laminaat

29-07-2017 22:15 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn huur appartement nu in de woonkamer en keuken en hal laminaat liggen (is nog niet zo oud- een maand ongeveer) maar ik vind het echt heel lelijk. Het heeft geen sfeer, ziet er nep uit (is trouwens ook best gehorig) en ik heb volgens mij ook een allergie ervoor....................... !

Het voelt dus echt niet fijn.
Achteraf had ik wellicht voor een natuurlijker materiaal moeten gaan (maar was duurder).

Het laminaat is dus een maand oud en was 1910 euro inclusief leggen en plinten.

iemand tips..????
ik weet nog niet wat voor bank ik ga kopen

en wat betreft de vitrage die te kort is: de schilder had er verfklodders opgemorst. die gingen er niet uit (ik heb 't zelf geprobeerd) toen zei hij breng ze maar naar de stomerij. De stomerij kreeg de vlekken er niet uit maar de vitrage is wel 'n stuk gekrompen!!!!

En nu moet de schilder hem eigenlijk vergoeden maar weet niet of het lukt met de verzekering. Dus ja hopelijk worden dat ook nieuwe.
kopjekoffie70 schreef:
03-08-2017 01:23
Volgens mij is het probleem vooral dat de vloer niet bij de meubels past. Die zijn donkerder en warm terwijl de vloer licht is. De gordijnen accentueren dat nog meer. Ik zou toch proberen om de vloer door te verkopen en dan een iets donkere te nemen.
Een groter en mooier vloerkleed is ook niet echt goedkoop.
krijg je geen drol voor, voor die vloer. niemand op marktplaats heeft gereageerd...

dat is dus niet echt 'n optie
Ik zou zeggen, maak eerst een goed plan voor het geheel. Bijvoorbeeld:

Foto's van de huidige situatie maken en meenemen naar winkels voor woninginrichting, gordijnen, verfwinkel, etc.

Zeg eerlijk dat je nu nog niets wil kopen omdat je eerst tevreden moet zijn over het totaalplaatje en dat je dus pas iets wil gaan aanschaffen als je het geheel goed voor ogen hebt.
Vloer en huidige gordijnen zijn uitgangspunt. Punt!

Wedden dat je er prima uit gaat komen?

Eerst nadenken/kijken voor een bank
En/of kleur op de muur c.q. muren.

Dan kijken naar zaken zoals kleden en lampen.
Nog steeds: niets kopen.

Pas wanneer je het nieuwe geheel goed voor je ziet en je weet zeker dat je een prettige sfeer te pakken hebt, ga je kopen.
Als laatste details zoals planten e.d.

Zolang je blijft aanhikken tegen die vloer die volgens velen hier wél, maar volgens jou niet de goede vloer is, terwijl je geen ander plan hebt voor "wat en hoe dan wel?", gebeurt er niets in de gewenste richting.
Eérst richting bepalen zou mijn voorstel zijn.
een mooi sfeerplaatje: https://www.mupload.nl/img/r015hub83cdqm.jpg
Afbeelding

Ook hout op hout, maar toch heel anders.
O wat mooi!!!!

Dat zijn 2 kleden op elkaar! dit ziet er wel mooi uit!

Ik zie echter dat het een (vermoed ik) houten vloer is, of lamelparket, dat ziet er wel gelijk een stuk ECHTER uit dan mijn vloer, maargoed, ik moet het voor nu met mijn vloer doen en het komt kwa kleur aardig overeen. Ik denk dat de parketvloer op jouw foto een tikkeltje meer een oranjetint heeft maar scheelt niet zo veel.

En dat kleed met paars wow!! Helemaal mijn kleur, ik vind dit echt heel mooi.. nu maar hopen dat dit ook op MIJN vloer past (laminaat blijft toch 'n beetje doods....)

Van welke winkel is dit afkomstig deze foto, of is het 'n willekeurig plaatje via Pinterest?
Ook wel 'n uitdaging om zelf dingen te zoeken die hierop lijken trouwens. Heb ik wat te doen (haha).
Ja, die kleur komt wel overeen. Daar had ik opgelet. Ik vind het ook mooi. Planten geven gelijk meer sfeer. Mooie meubels ook. Die 2 kleden op elkaar is een trend. Die meubels kan je gewoon in een vintagezaak halen of op Mp. Dat is niet zo duur hoewel als je alles gaat vervangen... Ik ben zelf ook aan het herinrichten. :D

Trouwens, jouw vloer glanst nu, maar kan dat niet een beschermlaagje zijn?
Ik had ooit lekkage en toen moest ik delen van mijn vloer vervangen. Toen ik klaar was zag ik dat de nieuwe delen meer glansden. Na een paar keer schoonmaken werd alles gelukkig weer hetzelfde.
Mijn vloer glanst minder dan mijn andere laminaat, dat in mijn slaapkamer ligt hoor. IK vind het wel meevallen. IK denk dat het zo leek op sommige foto's:

https://www.mupload.nl/img/b6hijl6liwyx2.jpg kijk maar, glanst niet echt.

Ja er zit altijd 'n kunsttof bovenlaagje op laminaat volgens mij, maar bij het laminaat wat ik nu in woonkamer gang en keuken heb is dit dus juist wat doffer dan hetgeen in de slaapkamer ligt.
Nee niet op jouw laminaat. Het toplaagje is fineer en dus hout. De rest is houtvezel en de onderlaag is plastic. De onderlaag is net zo dun als de toplaag.

Dat plaatje heb ik gezocht met planten woonkamer. Uiteindelijk kwam ik op die vloer. Zit er verwijzing in het plaatje? Iets Noors dacht ik. Daar heb je niets aan.
Het is volgens mij de Scandinavische stijl.
Hout, lichte kleuren, veel groen en lijsten aan de muur. Daar kan je ook op zoeken.
Welke serie heb je van quickstep en welke kleur?
Het plaatje van Safrat is inderdaad ook mooi.
Daar zie je dat hout op hout qua kleur beter een paar tinten kan afwijken van de kleur van de vloer.

Misschien een idee om je salontafel en eettafel + stoelen te beitsen?
Ik denk dat je dan beits moet nemen die een beetje naar walnoot-kleur gaat (zie voorbeeld kleuren: http://www.shuttersdirect.eu/wooden-shu ... aints.html)
Is een kwestie van een overgebleven plank van je laminaat meenemen naar de winkel.
Of een staaltje van de (beitskleur) uit de verfwinkel mee naar huis nemen.

Als je niet weet welke kleur/sfeer je uiteindelijk wil hebben, zal je veel plaatjes moeten bekijken
(liefst voordat je iets gaan bestellen/kopen!)
- eerst een beeld krijgen van het geheel c.q. de sfeer/kleuraccent e.d. bijvoorbeeld,

op rustige tijdstippen vragen in woonwinkels of men met je mee wil denken (foto's meenemen),
of met goedkope middelen uitproberen: bijvoorbeeld (als deze kleur je bevalt... https://www.kwantum.nl/wonen/woontextie ... en-0681001,
dan koop je zo'n plaid voor 6,- euro en dan kun je thuis het effect bekijken.
safrat schreef:
04-08-2017 23:10
Welke serie heb je van quickstep en welke kleur?
Impressive quickstep klassiek eik beige IM1847
mooi safrat ! Ik heb ontdekt dat de foto is van interiorjunkie. Ik heb nu geen tijd maar ik volg haar op pinterest dus ga later nog even op zoek of ik de herkomst van het paarse kleed kan ontdekken vrouwxxx

Goede tips ook van gebruna
ok!
ik heb het onderkleed wel al gevonden. althans iets vergelijkbaars. kwantum
De Noma beige?

Verkijk je niet op die afbeelding he. Je hebt een hele andere ruimte. Kleiner waarschijnlijk ook.

De meubels die bij het Scandinavisch design horen zijn vaak licht en elegant, met van die houten pootjes. Als je jouw meubels gaat beitsen ziet dat er toch heel anders uit, omdat jouw meubels wat logger zijn.

Heb je al een bank op het oog?
Het Kleed zelf Nog niet kunnenvinden helaas 😕 Wel kan je een bericht achterlaten in het gastenboek. Wie weet kan je er zo achterkomend of ze überhaupt weten waar hij vandaan komt.
De link is : http://www.interiorjunkie.com/banenenpl ... ant-trend/

Wat betreft de loggere meubels die jij hebt tov de Scandinavische op de foto heeft safrat wel gelijk.
MAar heb wel een voorbeeld gevonden ( totaal andere sfeer en kleur hoor maar gaat om de loggere tafel op kleed) waar het ook echt wel leuk staat met een grof meubelstuk

Afbeelding

Iemand een idee waarom mijn foto zwart blijft?... :whip: # geef nooit op , opgelost .....
love2dance wijzigde dit bericht op 05-08-2017 18:05
Reden: Poging 2 plaatje wilde niet plakken
32.22% gewijzigd
hm ja dus 2 kleden op elkaar zou dan wellicht niet staan bij mijn huidige salontafel idd.. ik moet even denken
safrat schreef:
05-08-2017 16:00
De Noma beige?

Verkijk je niet op die afbeelding he. Je hebt een hele andere ruimte. Kleiner waarschijnlijk ook.

De meubels die bij het Scandinavisch design horen zijn vaak licht en elegant, met van die houten pootjes. Als je jouw meubels gaat beitsen ziet dat er toch heel anders uit, omdat jouw meubels wat logger zijn.

Heb je al een bank op het oog?
nee niet de noma beige. Deze https://www.kwantum.nl/search?location= ... ra+naturel

Nee nog geen bank.
2 kleden op elkaar staat idd wellicht niet met mijn logge tafel
Op het plaatje van love2dance zie je dat het gaat om het totaalplaatje, om de sfeer.
Als alles een beetje "klopt" qu kleur/sfeer, dan hoeft niet elk meubelstuk nieuw/design/perfect van vorm te zijn.

Kijk maar eens goed rond bij bekenden of op interieurplaatjes: misschien niet elk voorwerp of meubel zou je afzonderlijk uitkiezen.
Maar als het een harmonieus geheel is, komt het geheel toch over als "voelt goed".

Daarnaast is het beschikbare budget een factor van belang.
Kijk naar wat je al hebt en werk vanaf daar verder.

Als ik het goed begrijp ga je in elk geval nog een bank kopen.
Hier een voorbeeld (of die zaak goed is, weet ik niet, maar ik zag in elk geval een enorme hoeveelheid banken als voorbeeld)
https://www.zitmaxx.nl/banken-bankstel.html

Welke kleur en vorm spreekt je dan aan?

En: heb je zin, tijd, en geld om minimaal één muur te sausen? In welke kleur zou je dat willen doen?
Wat een leuke foto. Ik ben benieuwd hoe je dat tafeltje zo vindt, of dat jouw smaak is. Want dat zou wel super goed kunnen met je huidige tafeltje.
ja het zou idd goed kunnen.

kleur van het kleed vind ik overigens niet zo
vrouwxxx schreef:
06-08-2017 02:10
ja het zou idd goed kunnen.

kleur van het kleed vind ik overigens niet zo
Hahah nee dat dacht ik al maar kon geen combi vinden van zo'n tafel met minder uitbundig kleed.

Heb ppas half jaartje ook een kleed liggen wilde eerst ook neutrale kleur ( hebben hond dus moest goedkoop zijn ivm uitproberen of dat wel werkte) uiteindelijk toch iets met subtiele kleur gekozen. Nu op zoek naar kleed voor jou zie ik toch mooie voorbij komen :heart: en alhoewel de kleur van onze muren niet in het kleed zit past het prima ( onze muur is kiezelgroen)

Afbeelding
Afbeelding

Die van ons komt gewoon van kwantum. Daar hebben ze ook best een aantal kleden. Dus het hoeft niet zo duur te zijn. Was eerst bij Ikea daar waren ze veel duurder. Online heb ik echt al hele mooie gezien voor weinig ( maar ja wat ik weinig vind is voor ander misschien nog teveel )
Kwa banken vind ik meerdere leuk:

https://www.zitmaxx.nl/sofa-aafje-chic.html

of gewoon een zwarte. ik vind het wel lekker als ik er ook op kan liggen.
ik zie echt grappige banken voorbij komen!

maar ik wil er eigenlijk wel languit op kunnen liggen.. met 'n dekentje..

https://www.zitmaxx.nl/bankstel-aafje-color-mix.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven