Sterilisatie bij man
vrijdag 1 september 2017 om 15:47
vrijdag 1 september 2017 om 16:06
Goeie verhalen genoeg natuurlijk, want 95% van de mannen die een vasectomie ondergaat houdt daar geen klachten aan over. Ca. 5% krijgt last van chronische PVP (post vasectomie pijn): Pijn in het scrotum die verergert bij oa lichamelijke inspanning en ejaculeren.
Ik vind 1 op de 20 behoorlijk fors als het gaat om snijden in een gezond lichaam, maar die afweging moet je natuurlijk zelf maken. Ik zou luisteren naar je uroloog, die kan de risico's het best inschatten.
Bron: https://urologie.slingeland.nl/kennisce ... /22/30/142
Ik vind 1 op de 20 behoorlijk fors als het gaat om snijden in een gezond lichaam, maar die afweging moet je natuurlijk zelf maken. Ik zou luisteren naar je uroloog, die kan de risico's het best inschatten.
Bron: https://urologie.slingeland.nl/kennisce ... /22/30/142
vrijdag 1 september 2017 om 16:08
vrijdag 1 september 2017 om 16:13
vrijdag 1 september 2017 om 16:16
De invalshoek van iemand anders, laylala. Een andere invalshoek dan die van jou. Gek he dat die er ook zijn?
shake a tail feather
vrijdag 1 september 2017 om 16:19
Nee hoor, natuurlijk snap ik dat er ook andere meningen en invalshoeken zijn.
Maar is anti-conceptie niet in definitie al iets waarbij je ingrijpt in een proces dat prima functioneert maar geen resultaat levert waar je blij mee bent?
Ik bedoel, menig eileider en baarmoeder werkt ook prima, maar worden massaal platgelegd omdat het anders nou eenmaal heel druk wordt.
Maar is anti-conceptie niet in definitie al iets waarbij je ingrijpt in een proces dat prima functioneert maar geen resultaat levert waar je blij mee bent?
Ik bedoel, menig eileider en baarmoeder werkt ook prima, maar worden massaal platgelegd omdat het anders nou eenmaal heel druk wordt.
vrijdag 1 september 2017 om 16:34
Als je van Russische roulette spelen houdt, zou ik dat doen.
Is condooms misschien een optie?
vrijdag 1 september 2017 om 16:34
Volgens Herman Finkers een betrouwbare methode voor mensen die goed kunnen rekenen en veel van kinderen houden
vrijdag 1 september 2017 om 16:35
En dat dit eventueel bij ons al jaren goed gaat (wat niet zo is) betekent natuurlijk niet dat jullie de eerste keer niet gelijk zwanger zijn...
vrijdag 1 september 2017 om 16:39
Als je niet iets stuk wil maken wat prima functioneert, dan is het alternatief dat je OF nog tien kinderen op de wereld zet OF dat je nooit meer seks hebt.
Wil je beide niet, dan is ingrijpen/ iets stuk maken wat prima functioneert noodzakelijk en nee die verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de vrouw.
Wil je beide niet, dan is ingrijpen/ iets stuk maken wat prima functioneert noodzakelijk en nee die verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de vrouw.
vrijdag 1 september 2017 om 20:55
Bij seks speelt energie-uitwisseling en met een condoom houd je dat tegen, hoewel het wel handig kan zijn als je als vrouw niet zwanger wil worden. Met een pessarium heb je dat nadeel niet. Je hebt daarbij ook wel een onderbreking maar dat hoeft niet op het moment suprême, wat kan schelen. Met periodieke onthouding wel voorzichtig zijn. Vooral de periode tussen het eind van de menstruatie en de eisprong kan tricky zijn.
vrijdag 1 september 2017 om 21:24
Ik vind dat "iets stuk maken wat prima functioneert" altijd zo flauw in deze discussie. Menige muts/kut doet het prima maar wordt voor het goede doel (een kind) toch soms behoorlijk stuk gemaakt en daar hoor je niemand over. Als het dan over mannen gaat, wordt het opeens een heel ander verhaal.
Verder ervaring met sex op niet-vruchtbare dagen. Dat was 1 keer en is onze jongste zoon. En man heeft een knip laten zetten en nu betere orgasmes dan ooit. Maar ik zou in dit geval naar je uroloog luisteren die er verstand van heeft en het niet doen. Heeft je vrouw de mirena al geprobeerd? Die vond ik echt ideaal, maar ook daarbij wisselen de ervaringen.
Verder ervaring met sex op niet-vruchtbare dagen. Dat was 1 keer en is onze jongste zoon. En man heeft een knip laten zetten en nu betere orgasmes dan ooit. Maar ik zou in dit geval naar je uroloog luisteren die er verstand van heeft en het niet doen. Heeft je vrouw de mirena al geprobeerd? Die vond ik echt ideaal, maar ook daarbij wisselen de ervaringen.