Fuerteventura

14-08-2017 14:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Wie is er wel eens naar Fuerteventura geweest?

Hoe vond je het? En hoe was het weer?
En kon je een beetje leuk snorkelen? Vraag me dit af, omdat je leest dat het er behoorlijk kan waaien, dus hoge golven etc.

Hoor graag van jullie. O en eventuele tips ook welkom! :sun:
Naar welke plaats ga je. Je kunt er ook heel mooi wandelen oa over een prachtig onbewoond eiland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Caleta de Fuste
Ik ben er geweest, maar snorkelen weet ik eigenlijk niet. het eiland zijn wij over gereden met een gehuurde auto. ik vond het eiland niet echt superspannend kan ik me herinneren, maar misschien ben ik niet op de juiste plekken geweest.
Dat plaatsje heeft oa een strand met een baai. Ik weet niet of je er leuk kunt snorkelen. Heeft wel een mooie spa op de boulevard waar je lekker kunt chillen en zwemmen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor jullie reacties.

Nog meer mensen toevallig? :D
hoe het weer is hangt er natuurlijk vanaf wanneer je gaat.
Ben er 3x geweest in oktober/november en dan is het zeker niet elke dag zonnig en warm, meestal veel wind inderdaad
De atlantische oceaan is dan ook behoorlijk fris ( graad of 18) Ze oostkant heeft de grote standen en aardige baaitjes, de westkant nauwelijks, daar kun je ook niet zo goed zwemmen maar zijn er wel veel surfers

Het is zeker geen spannend eiland: ik kom er alleen om uit te rusten en te lezen , er is weinig tot geen cultuur
Wandelen kan er prima als je van kaal houdt :)
Als je erg van snorkelen houdt zou ik een ander eiland kiezen
Ik kom er om te surfen! Top top top!
Snorkelen is overal mogelijk maar er is geen mooi koraal ofzo, dus ik was er na een half uur klaar mee.
Op Fuerteventura wordt veel ge-kite-surft, vooral het strand tussen de grote hotels en Corralejo is een geliefde plek voor de surfers. Er staat dan ook bijna altijd een stevige bries.
Voor de snorkelaars en duikers is Lanzarote een betere plek ( heb ik gehoord ) .

Fuerte is inderdaad geen pareltje en voor cultuur moet je er ook al niet zijn. Zon en strand, daar hebben ze op Fuerte doorgaans genoeg van.

Ik ben er enkele keren geweest, en ga in April weer. Lekker zon en uitrusten aan de rand van het zwembad. eBoekje en biertje erbij, voor mij helemaal goed. 's Avonds een wandelingetje naar het centrum, een terrasje en lekker eten, met een volle buik in de taxi terug naar het hotel. Kan er best wel al naar uitkijken.
Bedankt voor alle reacties!

We hoeven ook geen spanning gelukkig :P
We gaan er echt heen voor een lekker relaxte vakantie.

Zon, zee, strand, lekker eten, restaurantjes en terrasjes etc.
We kunnen de hele dag op het strand liggen, maar vinden het leuk om een beetje te snorkelen om wat visjes te zien (dat dit geen felblauwe en gele visjes zijn en super mooi koraal, dat had ik al bedacht haha)
Maar we zullen zien of we wat visjes gaan zien. ;-D

We gaan trouwens eind deze maand. Zitten in een hotel aan het strand en aan een boulevard, dus voor ons ideaal.
Heb er nu wel echt zin in... :sun:
Wij zijn er al 5x geweest! In corralejo! Dus ja ik vind t echt een aanrader! Tip auto huren en ga lekker rond rijden! Je komt op de mooiste plekken!
Ajuy, morro jable... allemaal prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven