Welke kleur wit?

14-07-2017 12:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort verhuizen en zijn op zoek naar een witte kleur verf. Lijkt simpel, maar er zijn nog best veel verschillende tinten. We zitten te twijfelen tussen 9010 en echt wit. Ben wel benieuwd wat anderen hebben.
voor wat? muren, kozijnen? alles??
Wij hebben alles onlangs in 9010 laten schilderen. Blij mee. Wit maar niet "hard" wit. (deuren en kozijnen dus)
Wij hebben ook alles 9010
wij hebben deze: https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/125725
(maar oud huis, dus nog iets warmer wit, dan 9010)
Ik heb laatst de muren geschilderd met zuiver echt wit zonder enige vorm van crème oid. Ik vind dat het mooist, maar de meeste mensen vinden het te koud. Kwestie van smaak.
9010, echt wit kan kil worden!
Ik heb hier alles 9010. Muren met sierpleister. Deuren en posten zijn door een schilder gedaan met 9010 merk SPS verf.
Had eerst wit-wit maar het leek net of alles in de grondverf stond. Echt niet mooi

En idd verbazingwekkend hoeveel kleuren wit er zijn he.

Ga je zelf verven?
anoniem_129305 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 13:05
13.31% gewijzigd
Wij hebben ook "helder wit". Eerst 9010 op de muren en dat vonden we echt veel en veel te geel.
Het houtwerk is overigens wel 9010.
Wit wit kan heel mooi staan, maar de meeste mensen vinden het snel te kil worden. Ik vind het heel mooi in een strak modern interieur.

De meest verkochte witte verf (in bouwmarkten) is de 9010. Dat is "warmwit", volgens de diverse vertegenwoordigers van verffabrikanten. (Nou ja, toen ik daar werkte, 10 jaar geleden ;) )

Hier ook alles 9010 :cheer2:
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Volgens mij hebben wij gewoon wit wit op de muur en dat is verre van kil. Hangt er maar net vanaf wat je met je interieur doet en wat daar goed bij past.
Bedoel inderdaad muren, plafond en houtwerk! :) Al bedankt voor jullie reacties.
Je kan ook 2 of 3 kleine potjes nemen en dat op een stuk hout verven. Je bent straks veel geld kwijt dus 2 kleine potjes kunnen er dan ook nog wel vanaf. En kijk hoe de kleur uitvalt op meerdere plaatsen in huis. Lichtinval en donkere hoeken/muren kunnen de verf op een hele andere manier uit laten komen.
Koop geen goedkope verf want vaak verkleurt dit echt heel erg.
Ral 9016
Ik heb 'echt' wit op de muren en ben daar heel blij mee. Ik vind het helder, fris, maar helemaal niet kil.
Wij hebben 9003. Dit is echt wit, ik vind het heel mooi. Bewust geen 9010 gekozen.
Maline schreef:
14-07-2017 13:30
Ik heb 'echt' wit op de muren en ben daar heel blij mee. Ik vind het helder, fris, maar helemaal niet kil.
Hier hetzelfde.
Krijg altijd complimenten dat het hier zo heerlijk licht een fris in huis is.
Bij ons zit op het plafond echt wit-wit. Op de muren zit een iets warmer wit. Ons werd aangeraden het plafond en de muren niet dezelfde kleur wit te geven, en ik vind het nog altijd erg mooi :D
Ik denk dat het ook afhangt van je meubels. Als je een heel strak interieur hebt met ook veel witte meubels of accenten zou ik voor wit-wit gaan. Tegen echt witte meubels kan 9010 namelijk een beetje geelig afsteken. Als je niet veel witte meubels/witte vloer hebt zou ik voor 9010 gaan persoonlijk, want dat vind ik net wat prettiger ogen in de meeste kamers, ook in combinatie met wat accentkleuren.

Maar zoals al gezegd, het is heel persoonlijk.
Ik heb 9010 want dat vond ik het mooiste bij de vloer (eiken in natuurolie) en de lichtinval. Het komt hier zeker niet gelig over, maar juist fris.
Ik ben wel blij dat ik de plafonds en muren wel dezelfde kleur heb want ik vind het altijd zo'n gedoe als je bij het schilderen van de muur moet voorkomen dat de rol tegen het plafond komt en die lijn krijg ik ook nooit echt strak.
9010....wit wit is echt ziekenhuis achtig...

Bij ons nieuwbouw project toevallig paar huizen verder op gezien . Die hadden als enige geen 9010 en deed echt pijn aan je ogen.

9010 zie je alleen dat het niet wit wit is als je er iets spierwits naast houd. Anders niet
9010....wit wit is echt ziekenhuis achtig...

Bij ons nieuwbouw project toevallig paar huizen verder op gezien . Die hadden als enige geen 9010 en deed echt pijn aan je ogen.

9010 zie je alleen dat het niet wit wit is als je er iets spierwits naast houd. Anders niet
Toevallig zijn wij al twee weken bezig met het opknappen van van alles en nog wat in huis.
Dit kleurendilemma hadden wij ook. Bij ons is het RAL9001 geworden.
Net iets warmer dan wit-wit (RAL9010).
Het hangt ook van het merk af. De ene 9010 is niet de andere. Mijn huis is een aantal jaar geleden geverfd met 9010 van Sigma op terpentine basis en ik kan me herinneren dat ik dat te gelig vond.

Vorig jaar jaar een schilder gehad die met SPS verf werkt (merk kende ik ook niet) en toch weer voor 9010 gekozen omdat hij dat adviseerde en deze 9010 is wel heel mooi. Meer romig en warmwit. Op waterbasis trouwens. Terpentineverf verkleurt ook meer.
anoniem_129305 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 20:05
13.68% gewijzigd
Hier plafond en muren woonkamer wit-wit (met 1 accentmuur taupe/grijs/turquoise) , verlichting wel warmwitte lampen.

Meubels en gordijnen zijn ook grijs(achtig) en de kleuren uit de accentmuur komen her en der terug.

Krijgen er vaak complimenten over en zijn er zelf erg blij mee.

(Bij interieurs met warmere tinten vind ik het gauw rommelig aanvoelen, zelfs als er geen prulletje verkeerd ligt.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven