Melden?
vrijdag 14 juli 2017 om 19:50
vrijdag 14 juli 2017 om 20:01
vrijdag 14 juli 2017 om 20:03
vrijdag 14 juli 2017 om 20:17
Ik zou dat ook niet melden, zou er hooguit vraagtekens bij zetten. Want waarom het gevaar waarvoor je gevlucht bent weer opzoeken? Maar aan de andere kant die mensen hebben daar vast nog ergens familie en het lijkt mij heel erg voor die mensen dat ze die nu ook nooit meer kunnen zien.
Vind het iets voor de regering om er iets mee te doen als men dat zou willen. Ik bedoel als een land niet meer zo onveilig is en als men voor hen plezier daar op vakantie gaan kan men makkelijk terug. Maar gaan ze ondanks dat het gevaarlijk is even i.v.m. familie zaken vind ik het wat anders.
Vind het iets voor de regering om er iets mee te doen als men dat zou willen. Ik bedoel als een land niet meer zo onveilig is en als men voor hen plezier daar op vakantie gaan kan men makkelijk terug. Maar gaan ze ondanks dat het gevaarlijk is even i.v.m. familie zaken vind ik het wat anders.
vrijdag 14 juli 2017 om 20:24
Maar het is toch ook strafbaar? De straf is dan dat de vluchtelingenstatus onmiddellijk wordt ingetrokken.
vrijdag 14 juli 2017 om 20:26
Hmmm. Ik ken een vluchteling die intussen gewoon een verblijfsvergunning heeft (procedure dus doorlopen) en die de laatste jaren een paar keer terug geweest is. Niet om vakantie te vieren, maar om met gevaar voor eigen leven de grond die de familie daar nog bezit (waarvan een deel nog daar woont) veilig te stellen. Dat is zijn taak als oudste broer. Dat betekende dat hij daar ook met allerlei veiligheidsmaatregelen moest reizen (zo min mogelijk mensen op de hoogte, incognito, met beveiliging).
Misschien leek hij op papier een vrolijke vakantieganger. Dat was hij echt niet. Het kostte een hoop vakantiedagen en stress voor zijn gezin.
Misschien leek hij op papier een vrolijke vakantieganger. Dat was hij echt niet. Het kostte een hoop vakantiedagen en stress voor zijn gezin.
•
vrijdag 14 juli 2017 om 20:39
Nee, want je weet nooit het echte verhaal...
Voor hetzelfde geld gaat zo iemand terug om zijn op sterven liggende moeder nog 1x te zien, met risico voor eigen leven... weet jij veel!
Ik vind niet dat ik in de positie zou zijn zo iemand te veroordelen en te gaan klikken.
Ik vind klikken trouwens toch al 'not done', of ik zou er iemand zijn leven mee moeten kunnen redden of zo...
Voor hetzelfde geld gaat zo iemand terug om zijn op sterven liggende moeder nog 1x te zien, met risico voor eigen leven... weet jij veel!
Ik vind niet dat ik in de positie zou zijn zo iemand te veroordelen en te gaan klikken.
Ik vind klikken trouwens toch al 'not done', of ik zou er iemand zijn leven mee moeten kunnen redden of zo...
My way or the highway!
vrijdag 14 juli 2017 om 20:44
Dit. Bemoei je lekker met je eigen zaken.didigirl schreef: ↑14-07-2017 20:39Nee, want je weet nooit het echte verhaal...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 juli 2017 om 20:55
Dit.Frizz schreef: ↑14-07-2017 20:26Hmmm. Ik ken een vluchteling die intussen gewoon een verblijfsvergunning heeft (procedure dus doorlopen) en die de laatste jaren een paar keer terug geweest is. Niet om vakantie te vieren, maar om met gevaar voor eigen leven de grond die de familie daar nog bezit (waarvan een deel nog daar woont) veilig te stellen. Dat is zijn taak als oudste broer. Dat betekende dat hij daar ook met allerlei veiligheidsmaatregelen moest reizen (zo min mogelijk mensen op de hoogte, incognito, met beveiliging).
Die mensen gaan daar zelden naartoe om eens lekker vakantie te vieren. Zijn de meest schrijnende verhalen.
Niet aan mij om over te oordelen.
vrijdag 14 juli 2017 om 20:55
Het is dus strafbaar. Ik werk in de sociale zekerheid en daar ben ik het verplicht van te melden. Maar ik ken een gezin in mijn privé situatie.
vrijdag 14 juli 2017 om 20:57
Precies.didigirl schreef: ↑14-07-2017 20:39Nee, want je weet nooit het echte verhaal...
vrijdag 14 juli 2017 om 21:06
En met z'n 15 in een woning voor maximum vier personen. Ook noot gemeld want het is zo zielig dat ze oorlog mee hebben gemaakt. Speelgoed mag niet mee gespeeld worden, enkel met dat van mijn kinderen. De rest staat boven op de kast. De dochter zorgt dat ze snoep
en eten bij ons krijgt want thuis krijgt ze niks. Haar zusje van 3 moet zij voor zorgen. Thuis geen oppas of eten hoewel ze daar met 15! wonen volgens een recente controle.
en eten bij ons krijgt want thuis krijgt ze niks. Haar zusje van 3 moet zij voor zorgen. Thuis geen oppas of eten hoewel ze daar met 15! wonen volgens een recente controle.
vrijdag 14 juli 2017 om 21:07
Nou klaar toch.Pioenroos81 schreef: ↑14-07-2017 21:04Ze gaan gewoon echt op vakantie en benoemen dit ook zelf zo. Ais je vraagt of dit niet gevaarlijk is krijg je als antwoord ' nee niet in deze streek'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 juli 2017 om 21:07
Gewoon melden dan.Pioenroos81 schreef: ↑14-07-2017 21:04Ze gaan gewoon echt op vakantie en benoemen dit ook zelf zo. Ais je vraagt of dit niet gevaarlijk is krijg je als antwoord ' nee niet in deze streek'.
In alle andere gevallen: op bezoek gaan is niet hetzelfde als ergens wonen.