Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Alle gegevens die ik ontvangen heb staan nu in de tabel volgens mij.
We zijn in totaal in één week 12 kilo met z'n alle afvallen!! :high5: Hoe goed is dat! Het begin is er dames! :yes:
Wauw!! Met zijn allen 12 kilo!! :cheer:

Kijk al uit naar vanavond.. zelf pannenkoeken maken met speltmeel :applause: zin in!!

Hoe houdt de rest zich tijdens het weekend?
Oohw Elastiekje.... Ik herken je historische dieptepunt helaas.. hier hetzelfde. Ook de 80 gepasseerd...

Helaas ging de BBQ gister niet zo best... Toch altijd lastig om nee te zeggen als zelfs de dunne mensen doorgaan...
Vandaag gaat beter. Kom net terug van een lekker potje golf. Heb ons ervan kunnen weerhouden om hapjes te bestellen!
Oh, dat totale aantal afgevallen kilo's helpt mij ook wel iets denk ik, want nu voel ik me wel een beetje schuldig dat ik het juist weer omhoog haal door aan te komen.. zo nog even wat meer wandelen denk ik :P
Wat een goede resultaten iedereen! :cheer: Hier (helaas) gelijk gebleven, positief gezien dus ook niks erbij :D.
Aankomende week weer terug in het ritme en lekker 3x sporten!
Na een goede eerste week nu een moeizaam weekend hier. Gisteren een ijsje gehaald en op een verjaardag meer gesnoept dan gepland. Vandaag in plaats van 1 koekje heb ik er nu 5! op...niet zo'n best begin van de nieuwe week. Ik denk dat ik maar even wat kauwgom in huis moet halen om de lekkere trek tegen te gaan.

Wel al een half uurtje gewandeld en straks nog een half uurtje fietsen, dus ik hoop dat dat de schade een beetje beperkt.
Oeps gisteren de hele dag weg geweest en vergeten mijn gewicht door te geven.
Ik weeg nu 75,5.

Wat mooi om te lezen dat we met z'n alle al 12 kilo kwijt zijn.
Zet hem op iedereen.

Zelf ga ik vanavond uit eten naar een wok restaurant.
Zal lastig worden om mij in te houden ;-)
Myrre, ik sta nog niet in de lijst maar omdat ik me pas deze week heb gewogen heb ik nog geen resultaat.. Ik ben niet zo streng bezig, maar probeer wel minder te snoepen en betere keuzes te maken en meer water te drinken. Heb wel wat choco nootjes gehad vanmiddag maar niet achteloos een spekje gegeten, terwijl ik mijn zoontje 1 gaf :-D en heb ook al 2 liter water op!
Beetje gekke eetdag.
Uitgeslapen tot mijn vader om 10:15 belde dat hij een bakje koffie kwam doen. Roetsj in de kleren, eiwitshake met psyllium voor de poeperij naar binnen gegooid en daarna koffie leuten.
Lunch was rauwe zalm met wakame en zeewier. 's Middags naar de zwemplas (zoon wilde het huis graag voor zichzelf hebben) en daar alleen water gehad. Vanavond een restje stamppot, opgeleukt met gorgonzola, en een stukje rundvlees.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Goedemorgen dames.
Ik ben gedeeltelijk tevreden over het weekend. Iig vrijdag nog een keurige dag gehad, dat was al een verschil met de afgelopen periode. Zaterdag overdag ook netjes gegeten, 's avonds zelfgemaakte pizza gehad en wijn gedronken. Daar wel iets te veel van gehad. Gisteren wel het ijs en baklava afgeslagen, maar wel chips gehad en weer wat wijn gedronken.
Vandaag dus wel een balansdag!
Ik heb ook een slecht weekend gehad qua eten, kwalitatief dan wel weer goed en gezellig haha. Vrijdagavond wijntjes en veel toastjes, zaterdag echt een gigantisch dikke, maar o zo lekkere ijsco gegeten met nootjes en likeurtje erover, alles erop en eraan. En gisteren hebben we pizza afgehaald. Jeetje als ik het allemaal zo achter elkaar zet is het echt dramatisch slecht haha. Ik ben bang dat ik volgende week zwaarder ben haha. Ga wel proberen nu om deze week streng te zijn. Ook meer bewegen. Gisteren wel een uur stevig doorgewandeld. Maarja, dat lijkt me een beetje een druppel op een hete plaat haha.

Met name als ik uit eten ga, wokken helemaal met die all in prijs; dan vind ik het z jammer om er niet "optimaal" gebruik van te maken oftewel, mezelf helemaal compleet volladen. Haha.

En bbqs vind ik ook moeilijk, dan is het gezellig en ik vindhet echt vreselijk om eerder te moeteb stoppen dan een ander omdat ik "op de lijn let". Vreselijk vind ik dat gezegde ook trouwens! Ik kan bij een toekomstige bbq wellicht beter aan schadebeperking doen door eens een rondje vlees over te slaan, of stokbrood/salades te minderen en er een gezonde salade bij naast te eten.
Anders lukt het mij ook echt niet!

Zijn toch al wel best veel mensen die hun eerste week al hebben afgehaakt ofniet, die hun gewicht niet hebben doorgegeven.. jammer!
anoniem_278781 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 08:53
5.07% gewijzigd
Vind die optelsom trouwens erg leuk van wat we allemaal samen al kwijt zijn!
Haha Pinklady90. Wilde ik ook zeggen. Mijn weekend was top. Alleen niet voor de lijn ben ik bang.

Maar ik doe zo heel nu en dan wel eens een vastendag van het 5:2 dieet en heb me bedacht dat dat misschien ook wel een goede kickstarter is. Dus vandaag probeer ik maximaal 500 kcal te eten. En dan vrijdag nog een keer.
Zo'n vastendag klinkt ook niet verkeerd ZVLtje... Kan je een voorbeeld van zo'n dag geven? Ben wel benieuwd wat je dan kunt eten op zo'n dag.

Haha All you can eat is ook niet best voor mij.... Ik heb inderdaad precies hetzelfde als jij PinkLady.. Zonde om er geen gebruik van te maken....
Maar met een vastendag: krijg je dan geen enorme vreetkicks?
En hoeveel eet je op die overige 5 dgn aan calorieen?

Mijn dag tot nu toe;
O: 0,5 mango met bio magere yoghurt
T wilde perzik
L 3 volk boterhammen, met smeerkaas 20+, 30+ kaas toscaanse kruiden 2 plakken, en 3 plakjes runderrookvlees.
T: appel braeburn en wilde perzik
Ik krijg nu regelmatig kraamvisite en ik ben niet zo van de beschuit met muisjes, dus serveer cake met slagroom en muisjes, maar vind het moeilijk en ongezellig om dan zelf niet te nemen. En sowieso als er visite komt wil ik iets lekkers op tafel zetten, maar dan kan ik er ook moeilijk (lees niet ;-)) van afblijven.. wie heeft tips voor mij?
Dit weekend wel alles bij gehouden, twee keer een bericht getyped maar kreeg het niet geplaatst... Vandaag maar weer een poging dus.

Ik ben trouwens vanaf pagina 1 aanwezig maar sta niet in de tabel. Mocht dat nog kunnen...
Lengte: 1.63
Doel: 80
1 juli: 102
8 juli: 101.8

Ik ben dus iets af gevallen (0.2) maar de dag er voor woog ik 100.1, dus het schommelt schijnbaar nogal. Met dit weer houd ik ook veel vocht vast, moet ongesteld worden. Nouja, er is iets af zullen we dan maar zeggen :high5:

Ik had mezelf toestemming gegeven om vrijdag en zaterdag gewoon even nergens op te letten maar ik merk dat ik het dan toch zonde vind. Vrijdag een avondje naar de sauna geweest, daar een heerlijke salade met vis op en de geplande bitterballen uiteindelijk toch niet besteld. Zaterdag was verhuisdag. Enige zonde die dag was een koekje met chocola en 's avonds Indisch laten bezorgen. Verder eigenlijk vooral bruine broodjes en fruit gegeten. Terwijl de halve familie hier over de vloer was en ik keurig koek en snoep uitdeelde heb ik dus eigenlijk weinig op. Alles wat nog over is staat hier in de kast, dus dat is gevaarlijk...

Vanavond een barbecue hier thuis. Ik zie wel wat ik ga eten. Deze week doen we maar even een zondige week denk ik (al probeer ik best verstandige keuzes te maken). Ben nu zo'n 4 weken bezig, ik eet (en drink!) eigenlijk nog maar amper suiker en probeer minder snelle koolhydraten te nemen en meer eiwit. Mijn gewicht gaat naar beneden. Dus komt vast goed...
Juliette87 schreef:
10-07-2017 12:18
Ik krijg nu regelmatig kraamvisite en ik ben niet zo van de beschuit met muisjes, dus serveer cake met slagroom en muisjes, maar vind het moeilijk en ongezellig om dan zelf niet te nemen. En sowieso als er visite komt wil ik iets lekkers op tafel zetten, maar dan kan ik er ook moeilijk (lees niet ;-)) van afblijven.. wie heeft tips voor mij?
Toch over op beschuiten! Ik hou zelf ook niet van beschuit met muisjes dus kon die prima overslaan... :biggrin: Ik had trouwens van die chocolaatjes met muisjes. Die waren echt té lekker :yum:

Wat ik met visite doe is dat ik naast koekjes en chocola ook gewoon komkommer en wortel op tafel zet. Vinden anderen vaak ook lekker en dan lukt het mij beter om niks anders te pakken.

Of als het lekker weer is 's middags een bak kersen of watermeloen...
Juliette87 schreef:
10-07-2017 12:18
Je kan ook een plakje cake in 4e snijden en dan met visite 1/4de nemen. Doe ik met gebak/taart :-) mijn vader neemt dan de andere helft. Maar cake kun je ook in een afsluitbare bak doen en bij de volgende visite weer 1/4de pakken.

Ik vind het ook zo zonde als je all in gaat eten om dan jezelf niet vol te proppen :cry: sushi en wok, heerlijk!! Maar moet ook wel kunnen op zijn tijd denk ik dan maar :kwijl:
Die pannenkoeken van spelt waren heerlijk trouwens! Na 2 zat ik stampvol de hele avond :yum:
Thnx gsleutel voor je tip! Ga idd ook gezonde dingen op tafel zetten, dan is het makkelijker om niet teveel te snoepen. Over het beschuit twijfel ik nog, vind ik toch minder leuk om mn visite voor te zetten.. je hebt zelf ook goede keuzes gemaakt! Bij de bbq niet teveel brood, salades en sausjes eten en morgen weer wat strenger, dan hoeft niet je hele week zondig te zijn, dat is zonde ;-)
M_W daar zat ik zelf ook aan te denken, maar ik probeer een beetje te eten volgens Het geheim van slanke mensen en cake is voor mij geen 8,9 of 10. Maar als ik me toch laat verleiden een stukje te nemen, dan ga ik voor een klein stukje 🖒Inhouden bij all u can eat is ook niet mijn sterkste punt, daar heb ik donderdag ook moeite mee gehad. Maar wat wel werkt is dat ik van mn man zn eten steeds een klein stukje afsnijd. Dan kan ik wel alles proeven :-D
Ik vind het op zich wel gaan dat vasten. Ik heb nu vanochtend een glas optimel (44 kcal) gedronken en tussen de middag een halve boterham met kipfilet (65 kcal). Dus ruwweg heb ik er nu 110 kcal gegeten vandaag. De rest heb ik water gedronken.

Dan denk ik dat ik vanmiddag nog iets kleins snack. Misschien een rolletje kipfilet weer en vanavond heb ik dan makkelijk nog 300 kcal over. Daar kan ik wel een maaltijd van maken.

De honger vind ik mee vallen. Ik vond wel de eerste dag in de week makkelijker dan de tweede. Alsof je dan meer op het weekend kan teren ofzo. De dagen tussendoor moet je het natuurlijk niet dubbel op in gaan halen maar dat deed ik ook niet. Je bent ook weer bewuster bezig met je eten en je went aan dat hongergevoel. Waardoor de honger op de andere dagen ook weer minder is.

Er zit een hele filosofie achter: http://hetvastendieet.nl/.
Goedenavond ladies.

Vorige week op PMSdag1 schoten mijn kilo's de lucht in, daarna viel ik gestaag af, en toen ik vanochtend dan eindelijk ongesteld werd was ik opeens weer 1.6 kilo rijker :cry: Als ik al niet hormonaal was, dan werd ik het wel van dit soort toestanden!

Gelukkig weet in dat ik de afgelopen 10 dagen maar 1 dag mijn 10.000 stappen niet heb gehaald, en ook weet ik dat ik niet zoveel heb gesnaaid dat het gewicht daaraan kan liggen (dank MFP!), dus ik hoop nu op weegschaalwonderen tegen het eind van deze week.

Vandaag ben ik in elk geval de week weer prima begonnen. Bijna 12000 stappen gelopen, zo'n 1200 calorien gegeten totnogtoe, 15 seconden geplankt, en ik heb door de ongesteldheid accuut geen trek meer in lekkers! Op dus naar betere resultaten :)
Balen nummerzoveel! Maar dat wordt wel weer rechtgetrokken als je zo door gaat :cheer2: hou vol! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven