Natuurbegraafplaatsen.

09-07-2017 21:49 190 berichten
Via Google kan ik het niet echt vinden, maar misschien gebruik ik verkeerde termen.

Ik ben op zoek naar natuur- e/o begraafplaatsen in de Randstad.

Ik weet dat Zorgvlied er speciale delen voor heeft, maar zijn er ook nog anderen?
Ik zag er laatst een rapportage over op tv, over iemand die bezwaar had tegen een natuurbehraafplaats. Diegene had grond ernaast ofzo.
Aanvankelijk dacht, hoe kunnen mensen nou bezwaar hebben tegen een natuurbegraafplaats, maar toen hij hing vertellen snapte ik het wel eigenlijk.

Het had te maken met de rust die verstoord werd, door graafmachines en bezoekers, en inderdaad de effecten op de langetermijn.

Daar is niet zoveel natuurlijks aan. Prachtig idee hoor, maar hoe natuurlijk is het werkelijk?
Wn die machines maken ook wortels kapot etc, het is echt inbreuk op een natuurgebied.

En waarom? Omdat je als je dood bent daar wil liggen? Dat meek je toch niet meer. Rare trend vind ik het.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 18:46
En dan wordt er dus van alles beweerd over en tegen mij en wordt het niet gewoon even nagevraagd?
Ik ben daar wel klaar mee zo onderhand.

Er zat totaal geen lullige, bittere of agressieve toon achter.
Meer gewoon een nuchtere constatering.
Wat was jouw constatering dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
11-07-2017 18:47
Ik zag er laatst een rapportage over op tv, over iemand die bezwaar had tegen een natuurbehraafplaats. Diegene had grond ernaast ofzo.
Aanvankelijk dacht, hoe kunnen mensen nou bezwaar hebben tegen een natuurbegraafplaats, maar toen hij hing vertellen snapte ik het wel eigenlijk.

Het had te maken met de rust die verstoord werd, door graafmachines en bezoekers, en inderdaad de effecten op de langetermijn.

Daar is niet zoveel natuurlijks aan. Prachtig idee hoor, maar hoe natuurlijk is het werkelijk?
Zo had ik er nog niet over nagedacht, daar heb wel een goed punt
Perzina schreef:
11-07-2017 18:48
Wn die machines maken ook wortels kapot etc, het is echt inbreuk op een natuurgebied.

En waarom? Omdat je als je dood bent daar wil liggen? Dat meek je toch niet meer. Rare trend vind ik het.
Ik zou ook best gedumpt willen worden in zee, zo hop overboord gooien (wel het liefst dood :P ) maar dat zal ook wel niet mogen
Perzina schreef:
11-07-2017 18:48

Het is wel normaal om na 20 jaar te schudden of het graf opnieuw te kopen.
Zit die grafdelver ook al aan mijn ziekte verzakende lijf.

Ik laat me we in een luchtdicht tupperware doosje begraven, kunnen ze zetten waar ze maar willen :D
Perzina schreef:
11-07-2017 18:50
Wat was jouw constatering dan precies?
Dat ik geen dienst wil als ik dood ben.
En dat ik me natuurlijk keurig aan de wet zal halen wat betreft toegestane kisten/doeken/enz.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 18:53
Het is wel normaal om na 20 jaar te schudden of het graf opnieuw te kopen.
Zit die grafdelver ook al aan mijn ziekte verzakende lijf.

Ik laat me we in een luchtdicht tupperware doosje begraven, kunnen ze zetten waar ze maar willen :D
Waar een benzinepomp of vuilnisbelt oid heeft gestaan is aangemerkt als vervuilde grond, een begraafplaats is ook geregistreerd als plek waar menselijke resten en vervuiling is. Dus daarvan weten ze precies waar dat is.

Maar als je een natuurgebied hebt en je gaat daar allerlei mensen begraven is dat hele gebied gelijk gemarkeerd door menselijke resten en giftige stoffen. Is dat de bedoeling van een natuurgebied?? Dat lijkt me niet. Daarom worden er gelukkig speciale natuurbegraafplaatsen aangewezen om dit probleem in te dammen maar ik snap de protesten zeker!
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 18:54
Dat ik geen dienst wil als ik dood ben.
En dat ik me natuurlijk keurig aan de wet zal halen wat betreft toegestane kisten/doeken/enz.
Ok, ja dan begrijpen we elkaar goed.

Dan is het toch een mooie tip dat je wel een doos/kist/doek/mand moet uitzoeken waar de uitvaartondernemer akkoord mee gaat.

Het ging helemaal niet over de dienst.
Perzina schreef:
11-07-2017 18:59
Ok, ja dan begrijpen we elkaar goed.

Dan is het toch een mooie tip dat je wel een doos/kist/doek/mand moet uitzoeken waar de uitvaartondernemer akkoord mee gaat.

Het ging helemaal niet over de dienst.
Als het bij wet mag en de uitvaartondernemer niet wil wat ik wil zoek ik er eentje die het wel op mijn manier wil doen. En mijn nageslacht zal dat net zo doen.
Ginerva schreef:
11-07-2017 18:53
Ik zou ook best gedumpt willen worden in zee, zo hop overboord gooien (wel het liefst dood :P ) maar dat zal ook wel niet mogen

Een zeemansgraf! Ja dat mag vast ook niet, en dadelijk spoel je nog aan!

Ik wil in een rieten mand (of wilgentenen oid), en dan zo de oven in! Lekker fris, lekker weg. Mijn nabestaanden strooien mij dan uit op een prachtig mooie zomerdag onder een mooie boom waarin een merel (mijn lievelingsvogel) aan het zingen is.
Perzina schreef:
11-07-2017 18:57
Waar een benzinepomp of vuilnisbelt oid heeft gestaan is aangemerkt als vervuilde grond, een begraafplaats is ook geregistreerd als plek waar menselijke resten en vervuiling is. Dus daarvan weten ze precies waar dat is.

Maar als je een natuurgebied hebt en je gaat daar allerlei mensen begraven is dat hele gebied gelijk gemarkeerd door menselijke resten en giftige stoffen. Is dat de bedoeling van een natuurgebied?? Dat lijkt me niet. Daarom worden er gelukkig speciale natuurbegraafplaatsen aangewezen om dit probleem in te dammen maar ik snap de protesten zeker!
Tsja, ik heb er een hele ander visie op.
Ik vind begraafplaatsen fijne plekken en mijn nageslacht net zo. Ik heb dus geen moeite met het over een begraafplaats wandelen.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 19:03
Tsja, ik heb er een hele ander visie op.
Ik vind begraafplaatsen fijne plekken en mijn nageslacht net zo. Ik heb dus geen moeite met het over een begraafplaats wandelen.

Het gaat niet om het wandelen. Het gaat om de verontreiniging. Van zowel menselijke resten, als giftige stoffen die zich in die menselijke resten bevinden.
X
anoniem_328235 wijzigde dit bericht op 11-07-2017 19:20
0.00% gewijzigd
Ginerva schreef:
11-07-2017 19:10
Mag dat zomaar onder een boom uitstrooien?

Mijn begravenis heb ik nog niet zover uitgedacht, maar ben er wel mee bezig geweest. Ik zag dat je ook in een doek gewikkeld kan worden, dat lijkt me ook nog wel wat

Ja dat mag.

Een doek is ook mooi, een lijkwade heet dat. Je moet dan wel op een soort brancard (bv van wilgentenen) gelegd worden, ze moeten je immers vervoeren.
MoirenPhae schreef:
Welke giftige stoffen dan?

Van Pacemakers, chemotherapie, medicatie, implantaten, inkt van tattoos etc
Perzina schreef:
11-07-2017 19:03
Een zeemansgraf! Ja dat mag vast ook niet, en dadelijk spoel je nog aan!

Ik wil in een rieten mand (of wilgentenen oid), en dan zo de oven in! Lekker fris, lekker weg. Mijn nabestaanden strooien mij dan uit op een prachtig mooie zomerdag onder een mooie boom waarin een merel (mijn lievelingsvogel) aan het zingen is.

Mijn begravenis heb ik nog niet zover uitgedacht, maar ben er wel mee bezig geweest. Ik zag dat je ook in een doek gewikkeld kan worden, dat lijkt me ook nog wel wat
Perzina schreef:
11-07-2017 19:07
Het gaat niet om het wandelen. Het gaat om de verontreiniging. Van zowel menselijke resten, als giftige stoffen die zich in die menselijke resten bevinden.
Welke giftige stoffen dan?
Tja. Al die vogeltjes, muisjes, diertjes en miertjes die zomaar ineens doodgaan en onbeheerd ergens liggen te vergaan zullen ook wel bol staan van de enge bacteriën en chemicaliën, en daar hoor je nooit iemand over. En over alle poezen, honden, cavia's en goudvissen die liefdevol in de tuin worden begraven ook niet. Ik zie het probleem dus niet zo eigenlijk.
Ginerva schreef:

Doek lijkt me ook mooi.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 19:14
Daarvoor is de boswachter natuurlijk. Die sleept al die dooie herten uit het bos, zodat hij ze kan cremeren.
Maar de muizen laat ie liggen. Terwijl die wellicht helemaal vol zitten met rattengif. Hoor je niemand over.
Daar zeg je wat, als ze je zo de woestijn in gooien waar je opgevroten wordt door de aasgieren is dat natuurlijk prima.

Maar ja, we hebben geen woestijn.
Lady_Voldemort schreef:
11-07-2017 19:11
Tja. Al die vogeltjes, muisjes, diertjes en miertjes die zomaar ineens doodgaan en onbeheerd ergens liggen te vergaan zullen ook wel bol staan van de enge bacteriën en chemicaliën, en daar hoor je nooit iemand over. En over alle poezen, honden, cavia's en goudvissen die liefdevol in de tuin worden begraven ook niet. Ik zie het probleem dus niet zo eigenlijk.
Daarvoor is de boswachter natuurlijk. Die sleept al die dooie herten uit het bos, zodat hij ze kan cremeren.
En dan wil jij je nog netjes laten begraven, in plaats van ergens open en bloot te gaan liggen vergaan en dan is het weer niet goed.

Ik geloof dat ik het nog het beste zou vinden als je je gewoon overal zou kunnen laten begraven, al is het onder de stoep voor je huis. En de mensen die niet tegen het idee kunnen dat ze misschien wel over een dooie mevrouw heen wandelen blijven dan maar lekker binnen of zo.

Echt, wat een gemier zeg.
Perzina schreef:
11-07-2017 19:14
Daar zeg je wat, als ze je zo de woestijn in gooien waar je opgevroten wordt door de aasgieren is dat natuurlijk prima.

Maar ja, we hebben geen woestijn.
Nee.

En zomaar tussen de varens op de onderbegroeiing is ook weer zo wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven