Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4
maandag 6 maart 2017 om 14:07
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
- Nickname:
- Huidig gewicht:
- Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
- Totaal afgevallen sinds start:
- Datum update:
| Nickname | Lft | Lengte | Gestart | Startgew | Huidig | Streef | Week | Totaa | lUpdate |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ammenooitniet | 23 | 1,66 | - | 113 | 67,7 | 65 | - | 45,3 | 08-10 |
| Cactuss | 21 | 1,82 | 27-05-2017 | 96,5 | 87,8 | 66 | 2,1 | 8.7 | l16-10 |
| LZHW | 33 | 1.86 | 7-11-2016 | 132 | 122 | 100 | - | 10 | l02-10 |
| sanseveria | 30 | 1,73 | ? | 111 | 106 | 86 | - | 5,0 | 16-10 |
| Sunshine1992 | 25 | 1.71 | 23-10-2017 | 115,7 | 113 | 70 | -2,7 | 2,7 | l07-11 |
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
maandag 24 juli 2017 om 12:05
Mooie positieve instelling Misfit! Die 7 komt wel op de weegschaal
Ben nog bezig met het topic te lezen. Iedereen die er het afgelopen half jaar is bijgekomen: ik doe mijn best om jullie afvalverhaal te leren kennen. Dan kan ik ook beter op jullie post reageren.
Vandaag waren de sportkleren in de aanbieding bij de Lidl. Ik heb mij een setje gekocht om mezelf aan te moedigen meer te bewegen. Afgelopen weken al gemerkt dat het wandelen veel goed doet aan mijn conditie. Kleine stapjes vooruit waar ik heel blij mee ben
Ben nog bezig met het topic te lezen. Iedereen die er het afgelopen half jaar is bijgekomen: ik doe mijn best om jullie afvalverhaal te leren kennen. Dan kan ik ook beter op jullie post reageren.
Vandaag waren de sportkleren in de aanbieding bij de Lidl. Ik heb mij een setje gekocht om mezelf aan te moedigen meer te bewegen. Afgelopen weken al gemerkt dat het wandelen veel goed doet aan mijn conditie. Kleine stapjes vooruit waar ik heel blij mee ben
She Believed she could, so she did.
maandag 24 juli 2017 om 17:37
Even een ego post. Vandaag voorlichting gehad over die gastric bypass en sleeve wat wat is en wat ze gaan doen tijdens een operatie. Dat is niet niks zeg brrr.....
Ook veel info gehad over wat je kan verwachten dat je eerst allemaal onderzoeken krijgt en gesprekken. De operatie grens ligt rond die bmi van 40. Maar mij werd ook verteld dat mensen zoals b.v ik die onder behandeling staan van een psycholoog en bezig zijn met de eetbuien aan te pakken ze die ook operen met een een bmi van iets onder de 40.
Toch ben ik wel geschrokken van alle mogelijke gevolgen die z`n operatie te weeg kunnen brengen.
Ik ga wel het officiele screenings traject in en dan zie ik wel wat er uit komt. Ik mag ten alle tijden zelf beslissen of ik door ga of niet in dit traject.
Ook veel info gehad over wat je kan verwachten dat je eerst allemaal onderzoeken krijgt en gesprekken. De operatie grens ligt rond die bmi van 40. Maar mij werd ook verteld dat mensen zoals b.v ik die onder behandeling staan van een psycholoog en bezig zijn met de eetbuien aan te pakken ze die ook operen met een een bmi van iets onder de 40.
Toch ben ik wel geschrokken van alle mogelijke gevolgen die z`n operatie te weeg kunnen brengen.
Ik ga wel het officiele screenings traject in en dan zie ik wel wat er uit komt. Ik mag ten alle tijden zelf beslissen of ik door ga of niet in dit traject.
dinsdag 25 juli 2017 om 08:14
Gecondoleerd, Belle. Heftig. Ik heb recent gehoord dat iemand die mij zeer lief is, uitbehandeld is. Zo verdrietig. Fijn dat je goede hulp hebt.
Wat ben je trouwens in korte tijd veel afgevallen! Zet 'm op!
Incroyable: klinkt als heel euh druk! Pas je op jezelf?
Misfit: wow, 20 kilo! Als je doordeweeks netjes eet, is er ook wel ruimte om je wat te laten gaan in het weekend, toch?
Single: heftig traject! Ik hoop dat het je brengt, wat je ervan verwacht!
Wat ben je trouwens in korte tijd veel afgevallen! Zet 'm op!
Incroyable: klinkt als heel euh druk! Pas je op jezelf?
Misfit: wow, 20 kilo! Als je doordeweeks netjes eet, is er ook wel ruimte om je wat te laten gaan in het weekend, toch?
Single: heftig traject! Ik hoop dat het je brengt, wat je ervan verwacht!
dinsdag 25 juli 2017 om 08:45
Goed bezig Belle!
Single, klinkt heftig! Ik denk dat het goed is om inderdaad het traject in te gaan en te zien wat je er dan van vindt en hoe het voor je voelt.
Bonsai, Ja wellicht heb je gelijk! Deze week toch 0,7 kg er af. Zal voornamelijk vocht zijn, maar geeft toch een positieve boost.
Nadeel van de zomer is dat er zo veel feestjes/bbq's/terrasjes etc zijn.
Single, klinkt heftig! Ik denk dat het goed is om inderdaad het traject in te gaan en te zien wat je er dan van vindt en hoe het voor je voelt.
Bonsai, Ja wellicht heb je gelijk! Deze week toch 0,7 kg er af. Zal voornamelijk vocht zijn, maar geeft toch een positieve boost.
Nadeel van de zomer is dat er zo veel feestjes/bbq's/terrasjes etc zijn.
woensdag 26 juli 2017 om 07:30
SIngle: wat goed dat ze zo'n uitgebreide info geven over de operatie en verder verloop. Het is best een drastische ingreep. Heb vorige week nog een gesprek gehad met iemand die de ingreep heeft ondergaan en het resultaat was fantastisch. Ik was onder de indruk van hoeveel ze was afgevallen (56 kg!), maar nog meer van hoe ze straalde en zelfvertrouwen had. Echt zo mooi om te zien. Ze gaf aan dat heel goede begeleiding had gekregen zowel van een psycholoog als een diëtiste. Wilde meteen zelf ook de operatie. Voor mij is dit mijn laatste grote afvalpoging. Ik heb de deal met mezelf gesloten er helemaal voor te gaan en als het nu niet lukt (met dus ook begeleiding van de therapeut) dan ga ik toch voor het traject. Ben heel benieuwd naar je verder verloop van het traject. Wist helemaal niet dat ze de operatie uitvoeren bij mensen met BMI onder de 40.
Bonsai: die eerste week was ik al 2 kg afgevallen. Heel motiverend zo'n kickstart
Bonsai: die eerste week was ik al 2 kg afgevallen. Heel motiverend zo'n kickstart
anoniem_285925 wijzigde dit bericht op 26-07-2017 07:31
Reden: schrijffout
Reden: schrijffout
1.20% gewijzigd
woensdag 26 juli 2017 om 08:32
Heftig Single. Ik ken via via iemand die een GBP heeft gedaan, na een maagverkleining die niet beviel. Ze heeft nu echter het probleem dat prednison, die ze nodig blijkt te hebben voor een ernstige leveraandoening, niet goed wordt opgenomen. Ze eet zich ook een ongeluk aan kaas, eiwittekort ligt blijkbaar op de loer. Laat je goed voorlichten over de gevolgen.
Ik heb gisteren een grote zak van die kleine Marsjes, Snickers etc. gekregen als bedankje. Nog op weg naar huis heb ik een pitstop bij de dierenarts gemaakt en heb ik het daar afgegeven. Stel je voor, nog bijna 3 weken vakantie en dan zoiets in de kast hebben liggen. Was wel lief bedoeld en ze zeiden "jij kunt het hebben". Ze moesten eens weten.
Ik heb gisteren een grote zak van die kleine Marsjes, Snickers etc. gekregen als bedankje. Nog op weg naar huis heb ik een pitstop bij de dierenarts gemaakt en heb ik het daar afgegeven. Stel je voor, nog bijna 3 weken vakantie en dan zoiets in de kast hebben liggen. Was wel lief bedoeld en ze zeiden "jij kunt het hebben". Ze moesten eens weten.
woensdag 26 juli 2017 om 20:51
Bedankt allemaal van de reacties.
Mijn angst is en blijft ook dat ik te weinig eiwitten binnen krijg of dat ik een voedsel allergie ontwikkel aangezien ik in aanleg ze makkelijk ontwikkel kan nu al slecht tegen bepaalde dingen.
Ik ben enorm geschrokken toch zet ik die screening door maar als ik blijf twijfelen na die screening ga ik er niet voor de operatie.
(sorry voor de ego post hoofd zit erg vol hier van)
Mijn angst is en blijft ook dat ik te weinig eiwitten binnen krijg of dat ik een voedsel allergie ontwikkel aangezien ik in aanleg ze makkelijk ontwikkel kan nu al slecht tegen bepaalde dingen.
Ik ben enorm geschrokken toch zet ik die screening door maar als ik blijf twijfelen na die screening ga ik er niet voor de operatie.
(sorry voor de ego post hoofd zit erg vol hier van)
vrijdag 28 juli 2017 om 08:02
Izzy: Goed bedoeld van je collega's, maar ook een beetje jammer dat ze net snoep als bedankje geven nadat je zoveel bent afgevallen. Lief dat je de zak snoepjes bij de dierenarts hebt afgegeven. Zullen ze vast geapprecieerd hebben.
Single: is geen ego post hoor. Ik vind het net heel interessant om te lezen en ik kan mij je twijfels goed voorstellen.
Hier had mijn man gisteren chocolade pinda's meegenomen. Ze staan nu in de kast (hij wilde ze niet mee naar zijn werk nemen), maar ik baal ervan dat er toch weer snoep in huis is geraakt. Het is in ieder geval een goede graadmeter of ik mijn emo-eten beter onder controle heb.
Single: is geen ego post hoor. Ik vind het net heel interessant om te lezen en ik kan mij je twijfels goed voorstellen.
Hier had mijn man gisteren chocolade pinda's meegenomen. Ze staan nu in de kast (hij wilde ze niet mee naar zijn werk nemen), maar ik baal ervan dat er toch weer snoep in huis is geraakt. Het is in ieder geval een goede graadmeter of ik mijn emo-eten beter onder controle heb.
zaterdag 29 juli 2017 om 08:08
Hallo allemaal,
Ik wil hier graag mee praten.
Vorig jaar heb ik juice plus gebruikt om af te vallen. Ik ben toen 15 kilo afgevallen. Ik kreeg toen een nieuwe vriend en de kilo's vlogen er weer aan plus 10 kilo extra.
Ik wil nu op een gezonde manier afvallen, gezond eten, water/thee drinken. Ik hoop dat het op deze manier wel er af blijft.
Ik wil hier graag mee praten.
Vorig jaar heb ik juice plus gebruikt om af te vallen. Ik ben toen 15 kilo afgevallen. Ik kreeg toen een nieuwe vriend en de kilo's vlogen er weer aan plus 10 kilo extra.
Ik wil nu op een gezonde manier afvallen, gezond eten, water/thee drinken. Ik hoop dat het op deze manier wel er af blijft.
zaterdag 29 juli 2017 om 16:43
zondag 30 juli 2017 om 09:59
Ik wil ook meedoen. In februari ben ik bevallen. Voor de zwangerschap woog ik 111, erna 98. Ik ben afgevallen doordat ik geen honger had en ik nette eenpersoonsporties at. Nu zit ik op 101, maar t liefste wil ik verder afvallen. Dus voordat ik weer terug ben bij af, ga ik toch maar actie ondernemen:).
Ik wik dit oa gaan doen door t bereiden van weekmaaltijden, veel water en afvalshakes.
Gewicht 101
Lengte 1.74
Leeftijd 36
Ik wik dit oa gaan doen door t bereiden van weekmaaltijden, veel water en afvalshakes.
Gewicht 101
Lengte 1.74
Leeftijd 36
zondag 30 juli 2017 om 17:43
Welkom Such Peggers! Tof dat je mee komt schrijven. Heel herkenbaar dat het een tijdje goed gaat met afvallen en dat dan weer langzaam een paar kilootjes aansluipen. Goed dat je direct actie onderneemt. Over welke afvalshakes heb je het?
Bonsai: Goed bezig! Mooie wandeling heb je gemaakt!
Braincracking: mooi dat je voor een gezonde manier van afvallen kiest.
Hier gaat het zijn gangetje, mag misschien nog iets meer moeite doen om te bewegen. Daar mis ik toch nog wat motivatie. Mag ik een schopje?
Bonsai: Goed bezig! Mooie wandeling heb je gemaakt!
Braincracking: mooi dat je voor een gezonde manier van afvallen kiest.
Hier gaat het zijn gangetje, mag misschien nog iets meer moeite doen om te bewegen. Daar mis ik toch nog wat motivatie. Mag ik een schopje?
maandag 31 juli 2017 om 06:31
Dus waarom had je precies een schop nodig?
Ik ga vandaag een dagje naar Ouwehands Dierenpark. Bij de Appie To Go moet ik zo nog iets voor onderweg scoren, banaan en ...? Nog maar anderhalf jaar geleden zou ik kiezen voor iets als een appelreep of Sultana's of nog beter: een reep chocola. Moet er nu niet aan denken. Het is echt mogelijk om je mentaliteit te veranderen.
Ik ga vandaag een dagje naar Ouwehands Dierenpark. Bij de Appie To Go moet ik zo nog iets voor onderweg scoren, banaan en ...? Nog maar anderhalf jaar geleden zou ik kiezen voor iets als een appelreep of Sultana's of nog beter: een reep chocola. Moet er nu niet aan denken. Het is echt mogelijk om je mentaliteit te veranderen.
maandag 31 juli 2017 om 08:05
@belle1984: Ik heb shakes van maxxlean om dat daar geen melk bij hoeft. Verder blend ik dat met oploskoffie en ijsklontjes. Dan heb ik een soort frapechino met bezinksel:) en jeeeeeej 1.3.
#weekmaaltijd. We hadden gister gezinsfotoshoot en helaas geen tijd voor de supermarkt. Hopelijk vanavond.
@Izzy_ Supergoed!!!
#weekmaaltijd. We hadden gister gezinsfotoshoot en helaas geen tijd voor de supermarkt. Hopelijk vanavond.
@Izzy_ Supergoed!!!
maandag 31 juli 2017 om 08:45
Wat goed dat je zo'n sterke mentaliteitsverandering hebt ondergaan Izzy. Mag je heel trots op jezelf voor zijn. Veel plezier in het dierpark!
Schop was qua afvallen blijkbaar niet echt nodig. Beweging is echt nog een dingetjes op dit moment. Het is zo confronterend hoe slecht mijn conditie is.
Mmm Frapechino dat klinkt best lekker Such Preggers. Maak zelf 's ochtends (als ik weinig zin/tijd om te ontbijten heb) een shake van (soja)melk, een kleine banaan en een theelepel rouwe cacaopoeder. Jammie!
Schop was qua afvallen blijkbaar niet echt nodig. Beweging is echt nog een dingetjes op dit moment. Het is zo confronterend hoe slecht mijn conditie is.
Mmm Frapechino dat klinkt best lekker Such Preggers. Maak zelf 's ochtends (als ik weinig zin/tijd om te ontbijten heb) een shake van (soja)melk, een kleine banaan en een theelepel rouwe cacaopoeder. Jammie!
maandag 31 juli 2017 om 10:35
Welkom je staat er bij er missen nog wat gegevens zou je die misschien ook willen toe sturen. Liefst in PB mocht dat niet lukken dan pas in het topic.such_preggers schreef: ↑30-07-2017 09:59Ik wil ook meedoen. In februari ben ik bevallen. Voor de zwangerschap woog ik 111, erna 98. Ik ben afgevallen doordat ik geen honger had en ik nette eenpersoonsporties at. Nu zit ik op 101, maar t liefste wil ik verder afvallen. Dus voordat ik weer terug ben bij af, ga ik toch maar actie ondernemen:).
Gewicht 101
Lengte 1.74
Leeftijd 36