Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Runningmonster, gecondoleerd met je vader. 't Zat er al wel aan te komen, maar het blijft moeilijk, het verlies van (één van) je ouders). Natuurlijk heb je nu wat anders aan je hoofd! En ach, die prestatie van dat lopen is dan ineens niet meer zo belangrijk. Toch is het fijn om het lopen als uitlaatklep te kunnen gebruiken. Even de zorgen uit je kop rennen.

Baukje, mijn nieuwe schoenen zijn ook de opvolgers van mijn oude (Saucony). Ze zaten meteen al wel lekker om mijn voeten, maar in eerste instantie wilde ik ook wel eens 'wat anders' proberen; Adidas-schoenen liepen ook wel fijn, maar toen ik die iets langer aanhad in de winkel voelde ik al een drukpunt aan de zijkanten van mijn hakken. Dus toch maar gekozen voor het 'pantoffeltjes' gevoel.

En over je vroege halve marathon in het bos: wauw zeg! Volgens mij moet dat heerlijk zijn, zo 'alleen op de wereld' terwijl iedereen nog bezig is om de slaap uit zijn ogen te wrijven en de broodjes in de oven te doen. Ik ben best jaloers op je. Ik zou best graag regelmatig écht vroeg gaan lopen, maar ik krijg het niet voor mekaar. Ik heb best veel behoefte aan slaap en vooral in het weekend heb ik de slaap nodig om slaaptekorten van de week weer een beetje in te halen.

Niet ziek worden Baukje!
Runningmonster gecondoleerd met je vader. Het is ineens dan toch heel snel gegaan he. Heel veel sterkte.
Runningmonster, Gecondoleerd met je vader. Dat hardlopen dat komt later wel weer. Heel veel sterkte.

Baukje, heeft het niet doorgezet. Niet echt ziek geworden?
Lauwe ik dacht dat het wel meeviel die verkoudheid. Vandaag ook nog ongesteld geworden. Maar goed allemaal geen echte excusen om niet aan de coopertest mee te doen. Een van de mannen die veel harder kan wilde me hazen naar de 3000m omdat hij zelf toch niet voluit wilde gaan. Hoefde dus enekle maar in zijn voetsporen te lopen. Dat heb ik dan ook z'on 5min 45 gedaan. Lag precies op schema. Toen ging het licht uit.

Baal hier zo van. Had juist het vorige incident helemaal achter me gelaten. Had weer vertrouwen in mezelf gekregen. En nu zit ik hier te rochelen en bibberen achter de computer dus ik ga zo mijn bedje in. Zal wel weer net als de vorige keren een samenloop van omstandigheden geweest zijn. Maar waarom ik steeds?
Oh Baukje, wat vervelend!! Dus toch teveel gegeven. Ja, samenloop van omstandigheden, je bent misschien toch meer vermoeid geraakt met het overlijden van je moeder, en dan trekt je lichaam aan de handrem. Misschien zijn je doelen nu even te veel van het goeie. Je lichaam heeft het al zwaar te verduren en ook geestelijk gaat het ook niet goed, dan is het misschien net allemaal te veel.

Ben je nu aan het uitzieken, of ben je alweer op pad?
Vanmorgen gaan werken en vanavond een etentje van de mr. Vanmrogen wel erg moeten rochelen maar verder de dag alleen af en toe een hoestje. Dus dat is het toch ook niet echt.

Ben vanmiddag wel naar de huisarts geweest. Ik vind het zo lullig om steeds de boel op zijn kop te zetten. Gisterenavond heeft de trainer me nog naar huis gebracht want hij wilde perse niet dat ik zelf achter het stuur ging zitten. Heeft zijn eigen coopertest niet kunnen lopen omdat hij gelijk uitgestapt was toen het met mij mis ging. Maar de huisarst had ook zoiets dat ik gewoon mijn eigen grensen niet aanvoelde. Weet het niet hoor.Dan zouden er toch vele meer mensen neer moeten gaat tijdens een wedstirjd. Er wordt nog bloedonderzoek gedaan op eventuele tekorten en morgen een ecg laten maken.

Moet me er nog over beraden of ik donderdag avond ga trainen en of ik a.s zondag nog die 15km loop ga doen.
Misschien even een tandje terug nemen. Jij loopt natuurlijk wel een stuk harder dan de gemiddelde mens. En ik denk toch ook dat je geestelijke gezondheid zijn weerslag kan hebben op je lichaamelijke gezondheid, maar wacht de onderzoeken maar eerst af.

Heb vandaag een rondje gedaan an 16,6 km dus de km zitten wel in de benen, het weer was lekker. De heenweg ging iets moeizamer dan de terugweg. Totale tijd 1.35.29, dus net zoiets als afgelopen vrijdag. Komende vrijdag ga ik nog een klein rondje doen en dan ben ik benieuwd hoe het zondag gaat.
Nou lauwe je kunt zondag in ieder geval goed voorbereid van start.

Vanmorgen bloed laten prikken en ecg laten maken. Dinsdag kan ik bellen voor de uitslag. Voel mezelf weer prima. Af en toe een hoestje,maar ja wie is er niet verkouden. Ga vanavond op de club dus toch het korte programma draaien als voorbereiding op a.s zondag. Wil het liefste zo snel mogelijk weer een loop doen. Desnoods niet voluit. Vanavond even met de trainer overleggen.
Ik ga vanavond na ruim anderhalve week niets te hebben gedaan, weer een baantraining doen. Ik ben benieuwd.

Baukje weet je nog dat je mij met die shin splints wel eens voor "eigenwijs"versleet? Look at you. Haha
Ha, ha runningmonster. Maar bestaan er uberhaupt wel niet-eigenwijze hardlopers???? Maar als mijn trainer vanavond zegt niet doen dan ga ik zondag niet. Dan loop ik zaterdag en zondag gewoon voor mezelf. Hetzelfde als ik vanavond merk de hoge tempo's neit goed aan te kunnen.

Zal je goed doen runningmonster er even weer tussenuit zijn. Maar die anderhalve week zul je waarschijnlijk wel even conditioneel voelen.
De training vanavond ging lekker. Ga dus zondag mijn 15km loopje doen. De kinderen hebben a.s zondag een wedstrijd elders maar ik kan met een clubgenoot meereiden. We hebben voor Drunen dezelfde eindtijd in gedachten dus misschien dat we zondag ook wel samen op kunnen lopen. Tijdens de training lopen de de laatste maand eigenlijk ook altijd samen op.

We hadden vandaag een andere training dan op het programma stond. steeds 1min D4 en dan vervolgens 2min D1, dat de hele tijd door.
Goede morgen. Pannenkoeken zijn gebakken, nu zo meteen nog wat opruimen en dan kan het prinsessen feest vanmiddag van mijn vandaag 5 jaar geworden dochter beginnen.

Was gisteren nog wat vergeten te vertellen over clubegenoot en loopmaatje van a.s zondag en op de halve marathon van Drunen. Even om snelheden te relativeren. Hij behoorde namelijk tot de nederlandse top snelwandelen. Heeft een tijd van 1hr37 staan op 20 km WANDELEN. Oké snelwandelen dan. Nu is hij net als mij al reuze blij als hij de halve marathon binnen de 1hr35 kan HARDlopen.
Allereerst gefeliciteerd met je dochter! Wat is dat toch met die meiden en prinssesen. Hier hadden we een paar maanden geleden ook een prinssesen feest!!! Veel plezier vanmiddag.

Wauw, dat is snel!! Heb er net nog 12 km opzitten, heb 4x 15 min gedaan. ong.1.07.58 overgedaan, valt niet tegen dus.

Runningmonster, hoe was weer de eerste training?

Ga nu snel douchen, want moet zo naar school. Mijn zoon heeft weekafsluiting.
Raar hoor Baukje, dat je zomaar ineens onderuit gaat op de training zonder echt duidelijke voortekenen. Maar ik lees dat je je inmiddels ook weer goed voelt en getraind hebt, dus, tja. Vreemd hoor. Gefeliciteerd met je dochter!

Runningmonster, hoe ging de training gisteren? 't Zal vast niet makkelijk geweest zijn, na anderhalve week niet te hebben gelopen.

Ik heb deze week een flinke dip. Het lukt allemaal niet meer, ben zo ontzettend moe! Ik zou afgelopen woensdag 65 min D1 doen, maar ik ben na 18 minuten omgedraaid en weer naar huis gegaan. Ik kon wel janken van vermoeidheid, en dat terwijl er voor mijn gevoel zondag nog niet zo heel veel aan de hand was. Ik heb besloten om deze week maar vast een soort rustweek in te bouwen, dus geen lange duurlopen, maar alleen korte rustige loopjes.

Mijn loopschema heeft elke 4e week zo'n rustweek, zou het kwaad kunnen om in plaats daarvan elke 3e week zo'n rustweek te houden? Want ik heb soms het idee dat 3 weken opbouwen achter elkaar net iets te veel gevraagd is in combinatie met de rest van mijn dagelijks leven.
Zomerkind goed naar je lichaam luisteren is altijd beter dan signalen negeren (hi, hi luister wie dit zegt). Dus als je lichaam er aan toe is nu gewoon even een stapje te terugdoen. Misschien ook wel iets onder de leden.

Dat onverwachts onderuit gaan heb ik dus helaas al meerdere keren meegemaakt. Tijdens wedstrijden hebben ze me al 3 keer van de straat moeten halen waarvan 1 keer net over de finisch. Maar dacht er helemaal overheen te zijn.

Lauwe je gaat lekker hoor. Ja die snelwandeltijd is ongelovelijk he. Ik dacht dat hij met die tijd 5de op de nederlands ranglijst staat.

Nu even een schp onder mijn kont want ik moet echt wat gaan doen.
Als het weer morgen net zo is als vandaag dan zou het optimaal wedstrijdweer zijn.

Vanmorgen een rondje wedstrijdvoorbereiding gedaan van 6km. Eigenlijk jammer dat ik niet verder mocht. Maar morgen mag ik mijn hartje weer ophalen.
Baukje, morgen sucses met de wedstrijd, doe het een beetje rustig aan hé, niet weer plat gaan!! Het wordt een beetje slecht weer zeggen ze.

Zomerkind, misschien een winterdipje, het blijft ook zulk somber weer. Vandaag was het wel weer lekker, maar misschien heb je ook wel iets onder de leden. Doe het maar een weekje rustig aan.

Afgelopen vrijdag ging het in het begin ook niet zo lekker. Later ging het toch weer iets beter en toen ik thuis was had ik toch nog 12 km gelopen Viel dus toch niet tegen.
Ondanks de voorspellingen viel het weer toch erg mee. Alleen het leek windstil, maar als je de wind pal van voren hebt valt dat toch weer tegen. Gelukkig had ik daar mijn clubgenoot weer voor. We hebben toch 14km samen opgelopen. Laatste km heb ik toch nog wat tijdwinst genomen. voro mij doen een super tijd. Weer 41sec van de tijd van een maand terug eraf.

1:06;06 voor de 15km. Dus wederom een pr. Kan mijn dip vanafgelopen dinsdag weer een beetje relativeren.
Nou, hier ben ik ook met mijn tijd vandaag. Ik ben echt heeeel erg tereden, want het ging echt super!! Mooi parcour en gisteren heb ik nog een wintertight gekocht en echt ik had die 3 jaar geleden al moeten kopen, Normaal heb ik koude billen en boven benen. Nu helemaal niet, en inderdaad met de wind op kop en een beetje sneeuw was het toch wel koud. Maar mijn tijd was dus volgens mijn eigen horloge, 1.14.32!!!!

Ja baukje, jij bent dan nog wel erg snel natuurlijk 1.06 erg goed zeg.
He lauwe harstikke goed zeg. En dan ik nog zeggen dat de tijd die je vorig jaar op de 14km liep nu op de 15km een erg grote stap zou zijn. Je hebt een nog veel grotere stap genomen! zat je echt boven de 12km/hr.

Ik zit nu zelf met echt hele rusteloze benen. Staks voor het naar bed gaan maar weer paracetamol nemen anders weet ik zeker dat ik niet kan slapen.

Heb me wel voorgenomen om over 3 weken bij de halve marathon me echt aan het 4min30 schema te houden tot 18km en pas daarna te bezien of het nog een paar sec sneller kan. Nu gemiddeld 4min24 gelopen maar dat had ik volgens mij niet nog 6km langer volgehouden.
Jeetje, wat gaan jullie goed Lauwe en Baukje! Hebben jullie nou allebei dezelfde loop van 15km gelopen?

Lekker is dat hè Lauwe, zo'n nieuwe broek? Ik had een hele dikke wintertight van de Aldi, die was al heel gauw té warm. Vorige week er nog eentje bijgekocht (tegelijk met de schoenen) en die zit zó lekker, ik zou 'm haast als pyjama gaan gebruiken....

Ik zou vandaag ook lopen, volgens het schema een tempotraining van 6x5min. Maar ik werd vanmorgen weer zo waardeloos vermoeid wakker, ik had hélemaal geen zin om te lopen. Kwam nog bij dat mijn man allerlei verplichtingen had vandaag en dat ik dus wat zou moeten regelen qua oppas om te kunnen lopen. Dus ik heb het loopje maar een keer mijn pet gegooid.

Gaat lekker deze week: woensdag 35min ipv 65, vrijdag 36min ipv 50 en vandaag helemaal niet gelopen. Ik hoop dat ik komende week weer een beetje bijkom, maar ik moet zeggen dat ik daar nog niet zoveel vertrouwen in heb, ben nog zo lamlendig moe. Verder mankeert me eigenlijk niet zo heel veel, geen verkoudheid, niet hoesten, eigenlijk niet zo veel aan de hand. Gewoon moe.
Heb donderdag gelopen en het ging wel redelijk. Ook vandaag nog een rondje van 10 km gedaan. Wat lopen betreft gaat het wel, met de rest wat minder.

(Baukje heb jij daar ook zo'n last van dat het verdriet je ineens bij de keel grijpt en je beseft dat je je moeder (en ik mijn vader) nooit meer zult zien. Vorige week ging het best goed, de crematie was prachtig en nu ineens slaat het in. zomaar ineens huilen.)
Zomerkind, nee we hebben allebei een andere wedstrijd gelopen. Vervelend dat je zo vermoeid bent, toch maar een beetje rustig aan doen.

Ja, die nieuwe broek zit echt heel fijn.

Runningmonster, het is natuurlijk nog maar kort geleden, maar volgens mij raak je dat nooit helemaal meer kwijt, het zal wel slijten, maar het lijkt me heel moeilijk!!

Maar met hardlopen kun je proberen je gedachten te verzetten.

Baukje, rusteloze benen, hoe voelt dat? Willen ze toch nog die laatste km gaan lopen. Of trillen ze dan. En heeft dat toch niet te maken met je dipje van dinsdag.
Lauwe google bij restless legs en je kunt er vanalles over lezen. Heb er al mijn hele leeftijd last van. vaak wel gekoppelt aan veel lopen, lang staan, laat naar bed. Na de kinder jaren is het minder geworden om tijdens de zwangerschappen in hevige vorm weer terug te komen.

Laatste tijd weer erg veel last. Zo ie zo na wedstrijden maar ook tussendoor vaak. Waarschijnlijk tgv een toch weer te laag ijzer. (nou ja zullen we mrogen horen).

De kinderen hebben er ook heel veel last van (al voordat ze hard liepen). Lag ik vroeger nachten wakker van mijn eigen benen, nu lig ik vaak wakker omdat de kids er niet van kunnen slapen. En de laatste tijd dus ook ikzelf.

Runningmonster ik moet zeggen dat de dood van mijn moeder een beetje langs me heen lijkt te gaan. misschien omdat ik eignelijk al afscheid van haar genomen heb. Misschien omdat we nog druk bezig zijn met het huis en dat ik daardoor nog veel meer contact heb met broers en zussen dan voorheen of misschien dat het echte besef toch nog moet komen.

Ik sta er zelf verbaasd van. Had een heel goed contact met mijn moeder, kwam er heel vaak en belde bijna dagelijks. En de laatste maanden kwam ik dus ook dagelijks. Begrijp dus mijn eigen nuchterheid in deze niet helemaal.

Het rare is dat ik de laatste tijd meer aan mijn vader denk die al 6 jaar geleden overleden is.
Ik wil weer!! Maar mijn sportschoenen liggen niet thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven