Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Joehoe, geweldig! :hello: :jump: :blob: :high5:
Alle reacties Link kopieren
MrsTwirre schreef:
14-07-2017 17:51
@ammenooitniet Ik zit nu op 1600 kcal, wat ik prima vol houd. Vooral door de "schijf van 5" versie van producten. Magere yoghurt, 30+ oude kaas. Dingetjes waar ik eerst niet aan dacht, maar nu wel. Voor mij wel handig om het te tellen, anders zit ik er snel boven. Ben zonder teller toch sneller geneigd om een "verkeerde" variant te kiezen.
Dankje voor de tip, ik zal de popcorn eens uit proberen (wel een gezondere variant opzoeken)
Wat fijn dat je beter bent!

@Iselin, dat was net de informatie die ik zocht! BMR, ik kon daar niks over vinden. Dat betekent dus dat ik, als ik op streefgewicht ben, dan kan berekenen hoeveel ik "mag" hebben. Waar jij het over had, minder gewicht = minder calorieën, dat had ik door. Maar hoeveel minder niet.

@Incroyable Ik eet per dag al 180 g koolhydraten. Niet te weinig, ook niet bar min. Ik vind aardappels heerlijk, wil ze ook zeker niet vervangen. Rijst ook niet om de koolhydraten, maar om de calorieën. Zilvervliesrijst zal ik eens proberen. Is zeker de "volkoren" versie.

@Incroyable, klinkt leuk! Is het ook goed voor je rug?

BMR = Basal Metabolic Rate. Dit is wel een handige site http://www.dietenlijst.nl/energiebehoef ... mFSVg5ng==
Hi dames,

Het is even geleden, maar ik ben jullie niet vergeten! Ik lees nog met jullie mee!
Ben erg druk geweest met de verhuizing en had er ook allemaal even niet zo veel zin meer in. Echter merk ik aan mijn kleding dat ik aangekomen ben en minder strak ben doordat het sporten erbij ingeschoten is.
Heb nu een aantal sportscholen in mijn nieuwe stad uitgeprobeerd en een keuze gemaakt dus wil dit ook weer op gaan pakken en weer wat meer op mijn eten gaan letten. Kortom, moet mezelf echt even een schop onder mijn kont geven, want ik ben er nog lang niet!

Egopost tot hier, maar wat ik ook nog kwijt wilde: jullie zijn toppers! Heel goed bezig! Ik zal proberen om hier regelmatiger langs te komen en mee te schrijven :)
Ammennooitniet wat goed :jump: :jump: :jump:
Goooo, Misfit!

Woohoo, Ammenooitniet!

Hier lekker dagje!
Ontbijt: banaan met yoghurt
Toen uurtje gewandeld
Lunch: 3 vbh met gebakken ei
Diner: pasta met zelfgemaakte rode saus
Wat een lekker weer he! Ik word ook zo blij dat ik weer leuke zomerkleren aankan/aandurf! Vorig jaar was ik heel moeilijk aan het doen en nu een jurkje of rokje met shirt. Zo chill!

Eetlijstje:
Ontbijt: yoghurt met aardbeien
Tussendoor: 5 dropjes en een spekje :-P)
Lunch: 3 vbh
Diner: ovenschotel spinazie
Ik ben niet gemaakt voor dit weer :sigh:

Wat fijn Bonsai!!
Ik kan er ook he-le-maal niet tegen. Komt bij dat het bij mij binnen een paar graden warmer is dan buiten, vorig jaar was het een keer 33 graden. En dat ondanks zonneschermen en ventilatoren. Ik heb ramen aan één kant, dus doorluchten kan niet (en als dat wel kon, dan ging het niet vanwege de katten).
Hier een woonkamer en slaapkamer op zuiden en echt door luchten kan alleen als ik de voordeur open zet en ja hier ook katten dus kan wel maar dan moet ik goed opletten.
Vervelend dat jullie het zo warm hebben, maar verkoeling dan toch moeilijk is. Gelukkig heb ik er - tot nu toe - niet veel last van. Vandaag weer op de weegschaal, 102,7. Dus 0,2 aangekomen. Jammer, maar zag het wel een klein beetje aankomen want zondag en maandag ontzettend ongezond gegeten. Denk dat ik zo langzamerhand mijn "cheat" days ook maar wat moet gaan "beperken" Wel gewoon lekker eten, maar niet meer snacken. Ook meer beweging, maar met deze warmte heb ik geen zin om er meer tijd in te steken. Ook al zwem ik nu wel weer meer.

@Bonsai, wat fijn dat je kan dragen wat je wilt en je er ook nog fijn in voelt!
Poeh bonsai, als ik je zo lees heb ik wel het idee dat je echt heel weinig eet.. Van je ontbijt en avondeten kan ik de porties niet lezen, maar als je gewoon normale porties aanhoudt dan zou ik het er niet op vol kunnen houden. Heb je geen trek? (vat dit niet op als kritiek aub! Ben oprecht benieuwd).
Fijn dat je zo lekker in je vel zit!

Poeh Izzy, 33 graden klinkt niet ideaal... Bij jou ook niet single.

In ons nieuwe huis valt de hitte gelukkig wel mee.

@MrsTwirre goed dat je zelf dan ook inziet dat het wellicht wat to much is geweest. Jammer nu die plus maar gewoon weer met volle moed verder! :)

Hier gaat het tot nu toe wel oké. Ben natuurlijk pas weer drie dagen bezig. Merk dat mijn maag weer wat moet krimpen. Heb best wel veel honger terwijl ik me gewoon aan mijn 1500 kcal houdt en hier voorheen niet echt honger mee had. De weegschaal was niet lief voor me, maar dit viel uiteraard te verwachten. Zit weer op 85,6 kg. :facepalm: eigen schuld dikke bult en nu weer door!
Nee, geen trek. Ik neem altijd een grote bak (Griekse of Turkse) yoghurt met fruit, genoeg brood met lekker beleg en een vol bord avondeten. Ik krijg juist trek als ik tussendoor een rijstwafel of appel eet. En ik varieer. Ik schat in dat ik tussen de 1500 en 1900 kcal zit.
Vandaag
Ontbijt: vbh en een banaan
Lunch: bakje linzensalade, 2 vbh en een krentenbol
Diner: ik ga pannenkoeken bakken voor de kinderen. Wel van volkorenmeel ;-D en dan 3 of 4, denk ik. Verder maak ik er een smoothie bij.
Ah ja klinkt dan inderdaad ook als meer dan genoeg! :) Mmmmm Griekse yoghurt, lekker!
Jeetje, het is rustig hier. Zijn jullie allemaal lekker op vakantie?! :sun:
Nee ben wel toe aan vakantie :proud: maandag info ochtend over maagverkleining en volgende week een kies laten trekken. Dus blijf op dit moment eten :-$
De kinderen hebben vakantie. We gaan door een omstandigheden niet weg, dus ik mag zes weken aan de bak. Regent het bij jullie nu ook zo hard? Hopelijk wordt het nog droog, ik wilde nog wandelen.
Eetlijstje:
Ontbijt: krentenbol, banaan
Lunch: 2 vbh met ei en salade
Tussendoor: bolletje ijs mint-chocolade :yum:
Diner: weer ovenschotel, deze keer met boontjes.

Spannend, Single! Ga je het zeker weten doen of neem je het nog in overweging? En dan kom je eerst in een soort praatgroep, toch? Voor de operatie, bedoel ik. Ik hoop dat je maandag meer te weten komt.

Misfit, ben je veel aangekomen? En weet je wat je valkuilen zijn?
Bonsai het is een ochtend waar je uitleg krijgt over de ingrepen welke mogelijkheden er zijn en ook wat je van je verwacht word en wat ze jij kan verwachten.
Het is echt puur een voorlichting als ik dan door zet dan komt de screening. Maar ik heb met mijn huisarts en psycholoog afgesproken dat ik hoe dan ook voor de screening ga want het zal er bij mij nog om hangen of ik een ja ga krijgen of niet.
Hey allemaal!
Dat is lang geleden. Ik las soms nog mee, maar niet de fut om te reageren en mee te doen.
Er waren in korte tijd twee overlijdens in mijn nabije omgeving en daardoor was de focus op gezond eten helemaal verdwenen (en het emo-eten was weer terug). Omdat ik het er zo zwaar mee had, kreeg ik( rouw)begeleiding en een paar weken geleden ging het over mijn eigen gezondheid. Ben op de weegschaal gaan staan en de 3 cijfers voor de komma waren terug. Mijn focus ligt nu op gezond eten (niet op kcal tellen) en vandaag voor het eerst weer onder de 3 cijfers, oef! Zou ik weer mogen meeschrijven?

Wauw in de tabel staan mooie resultaten!
Amennooitniet echt fantastisch resultaat! :cheer2:
SIngle: jij bent ook veel afgevallen sinds de laatste keer dat ik op topic keek. Ben benieuwd naar de uitleg die je gaat krijgen over maagverkleining.
Missfit: verhuizen is heel stressvol en zo moeilijk om eten te organiseren. Tof dat je een nieuwe sportschool gevonden hebt. Hier een schopje van mij: je kunt het! you go girl!
She Believed she could, so she did.
Gecondoleerd Belle, natuurlijk is het begrijpelijk dat het fout gaat in zo'n situatie. Sterkte.
Belle :hug: leuk dat je weer langs komt heftig wat je heb mee gemaakt.
Natuurlijk ben je altijd welkom om hier mee te schrijven.

Izzy lekker vakantie?
Ik lees nog steeds mee en ik wil ook graag in de tabel blijven. Ik ben alleen nog niet weer lichter geweest dan het gewicht in de tabel vandaar dat ik geen update geef :-) Hopelijk gooien jullie me er niet uit.

Mijn doel voor komende week is om onder de 66,9 kilo te komen. Dan geef ik volgende week een update door.
Ik reageer ook even snel! Het is zo ongelooflijk druk op werk dat ik nog geen zin heb gehad om mijn laptop aan te slingeren. Veel gebeurd in deze week. Ook even genoten van twee vrije dagen, maar wel veel aan de wandel geweest (er op uit). Zometeen gooi ik een film aan en ga weer op tijd naar bed. Morgen weer een dag en 's avonds weer een verjaardag. Zo blijven we bezig. Volgende week heb ik nog niks gepland staan, maar ik moet wel het een en het ander gaan doen. Even langs de dokter, auto poetsen, wat school/stage dingen inslaan etc. Geeen idee wat de stand van de weegschaal is. Dat zien we binnenkort vanzelf weer.
We do not remember days, we remember moments ?
Merci dat ik weer mag meeschrijven :)

Dit is de stand van zaken:
10/07/2017 weer begonnen met een gewicht van 103,4 kg (mijn zwaarste ooit). Deze ochtend 99,7 kg (iets meer dan een paar dagen geleden).
Mijn focus ligt deze keer meer op het voedende aspect van eten en daarom geen kcal tellen (al weet ik uit ervaring ongeveer wat er in voeding zit). Probeer ook geraffineerde suikers te vermijden en merk dat ik nu al veel meer energie heb. Qua beweging ben ik nu iedere dag aan het wandelen en bij slecht weer een half uur op de hometrainer.

Mooi doel voor aankomende week Iselin!
She Believed she could, so she did.
Spannend Single! Succes vandaag!

Bonsai, Zat vorige week op 85,7. Is twee kilo meer dan mijn vorige weegmoment in juni. Maar heb ook momenten gehad (zomer vorig jaar/begin dit jaar) dat ik op 81 zat. Blijf het laatste jaar dus eigenlijk beetje tussen 81 en 85 kg schommelen en probeer sindsdien telkens onder die 80 te komen. Al lukt me dit dus niet. Heb er nadat ik 20 kg kwijt was gewoon niet meer de fut en discipline voor. Maargoed, ik blijf proberen en wie weet lukt het nu wel! :) Ben in elk geval al heel gelukkig om op 85 kg te zitten ipv 106!

Ai Belle, sterkte en gecondoleerd! Thanks voor je schopje :)

Dit weekend heb ik me helaas weer enigszins laten gaan. Lijkt net alsof ik de ruggengraat niet meer heb om mezelf in te houden. Wellicht dat het weer went wanneer ik weer wat langer bewust bezig ben met mijn voedsel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven