Laat thuis

30-06-2017 10:42 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag leer ik van jullie hoe ik met het verschil van mijn partner en mij om moet gaan.

Mijn partner maakt het altijd erg laat als hij weg gaat. Als hij een avond weg gaat vind ik dat geen probleem natuurlijk, maar hij komt nooit gewoon eens lekker op tijd thuis. Daarmee bedoel ik 23u / 23:30, zodat we samen naar bed kunnen. Nee als hij weg gaat is hij nooit de eerste die naar huis gaat, soms gaat hij naar zijn neven, vaak naar kameraden of maakt het laat na zn werk. Vannacht was ik er erg zat van. Het is een doordeweekse avond en we hadden app contact om 23:30, hij kwam zo zei hij. Maar hij kwam niet en om 03:00 was hij er nog niet. Ik kon niet slapen omdat ik er niet zo goed tegen kan dat ik dan ineens alleen lig. Ik wist het ook niet van tevoren, hij ook nooit. Dus ik vrat me op in bed. Hij zat bij een kameraad, die hier een aantal huizen verderop woont. Om 03:00 ben ik erheen gegaan en heb daar uit de pan geveegd. Eerst gevraagd of hij thuis wilde komen en toen hij weer zei: ik kom er zo aan als ik Mn bier op heb, werd ik boos. Na mijn preek gezegd te hebben 😓 ben ik naar huis gegaan. Hij was er na een half uur nog niet. Ik ben toen wederom heen gegaan en geëist dat hij mee ging. Deze keer kwam hij mee. Het gebeurt niet zo vaak dat hij ZO laat is, maar "laat" als in een uur of 01:00 komt wel een paar keer per maand voor.

Ik snap dat ik hem moet gunnen om eens stoom af te blazen, maar aan de andere kant: waarom moet het tot ZO laat? We moeten er beide weer om 07:00 uit en dit is gewoon totaal niet opbouwend voor ons en ons gezin.
Ik hou er gewoon niet van, en voel me er totaal niet prettig bij.

Graag opbouwde kritiek waar ik echt mee verder kan. Liever geen afzeikerig kritiek.
Dus je hebt ergens buiten een sleutel liggen omdat hij niet in staat is een sleutel te bewaren?

Afbeelding
Hoe hij binnenkomt, moet ie zelf weten, maar het zou mij vooral storen dat ik wakker word en niet meer kan slapen. Dus als hij niet zachtjes kan binnenkomen, dan slaapt ie maar bij die vriend.

Echt, ik vind dit een nogo doordeweeks. Ik wil iemand die ook rekening houdt met mij als ik er vroeg uit moet.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 11:02
He bah..Daar moet ik nou van koren.
Welnee.
sandra1905 schreef:
30-06-2017 11:09
Dus je hebt ergens buiten een sleutel liggen omdat hij niet in staat is een sleutel te bewaren?

Afbeelding

:rofl:
Mijn vriend houdt van een feestje en komt vaak pas de volgende ochtend thuis. Daar vind ik niets van, ben alleen blij dat hij dan 's ochtends lekker tegen me aan kruipt.
Wij hebben overigens geen kinderen, maar als jouw man zich de volgende dag weer gewoon gedraagt snap ik al helemaal het probleem niet.

Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat ongezond. Waarom zou je niet kunnen slapen?

Overigens ben ik zelf soms ook heel laat thuis, van vrienden of van werk. Geen probleem.
anoniem_6382b7bf2d481 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 11:15
16.28% gewijzigd
Skull schreef:
Welnee.
Wellus. I do it as we speak.
Ik vind dat jij je aanstelt. Als hij zich de volgende dag gewoon weer van zijn beste kant laat zien, dan zou jij dus nergens last van hoeven te hebben. Dat jij wakker blijft omdat alles perse op jouw manier moet, dat is jouw probleem. Werk daar aan in plaats van te proberen om hem te veranderen. Hij is geen klein kind die je nog een avondklok op kunt leggen.
Ik ben zelf ook een nachtmens en kan ook moeilijk naar huis als het gezellig is. Vaak neem je jezelf voor om het niet te laat te maken maar als het dan gezellig is dan is het toch zo weer laat dus ik begrijp je man wel.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 11:11
Wellus. I do it as we speak.
I don't believe er een ass van, you are overdriving.
MarindaH schreef:
Hoe hij binnenkomt, moet ie zelf weten, maar het zou mij vooral storen dat ik wakker word en niet meer kan slapen. Dus als hij niet zachtjes kan binnenkomen, dan slaapt ie maar bij die vriend.

Echt, ik vind dit een nogo doordeweeks. Ik wil iemand die ook rekening houdt met mij als ik er vroeg uit moet.
Ja dat ook.
Laat het lekker los, neem een wijntje, kijk een film of serie die hij stom vindt, doe oordoppen in, telefoon uit en ga slapen. Is hij zijn sleutel vergeten? Pech voor hem, gebeurt hem vast geen tweede keer als hij de halve nacht buiten heeft doorgebracht.

Maak duidelijke afspraken dat hij jou niet stoort als hij thuiskomt en jij slaapt (en je moet er de volgende dag weer vroeg uit), desnoods slaapt hij op de bank of in de logeerkamer.
sandra1905 schreef:

Afbeelding
Afbeelding
Tjonge en dat allemaal voor een sleutel die niet op de juiste plek ligt??
Aangezien hij toch erg laat thuis is, zal het wel meevallen met de inbrekers, die hebben dan bijna geen tijd meer.
Als het vijf keer per week zo gaat dan zou ik het ook niet leuk vinden, maar af en toe een avondje, geen probleem.
Zeker omdat hij overdag ook gewoon zijn dingen doet en meedraait met de normale taken, wat heb je er dan voor last van?

Je vindt het niet gezellig? Dat vind ik eigenlijk een beetje kinderachtig, laat hem gewoon lol hebben.
summer is a state of mind
Oh dit is al jaaaaaaaaren het probleem van mijn ouders, zolang als ik leef en daarvoor. Ontelbare slaande ruzies aan moeten horen op iedere leeftijd omdat hij "er zo aan kwam" of "om 12 uur thuis" zou zijn, en vervolgens kwam hij om 2 of 3 uur aankakken. Ketszat, soms ook nog doordeweeks. Tsja. Ik ben nu 21, en het ging al zo voordat ik geboren was.

Als je een koppige vent hebt kan ik je vertellen dat hoeveel je ook dramt, het gaat niet veranderen. Hooguit wat minderen omdat hij ouder wordt en niet zo goed meer tegen de katers kan, maar stoppen? Reken daar maar niet op.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Oei wat ontzettend gênant dat je een scène hebt geschopt bij die vriend thuis. En dan nog terugkomen ook!

Ik zou echt not amused zijn als ik je vriend was :|

En dat jij niet kan slapen omdat je alleen ligt is natuurlijk niet zijn probleem hè. Hij hoeft niet zijn hele leven en slaapritme op jou aan te passen omdat jij anders niet kan slapen.

Ik vind je echt een zeur, sorry. Dit is precies waar mannen het over hebben die zeggen dat 'vrouwen altijd zeuren'.
anoniem_96438 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 11:26
0.95% gewijzigd
Hij zit gewoon bij een vriend, dus niet ergens in een kroeg. Laat hem toch. Blijkbaar heeft hij hier behoefte aan. Deur op slot, en gewoon gaan slapen. Hij is een volwassen vent, die ziet wel wanneer hij thuiskomt. En hij zelf moet er de volgende dag uit dus wat is het probleem?
Ik denk dat je je moet afvragen waarvan JIJ precies last hebt dat hij het zo laat maakt.

Is het jaloezie omdat hij het zo leuk heeft? Dan moet je daaraan gaan werken.
Is het irritatie omdat jij slecht slaapt? Dan zou de optie logeerkamer en jij oordoppen in een goede zijn. Dan kan je dat loslaten.
Is het irritatie omdat hij de volgende dag als vader niet functioneert. Dan moet je dat aankaarten bij hem in een nuchtere toestand.

Een ding is zeker, met jouw gedrag van afgelopen nacht bereik je totaal het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Als dit vijf keer per week gebeurde had ik je gesnapt, maar volgens je OP gebeurt het een paar keer per maand en dan snap ik niks van je irritatie en gedrag, helemaal omdat hij de volgende dag een vent is zoals het hoort.

Ik denk dat zijn vrienden dikke lol hebben met zijn mamzilla die hem op kwam halen, dat is zo'n verhaal dat een houdbaarheidsgehalte van minstens 20 jaar heeft. :cheers:
Hij zit precies waar jij denkt dat hij is, en hij gedraagt zich de volgende dag normaal. Waarom maak je er dan een probleem van?
Pretteketet schreef:
30-06-2017 11:05
Dank voor de reacties.
Ik zie al dat sommigen mij begrijpen en anderen hem weer. Precies het probleem dus.

Het punt is dat hij wat nonchalant is en ik wat preciezer. Hij vind het bijvoorbeeld niet zo belangrijk om de deur op slot te doen, en draagt ook geen sleutel op zak. Raakt de inhoud van zijn zakken ook regelmatig kwijt (adhd). Ik wil de deur op slot, we hebben een plek waar de sleutel ligt als hij binnen wil komen maar ik kan er niet 100% van op aan dat de deur weer op slot komt zodra hij thuis komt. Ook dankzij bier denk ik. Dat is 1 van de punten waarom ik soort van "wacht".

Een ander punt is dat ik het niet van tevoren weet, en niet weet waar ik aan toe ben en daar onrustig van word, dus steeds wakker wordt van: O hij is er nog niet. En dan is steeds in slaap komen wel moeilijk. Ik probeer het dus wel maar het lukt niet echt, het voelt ook naar dat hij daar geen rekenschap mee houdt, en niet overlegd wanneer het dus erg laat gaat worden etc.

Hij is overdag ook een vent, moet ik zeggen, hij gaat gewoon door en slaapt later bij.

Die vriend is ongeveer ons meubelstuk dus voor schut zetten valt wel mee. Ja liever ga ik ook niet hem ophalen en wil ik ook geen scène. Maar ik weet me ook niet echt raad met mijn gevoelens hierover. Ik vind dit vooral niet gezellig en ik wil graag dat dit anders zou zijn. andere visie op de relatie..
de oplossing is zo eenvoudig: Latten
ophalen???????
mijn man ziet mij al aankomen als ik hem ophaal ha ha..

echt..
Wat een gênante vertoning!

Je man heeft gewoon een ander ritme, laat hem. Ik lig ook zelden voor 1 uur op bed als ik een avondje weg ben, en dat gebeurt ook wel eens op een dinsdagavond. Man ligt om half 11 op 1 oor. Doe je niks aan.

Nu is 3 uur wel erg laat op een doordeweekse dag, maar zolang hij de volgende gewoon het mannetje is en zijn verantwoording neemt, wat is dan het probleem? Als dit nou 3 keer week zou voorvallen vind ik het nog wat anders, maar kom op.

Plak een post-it op de binnenkant van de deur om hem helpen te herinneren dat die deur dicht moet.
kerol schreef:
30-06-2017 11:42
Als dit vijf keer per week gebeurde had ik je gesnapt, maar volgens je OP gebeurt het een paar keer per maand en dan snap ik niks van je irritatie en gedrag, helemaal omdat hij de volgende dag een vent is zoals het hoort.

Ik denk dat zijn vrienden dikke lol hebben met zijn mamzilla die hem op kwam halen, dat is zo'n verhaal dat een houdbaarheidsgehalte van minstens 20 jaar heeft. :cheers:
dit. iedereen wil een vriend met een mamzilla omdat je er altijd zoveel lol van kan hebben
''omdat ik er niet zo goed tegen kan dat ik dan ineens alleen lig.''

Verder eens met de plaatjes hierboven (hahahahaha)
Skull schreef:
30-06-2017 11:14
I don't believe er een ass van, you are overdriving.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven