Vechtende kat
zaterdag 15 juli 2017 om 11:38
Onze kat is bijna 14 en beetje bejaard, beetje te zwaar....een echte lobbes. Hij is aleen overdag buiten. De laatste dagen komt hij iedere keer gehavend thuis. Zijn oortjes liggen helemaal open. Hij vind het heerlijk buiten maar dit is ook sneu.....zou hij ziek kunnen zijn dat ze hem daarom pesten of is het gewoon ouderdom? Er zijn geen nieuwe katten in de buurt gekomen.
Ik bel maandag even met de da.... maar ik vind het zo gek na 13 jaar.
Ik bel maandag even met de da.... maar ik vind het zo gek na 13 jaar.
zaterdag 15 juli 2017 om 11:46
Een andere kat is hem de baas, dat is duidelijk.
Kan heel goed komen omdat hij ouder en minder weerbaar is. Een ander wil hoger in de rangorde.
Sneu.
Kun je niet zorgen dat je kat alleen in de tuin kan? (Wij hebben -voor de veiligheid van onze kat- onze tuin helemaal afgezet zodat ze er niet uit kan. Ze is een stresskip en kan in paniek alle kanten uitvliegen en ik heb een buurman die ik niet vertrouw.)
Kan heel goed komen omdat hij ouder en minder weerbaar is. Een ander wil hoger in de rangorde.
Sneu.
Kun je niet zorgen dat je kat alleen in de tuin kan? (Wij hebben -voor de veiligheid van onze kat- onze tuin helemaal afgezet zodat ze er niet uit kan. Ze is een stresskip en kan in paniek alle kanten uitvliegen en ik heb een buurman die ik niet vertrouw.)
zaterdag 15 juli 2017 om 11:58
WAS, helaas voor jullie is hij dat niet meer...dus binnen houden of tuin katproof maken.Damselindistress schreef: ↑15-07-2017 11:49Hij was altijd de burgemeester op de buurt....hij mag graag voor het huis zitten...in de ochtendzon..
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 15 juli 2017 om 12:11
Dieren die ouder worden, verliezen hun status. Ik zie dat ook met mijn 27 jarige oude ruin, die voorheen altijd bovenaan stond in de rangorde. De jongere en sterkere dieren hebben hem verdreven. Alleen de alpha merrie die al zolang samen met hem is, die komt voor hem op en staat hem bij.
Maar katten zijn geen groepsdieren, ze zullen niet of minder snel voor elkaar op komen en jouw kat is op zichzelf aangewezen.
Julie katteneigenaren vinden het allemaal heel gewoon wat jullie katten elders uitvreten, ten koste van andere dieren, andere mensen, en zelfs andere katten.
Maar nu is jouw kat degene die gedupeerd is. Probeer stress te vermijden. Zorg ervoor dat hij de tuin niet meer uit kan, en nog belangrijker, dat andere katten zijn tuin niet in kunnen. Jouw kat heeft immers recht op een éigen plek waar hij thuis en veilig is, en vrij van stress.
Het is niet goed dat zo'n dier nog voor zichzelf op moet komen op z'n ouwe dag.
Maar katten zijn geen groepsdieren, ze zullen niet of minder snel voor elkaar op komen en jouw kat is op zichzelf aangewezen.
Julie katteneigenaren vinden het allemaal heel gewoon wat jullie katten elders uitvreten, ten koste van andere dieren, andere mensen, en zelfs andere katten.
Maar nu is jouw kat degene die gedupeerd is. Probeer stress te vermijden. Zorg ervoor dat hij de tuin niet meer uit kan, en nog belangrijker, dat andere katten zijn tuin niet in kunnen. Jouw kat heeft immers recht op een éigen plek waar hij thuis en veilig is, en vrij van stress.
zaterdag 15 juli 2017 om 12:17
Tja, vroeger deed hij dit waarschijnlijk bij andere katten en nu krijgt hij het zelf. Ik zou de tuin afzetten en je kat daar in houden.Damselindistress schreef: ↑15-07-2017 11:49Hij was altijd de burgemeester op de buurt....hij mag graag voor het huis zitten...in de ochtendzon..
zaterdag 15 juli 2017 om 12:19
iones schreef: ↑15-07-2017 12:11Dieren die ouder worden, verliezen hun status. Ik zie dat ook met mijn 27 jarige oude ruin, die voorheen altijd bovenaan stond in de rangorde. De jongere en sterkere dieren hebben hem verdreven. Alleen de alpha merrie die al zolang samen met hem is, die komt voor hem op en staat hem bij.
Onzin.
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 15 juli 2017 om 12:27
Nee, geen onzin. Ik lees hier zat ervaringen van mensen op dit forum over de overlast van andermans katten. Jij hebt het recht niet om hun ervaringen af te doen als "onzin".
Natuurlijk zijn niet alle katteneigenaren zo, je hebt ook verantwoordelijke mensen die hun kat gewoon op eigen terrein houden. Of ze wonen op het platteland waar genoeg ruimte is.
Natuurlijk zijn niet alle katteneigenaren zo, je hebt ook verantwoordelijke mensen die hun kat gewoon op eigen terrein houden. Of ze wonen op het platteland waar genoeg ruimte is.
zaterdag 15 juli 2017 om 12:31
iones schreef: ↑15-07-2017 12:27Nee, geen onzin. Ik lees hier zat ervaringen van mensen op dit forum over de overlast van andermans katten. Jij hebt het recht niet om hun ervaringen af te doen als "onzin".
Jij had het over alle katteneigenaren, daarom zeg ik dat het onzin is.
Vele of meeste oke, allemaal is dus niet waar.
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 15 juli 2017 om 13:49
Hoe is de situatie bij jou voor het huis? Als je bijvoorbeeld een voortuin hebt, kun je daar misschien een kleine ren voor hem maken, waar hij dan veilig toch lekker in de ochtendzon kan zitten. Je moet dan natuurlijk wel zelf thuis zijn om hem erin en eruit te zetten. Of het moet van binnen af bereikbaar zijn, maar ja, dat zal wel nogal een ingreep zijn.
Als je een stoep voor je deur hebt, kun je hem als je erbij bent in een kooi buiten laten zitten (grotere hondenbench bijvoorbeeld). Of gewoon even lekker samen met hem in het zonnetje gaan zitten?
Ik snap je gevoel wel. Wij hebben nieuwe buren gekregen met drie katten, waarvan één niet de burgemeester, maar de tiran van de buurt is. Hij heeft de strijd met onze kater gewonnen (die nog maar 5 jaar oud is, maar een goedzak die helemaal niet wil vechten) en patrouilleert altijd in de voortuinen en op de stoep, wat maakt dat onze kat veel minder vaak naar de overkant (bosschages bij een school) durft te gaan. Op zich wel fijn, maar hij verstoort ook het wandelen dat ik 's avonds met mijn katjes graag doe en hij pist overal tegen ons huis en dringt binnen als de deur maar even op een kier staat.
Ik vind het dus ook sneu voor jouw kat, maar ja, hij zal zich vrees ik toch moeten schikken in zijn veranderde positie. Op enig moment zal hij de strijd uit de weg gaan en keert de rust wellicht weer.
Als je een stoep voor je deur hebt, kun je hem als je erbij bent in een kooi buiten laten zitten (grotere hondenbench bijvoorbeeld). Of gewoon even lekker samen met hem in het zonnetje gaan zitten?
Ik snap je gevoel wel. Wij hebben nieuwe buren gekregen met drie katten, waarvan één niet de burgemeester, maar de tiran van de buurt is. Hij heeft de strijd met onze kater gewonnen (die nog maar 5 jaar oud is, maar een goedzak die helemaal niet wil vechten) en patrouilleert altijd in de voortuinen en op de stoep, wat maakt dat onze kat veel minder vaak naar de overkant (bosschages bij een school) durft te gaan. Op zich wel fijn, maar hij verstoort ook het wandelen dat ik 's avonds met mijn katjes graag doe en hij pist overal tegen ons huis en dringt binnen als de deur maar even op een kier staat.
Ik vind het dus ook sneu voor jouw kat, maar ja, hij zal zich vrees ik toch moeten schikken in zijn veranderde positie. Op enig moment zal hij de strijd uit de weg gaan en keert de rust wellicht weer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 juli 2017 om 18:49
Hier ook kater die mijn katten terroriseert. Ze zijn echt bang voor hem en hij valt zelfs de dames aan.
Hij komt sneaky naar binnen en sprietst zowel boven als beneden. Als kattenliefhebber kan ik heel veel hebben maar dit is gewoon terreur en de stank is niet te harden. Hij staat met regelmaat op MP aangeboden als dekkater dus een castratie verwacht ik niet op korte termijn.
Hij komt sneaky naar binnen en sprietst zowel boven als beneden. Als kattenliefhebber kan ik heel veel hebben maar dit is gewoon terreur en de stank is niet te harden. Hij staat met regelmaat op MP aangeboden als dekkater dus een castratie verwacht ik niet op korte termijn.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:39
Is de aanvaller bij jou ook niet gecastreerd toevallig? Ja erg vervelend ik heb zo'n klein niet weerbaar zwartwit poesje en haar jaagt hij op alsof het terrein van hem is. En verder schaam ik me rot voor de stank, mijn eigen senioren gaan daarom ook weer sprietsen. Een van hen had door hem een flinke wond aan zijn oor en deze is vervormd nu.