Deurmat voor vloerverwarming?
donderdag 20 juli 2017 om 11:15
Hi, wij leggen op de benedenverdieping vloerverwarming aan. In de hal bij de voordeur willen we over de gehele vloer een deurmat (ca. 120 x 140). Dat moet wel, omdat daar een luik naar de kruipruimte zit. Bestaan er deurmatten die geschikt zijn voor vloerverwarming of kunnen we daar beter een radiator laten zitten?
donderdag 20 juli 2017 om 11:38
Ik heb al tig jaar vloerverwarming. Zowel in een huis gewoond waar het bijverwarming was en nu in ons huidige huis is het hoofdverwarming. Ik heb er werkelijk waar nog nooit over nagedacht of een vloerkleed of mat geschikt is voor onze vloeren. Er liggen altijd wel matten of kleden en ik heb niet de indruk dat er ook maar eentje last heeft gehad van de onderwarmte.
donderdag 20 juli 2017 om 11:41
En dan geleiden ze in de hal niet heel goed de warmte... is dat een heel groot probleem?
donderdag 20 juli 2017 om 11:55
Het hoeft in de hal toch niet net zo warm te zijn als in de kamer. Je gaat daar niet even lekker zitten of zo. Ik zou er dus gewoon een mat naar keuze opleggen. bedenk me net dat bij mijn ouders de vloerverwarming ook doorloopt tot in de hal, daar ligt ook een mat, niet zo groot als jij wilt, maar dat kan prima.
donderdag 20 juli 2017 om 12:09
Precies. Dit is echt ideaal. Dit leg je bij je voordeur en over het luik heen. Hierdoor loop je niet het vuil naar binnen. Daarna leg je de vloer door die je ook op de rest van de benedenverdieping legt en die dus wel ideaal de vloerverwarming geleidt. Dat je dan alleen bij de voordeur+luik geen ideale situatie hebt, maakt niet uit want dat maakt echt niet uit qua warmte in huis.
donderdag 20 juli 2017 om 13:41
De vloer is toch niet echt warm? De kou is er af en de vloer voelt comfortabel aan. Het is echt niet zo dat wanneer wij op de vloer zitten, wij een warme kont krijgen. Het verschil is dat we geen koude billen krijgen.