Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Dreamer schreef:
24-07-2017 13:53
Voor sommige mensen helpt dat als stok achter de deur. Als iedereen het weet, doe je er meer moeite voor om af te blijven vallen en/of op gewicht te blijven. Bij een cursus wordt ook als suggestie gegeven "vertel het iedereen in je omgeving". Dan is facebook natuurlijk wel handig :)

Kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt dat op facebook te zetten. Ik zou wel graag gaan voor een 'voor en na' foto (maar dan moet ik eerst afvallen ;-) )
Dan zou ik persoonlijk het eerste berichtje erop als er 5 kilo af is. En dan daarna weer na 5 kilo. Maar niet bij iedere kilo die eraf is.
DG2015 schreef:
25-07-2017 15:34
Ik zie regelmatig deze voorbijkomen bij verjaardagen - bleeergh!!!

Afbeelding
En blijkbaar ben je alleen een powervrouw als je alleenstaand bent met 2 kinderen, 2 banen en ook nog een studie. Ik heb geen kinderen, 1 baan en studeer niet. Ben ik nu een nietsnut ofzo?
Daantje1970 schreef:
25-07-2017 16:32
Dan zou ik persoonlijk het eerste berichtje erop als er 5 kilo af is. En dan daarna weer na 5 kilo. Maar niet bij iedere kilo die eraf is.
Ja, zou ik ook doen. Ik had iemand op facebook die elk weegmoment (1x per week) erop zette. Kennelijk is het niet gelukt, want ik zie er niets meer over. Dat is dan wel jammer, eigenlijk.
Later is nu
Zeker jammer. Ik weet hoe heerlijk het is om veel af te vallen. Dus Dat gun ik iedereen die te zwaar is. Ik hoop in ieder geval dat het haar gaat lukken.
Mepi schreef:
21-07-2017 11:57
Ik kan ook eindelijk meeschrijven!

Ik heb een familielid die een jaar geleden een kindje heeft gekregen. Ze is wég van dat kind. In het begin kwam er iedere week een foto voorbij van haar kindje met een kaart "Ik ben ..... weken oud!", dit sprong over in maanden.

Nu is het kindje 1,5 jaar oud, en is familielid alles vanuit het kind's perspectief aan het posten; lees: "Hoera, vandaag zijn mijn oom en beste vriendinnetje jarig!!!!!" Met natuurlijk de bijbehorende foto's van het kindje met de desbetreffende persoon. Zo irritant!
Ik heb haar al ontvolgd zodat ik de posts niet meer op mijn tijdlijn zie, want er komt iedere dag wel een foto voorbij. Maar al mijn familieleden liken het, dus zie ik het alsnog @(

Daarnaast heb ik wel medelijden met het kindje wiens hele leven op Facebook staat. Ze staat nu voor eeuwig op het internet, en als ze eenmaal ouder is kan ik begrijpen dat ze niet blij is dat iedereen haar babyfoto's kan zien.
Het is dat het kindje nu 1,5 is, anders had ik gedacht dat we het over dezelfde persoon hebben. Ik heb haar nog steeds als vriend, maar wel op Niet Volgen gezet. Echt elk klein detail wordt vermeld. "Hoera, X heeft voor het eerst op het potje geplast!" inclusief bijbehorende foto.
Baankje1 schreef:
17-07-2017 09:14
Bericht op zich was niet hatelijk maar ze likete reacties die de PVV mening duidelijk weergaven.
Er stonden onder dat plaatje veel mooie reacties, soms alleen een hartje, weinig bagger, oja wel wat bagger, maar duidelijk niet vanuit de PVV volgers.
tampontouwtje schreef:
24-07-2017 23:46
En de ontvanger het dan allemaal liken.
Zeker en met iedere like of cliché helemaal verguld zijn. Hetzelfde als er iemand dood is. Soms al een paar jaar en het sterktes regent. Woorden die er standaard neergezet worden. Of als iemand iets leuks doet of op vakantie is. Dan moet er vooral genoten worden. Het ergste vind ik als er dan geniet!!!!!!!!!! neergezet wordt. Maar ja, men wordt er blijkbaar gelukkig van.
Met dat soort meervoudige uitroeptekens, en ook met letter- en tekstopmaak, bereik je wat veel mensen beweren dat niet kan met geschreven tekst: intoneren.
Leuk dit :D . Dat van ongevraagde kinderfoto's ken ik ook. Heb zo'n exemplaar die al begon met bij de geboorte van haar eerste een 'vers van uit de pers' foto er op te zette, waarbij nog een foto met de kont naar de camera waar het lijkt alsof hij net zijn eerste drolletje had gelegd en nog vuil was. énig, echt waar. Daarna volgde nog eens een dagelijkse fotoupdate en nu weet ik het niet meer want ik volg niet meer :D .

Waar ik mij telkens maar weer over verbaas, zijn hoeveel mensen zo gemakkelijk vallen voor die "deel en win" pagina's. Dan heb je dus een pagina, die bv heet "deel en win", "prijzen te winnen", "like en win"...
Zo'n pagina staat vol met de meest uiteenlopende dingen om te winnen. De ene dag kan je een tuinhuis winnen en de andere dag een diamanten ring ter waarde van 2000 euro. Op de een of andere bizarre manier krijgt zo'n pagina blijkbaar gewoon spullen van alle sectoren gratis ter beschikking voor weg te geven (helemaal hilarisch wordt het als ze dan nog roepen "wij mogen van onze sponsor dit weggeven!). Iedere keer moet je liken delen. Nooit zie je ergens iets staan over wie iets gewonnen heeft (duhu). Uiteraard zulke pagina's schreeuwen buuuuuullshit van mijlenver maar Anneke en Mieke delen het toch en als je het ook maar durft om er iets van te zeggen (hoo!), dan krijg je terug "jamaar als het dit keer toch echt is dan heb ik wel misschien gewonnen."
Helemaal mooi wordt het dan als ze naar een andere pagina worden doorverwezen, waar ze hun gegevens moeten achterlaten, want ze hebben net aan een of ander "rad" gedraaid, en het is toch niet bingo? Ze maken (net zoals al die andere 951 "hoera ik heb jackpot gedraait!"-reacties die je onder het bericht kan lezen) kans op een mooie prijs, alleen nog even adres en telefoonnummer achterlaten...en dan zijn ze boos omdat ze worden lastiggevallen voor de aankoop van allerlei abonnementen :lol:

Nu de AH en Lidle ook nog eens zwaaien met 250 euro waardebonenn op Whatsapp is het helemaal feest :lol:
Butterscotch schreef:
26-07-2017 16:45
Leuk dit :D . Dat van ongevraagde kinderfoto's ken ik ook. Heb zo'n exemplaar die al begon met bij de geboorte van haar eerste een 'vers van uit de pers' foto er op te zette, waarbij nog een foto met de kont naar de camera waar het lijkt alsof hij net zijn eerste drolletje had gelegd en nog vuil was. énig, echt waar. Daarna volgde nog eens een dagelijkse fotoupdate en nu weet ik het niet meer want ik volg niet meer :D .

Waar ik mij telkens maar weer over verbaas, zijn hoeveel mensen zo gemakkelijk vallen voor die "deel en win" pagina's. Dan heb je dus een pagina, die bv heet "deel en win", "prijzen te winnen", "like en win"...
Zo'n pagina staat vol met de meest uiteenlopende dingen om te winnen. De ene dag kan je een tuinhuis winnen en de andere dag een diamanten ring ter waarde van 2000 euro. Op de een of andere bizarre manier krijgt zo'n pagina blijkbaar gewoon spullen van alle sectoren gratis ter beschikking voor weg te geven (helemaal hilarisch wordt het als ze dan nog roepen "wij mogen van onze sponsor dit weggeven!). Iedere keer moet je liken delen. Nooit zie je ergens iets staan over wie iets gewonnen heeft (duhu). Uiteraard zulke pagina's schreeuwen buuuuuullshit van mijlenver maar Anneke en Mieke delen het toch en als je het ook maar durft om er iets van te zeggen (hoo!), dan krijg je terug "jamaar als het dit keer toch echt is dan heb ik wel misschien gewonnen."
Helemaal mooi wordt het dan als ze naar een andere pagina worden doorverwezen, waar ze hun gegevens moeten achterlaten, want ze hebben net aan een of ander "rad" gedraaid, en het is toch niet bingo? Ze maken (net zoals al die andere 951 "hoera ik heb jackpot gedraait!"-reacties die je onder het bericht kan lezen) kans op een mooie prijs, alleen nog even adres en telefoonnummer achterlaten...en dan zijn ze boos omdat ze worden lastiggevallen voor de aankoop van allerlei abonnementen :lol:

Nu de AH en Lidle ook nog eens zwaaien met 250 euro waardebonenn op Whatsapp is het helemaal feest :lol:
Haha heel herkenbaar. Ik zie ook heel veel mensen die van alles delen omdat ze een tuinset kunnen winnen, of een nieuwe bank, of een jurkje. Je kan het zo gek niet bedenken tegenwoordig. Ik deel alleen een bericht als ik een boek kan winnen, van bepaalde schrijvers/schrijfsters.
Sja.. zo zag ik iemand die wat won. Ik deel meestal niet hoor, maar het kan dus wel :)

Die ah en lidl via whatsapp is een hoax, las ik ergens.
Later is nu
Als je uiteindelijk zoiets wint zullen er ook vast wel wat haken en ogen aan zitten toch?
Dreamer schreef:
26-07-2017 17:27
Sja.. zo zag ik iemand die wat won. Ik deel meestal niet hoor, maar het kan dus wel :)

Was dat van zo'n pagina die 5 totaal verschillende peperdure stukken weggeeft en je nergens gegevens of een bedrijfsnaam van vindt? Of gaf een lokale winkel een actie? Want dat laatste is iets anders. Als de lokale slager een kilo spek verloot voor naamsbekendheid dan is het meestal wel waar 😊.
Dreamer schreef:
26-07-2017 17:27

Ja ben ik ook ooit eens ingetrapt, je zou zo maar een bon van de AH krijgen. dus ik naar die site, moest je wat interesses aangeven. Ging lang duren dus ik begon onraad te ruiken, heb de boel gecanceld. Voor dat ik het scherm weggedrukt had, had ik de eerste mail al binnen (zonder mijn adres doorgestuurd te hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gisteren via de pagina van een kennis: o wat fijn dat ik de moeder mag zijn van zo'n dochter die zulke lekkere dingen maakt, en dat ik die dan mag proeven.
De foto's erbij waren van een boterham met aardbeien en een witte kledder erop, een pannenkoek met vruchtjes belegd, en iets van salade ( Voor de goede orde, dochter was geen basisschoolkind dat in haar vakantie mocht knutselen in de keuken, maar een volwassen vrouw
En? Wou iedereen aanschuiven en mee smullen?
Butterscotch schreef:
26-07-2017 17:59
Was dat van zo'n pagina die 5 totaal verschillende peperdure stukken weggeeft en je nergens gegevens of een bedrijfsnaam van vindt? Of gaf een lokale winkel een actie? Want dat laatste is iets anders. Als de lokale slager een kilo spek verloot voor naamsbekendheid dan is het meestal wel waar 😊.
Het was wel van een bekend groot merk, maar niets plaatselijks, geloof ik. De grap was, dat ze helemaal nooit gezien had dat ze gewonnen had. Kwam ze veel later pas achter, via facebook contact gezocht en de prijs alsnog gekregen. Toch echt top!
Later is nu
Dan kan het wel kloppen hoor :) . Als het van een officiële pagina komt. Wanneer Neckermann op hun pagina aankondigt dat ze een reis ter waarde van 500 euro gaan weggeven aan iemand die het bericht deelt, zal dat meestal wel kloppen, is immers ook een marketingstunt voor hun.
Maar van die pagina's die van geen enkel bedrijf zijn, een vage naam hebben en geen enkele info, die de ene week een all inclusieve reis naar Bali beloven en 3 dagen later kan je een Rolex horloge winnen en de week erop een rijstkoker...en waar je geen enkele keer zit staan "proficiat x, jij hebt gewonnen!", die winnen alleen maar jouw gegevens :D . Op uitzondering na als het een pagina is die gewoon acties verzameld, ik ben ook eens een pagina tegengekomen waar je berichten vond als "winkel x geeft een actie, hier is de facebookpagina en dit moet je doen om te winnen".
Manonna schreef:
26-07-2017 22:50
En? Wou iedereen aanschuiven en mee smullen?
Ja wat dacht jij dan :-D
En het is nog een filmpje ook. Geen idee waarom, want alle frames zijn hetzelfde en muziek hoor ik ook al niet... :-|

https://www.facebook.com/stuffnowandher ... 6109737570
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
"Deze mensen raken dit jaar zwanger van een drieling!"
"Tag iemand die jou op Mc. Donalds moet trakteren!"
"Deze namen zijn sowieso tokkies!"
En dan maar taggen met z'n allen. :(
De moeder van mijn beste vriendin die elke dag minstens 1 Delfts Blauw tegeltje met krom Engels voorbij laat komen (make that the cat wise, leuk hoor, echt, maar na 100x gaat het vervelen).

Mijn ex-schoonzus die tot mijn verbijstering een 'arty' naaktfoto van haar volwassen dochter (22 jaar) plaatste. Je zag alleen haar rug, benen armen, veel haar en haar gezicht en niet meer van haar billen dan in een bikini maar ik vond het echt te gek voor woorden!
Aan zoon verteld dat hij zijn nichtje even een seintje moest geven, moeder wil met grof geweld dat dochter fotomodel wordt.
Dochter studeert medicijnen en heeft van mams een fotoshoot voor haar verjaardag gehad. Baalde ze van... ze had liever een nieuwe foon gehad, had ze ook nodig maar goed.
Creepy dat een moeder zoiets doet en wist niet dat dat mocht trouwens maar goed.
Ik denk dat de foto morgen weg is, zoon schrok ook, niet van de foto zelf maar van het plaatsen op FB door haar eigen moeder :)

Ook de vele, vele tafeltjes met glaasjes wijn en #lovemylife drijven me tot waanzin, sorry... dat was dan wel weer fijn dat het regende dit weekend: geen terrasjes in Nederland. Nu doe ik niet veel met FB maar zoon wil graag dat ik het niet opzeg.

Bonus: andere vriendin die nogal eens: ZUCHT.... plaatst. Dan moet je vragen/raden wat er is. Steevast een pijntje hier of daar nou ja ok, kan je nog omheen fietsen, doe ik ook, en dan 2 uur later somt ze op wat ze allemaal heeft staan trainen in de sportschool :O
Dan zal dat 'zucht' niet zo heel ernstig zijn geweest denk ik dan. Trouwens, boeie wat zij allemaal traint en hoe vaak, ik snap het nog niet eens, het klinkt moeilijk en zwaar maar wat ze nou gedaan heeft: dunnoo.. :)
Ik word blij van tafeltjes en glazen en #lovemylife ;-)

Ik plaats verder mijn kinderen al heel lang niet meer op facebook zonder hun toestemming. Dochter vindt het nooit een probleem, maar zoon doet zelf niets (meer) op facebook en van hem hoeft het dus niet. Vaak mag het ook wel.
Later is nu
Mieshka schreef:
31-07-2017 01:03
"Deze mensen raken dit jaar zwanger van een drieling!"
"Tag iemand die jou op Mc. Donalds moet trakteren!"
"Deze namen zijn sowieso tokkies!"
En dan maar taggen met z'n allen. :(
O als reactie hierop zie ik nu al een paar dagen elke dag minimaal een plaatje voorbijkomen waarin je iemand met taggen die jou altijd tagged in die stomme plaatjes waarin je iemand moet taggen. :facepalm:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Of als iemand jarig is en dan al die felicitaties en dat die jarige dan bij iedere felicitatie 'dank je' terug typt. Pff, heb je dan niets beters te doen op je verjaardag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven