Deurmat voor vloerverwarming?

20-07-2017 11:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, wij leggen op de benedenverdieping vloerverwarming aan. In de hal bij de voordeur willen we over de gehele vloer een deurmat (ca. 120 x 140). Dat moet wel, omdat daar een luik naar de kruipruimte zit. Bestaan er deurmatten die geschikt zijn voor vloerverwarming of kunnen we daar beter een radiator laten zitten?
Als er een luik zit kun je daar toch geen vloerverwarming aanleggen?

Een mat kan overigens prima, die warmt gewoon mee op.
Ik heb al tig jaar vloerverwarming. Zowel in een huis gewoond waar het bijverwarming was en nu in ons huidige huis is het hoofdverwarming. Ik heb er werkelijk waar nog nooit over nagedacht of een vloerkleed of mat geschikt is voor onze vloeren. Er liggen altijd wel matten of kleden en ik heb niet de indruk dat er ook maar eentje last heeft gehad van de onderwarmte.
Dankjewel ghostly,

Bedankt voor je reactie! Het luik beslaat maar ongeveer een kwart van de hal, dus ruimte genoeg voor vloerverwarming. Ik had begrepen dat kokosmatten niet voldoende warmtegeleidend zijn. Daarom vroeg ik me af: welke wel?
Ok hopperdepopper,

Bedankt! Maar komt de warmte wel goed door de kokosmat of andere deurmat heen?
je hebt van die droogloopmatten/vloedbedekking, wordt veel in kantoren etc gebruikt in de hal. Dat kan prima.
Lex28 schreef:
20-07-2017 11:38
Dankjewel ghostly,

Bedankt voor je reactie! Het luik beslaat maar ongeveer een kwart van de hal, dus ruimte genoeg voor vloerverwarming. Ik had begrepen dat kokosmatten niet voldoende warmtegeleidend zijn. Daarom vroeg ik me af: welke wel?
En dan geleiden ze in de hal niet heel goed de warmte... is dat een heel groot probleem?
Het hoeft in de hal toch niet net zo warm te zijn als in de kamer. Je gaat daar niet even lekker zitten of zo. Ik zou er dus gewoon een mat naar keuze opleggen. bedenk me net dat bij mijn ouders de vloerverwarming ook doorloopt tot in de hal, daar ligt ook een mat, niet zo groot als jij wilt, maar dat kan prima.
guppekop schreef:
20-07-2017 11:39
je hebt van die droogloopmatten/vloedbedekking, wordt veel in kantoren etc gebruikt in de hal. Dat kan prima.
Precies. Dit is echt ideaal. Dit leg je bij je voordeur en over het luik heen. Hierdoor loop je niet het vuil naar binnen. Daarna leg je de vloer door die je ook op de rest van de benedenverdieping legt en die dus wel ideaal de vloerverwarming geleidt. Dat je dan alleen bij de voordeur+luik geen ideale situatie hebt, maakt niet uit want dat maakt echt niet uit qua warmte in huis.
Lex28 schreef:
20-07-2017 11:39
Ok hopperdepopper,

Bedankt! Maar komt de warmte wel goed door de kokosmat of andere deurmat heen?
De vloer is toch niet echt warm? De kou is er af en de vloer voelt comfortabel aan. Het is echt niet zo dat wanneer wij op de vloer zitten, wij een warme kont krijgen. Het verschil is dat we geen koude billen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven