Gezocht: ervaringen stoppen met social media

03-08-2017 15:19 108 berichten
x
anoniem_64fa0d4a7620c wijzigde dit bericht op 18-06-2020 07:36
Reden: x
99.62% gewijzigd
Daar ben je al een aantal maanden over aan het nadenken? Serieus?
Het is geen onomkeerbaar iets he, wat je gaat ondernemen. Doe het gewoon.

Ik zou ook iets aan je eigenwaarde gaan doen, als je zo snel onzeker wordt.
Lucylucille schreef:
03-08-2017 15:22
Daar ben je al een aantal maanden over aan het nadenken? Serieus?
Het is geen onomkeerbaar iets he, wat je gaat ondernemen. Doe het gewoon.

Ik zou ook iets aan je eigenwaarde gaan doen, als je zo snel onzeker wordt.
Opnieuw alle "vrienden" toevoegen gaat nog al eens lastig. En alle oude foto's en berichten terughalen.
AtheneumBITCH schreef:
Opnieuw alle "vrienden" toevoegen gaat nog al eens lastig. En alle oude foto's en berichten terughalen.
Je hoeft de accounts toch ook niet te verwijderen? Trap die apps gewoon van de telefoon af.
Ik heb er ervaring mee.

In 2012 dacht ik "haha nee ik heb genoeg van die onzin" en heb ik Facebook en Twitter verwijderd. Toen was het alleen nog maar Whatsapp en de e-mail.

Hoe dat is bevallen? Nou hartstikke prima eigenlijk. En je gaat eindelijk weer leven. Je ziet ineens dat alles op Facebook fictie is. En ook op andere social media trouwens.

Enige gekke iets is dat toen mijn mobiel kapot was en ik iemand had verteld over dat diegene mij moet mailen, diegene het raar vond dat diegene mij geen Whatsapp kan sturen en mij niet op Facebook kan vinden. Ja, dus? Heb je Facbebook nodig dan haha.

Ik had in de zomer van 2013 Facebook trouwens weer aangemaakt omdat ik een bepaald familielid moest bereiken na jaren geen contact en dat alleen zo kon... Als ik eerlijk ben zou ik graag naar de tijd terug zonder social media willen. Dat was veel rustiger zonder al die toneelstukjes op internet.
Alle reacties Link kopieren
AtheneumBITCH schreef:

Dan log je toch gewoon uit? Kun je altijd weer inloggen als je het niet laten kunt.
Lucylucille schreef:
03-08-2017 15:25
Je hoeft de accounts toch ook niet te verwijderen? Trap die apps gewoon van de telefoon af.
Dat werkt niet in 99,9% van de gevallen, dan loggen mensen wel in op de browser.
S-Groot schreef:
03-08-2017 15:26
Dan log je toch gewoon uit? Kun je altijd weer inloggen als je het niet laten kunt.
Dan is er geen prikkel om te stoppen.
Ik ben een jonge vrouw van 23 en ik weet niet of je een idee hebt wat er bij de meeste meiden van mijn leeftijd (of jonger) allemaal voorbij komt... het is nou eenmaal zo dat er veel meiden wat onzeker door worden..

En ja, ik denk er al een paar maanden aan, niet heel actief, maar toch zit het al een aantal maanden in mijn hoofd :)
AtheneumBITCH schreef:

Dan is er geen prikkel om te stoppen.

Euh?! Bijzonder. Die prikkel geeft TO toch vrij duidelijk aan in de OP hoor. De drempel om weer te beginnen is lager, maar dat zegt niets over de prikkel om te stoppen.
janneke95 schreef:
03-08-2017 15:27
Ik ben een jonge vrouw van 23 en ik weet niet of je een idee hebt wat er bij de meeste meiden van mijn leeftijd (of jonger) allemaal voorbij komt... het is nou eenmaal zo dat er veel meiden wat onzeker door worden..

En ja, ik denk er al een paar maanden aan, niet heel actief, maar toch zit het al een aantal maanden in mijn hoofd :)

Okee, en nu? Wat let je?
Ik ben ook wel eens met social media gestopt, niet dat ik me er slecht door voelde, het nam gewoon teveel tijd in beslag. Maar helemaal stoppen was het ook niet voor mij. Ik zat veel op politieke sites en bleef zodoende aardig op de hoogte, maar na stoppen had ik toch het idee dat ik het e.e.a. miste. Dus toch maar weer begonnen. Besteed er nu minder tijd aan dan voorheen en hou er nu ook rekening mee dat er ook leven is naast social media.

Dat iedereen zijn/haar mooiste kanten op social media zet, moeten ze zelf weten. Ik doe daar niets mee!
Ik heb onlangs alle leuke fotos van Facebook gedownload en in een cloud opgeslagen. Vervolgens alle foto's gewist van Facebook. Alle openbare berichten op privé gezet. Een 'doei' bericht geplaatst voor mijn Facebook vrienden en een dag later mijn account gedeactiveerd. Apps verwijderd. Overal uitgelogd. Geen Facebook meer, heerlijk! Ik mis het geen seconde!
Instagram, idem dito.
Twitter of iets anders had ik al niet. Nu alleen nog via mail/whatsapp bereikbaar. Echt fijn!
Gewoon verwijderen. Je mist er niks aan!
Ik ben ook niet zo goed in/met social media. Heb al tijden geen eigen facebook meer, maar alleen een account dat ik kan gebruiken als dat handig is (bijvoorbeeld met inloggen op spotify oid). Twitter heb ik ook niet en Instagram heb ik momenteel wel een account bij, maar heb ik ook maar weer van mijn telefoon verwijderd. Ik vind het echt heerlijk zonder.
Bedankt voor de ervaringen van sommige van jullie.

Voor de mensen die hier komen om hun mening te geven: daar vroeg ik niet om!

Ik ben heel blij dat sommige van jullie gewoon wel duidelijk even een ervaring achter laten, dank hiervoor!
AtheneumBITCH schreef:
Dat werkt niet in 99,9% van de gevallen, dan loggen mensen wel in op de browser.
Dan hebben die mensen een ruggengraat van een jellyfish.
Alles op FB fictie :rofl:
Wat een drama.
janneke95 schreef:
03-08-2017 15:38
Bedankt voor de ervaringen van sommige van jullie.

Voor de mensen die hier komen om hun mening te geven: daar vroeg ik niet om!

Ik ben heel blij dat sommige van jullie gewoon wel duidelijk even een ervaring achter laten, dank hiervoor!
Als je die grote mond nou eens tegen al die mensen waar je zo onzeker van wordt opzet?
Star* schreef:
03-08-2017 15:45
Als je die grote mond nou eens tegen al die mensen waar je zo onzeker van wordt opzet?
Grote mond...

Liever tegen mensen zoals jij die alleen maar komen irriteren op dit soort forums terwijl je er geen eens ervaring mee hebt (waar duidelijk om gevraagd wordt...)
AtheneumBITCH schreef:
03-08-2017 15:25
Ik heb er ervaring mee.

In 2012 dacht ik "haha nee ik heb genoeg van die onzin" en heb ik Facebook en Twitter verwijderd. Toen was het alleen nog maar Whatsapp en de e-mail.

Hoe dat is bevallen? Nou hartstikke prima eigenlijk. En je gaat eindelijk weer leven. Je ziet ineens dat alles op Facebook fictie is. En ook op andere social media trouwens.

Enige gekke iets is dat toen mijn mobiel kapot was en ik iemand had verteld over dat diegene mij moet mailen, diegene het raar vond dat diegene mij geen Whatsapp kan sturen en mij niet op Facebook kan vinden. Ja, dus? Heb je Facbebook nodig dan haha.

Ik had in de zomer van 2013 Facebook trouwens weer aangemaakt omdat ik een bepaald familielid moest bereiken na jaren geen contact en dat alleen zo kon... Als ik eerlijk ben zou ik graag naar de tijd terug zonder social media willen. Dat was veel rustiger zonder al die toneelstukjes op internet.
eindelijk weer leven?

OMG overdrijven is ook een vak hè.
Ik heb facebook vooral om contact te houden met mensen wat verder weg en om activiteiten van bepaalde groepen in de gaten te houden.
En ja, ik zie heus wel toneelstukjes en schone schijn, maar ook zonder social media doen mensen zich mooier voor dan dat ze zijn. Dat is iets van alle tijden.
Als ik zo'n modelgezin op een perfecte vakantie zie, denk ik de ruzies in de auto, het gezeur om ijsjes en het gehuil omdat ze in Verweggistan geen hagelsag hebben er gewoon bij.
Ik voel me verder geenszins geleefd door social media. Je doet het je jezelf aan als dat wel het geval is.

Dit hele topic alleen al, doen alsof het een levensveranderende beslissing is om met fb te stoppen.
Echt hoor :facepalm:
Nee moet er niet aan denken. Vind het veel te interessant en te informatief.

En de mensen erop zie ik als een soort dorpspomp. Veel kennissen die ik nooit zou bellen en nooit of zelden in het echt zie. Leuk om hun levens te kunnen volgen en soms wat te chatten. Daarbij wordt met name facebook vaak gebruikt voor feestjes en bijeenkomsten. Super handig om even een groep aan te maken en elkaar in real life dan te zien.
janneke95 schreef:
03-08-2017 15:46
Grote mond...

Liever tegen mensen zoals jij die alleen maar komen irriteren op dit soort forums terwijl je er geen eens ervaring mee hebt (waar duidelijk om gevraagd wordt...)

Says who?
Lol.. dit is een forum waarom iedereen zijn mening geeft, jij kunt niet dicteren welke reacties er op je vraag komen. Ik heb een aantal vrienden die meerdere keren zijn gestopt en weer zijn begonnen. Die laatste omdat ze merkte dat ze toch dingen misten. Voorbeeldje over goede vriend, hij is geen beller, maar wil eigenlijk ook van Whatsapp af en nauwelijks meer FBen. Gevolg: we hebben veel minder contact. Natuurlijk zien we elkaar, maar ik mis het bijkletsen via app of FB.
Wat heel veel uitmaakt is wie je FB vrienden zijn. Kan het zijn dat je je verplicht voelt om de mensen toe te voegen die je onzeker maken en die je eigenlijk niet mag? Als je daar heel flink in schrapt dan raak je de fakers vaak en houd je het positieve van FB over.
Zo deel ik dingen over mijn hobby's en lievelings series/films, ik maak events om leuke dingen te doen met vrienden. Ik deel laagdrempig hoe het met me gaat, ik handel veel met wijkgenoten en communiceer met mijn buurtjes. Allemaal dingen waarom ik niet zonder zou willen.
Voor mezelf sprekend heb ik alleen Facebook. Daarvoor Hyves en daarvoor CU2. Ben nooit aan Instagram, Twitter of iets dergelijks begonnen. Heb LinkedIn, maar daar doe ik bar weinig mee. En kreeg op Facebook laatst bericht dat ik al twee weken geen update had geplaatst! Nee, niets te melden nee.

Komt misschien omdat ik geboren en getogen ben voor het Social media tijdperk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven