Mishandeling

11-07-2017 18:17 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2017 10:36
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.80% gewijzigd
Heel simpel. Je weet niet zeker of ze haar hond wel eens slaat. Op zich begrijpelijk dat je het niet vertrouwt. Dus hou het gewoon in de gaten en onderneem stappen als je het zeker weet. Of vrijwel zeker, maar dat weet je nu nog niet.

https://www.dierenbescherming.nl/contac ... dierenleed
En nog even dit; ze wilde mij ook slaan. Het is gewoon een agressief persoon. Maar goed 1 iemand neemt mij serieus de rest niet. Laat dan maar voor hier.
indianen schreef:
11-07-2017 19:53
En nog even dit; ze wilde mij ook slaan. Het is gewoon een agressief persoon. Maar goed 1 iemand neemt mij serieus de rest niet. Laat dan maar voor hier.
Ja hoor, nu wilde ze jou ook ineens slaan.
indianen schreef:
11-07-2017 19:56
Oke, dat klinkt inderdaad debiel maar ze keer alsof ze haar hond wilde slaan of wat dan ook. Ze keek kwaad. Zo goed?
Je denkt dat je aangifte kan doen omdat iemand boos naar een hond keek?
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2017 19:10
Ze KEEK dreigend ?
Nou, dat je geen 112 hebt gebeld, zeg.
Oke, dat klinkt inderdaad debiel maar ze keer alsof ze haar hond wilde slaan of wat dan ook. Ze keek kwaad. Zo goed?
shift.delete schreef:
11-07-2017 19:53
Heel simpel. Je weet niet zeker of ze haar hond wel eens slaat. Op zich begrijpelijk dat je het niet vertrouwt. Dus hou het gewoon in de gaten en onderneem stappen als je het zeker weet. Of vrijwel zeker, maar dat weet je nu nog niet.

https://www.dierenbescherming.nl/contac ... dierenleed
Ik weet het vrijwel zeker. Ik kan hier dan toch ook wel een melding van maken?
Falathiel schreef:
Ja hoor, nu wilde ze jou ook ineens slaan.
Ja maar dat is niet belangrijk want ik sla terug, de hond niet.
indianen schreef:
11-07-2017 20:00
Ja maar dat is niet belangrijk want ik sla terug, de hond niet.
Nogmaals, je weet helemaal niet zeker of ze haar hond slaat. Wil je even oppassen met wat je iemand in de schoenen schuift? Straks staat ze bekend als dierenmishandelaar terwijl ze dat helemaal niet is. Boos kijken betekent niet meteen dat die persoon slaat
indianen schreef:
11-07-2017 19:49
Bedankt! Ik hoop echt dat ze dan alsnog haar dier afpakken. Ergens wil ik het niet zien dat ze haar dier slaat maar dan heb je wel bewijs. Ik heb wel het idee dat je daar niet lang op hoeft te wachten.
Mijn honden, ik heb er 2 een AmStaff en SBT, lopen nooit los. De ene is een lammetje en allemansvriendje maar de ander is niet altijd even gecharmeerd van andere honden. Ik heb vaak te maken met andere bazen die wel hun hond aan mijn Enorme Trut willen laten snuffelen die daar dan op reageert. Omdat mijn Enorme Trut a) altijd de schuld krijgt want AmStaff of b) als ze heel boos is zou kunnen uitvallen, trek ik haar wel met kracht terug als het nodig is. En daar reageert ze ook op met een slap staartje en kop naar beneden. Ik heb haar nooit geslagen en ben allergisch voor hardhandige correctiemethoden, ik leer mijn dieren door positieve beloning en het negeren van negatief gedrag dingen aan.

Voor de andere baas die zijn hond alleen wil laten snuffelen, kan mijn reactie misschien ook opgevat worden als overdreven. Maar ik doe het uit liefde en bescherming.

Echter, mijn honden lopen altijd aan een politielijn, krijgen snuffelruimte op plekken waar ik geen anderen tegenkom en ik hou ze naast mijn voet aan de korte lijn op drukke stukken. Losloopgebieden vermijd ik op de drukke tijdstippen.

Goed eigenaarsschap is ook een kwestie van fatsoen naar elkaar. Dat is ook een actuele discussie op het moment.
indianen schreef:
11-07-2017 19:58
Ik weet het vrijwel zeker. Ik kan hier dan toch ook wel een melding van maken?
Is dan eerder iets voorgevallen, of heb je iets gezien/gehoord?
Lucylucille schreef:
Je denkt dat je aangifte kan doen omdat iemand boos naar een hond keek?
Nee maar in combinatie van haar hele houding en dreigen met de riem wel. Of niet? Ik twijfel.
shift.delete schreef:
11-07-2017 20:00
Is dan eerder iets voorgevallen, of heb je iets gezien/gehoord?
Ze verdedigde haar zelf niet toen ik zei dat als ik haar hond zie slaan dat ik dan maatregelingen ga nemen. Ze zei alleen maar; doe dat dan maar. Je kan dan ook zeggen van; ik sla mijn hond niet nooit niet. Ik vind het apart dat ze hier toch wel toegaf.
indianen schreef:
11-07-2017 20:01
Nee maar in combinatie van haar hele houding en dreigen met de riem wel. Of niet? Ik twijfel.
Nee natuurlijk kan dat niet! Boos kijken, een dreigende houding hebben, een riem pakken en schelden is niet strafbaar en dus kan je geen aangifte doen.
Daar hoef je geen Sherlock voor te zijn.
En ik begrijp Indianen heel goed hoor, er hoeft niets te gebeuren om aan te kunnen voelen dat iemand gewoon in staat is tot bepaalde dingen uit boosheid.

Ik ben in het verkeer ook weleens in een situatie gekomen waarin ik wist dat iemand mij klappen ging verkopen, maar waarbij ik de-escalatie kon toepassen. ( mijnheer wilde mij en mijn paard moedwillig aanrijden bij een inhaalactie vol gas en ik tikte met mijn zweep op zijn motorkap waarop hij mij afsneed en mij van mijn paard probeerde te trekken en uithaalde )

Kom, dat gevoel dat er iets niet goed zit kennen we allemaal toch wel? Moet er dan eerst iets vreselijks gebeuren voordat je mag vermoeden dat iemand kwaad in de zin heeft?
indianen schreef:
11-07-2017 20:03
Ze verdedigde haar zelf niet toen ik zei dat als ik haar hond zie slaan dat ik dan maatregelingen ga nemen. Ze zei alleen maar; doe dat dan maar. Je kan dan ook zeggen van; ik sla mijn hond niet nooit niet. Ik vind het apart dat ze hier toch wel toegaf.
En een dier dat slaan gewend is, herken je wel aan de houding bij stemverheffing of als het strafmiddel in zich komt. Een dier kun je met kennis prima lezen.

https://www.haarlemsdagblad.nl/haarlem- ... ie-haarlem
indianen schreef:
11-07-2017 20:04
Ze heeft daarmee niks toegegeven. Ik zou ook zoiets zeggen (doe maar lekker, vooral doen, ik zie ze wel verschijnen etc) als je mij zomaar van iets beschuldigd wat ik helemaal niet doe/gedaan heb.
indianen schreef:
Dat zou ik ook nooit zeggen; is namelijk geen correct Nederlands.
En verder: wat een bullshit.
Gelukkig heeft TO wel een dierenhart! Meeste mensen durven er niks over te zeggen, jij wel. Stom mens!! Moet ze haar hond maar aanlijnen met een gele riem(!). Dat honden hier de dupe van zijn. En als mensen zeggen het is niet gebeurd. Nee..maar wel zeiken als het WEL gebeurd.
indianen schreef:
Zou ik ook zeggen hoor. Ik doe niks strafbaars, dus bel maar, politie zal snel genoeg doorhebben dat er niets mis is.

Fijn dat je oplettend bent en je zorgen maakt over de hond, maar je slaat een beetje door.

Mijn hond duikt ook in elkaar als ik mijn arm plotseling hoog optil, dat is gewoon instinct. Hij is namelijk nog nooit geslagen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-07-2017 20:07
En een dier dat slaan gewend is, herken je wel aan de houding bij stemverheffing of als het strafmiddel in zich komt. Een dier kun je met kennis prima lezen.

https://www.haarlemsdagblad.nl/haarlem- ... ie-haarlem
Ja nou inderdaad, TO komt op mij wel over als iemand met ontzettende mensen-/hondenkennis :hihi:
indianen schreef:
Zou ik ook kunnen zeggen. Omdat je mij namelijk dat nooit zou zien doen, omdat ik dat niet doe.

Prima dat je oplet hoor, maar hiermee kun je gewoon niets. Ze heeft niets gedaan dat echt fout was (naast het los laten lopen van de hond). Enige wat je kan doen is het in de gaten houden en een melding maken als er wél daadwerkelijk iets gebeurd is.

Wees ook een beetje blij dat ze wat wilde doen toen haar hond jouw hond wilde gaan aanvallen. Zijn er genoeg die dan niets uitvreten en er maar een beetje bij gaan staan.

Misschien heeft dit incidentje haar in elk geval doen inzien dat ze haar hond daar aangelijnd moet hebben
Oei, ik heb net ook maatregelingen genomen toen mijn hond mijn broodje kaas van tafel wilde pikken.
Ik zag het aan zijn houding, ook had hij een bestekje in zijn pootjes: dat was voor mij bewijs genoeg.
Dat pik ik niet, het is MIJN broodje, hij heeft zijn eigen brokken ik heb daarom echt héél boos gezegd: als je aan mijn broodje komt bak ik je met een uitje en eet ik JOU op.

Hij ligt nu doodstil naast me met zijn ogen dicht, doet net alsof hij slaapt.

Ben ik strafbaar denk je? :puppy:
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-07-2017 20:04
En ik begrijp Indianen heel goed hoor, er hoeft niets te gebeuren om aan te kunnen voelen dat iemand gewoon in staat is tot bepaalde dingen uit boosheid.
Ja, dit is een goeie! TO, als je het aanvoelt moet je echt aangifte doen hoor, dit is echt een supersterk argument waarop je iemand veroordeeld krijgt. Rechters gaan hier vrijwel altijd in mee ook.
Bestaardigopzich schreef:
11-07-2017 20:18
Oei, ik heb net ook maatregelingen genomen toen mijn hond mijn broodje kaas van tafel wilde pikken.
Ik zag het aan zijn houding, ook had hij een bestekje in zijn pootjes: dat was voor mij bewijs genoeg.
Dat pik ik niet, het is MIJN broodje, hij heeft zijn eigen brokken ik heb daarom echt héél boos gezegd: als je aan mijn broodje komt bak ik je met een uitje en eet ik JOU op.

Hij ligt nu doodstil naast me met zijn ogen dicht, doet net alsof hij slaapt.

Ben ik strafbaar denk je? :puppy:
Oei oei oei, dat wordt zeker een jaartje zitten.

TO, zeg voortaan even in je OP dat je geen advies wilt maar gelijk krijgen. Op 2 mensen na zegt namelijk iedereen hetzelfde en toch blijf je doorzeuren. je had iedereen de moeite van het reageren kunnen besparen, je leest toch niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven