Onderverhuur

03-08-2017 13:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Zouden jullie haar aangeven?

Totaal aantal stemmen: 61

Ja (52%)
Nee (48%)
Heb jij er last of overlast van?
Joh, ik heb zo n buurvrouw gehad.
Het interesseerde mij niet zoveel.
Zolang de gene die in haar huis zaten zich maar aan de regels hielden.

Ik hou niet zo van dat "klikken".
Ik zou me er niet mee bemoeien.
Verhuurt ze het als een soort AirBnB?
Of is ze zelf vaak op reis en zoekt ze dan onderhuurders?
Woont ze samen met haar vriend en wil ze haar eigen appartement nog aanhouden voor het geval het mis loopt?

Het ligt helemaal aan de situatie of ik het zou melden.
Situatie 1: ja
Situatie 2: nee
Situatie 3: nee
Hexx schreef:
03-08-2017 13:22

In alle gevallen moet ze waarschijnlijk toestemming van de verhuurder hebben.
Tr0tter schreef:
03-08-2017 13:24
In alle gevallen moet ze waarschijnlijk toestemming van de verhuurder hebben.
Ik ga er even van uit dat ze die toestemming niet heeft, anders is het hele topic overbodig.
Hexx schreef:
Woont ze samen met haar vriend en wil ze haar eigen appartement nog aanhouden voor het geval het mis loopt?
+1. Goede vragen.
Hoe weet jij dat de onderverhuurders niet heel hard onderdak nodig hebben ?
Niet geschoten is altijd mis
Ze verhuurt het als een soort AirBnB dus het zijn geen mensen die heel hard onderdak nodig hebben maar een weekje op vakantie zijn ofzo

Ik heb er persoonlijk geen last van maar vind het wel vervelend voor de mensen die heel hard op zoek zijn naar woonruimte en dat is al erg moeilijk in dit dorp.
Hexx schreef:

Situatie 1: ja
Situatie 2: nee
Situatie 3: nee
Nee ze verhuurt het als een soort AirBnB. Ze woont hier nog maar een paar maanden en in die paar maanden tijd zijn er al veel verschillende mensen geweest die dat appartement gehuurd hebben.
Hexx schreef:
03-08-2017 13:28
Ik ga er even van uit dat ze die toestemming niet heeft, anders is het hele topic overbodig.
To, hoe weet je zeker dat ze geen toestemming heeft?
knopper schreef:
03-08-2017 14:08
Ze verhuurt het als een soort AirBnB dus het zijn geen mensen die heel hard onderdak nodig hebben maar een weekje op vakantie zijn ofzo

Ik heb er persoonlijk geen last van maar vind het wel vervelend voor de mensen die heel hard op zoek zijn naar woonruimte en dat is al erg moeilijk in dit dorp.
Melden. Ze is dus woonruimte gaan huren die ze zelf blijkbaar niet eens nodig heeft, en verhuurt die door op commerciële wijze. Ze verdient dus geld aan haar (sociale?) huurwoning. No way dat een woningstichting hier toestemming voor heeft gegeven.

En nu is er misschien (nog) geen overlast, maar er lopen dus mensen rond in het complex die daar maar kort verblijven, die verder niemand kennen. Zou ik me toch niet erg prettig bij voelen.
-Red- schreef:
03-08-2017 14:28
Melden. Ze is dus woonruimte gaan huren die ze zelf blijkbaar niet eens nodig heeft, en verhuurt die door op commerciële wijze. Ze verdient dus geld aan haar (sociale?) huurwoning. No way dat een woningstichting hier toestemming voor heeft gegeven.

En nu is er misschien (nog) geen overlast, maar er lopen dus mensen rond in het complex die daar maar kort verblijven, die verder niemand kennen. Zou ik me toch niet erg prettig bij voelen.
Dit is precies hoe ik erover denk inderdaad
-Red- schreef:
03-08-2017 14:28

Eens. Dat iemand eens een keer een weekendje airbnb-ers heeft zul je mij niet over horen. Maar dit is gewoon een woning onttrekken aan de markt om er geld aan te verdienen. En ik wil ook liever vaste buren ipv elke week andere toeristen.
Flower2017 schreef:
03-08-2017 13:17
Joh, ik heb zo n buurvrouw gehad.
Het interesseerde mij niet zoveel.
Zolang de gene die in haar huis zaten zich maar aan de regels hielden.

Ik hou niet zo van dat "klikken".
Ik heb ook een gruwelijk hekel aan mensen die klikken. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Klikken, werkelijk waar we zitten niet meer op school hoor. Iemand doet moedwillig iets waar anderen door benadeeld worden. En dit is er een, maar er zijn er veel meer. Het heeft een negatieve invloed op wachttijden voor huurwoningen en op de leefbaarheid in een complex. Daar mag ieder best een stukje verantwoordelijkheid in nemen.
Vraag me af waar ze dan zelf woont.
Blondie456 schreef:
03-08-2017 15:12
Ik heb ook een gruwelijk hekel aan mensen die klikken. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Ja als ik zie dat er bij de buren wordt ingebroken ga ik ook niet de politie bellen, ik bemoei met lekker met mijn eigen zaken.
Heb je haar al zelf gesproken?
Kan ook zijn dat ze gewoon elke week een ander vriendje heeft.
Tornacense schreef:
03-08-2017 18:14
Heb je haar al zelf gesproken?
Kan ook zijn dat ze gewoon elke week een ander vriendje heeft.
Nee ze spreekt slecht Nederlands dus dat is lastig. En nee het is niet continu maar 1 man dus
Pluisi schreef:
03-08-2017 18:05
Vraag me af waar ze dan zelf woont.
Ze krijgt aardig wat geld voor een week dus die zit waarschijnlijk in een mooi huisje
Melden natuurlijk.
Dit is misbruik maken van een sociale huurwoning.
knopper schreef:
03-08-2017 18:49
Ze krijgt aardig wat geld voor een week dus die zit waarschijnlijk in een mooi huisje
Je bent wel goed op de hoogte.
Dit vertelt ze allemaal tegen jou?
Je weet dat ze aardig wat geld krijgt maar weet verder niet waar ze woont?
knopper schreef:
03-08-2017 14:08

Als ik er geen last van zou hebben dan zou ik het lekker laten gaan.
Zouden ze nou elke keer enorme overlast veroorzaken dan is het een heel ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven