Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Ik wilde me even netjes komen afmelden voor de tabel en het topic...ik ga en mag voorlopig niet fanatiek gaan afvallen omdat ik zwanger ben. Heel erg gewenst en gehoopt! Nog wel spannend of het goed zal gaan deze eerste periode.

Ik was eigenlijk van plan om nog wel mee te lezen en schrijven met dan de focus op bewust en gezond eten, maar de misselijkheid heeft toegeslagen en dat maakt eten meteen een minder leuke bezigheid...dus merk dat ik al niet zo erg meer meelees.

Iedereen natuurlijk heel veel succes en een slanke tijd gewenst :cheer2:
Hier een stille meelezer. Wat zijn jullie goed bezig..! Respect hoor! :worship:
Ik hoop hier mss wat tips en motivatie te vinden.

Bij mij gaat het nl heel stroef.
Zal me ff voorstellen:
V, 1.61m
Al vanaf februari aan het lijnen
Inmiddels 12 kilo kwijt (maar het gaat echt steeds langzamer nu; onsje per week ofzo terwijl ik echt weinig eet.)
Ik wil 60 wegen, weeg nu 65.

Ik vul het eetdagboek dagelijks in van het voedingscentrum.
Vind het steeds moeilijker om gemotiveerd te blijven. Het gaat zoooooooooooooooooooo traag....
Meestal zit ik op 1000 kcal per dag. Soms 1200, soms 800.
Daarnaast sport ik 2 a 3x per week (fitness en 3 kwartier cardio)

Dat sporten is wel goed; ivm medische klachten heeft dit jarenlang stil gelegen, nu kan het gelukkig (op bejaarden niveau, maar toch :-$ ) weer. Daar ben ik wel heel dankbaar voor.

Maar ik begrijp niet goed waarom het zo langzaam gaat.
Mijn lijf is er alles aan aan het doen om die laatste 'zak aardappels aan vet' (zo visualiseer ik dit meestal ;-) ) vast te houden.
Ik heb het momenteel snel koud bijvoorbeeld. Heb (op niet-sport-dagen) weinig energie. Als ik een keer 1500 kcal heb genomen ben ik weer dagen bezig om harder te lijnen om dat wekelijkse onsje kwijt te raken. Het is net of mijn lijf steeds energie-zuiniger wordt. Terwijl ik steeds meer voedingsmiddelen schrap. :-x

Heeft er iemand mss tips..?
Dat stomme getel en geworstel, met zo weinig resultaat...
Word er stront sjagrijnig van.... :facepalm:
Op een gemiddelde dag eet ik ongeveer dit:

O: grote mok koffie verkeerd
Doosje bosbessen 125 gram
Optimel vruchtenkwark 150 gram

M: 1 snee brood met halvarine en 200 gram aardbeien, en
Glas optimel drinkyoghurt
(OF 1 snee brood met halvarine, plak kaas en plakjes tomaat, en een mok thee)

D: 100 tot 150 gram kipfilet, (of een tartaartje) berg broccoli, paar el light appelmoes, rauwkost.
(geen aardappelen of rijst, die kcal bespaar ik liever voor iets wat ik WEL lekker vind, later op de avond, zoals een paar sultana koekjes (max 3), of een paar dropjes(max 4) of een wijntje)

Dit is toch niet te veel, dacht ik. En redelijk schijf-van-5, qua groente, fruit, zuivel. Lijkt mij. Alleen adviseren ze ook pasta/rijst/aardappelen, maar daar geef ik niet veel om. Zonde van de kcal dan, toch..?

Nou...morgen dan maar weer sporten...
Bij de meeste mensen is er wel wat afgegaan afgelopen week. Ik ben benieuwd om het in het overzicht te zien! Welkom Ikbenik. Het lijkt mij dat je echt te weinig eet en juist daardoor niet meer afvalt, maar ik ben zeker geen expert op het gebied van kcal.. wat zeggen anderen hierover?
Welkom ikbenik! 12 kilo in nog geen half jaar tijd is harstikke goed! :cheer:
Wel moet ik wat zeggen over je calorie inname. Wanneer je veelal onder de 1000 calorieën blijft, gaat je lijf in een soort opslagstand. Wat betekend wanneer je weer een keertje wat éxtra eet(dus een dag met 1500 calorieën) slaat het lichaam meteen alles op. Dus is het weer veel lastiger om dat eraf te krijgen. Zou je toch echt als tip geven om boven die 1000 calorieën te blijven, helemaal als je die dag sport! ;-)
Waterjuffer gefeliciteerd! Sterkte met de misselijkheid, hopelijk gaat het snel over.

Ikbenik, welkom!
Je kunt méér.
Mag ik ook nog meedoen?

Ik ben 176 en weeg nu 88 kilo. Mijn streefgewicht is 65 kilo.
Ik wil afvallen omdat ik gewoon te zwaar ben en mensen soms echt denken dat ik zwanger ben. Daarnaast (en dit is voor mij echt de belangrijkste reden) ben ik weer gaan paardrijden en ik vind het gewoon zielig voor het paard om er zo'n enorm gewicht op te zetten. Ik heb ook een voorliefde voor een bepaald ras waar ik nu gewoon echt niet meer op kan. De liefde voor het paard is groter dan de liefde voor het eten. :)
nymphadoratonks wijzigde dit bericht op 25-07-2017 09:35
0.39% gewijzigd
Het Viva forum is papaja.
Gefeliciteerd waterjuffer!! :-D
M_W schreef:
24-07-2017 10:03
Welkom ikbenik! 12 kilo in nog geen half jaar tijd is harstikke goed! :cheer:
Wel moet ik wat zeggen over je calorie inname. Wanneer je veelal onder de 1000 calorieën blijft, gaat je lijf in een soort opslagstand. Wat betekend wanneer je weer een keertje wat éxtra eet(dus een dag met 1500 calorieën) slaat het lichaam meteen alles op. Dus is het weer veel lastiger om dat eraf te krijgen. Zou je toch echt als tip geven om boven die 1000 calorieën te blijven, helemaal als je die dag sport! ;-)
Ja, dat was je schrijft over die opslagstand herken ik wel; was ik al een beetje bang voor.
Zeker met het oog op 'stel-dat-ik-op-mijn-streefgewicht -ben" , daarna zal ik weer terug moeten naar een normaal eetpatroon, ik wil niet de rest van mijn leven dagelijks op 1000 kcal moeten zitten, omdat ik dan voortaan zou aankomen als ik 1500 eet. o_o
Dus dan mss toch nu alvast richting 1200 gaan zitten ipv 1000, en dan over een x tijd bouwen naar 1400..? (Pfff, dan val ik wrs helemáál traag af... Maarja. .. Mss met het oog op 'normaal eetpatroon' toch doen.

Bedankt voor je welkom en advies, M_W..! :)

Ik zal me nu weer discreet naar mijn plekje als meelezer terug verplaatsen, aangezien ik niet helemaal meer voldoe aan de TO. (Ben al eind februari begonnen met lijnen, niet pas in juli, en ik hoef er nu geen 10 meer kwijt, maar nog een stuk 5 a 6)

Oh, nog wel ff enthousiast zwaaien naar Nummerzoveel, for old times sake :hello: :hello: :hello:
ikbenik wijzigde dit bericht op 24-07-2017 16:40
12.99% gewijzigd
Waterjuffer, gefeliciteerd. .! 😊

NymphadoraTonks schreef:
24-07-2017 12:35
(...)
Ik ben 176 en weeg nu 88 kilo. Mijn streefgewicht is 70 kilo.
(...) Daarnaast (en dit is voor mij echt de belangrijkste reden) ben ik weer gaan paardrijden en ik vind het gewoon zielig voor het paard om er zo'n enorm gewicht op te zetten. Ik heb ook een voorliefde voor een bepaald ras waar ik nu gewoon echt niet meer op kan. De liefde voor het paard is groter dan de liefde voor het eten. :)
Shetland pony's. ..? :lol:

(Geintje! Zag het ff voor me ;) )
:hello: ikbenik! Wat leuk dat je hier mee komt schrijven. En wat fijn dat je weer kunt bewegen inmiddels!

Ik denk ook dat het probleem is dat je echt veel te weinig eet. 1000 calorien per dag is bij lange na niet genoeg, en dat merk je oa aan het gebrek aan energie en aan het koud hebben. Gevaarlijker is dat je nu dus ook niet voldoende binnen krijgt om je vitale functies gezond te houden. Het is dus echt heel belangrijk dat je zsm op gaat schalen.

Als je online even googelt op "minimaal calorie calculator" dan kun je tal van calculators vinden om je minimale energiebehoefte uit te rekenen.

Houd er ook rekening mee dat je op dagen dat je sport dus ook wat meer moet eten om toch op die minimale calorie-behoefte uit te komen.

En aardappels zijn misschien niet lekker, maar wel hartstikke gezond. Al eet je er eentje (een grotere) of twee, dan ben je al goed bezig. En zo heel veel calorieën zitten daar niet eens in.
Van harte waterjuffer, wat een heerlijk nieuws! Ik hoop dat jij je snel weer beter voelt :hug:
Thanx, Nummerzoveel. .! :hug: :heart:

Goeie (logische!) tip! (Waarom ben ik daar zelf niet opgekomen :facepalm: )

Heb het meteen ff opgezocht en ingevuld, ik zit dus blijkbaar idd veel te laag qua kcal voor mijn leeftijd, gewicht, lengte en activiteit.

Even gekopieerd en geplakt:

"......Wanneer je niet sport:1.623 kcal
Bij 1 tot 3 uur per week:1.860 kcal
Bij 3 tot 5 uur per week:2.096 kcal
Bij 6 tot 7 uur per week:2.333 kcal

Wil je een pond per week afvallen dan moet je ongeveer 500 kcal minder eten dan jouw dagelijkse caloriebehoefte. In jouw geval betekent dit dat je 1.596 kcal per dag mag eten.
....."

O_O dan zou ik dus ipv 1000 naar 1600 p dag moeten..!
Hoe ga ik DAT nou doen..? Ik val NU al zo traag af. :-$ Ben bang dat ik mijn lijf al zo heb laten wennen aan die 1000 kcal, dat ik weer flink zal aankomen als ik dat ineens naar 1600 verschuif.
Nouja, ik kijk wel ff... Mss als ik het heel langzaam opbouw...
Nee, niet heel langzaam opbouwen, want in de tijd dat jij opbouwt voedt je nog steeds je vitale functies onvoldoende en dat is gevaarlijk!

Probeer meteen naar minimaal 1500 te springen. Als je dat doet met gezonde dingen, dan kan er niet zo heel veel fout gaan. Neem een eitje extra bij ontbijt of lunch, een tweede boterham bij de lunch, toch die schep aardappels in de avond, een extra banaan als tussendoortje en je komt al een heel eind!
Wees maar blij dat je geen puber bent. Mijn zoon (ukkepuk in vergelijking met leeftijdsgenoten) hoort 3000 kilocaloriën binnen te krijgen. Zelfs met heel veel roze koeken haalden we dat niet. Uiteindelijk een halve liter wodka ingevoerd op de site van het Voedingscentrum. Hèhè, 3000...... Hij heeft in zijn verslag geschreven dat hij echt niet zoveel kan eten en zeker niet aan de drank gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waterjuffer een goede reden om nu even te stoppen met afvallen gefeliciteerd ondanks de misselijkheid een hele goede zwangerschap toegewenst.

Welkom ikbenik :bye: . Oh wat weinig calorieen zeg ja is wat de anderen aangeven veels te weinig. Gewoon meteen naar de 1600 gaan hoor maar wel gezond voedsel daar kom je echt niet meteen dik van aan.

Snoesje die wodka :biggrin:
NymphodoraTonks jij ook welkom wat irri als mensen denken dat je zwanger bent >:-( .

Ohhhh morgen ga ik het moeilijk krijgen....we gaan naar de bioscoop en naar de Mac. De maestro burgers, chicken sensations en sunday icecreams lonken al. Ik hoop dat ik me kan inhouden :facepalm:
Oooh waterjuffer proficiat! :flirting:

Ik ben er eigenlijk niet zeker van of mijn weegschaal wel helemaal okee is;
normaalgezien 'verlies' ik tijdens de nacht op zijn minst 500 gram, deze nacht niks :cry:
Ben meteen vandaag naar 1500 kcal gegaan. 250 gram gebakken kipfilet ipv 100/150 gram, pilsje in de avond (flesje is 135), ik was er ZO :biggrin: Morgen ontbijt ik met n snee brood en een banaan (bijv) extra, dan zit ik al meteen 200 hoger. En dan mss een keer zalmfilet ofzo ipv dat magere tartaartje. Heb ik ook wel weer eens trek in ter afwisseling :-9

Snoesje666 : 3000 kcal..!? Wauw! Dat wordt idd roze en gevulde koeken tussendoor, bakken brinta met volle melk voor ontbijt en chocolade met extra noten..! o_o ( *probeert nu niet te watertanden* :whistle: )

Crazylazy : :bye: hoi terug! En heel veel sterkte morgen in de Mac. .! Lijkt me een beproeving idd. Mss kun je thuis alvast opzoeken online wat de kcal waarde is van bijv 6 stukjes Mac nuggets versus de big mac, en dan een soort middenweg vinden..? Dat je daar niet in je eentje met je light cola zit, je zielig te voelen tussen de volle dienbladen vol junkfood, maar dat jij dan ook iets lekkers mag.
Kies dan iets dat je echt heel lekker vind, waarvan je ECHT geniet, maar dan niet ook nog de supersize friet met dubbele mayo en XLmilkshake er bij.

Viva888: kijk je niet scheel op die kleine schommelingen, het scheelt al snel een pond of kilo als je in de nacht een keer extra bent gaan plassen (of juist niet), afhankelijk v of je zout gegeten hebt die dag, of als je bijv net ongesteld moet worden. Laat je niet ontmoedigen :bigkiss:
Waterjuffer: gefeliciteerd!!! :)

Jeetje Ikbenik dat je niet omviel bij zo weinig calorieën :P Avocado's eten zou ook heel erg kunnen helpen. Dat zijn ook caloriebommen (maar zo lekker)

Snoesje, ik hoop dat je zoon van avocado houdt...

Ik had ook wel wat aan de tip van die calorie calculator! Ik moet eigenlijk drastisch meer gaan bewegen om het aantal calorieën een beetje leuk te houden. Ik mag uiteindelijk maar zo'n 1450 calorieën op een dag als ik op gewicht ben. Vind ik best weinig! Daar zit ik echt zo'n 600 calorieën overheen. En ik wil ook wel eens kaas op mn brood of zelfs wat chips eten. Dus ik moet meer bewegen dan 1-3 x per week sporten.

Oh, het gaat trouwens om haflingers . Is volgens mij al een beetje dubieus qua lengte, maar nu zeker met gewicht niet te doen. Shetlanders zijn ook leuk :D
Wow Waterjuffer, Gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws!

@NymphadoraTonks: Jouw doel om af te willen vallen is ook mede mijn doel. Ik rijd ook paard en vind het gewoon sneu als mn paardje mijn te zware ik moet tillen. Ik rij nu nog wel omdat ik mezelf voor hem nu niet te zwaar vind, maar het moet niet verder oplopen. Ik rij met dit gewicht ook eigenlijk niet lekker. Zit mezelf in de weg en heb 0 conditie meer. Daar wil ik dus wat aan doen.
Ik denk dat jouw lengte niet zo erg is, maar inderdaad, haflingers zijn niet al te groot en daardoor wel goed om op te letten.

Ik ben vandaag voor het eerst gaan fietsen naar mn werk. Was eigenlijk best wel lekker tochtje! Was helaas de tip van een extra shirt vergeten, dus heb alvast mn excuses aangeboden aan mn collega :facepalm:
Wat leuk Flow186 dat jij ook bezig bent voor je paard. :) Hoe vaak rij je en is het je eigen paard? Of doe ik nu aan topicvervuiling :P
Haha nee hoor, ik hou wel van dit soort topicvervuiling :P
Ik heb samen met mijn moeder een eigen paard. Ik rij 3 a 4 keer in de week. Zijn nu ook weer actief aan het trainen voor de (dressuur) wedstrijden. Door een blessure van paard, hebben we sinds september geen wedstrijd meer gereden en heb ik ook niet meer actief gesport, daar paard niet veel mocht doen.

Voor de wedstrijden heb ik ook nog wel wat doelen voor m.b.t. afvallen haha... Mijn wedstrijdjasje weer passen en mijn laarzen weer gewoon dicht kunnen doen, zonder kramp in mijn kuiten.... Mijn jasje zat voor het laatst mooi toen ik 73 kilo woog, dus dat is doel 1 haha.
Ik heb 13 augustus weer wedstrijd en hoop dat ik dan in ieder geval weer mn laarzen goed dicht krijg en dat ik al wat afgevallen ben. Mn jasje zal ik dan nog niet passen, maar voor nu leen ik die van mn mams haha.
Jeeh, nog meer paarden fans ;-) hier ook 1! Voor mijn eigen paard is het lagere gewicht wel fijn, maar hij is groot en stevig gebouwd, dus geen must. Alleen nu ook een blessure, dus aan het stappen tot half aug. Voor 1 van mijn nieuwe verzorgpaardjes zal het wel moeten! Die is een stuk slanker, maar o zo een pracht beest! (Spierwitte andelusier hengst :heart: )

Het is wel motiverend als je je oude kleding weer aan kan Flow!
@Ikbenik
Goed bezig!

@Nymphadora
Over de 2000 calorieën is wel veel hoor! Eet je wel gezonde calorieën?

Leuk, al die paardenverhalen! Ik zou ook zo graag weer eens willen rijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat afvallen voor je paard een prima stok achter de deur is :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven