Hond hijgt

29-07-2017 23:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien stomme vraag...Ik ben meer een kattenmens.

Voor de komende twee weken heb ik een logeerhond. Ze is vaker bij mij als haar baasje op vakantie is.
Ze ligt nu bij mij op het voeteneind. Ik merk dat ze constant ligt te hijgen. We zijn net nog even een rondje gaan lopen voor het geval ze moest plassen, maar ze doet het nu nog.
Het enige wat ik me kan bedenken: ergens in de wijk heeft iemand een trance feest. De bass dreunt door alles heen en ik word er zelf een beetje kriegel van. Kan een hond dat ook hebben en uit hij dat in hijgen? Op internet lees ik alleen 'warm' of 'ziek'
Stress
where ever you go, go with your heart
Als een hond niet op zn gemak is kan hij idd ook gaan hijgen, of steeds om zn bek likken. Probeer zelf geen aandacht aan het geluid van de bass te geven, de hond kan namelijk ook last hebben van jouw spanning.
Mijn hond heeft dit als het onweert of als er vuurwerk wordt afgestoken. Zou goed kunnen dat het door die muziek komt. Lastig, ik heb zelf nog niet ontdekt hoe ik mijn hond op zo'n moment kan helpen te ontspannen.
Ja daar kan een hond ook last van hebben. Of wellicht heeft hond het nog steeds warm van de wandeling.
Heb je misschien iets te kauwen? Een speeltje of een bot? Kauwen kan de hond helpen om te ontspannen, al heeft die van mij daar geen zin in als ze gestrest is.
Het kan komen door warmte, stress of pijn. Het is vandaag warm, dus dat kan het zijn. De stress van de bas of jouw reactie op de bas kan het ook zijn.

Maar om pijn voor alle zekerheid uit te sluiten, zou ik de hond ook even goed overal aaien en betasten om te kijken of dat geen reactie bij haar uitlokt. Als je er een knuffelspelletje van maakt, vindt ze dat vast prima. En check dan echt alles; de oortjes, tussen de tenen, enz. Geeft ze wel een reactie, dan heeft ze waarschijnlijk pijn, en moet ze even langs de dokter.
Dank jullie wel allemaal. :thumbsup:

Hond snurkt nu. Met de poten in de lucht. ;)

Het zal een reactie zijn op de muziek of de warmte inderdaad. Ze is lang niet geknipt en dat was de vorige keren wel.

Ik heb haar ook nog overal geaaid
:-D maar daar kwam geen reactie op. Ze is nogal een muts, heel lief maar best stoïcijns. Maar pijn is denk ik wel uitgesloten zo.

Ik ga ook maar snurken nu.
Slaap lekker en hopelijk morgen rustig weer op!
Uh, vast een stomme vraag, maar hoe snel loop je als je de hond uitlaat? En weet je hoe de baas dat doet?

Ik heb lang geleden eens op een hond gepast, en steeds na het wandelen lag ze zeker een half uur te hijgen. Toen haar baasjes terug waren en we met z'n allen een rondje liepen, werd het me duidelijk: ik stapte stevig door met haar, terwijl haar baasjes op hun dooie gemak aan het slenteren waren. Hond kreeg gewoon onbedoeld conditietraining van me. :puppy:
Zou het zoiets kunnen zijn?
jij hygt toch ook wel eens zal wel warm wezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven