaandelijks een box krijgt die past bij de fase van je zwangerschap en daarna bij je kindje. Ik kon nu alleen de laatste box bestellen voor mijn kindje. Ik vond hem leuk, maar hij is wel heel erg duur...

Nu ben ik me aan het oriënteren op een box waarbij je maandelijks een aantal kinderboekjes krijgt die passen bij de leeftijd van je kind. Lijkt me ontzettend leuk, maar mijn kindje is nog zo jong dat ik bang ben dat we straks hier een complete bibliotheek thuis kunnen beginnen :)
stap 1; neem een envelop, schrijf daar je adres op en plak een postzegel
stap 2; pak je portemonnee en doe hem open met je ogen dicht, grijp dan blind wat biljetten
stap 3; stop nog steeds zonder te kijken in de envelop en maak deze dicht
stap 4; doe op de post

verassing; je hebt je geld weer !
Lorem Ipsum
ibood boxen zijn leuk.
Lastig te krijgen, maar zit doorgaans een hoop waarde in.

Zoek maar op youtube op "unboxing ibood box"
padme84 schreef:
22-06-2017 09:08
Vaak overstijgt de waarde van zo'n box de prijs die je ervoor betaalt.
En vaak gebruik je de helft of zo niet, kun je dat later weggooien en heb je dus nog teveel betaald voor wat je wel gebruikt...
Aliexpress! Klik klik en maanden later krijg je vanalles.
Iets kopen wat je eigenlijk niet nodig heb maar puur uit luxe of voor het hebben. Nee laat maar.
Mijn ding is het ook niet. Zonde van het geld.
Ik zie zo'n box als een cadeautje voor mezelf...
Ik ben altijd 'te gierig' om van die crèmetjes enzo te kopen voor mezelf, maar in zo'n box zitten dan van die luxe dingen, die ik dan wel ga gebruiken...of niet, maar voor die 15 euro heb ik wel lol. Ben net een klein kind als ik de box open :whistle:
Ik heb eerder dit jaar een box van celebrate books cadeau gehad.

Dat is een (YA) book met een aantal passende cadeautjes erbij. Leuk idee, maar nog best duur, zo'n 30 euro per box. Dan kies ik toch liever zelf mijn boeken uit.
parbleumondieu schreef:
22-06-2017 09:42

:proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
_Marana_ schreef:
22-06-2017 09:39
En vaak gebruik je de helft of zo niet, kun je dat later weggooien en heb je dus nog teveel betaald voor wat je wel gebruikt...

Dit.

Ik heb een paar keer Bluxbox, Styletone en Deauty besteld, en merk dan een half jaar later dat 90% van die spullen na de eerste keer testen ongebruikt blijven liggen en ik ze weggeef.
Er zat eigenlijk nooit iets in dat ik én wil verder gebruiken én gemakkelijk verkrijgbaar is (al dan niet online).

Ik heb voor mezelf per 01.01.2017 een no-buy ingesteld voor make-up, eerst maar even opgebruiken wat ik al heb, en ik merk dat ik toch heel vaak naar dezelfde kleurtjes grijp.
Ik ben jarig in december, en ik mag van mezelf voor m'n verjaardag een Naked Palette, dezelfde kleurtjes als wat ik nu dagelijks gebruik maar van betere kwaliteit, en dat voor de prijs van een stuk of 3 van die boxen.
Denk ik dat ik daar meer aan ga hebben dan aan 'wow, cadeautje - blijft nutteloos in de kast liggen'.
MonicaG schreef:
22-06-2017 10:31

Ik ben jarig in december, en ik mag van mezelf voor m'n verjaardag een Naked Palette, dezelfde kleurtjes als wat ik nu dagelijks gebruik maar van betere kwaliteit, en dat voor de prijs van een stuk of 3 van die boxen.
Denk ik dat ik daar meer aan ga hebben dan aan 'wow, cadeautje - blijft nutteloos in de kast liggen'.
Ja precies.

Ik merk dat het mij tegen de borst stuit. Ik ben helemaal niet vreselijk milieubewust, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb wat moeite met de consumptiemaatschappij denk ik. Zo zonde, die verspilling!
Ligt eraan van wie je het krijgt. Van de ene voelt het waardevol en van de andere niet.

Een duur merk voelt beter dan goedkoop, hoewel je met je verstand weet dat het onzin is.

Wat betreft voedsel eet ik een heleboel niet en áls ik het eet is het vaak vies. Apart maar niet lekker. Anders had ik het al eerder gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
parbleumondieu schreef:
22-06-2017 09:42
:lol: hier ook! Altijd een verassing welk pakketje nu weer is binnen gekomen. Vaak iets waarvan je helemaal vergeten bent dat je het überhaupt besteld had...
Ik heb eens een heel grote mand met verschillende delicatessen gehad. Wijn en veel verschillende harde worsten met zo'n keihard vel. Moet peperduur zijn geweest. Het bleef heel lang in de mand staan, daarna veel in de ijskast gezet maar na het eerste proeven is bijna alles in de vuilnisbak beland. Salami-achtige worst, metworst, franse locale worst met een bijzonder gore smaak.

Dus lief van de gulle gever maar echt doodzonde.

Ik ga maar weer eens naar Ali idd. Alleen hetgene wat ik wil hebben - een echte stevige lichtgewicht klein opvouwbare roltas - hebben ze alleen in een kwaliteit waarvan ik weet dat die slecht is. Blokker verkocht die eerder voor veel minder en die zakte bij een belasting van drie kilo al door zijn wieltjes.
Kerst doehetzelfpakketten ga ik maar alvast bestellen - dan ben ik altijd op tijd. Diamond painting misschien. Vorig jaar had ik een groot kersthuis (niet van Ali) waar ik verrassend lang aan bezig was.
Kersenpitje schreef:
22-06-2017 10:11
Ik zie zo'n box als een cadeautje voor mezelf...
Ik ben altijd 'te gierig' om van die crèmetjes enzo te kopen voor mezelf, maar in zo'n box zitten dan van die luxe dingen, die ik dan wel ga gebruiken...of niet, maar voor die 15 euro heb ik wel lol. Ben net een klein kind als ik de box open :whistle:
Precies, zo zie ik het ook :) Ik geef alleen geld uit wat ik 'over' heb en zie het gewoon als een leuk extraatje. Kan er ook echt naar uitkijken om het uit te krijgen en uit te pakken.

Als ik het idee heb dat het zonde van mijn geld is, ik van alles niet gebruik of me 'afgezet' zou voelen, dan deed ik het niet :) Dus heel lief, al die opmerkingen over dat het zonde van je geld is...dat zal het voor sommige mensen ook zeker zijn! Maar in mijn geval dus niet :)
Ik krijg geen fijn gevoel over mezelf als ik achteloos met spullen omga waar een ander zich rot aan gewerkt heeft of die het milieu belasten. Dat is er als kind bij mij ingeramd.

Ik weet ook wel dat de vuilverwerking het er wel weer uithaalt om er vuilniszakken van te maken. Tenminste die kans bestaat en anders wordt het verbrand. Maar toch, het ongemijnt de waarde van geld.

Hoewel ik kastruimte heb weet ik toch niet goed meer waar ik het laten moet. Dan doe ik de kast open en schaam me. Het is niet de bedoeling andermans plezier te verpesten maar ja ik associeer het met het topic.
Een verassingsbox lijkt me ook leuk, maar ik wil maandelijks van alles krijgen. Dan zit ik op den duur met een hoop spullen en ik wil het liefst alleen spullen ontvangen die ik regelmatig gebruik.

Als er tips zijn voor kwartaaldozen of dozen die je per stuk kan bestellen dan hoor ik het graag :)
Ik had een tijdje beautybox (denk ik). Was heel leuk en ik gebruik heel veel nog steeds.
De doosjes zijn ook mooi en handig om je makeup in te ordenen.
Ik ben gestopt omdat ik veel heb en gewoon moest opmaken. Maar veel leuke nieuwe producten ontdekt.
Ik zou heel graag die van sephora willen maar die levert niet in nl....
Blux, Styletone en Birchbox kun je idd per stuk bestellen, prijs ligt rond de €15.00.
MonicaG schreef:
22-06-2017 13:16
Blux, Styletone en Birchbox kun je idd per stuk bestellen, prijs ligt rond de €15.00.
Levert de Birchbox ook aan Nederland?
Ik heb ooit een tijdje beautybox gehad. In het begin vond ik het heel leuk, ik voelde me net een klein kind dat een cadeautje mag uitpakken. En er zaten kwalitatief best aardige spullen in.

Maar na verloop van tijd merkte ik dat ik vrijwel niks echt bleef gebruiken. En toen ging het me tegenstaan, telkens weer een doos vol nutteloze cosmetica.

Het geld vond ik niet zo erg, als het iets is waar ik blij van word mag ik dat van mezelf best uitgeven en ik ben verder met kleding en zo vrij sober.
Maar niet allemaal zooi in huis halen die ik toch niet gebruik. Dat ging me tegenstaan.
padme84 schreef:
22-06-2017 13:48
Levert de Birchbox ook aan Nederland?

Ik ken Birchbox van meestal Nederlandse beautybloggers, dus ik vermoed dat wel in NL leveren dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven