Laat thuis

30-06-2017 10:42 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag leer ik van jullie hoe ik met het verschil van mijn partner en mij om moet gaan.

Mijn partner maakt het altijd erg laat als hij weg gaat. Als hij een avond weg gaat vind ik dat geen probleem natuurlijk, maar hij komt nooit gewoon eens lekker op tijd thuis. Daarmee bedoel ik 23u / 23:30, zodat we samen naar bed kunnen. Nee als hij weg gaat is hij nooit de eerste die naar huis gaat, soms gaat hij naar zijn neven, vaak naar kameraden of maakt het laat na zn werk. Vannacht was ik er erg zat van. Het is een doordeweekse avond en we hadden app contact om 23:30, hij kwam zo zei hij. Maar hij kwam niet en om 03:00 was hij er nog niet. Ik kon niet slapen omdat ik er niet zo goed tegen kan dat ik dan ineens alleen lig. Ik wist het ook niet van tevoren, hij ook nooit. Dus ik vrat me op in bed. Hij zat bij een kameraad, die hier een aantal huizen verderop woont. Om 03:00 ben ik erheen gegaan en heb daar uit de pan geveegd. Eerst gevraagd of hij thuis wilde komen en toen hij weer zei: ik kom er zo aan als ik Mn bier op heb, werd ik boos. Na mijn preek gezegd te hebben 😓 ben ik naar huis gegaan. Hij was er na een half uur nog niet. Ik ben toen wederom heen gegaan en geëist dat hij mee ging. Deze keer kwam hij mee. Het gebeurt niet zo vaak dat hij ZO laat is, maar "laat" als in een uur of 01:00 komt wel een paar keer per maand voor.

Ik snap dat ik hem moet gunnen om eens stoom af te blazen, maar aan de andere kant: waarom moet het tot ZO laat? We moeten er beide weer om 07:00 uit en dit is gewoon totaal niet opbouwend voor ons en ons gezin.
Ik hou er gewoon niet van, en voel me er totaal niet prettig bij.

Graag opbouwde kritiek waar ik echt mee verder kan. Liever geen afzeikerig kritiek.
Je zet je man wel helemaal voor schut als je hem gaat halen bij een vriend. Ga gewoon slapen en behandel je man niet als een kind.
Ik vind het een schatje!!!!!!!
heeft echt een enorm gevoel voor verantwoordelijkheid...

Ik mag tenslotte alleen opbouwende kritiek geven :woa:
Wat heb je daar uit de pan geveegd?
En hij moet ook om 7 uur op? En jullie hebben kinderen? Wat een lapswans. Goed dat je hem bent gaan halen. Maar de tweede keer had ik de sloten vervangen (bij wijze van).
Voor je gezin? Dus je hebt je kinderen alleen thuis gelaten om je vent op te gaan halen? En dat niet één maar twee keer? Wtf!

En je stelt je aan. Ik had de knip erop gedaan en de telefoon op stil als ik me daar überhaupt al druk om zou maken. Ik zou eerder gewoon gaan slapen, hoef ik iig niet met een slaaphoofd de volgende ochtend de kinderen eruit te trommelen en te werken. Dat hij met drie uurtjes slaap het denkt te redden moet hij zelf weten. Ik zou hem iig niet ontzien de volgende ochtend, in de nacht de man, in de ochtend de man.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Hij gedraagt zich naar mijn mening eerder als een puber of een vrijgezel dan als een man met de verantwoordelijkheden van een gezin en een baan. Jij wordt hierdoor genoodzaakt een zeikende moederfiguur te zijn en ik kan me voorstellen dat je dat heel vervelend vindt.
Moet hij niet af en toe ook werken ofzo? Dat hij zo vaak tot diep in de nacht aan het bier zit.

Verder vind ik dat je dit soort discussies niet midden in de nacht moet uitvechten maar de volgende dag een gesprek moet hebben. Over de verwachtingen van jullie relatie over en weer. Kennelijk verschillen die nogal. Als mijn vent mij met zoveel stampij ergens had opgehaald mocht ie vertrekken.

Dat gezegd hebbende, ik snap wel dat je het niet waardeert als hij zo vaak de hort op is tot diep in de nacht. Maar praat er dus op een moment over gewoon overdag tijdens het eten ofzo.
Hij is (neem ik aan) volwassen. Dus hij bepaalt zelf. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. Dus voor je gezin maakt het niets uit, neem ik aan. Of de keuze maken om hem niet meer in je buurt te hebben en je eigen pad trekken. een ander veranderen gaat je nooit lukken als hij zelf niet wil. Hem bij een vriend voor gek zetten helpt niet om medewerking te krijgen, trouwens.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik vind het heel raar dat jij hem 's nachts gaat ophalen.
Dat hij er weer om 7 uur uit moet, lijkt me zijn probleem. Blijkbaar heeft hij er zelf niet zo'n last van?
Dat jij er last van hebt, dát is hetgeen je aan kunt pakken. Kun je niet slapen omdat je alleen bent? ( hoe die je dat als hij eens een weekeinde met maten op stap is?) Of word je wakker aks hij thuiskomt, rondstommelt, doucht etc? Want daar zou je toch afspraken over moeten kunnen maken? Heb je evt een logeerkamer?
Als het maar een paar keer [per maand is, is dat toch niet zo raar? En hem gaan halen vind ik belachelijk. Je behandelt hem dan als klein kind.
Skull schreef:
30-06-2017 10:46
Wat heb je daar uit de pan geveegd?
Zijn mannelijkheid.
Hoe vaak gaat hij weg dan?

Af en toe vind ik het allemaal geen punt. Eigenlijk maakt het me sowieso niet uit, behalve dat ik het irritant vind als er iemand het halve weekend al gapend met een kater rondloopt en niet vooruit te branden is.
Dus mijn man kan gerust gaan stappen, maar ik verwacht wel dat hij gewoon meedraait met ons gezin met twee kleine kinderen, gezellig doet en dus niet halve dagen in bed blijft liggen, klaagt over hoofdpijn enz enz.
Ik vind het niet normaal om op een werkdag tot diep in de nacht aan het bier te zitten.
Maar ik zou hem ook niet ophalen.

Aan de andere kant heb je nou eenmaal nachtbrakers, mijn man is er ook zo een. Ik ga tegen 23 uur naar bed, maar hij gaat meestal later, veel later. Terwijl hij toch ook op tijd weer op moet.
Maar dat lukt elke ochtend.

Ik maak me er dus niet zo druk om.
Ik snap het probleem niet zo. Ga gewoon slapen als ie er niet is. Dat geleuter over dan niet kunnen slapen, je bent geen klein kind.
Dat ie zelf ook vroeg op moet staan, is dan toch zijn probleem? Als hij het al als probleem ziet?
Is dit alles waar je tegenaan loopt? Of zorgt dat late thuis komen voor bv dat jij alles alleen met doen met de kinderen omdat hij zn roes uit moet slapen? Want dan zou ik ook niet echt blij zijn. Hoewel als dat maar af en toe eens gebeurt, zou ik niet erg vinden.
Zoals je OP is denk ik dat je je niet zo moet laten gaan. Het gebeurt niet vaak zeg je. Wat is er dan zo erg aan? Hij is geen klein kind meer die op tijd thuis moet zijn ofzo. Ik zou me rot geschaamd hebben als je me zo was komen halen.
Wat wel grappig is, soms heb ik eens zin om laat op te blijven en dan zegt mijn man tegen twaalven dat hij zo naar bed gaat en dan blijft hij vervolgens zo nog een uur zitten en gaat pas als ik dan ook ga.
Volgens mij is hij zich daar niet eens bewust van :hihi:
Mens zeur niet zo, laat die man lekker z'n avondjes hebben... ga je zelf nooit een avondje met vriendinnen uit?
Hier zou t oorlog zijn als een van ons de ander op die manier zou komen halen!!
Mij maakt het echt niet uit. Hij doet maar.
Als ik moe ben ga ik naar, ongeacht of hij er is of niet.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 10:50
Zijn mannelijkheid.
Of misschien zat er nog een restje hachee in de pan.
Het topic ligt er dik bovenop, maar if not; omdat mensen samenleven, hoeven ze zich nog niet aan te passen aan elkaars ritme.
Skull schreef:
30-06-2017 11:01
Of misschien zat er nog een restje hachee in de pan.
He bah..Daar moet ik nou van koren.
Dank voor de reacties.
Ik zie al dat sommigen mij begrijpen en anderen hem weer. Precies het probleem dus.

Het punt is dat hij wat nonchalant is en ik wat preciezer. Hij vind het bijvoorbeeld niet zo belangrijk om de deur op slot te doen, en draagt ook geen sleutel op zak. Raakt de inhoud van zijn zakken ook regelmatig kwijt (adhd). Ik wil de deur op slot, we hebben een plek waar de sleutel ligt als hij binnen wil komen maar ik kan er niet 100% van op aan dat de deur weer op slot komt zodra hij thuis komt. Ook dankzij bier denk ik. Dat is 1 van de punten waarom ik soort van "wacht".

Een ander punt is dat ik het niet van tevoren weet, en niet weet waar ik aan toe ben en daar onrustig van word, dus steeds wakker wordt van: O hij is er nog niet. En dan is steeds in slaap komen wel moeilijk. Ik probeer het dus wel maar het lukt niet echt, het voelt ook naar dat hij daar geen rekenschap mee houdt, en niet overlegd wanneer het dus erg laat gaat worden etc.

Hij is overdag ook een vent, moet ik zeggen, hij gaat gewoon door en slaapt later bij.

Die vriend is ongeveer ons meubelstuk dus voor schut zetten valt wel mee. Ja liever ga ik ook niet hem ophalen en wil ik ook geen scène. Maar ik weet me ook niet echt raad met mijn gevoelens hierover. Ik vind dit vooral niet gezellig en ik wil graag dat dit anders zou zijn. andere visie op de relatie..
Je zet je man wel erg voor schut als je hem als een boze kenau op gaat halen. Ik heb nu een beeld voor me van een vrouw met krulspelden in een ochtendjas, deegroller in de hand en stoom uit haar oren....

Laat hem TO. Als hij 's morgens wel op tijd op is en zoals gebruikelijk in het ochtendritueel mee draait zou ik me er niet druk om maken. Je weet dat hij altijd laat is en zich niet aan zijn belofte om op tijd thuis te komen houdt. Waarom laat je hem die belofte maken?
sandra1905 schreef:
30-06-2017 11:06
Je zet je man wel erg voor schut als je hem als een boze kenau op gaat halen. Ik heb nu een beeld voor me van een vrouw met krulspelden in een ochtendjas, deegroller in de hand en stoom uit haar oren....

Laat hem TO. Als hij 's morgens wel op tijd op is en zoals gebruikelijk in het ochtendritueel mee draait zou ik me er niet druk om maken. Je weet dat hij altijd laat is en zich niet aan zijn belofte om op tijd thuis te komen houdt. Waarom laat je hem die belofte maken?
Vooral het eerste. Je laat een onuitwisbare indruk achter bij zijn vriend. Voor je het weet ben jij de " gekke vrouw van.." Bewaar zulke ruzies gewoon voor in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven