Klacht: Samsung smartphone reparatie door Dynafix Dynalogic

25-08-2017 11:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klacht: Samsung smartphone reparatie door Dynafix Dynalogic Review ervaringen

Beste mensen,
Ik had op 20-10-2015 een Samsung Galaxy S6 gekocht met aankoop bon. Op 18-8-2017 had ik problemen met camera van het toestel. Er zat veel stof in en tijdens het maken van foto’s kwamen er zwarte stippen op het scherm. Na contact opgenomen te hebben met de Samsung service op Facebook had ik besloten de toestel op de sturen. Want ik had nog ruim 2 maanden garantie op het toestel. Alle formulieren netjes ingevuld en factuur geüpload en gewacht op de koerier. Ik kwam er later achter dat Samsung een contract het met Dynafix / Dynalogic. Veel wist ik niet over het bedrijf. Na het inleveren mijn Samsung galaxy S6 kreeg ik een dag later via mail een bericht van Dynafix / Dynalogic. Hierin stond dat de garantietermijn van het toestel is verstreken. Ik kon namelijk kiezen om het te repareren voor €192,09. Niet te repareren en toestel ongeprepareerd retour terug te sturen voor € 59,29. De hoge kosten was gemaakt vanwege diagnose, administratie en transportkosten. Na contact opgenomen te hebben met Samsung service op Facebook heb ik te horen gekregen van Joost dat ze helemaal niets voor mij konden doen en dat ik het bedrag gewoon moest betalen. De garantie was volgens Joost verstreken. Ik heb het factuur opgestuurd om de aankoop te laten zien maar daar wilden ze niets van weten, want in het systeem stond het anders. Ik moest van Samsung maat contact opnemen met Dynafix / Dynalogic misschien wilde zij mij wel helpen. Ik heb vervolgens contact opgenomen Dynafix / Dynalogic en mijn verhaal uitgelegd. In plaats van mij te helpen ze de hele voorwaarden gekopieerd en in het berichtencentrum geplakt. Ricky van Dynafix / Dynalogic zij dat ik hiervan op de hoogte was en hier akkoord mee ging. Als ik wist dat mijn toestel niet onder de garantie viel had ik dit natuurlijk niet gedaan. Ricky vertelde dat de factuur ongeldig was en dat ze in het systeem konden zien dat de garantietermijn verlopen is. Mijn factuur is dus zomaar ineens ongeldig verklaard. Toen ik vroeg wat er niet geldig aan was, werd hier geen antwoord op gegeven. Later heb ik een bericht gekregen dat vanwege het missen van de imei nummer het factuur ongeldig is verklaard. Op meer dan 95% van de facturen word de imei niet vermeld. Verder heb ik op het internet gegoogeld en kwam tot een conclusie dat dynafix / Dynalogic oplichters zijn en dat Samsung hiermee zaken doet. Zo zie je maar weer dat Samsung geen 2 jaar garantie biedt op zijn smartphones maar garantie wanneer het hun uitkomt. Dit is de eerste en laatste keer dat ik klant ben van Samsung. Een klant zijn ze vanaf nu kwijt!

iRMADRSA14893129
dit is niet klacht.nl
waar je dit stukje ook al geplaatst hebt trouwens
Tip, zet het op https://www.klachtenkompas.nl/

Heeft bij mij bij twee klachten resultaat gehad.
De Samsung van mijn man was kapot, ook net een paar maanden voor het aflopen van de garantietermijn. We hebben het toestel naar Dynalogic gestuurd. Na een paar weken kregen we bericht dat het niet meer te repareren was, en of het een probleem was als hij een nieuw toestel in een andere kleur zou ontvangen. Mijn man is blij met z'n nieuwe toestel, dus ik herken je negatieve ervaringen totaal niet.
Laster en smaad zijn hier trouwens niet toegestaan. Als je een probleem hebt met een bedrijf moet je bij dat bedrijf zijn, niet hier.
tja,
is het nu de schuld van de boodschapper? Je hebt kennelijk een telefoon gekocht bij een zaak die maar wat aanrommelt met de facturen / administratie. Of misschien wel een retourtoestel opnieuw heeft verkocht.

Doorgaans staat bij mij het IMEI nummer echt op de factuur, en zelfs het exacte typenummer (kleur en land van bestemming maken de toestellen ook nog verschillend, bijvoorbeeld als een winkel goedkope roemeense toestellen inkoopt).

Want wie zegt anders dat het dit toestel was dat je gekocht had op die datum? Misschien kocht je er wel 2.

Ga anders op zoek bij de bron van je probleem: vraag een fatsoenlijke kopie-factuur op bij de winkel van aanschaf en toon zo het ongelijk aan van Samsung
(En ik denk dat Dynafix eigenlijk niet eens partij is in je conflict: als er geen garantie is, worden zij niet door Samsung betaald, en moet jij het dus betalen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven