Kan dit zomaar?
woensdag 6 september 2017 om 11:31
Er zijn hier 18 huurwoningen althans dat dacht ik. Ik woon er sinds de oplevering nu 12 jaar geleden. Nu is het zo dat er zover ik weet 2 mensen het huis gekocht hebben. Dus had ik een mail gestuurd naar de ws met de opmerking ik hoorde dat er 2 huizen zijn verkocht is dat mogelijk dat je het kan kopen? Net een mail terug ivm privacyredenen verder geen mededeling als u huis te koop is hoort u dat wel.Ik vind het best oneerlijk.
woensdag 6 september 2017 om 11:48
Omdat de eigenaar dat niet wil
Simpel als dat.
Als ik 10 pakken koffie heb en ik wil ze verkopen, bepaal ik zelf aan wie ik het verkoop
Zo is het met de huiseigenaar precies zo.
En volgens mij is het zo, maar pin me daar niet op vast, mag een WS maar een bepaald deel van de woningen verkopen 40/60 is bij ons in de straat de verdeling
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 6 september 2017 om 11:54
Summerdance schreef: ↑06-09-2017 11:48Als ik 10 pakken koffie heb en ik wil ze verkopen, bepaal ik zelf aan wie ik het verkoop
Zo is het met de huiseigenaar precies zo.
En volgens mij is het zo, maar pin me daar niet op vast, mag een WS maar een bepaald deel van de woningen verkopen 40/60 is bij ons in de straat de verdeling
En dan snap ik best dat huurders graag willen weten hoe de keuze is gemaakt welke 40% verkocht wordt en welke 60% niet. Als er geen andere uitleg is dan "zij wel, jij niet, pech gehad" dan is dat voor die 60% best zuur. Al is het maar de uitleg dat er geloot is, of dat er voor de verkochte huizen veel onderhoudswerk zat aan te komen. Dat je het daar dan misschien niet mee eens bent is jammer, maar een beetje uitleg is niet zo raar.
Een woningbouwvereniging heeft een maatschappelijke rol. Die heb jij niet, als je 10 pakken koffie wil verkopen.
woensdag 6 september 2017 om 11:56
Waarom zou het zuur zijn? Ik zou mijn huis niet willen kopen, dus het zou mij niet boeienFluithaas schreef: ↑06-09-2017 11:54En dan snap ik best dat huurders graag willen weten hoe de keuze is gemaakt welke 40% verkocht wordt en welke 60% niet. Als er geen andere uitleg is dan "zij wel, jij niet, pech gehad" dan is dat voor die 60% best zuur. Al is het maar de uitleg dat er geloot is, of dat er voor de verkochte huizen veel onderhoudswerk zat aan te komen. Dat je het daar dan misschien niet mee eens bent is jammer, maar een beetje uitleg is niet zo raar.
Een woningbouwvereniging heeft een maatschappelijke rol. Die heb jij niet, als je 10 pakken koffie wil verkopen.
woensdag 6 september 2017 om 11:57
Maar de vraag is niet of de Woningbouw dit handig aangepakt heeft, maar of het mag wat ze doenFluithaas schreef: ↑06-09-2017 11:54En dan snap ik best dat huurders graag willen weten hoe de keuze is gemaakt welke 40% verkocht wordt en welke 60% niet. Als er geen andere uitleg is dan "zij wel, jij niet, pech gehad" dan is dat voor die 60% best zuur. Al is het maar de uitleg dat er geloot is, of dat er voor de verkochte huizen veel onderhoudswerk zat aan te komen. Dat je het daar dan misschien niet mee eens bent is jammer, maar een beetje uitleg is niet zo raar.
En ja, dat mag
woensdag 6 september 2017 om 12:01
woensdag 6 september 2017 om 12:05
ervan uitgaande, dat TO de mail letterlijk citeerde en niet haar eigen interpretatie van de woorden gafHunniebunnie schreef: ↑06-09-2017 12:01. Dus ik vind de reactie toch wel een beetje raar. Dat kan wat beleefder, lijkt me.
woensdag 6 september 2017 om 12:19
Fluithaas schreef: ↑06-09-2017 11:54En dan snap ik best dat huurders graag willen weten hoe de keuze is gemaakt welke 40% verkocht wordt en welke 60% niet. Als er geen andere uitleg is dan "zij wel, jij niet, pech gehad" dan is dat voor die 60% best zuur. Al is het maar de uitleg dat er geloot is, of dat er voor de verkochte huizen veel onderhoudswerk zat aan te komen. Dat je het daar dan misschien niet mee eens bent is jammer, maar een beetje uitleg is niet zo raar.
Nou idd dit zeg. Nogal zuur als het even rijtje mag kopen en oneven niet. Ik zou daar ook graag een uitleg over willen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 6 september 2017 om 12:19
huurwoningen zijn ook gewoon een investering. wanneer deze is afgeschreven worden ze vaak weer verkocht. meestal zijn dit woningen die ouder zijn dan 20-25 jaar of zelf nog veel ouder. er zit dan wat achterstallig onderhoud op, of voor de huidige woonwensen voldoen de keuken en badkamer niet meer. in plaats van geld te investeren in deze woningen, kiest men ervoor om de huizen te verkopen, vaak tegen een gunstige prijs. dit kan aan de huidige huurders zijn, of wanneer de huurders eruit gaan en de woning leeg is dat deze pas verkocht wordt.
een woning van 12 jaar oud, behoeft meestal nog geen grote investering, hooguit een nieuwe cv ketel. de huiseigenaar kiest er dan voor om deze woning nog gewoon in de portefeuille te houden.
maar TO, waarom wil jij de woning kopen? kennelijke is het een fijne woning en verwacht je een redelijke vraagprijs. dat vindt de verhuurder kennelijk ook.
mocht de woning te koop komen, dan ben jij de eerste die recht van kopen heeft.
mijn broer woont ook in zo'n wijk met woningbouw woningen uit de jaren 70. sommige bewoners hebben het huis gekocht, en nieuwe bewoners ook. mijn broer niet, het zijn geen geweldige woningen, 13 in een dozijn. en wanneer hij de woning opknapt en geld investeert is de kans niet groot dat je dit bij verkoop weer terug krijgt. er staan te veel gelijkwaardige woningen te koop in die buurt voor een lage prijs.
een woning van 12 jaar oud, behoeft meestal nog geen grote investering, hooguit een nieuwe cv ketel. de huiseigenaar kiest er dan voor om deze woning nog gewoon in de portefeuille te houden.
maar TO, waarom wil jij de woning kopen? kennelijke is het een fijne woning en verwacht je een redelijke vraagprijs. dat vindt de verhuurder kennelijk ook.
mocht de woning te koop komen, dan ben jij de eerste die recht van kopen heeft.
mijn broer woont ook in zo'n wijk met woningbouw woningen uit de jaren 70. sommige bewoners hebben het huis gekocht, en nieuwe bewoners ook. mijn broer niet, het zijn geen geweldige woningen, 13 in een dozijn. en wanneer hij de woning opknapt en geld investeert is de kans niet groot dat je dit bij verkoop weer terug krijgt. er staan te veel gelijkwaardige woningen te koop in die buurt voor een lage prijs.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 6 september 2017 om 12:24
Klopt, zo was dat bij ons ook. Sommige woningen gingen bij vrijkomen in de verkoop, sommige zittende huurders kregen de mogelijkheid te kopen en de rest had gewoon pech.Summerdance schreef: ↑06-09-2017 11:48En volgens mij is het zo, maar pin me daar niet op vast, mag een WS maar een bepaald deel van de woningen verkopen 40/60 is bij ons in de straat de verdeling