Gezond afvallen
maandag 14 augustus 2017 om 09:14
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
| Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
| Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 69,5 | 62 | -2,6 |
| Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,9 | 56 | -6,3 |
| Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
| Gekopbloemen | 1.70 | 14-08-2017 | 63,3 | 62,4 | 59 | -0,7 |
| HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
| Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 70,3 | 65 | -4,7 |
| Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
| Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
| Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 71,0 | 69 | -2,2 |
| Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 83,2 | 75 | +0,6 |
| Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 90 | 78 | -2,1 |
| Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
| Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
| Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 90,7 | 75 | -2,3 |
| Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
| Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,2 | 60 | -7,3 |
| Kyreza | ?? | ?? | 59,7 | ?? | ?? | ?? |
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 15:04
Lekker bezig dames! Jullie hebben gelijk over dat ik beter cms kan meten ipv weegschaal. Maar vind het wel heel fijn om hier met jullie te blijven kletsen. Ik zal me dus wel blijven wegen met de kanttekening dat het bij mij niet zoveel meer zegt. Het was zaterdag 64,8, dus deze geef ik door! Ga me in elk geval wel minder wegen omdat het vrij veel fluctueert en alleen maar ontmoedigd.
Bam, Afgevallen ondanks mcdonalds! Wat een feest! En dan zeggen ze dat we het niet allemaal kunnen hebben
Ik blijf vandaag na dit weekend (pizza, taart, ijs
) lekker ver uit de buurt van de weegschaal!
Bam, Afgevallen ondanks mcdonalds! Wat een feest! En dan zeggen ze dat we het niet allemaal kunnen hebben
Ik blijf vandaag na dit weekend (pizza, taart, ijs
maandag 25 september 2017 om 15:19
Ik kreeg voor het weekend een pakje witte chocolade kruidnoten met cappuccino smaak van de Hema van een vriendin. Ik vind die dingen zooo lekker! Ik heb er eentje opgegeten (ja, ik ben trots op mezelf dat het bij die ene is gebleven) en ze vervolgens ergens uit het zicht opgeborgen. Lukt het jullie wat om niet aan dergelijke "guilty pleasures" toe te geven?
maandag 25 september 2017 om 22:50
Hoihoi allemaal, zou ik mij hier mogen aansluiten?
Ik ben 4 september begonnen met een startgewicht van 80.9
ik ben 1.76
Ik ben niet streng aan het lijnen (geef nog borstvoeding) maar probeer zo min mogelijk snoep en koek te eten en hou de richtlijn van sonja bakker aan. Dus variatie in ontbijt en lunch. Vanmorgen gaf de weegschaal 75.5 kilo aan
dus al 5.4 kilo afgevallen. Mn streefgewicht is toch wel 69 kilo (in elk geval onder de 70 kilo) dus we gaan nog even door. Oh ja ik sport 3 keer in de week.
Groetjes!
Ik ben 4 september begonnen met een startgewicht van 80.9
Ik ben niet streng aan het lijnen (geef nog borstvoeding) maar probeer zo min mogelijk snoep en koek te eten en hou de richtlijn van sonja bakker aan. Dus variatie in ontbijt en lunch. Vanmorgen gaf de weegschaal 75.5 kilo aan
Groetjes!
maandag 25 september 2017 om 23:30
Hoi! Ik was er ook even niet. Heeft niemand mij gemist? Ik heb 2 weken niet opgelet. Maar mijn gewicht is hetzelfde gebleven gelukkig.
Inmiddels heb ik weer nieuwe motivatie gevonden. En ik heb jullie wel gemist! Maar de tabel is nietmeer aangepast. Is summernights nog actief?
Ik ga deze week eens goed bijlezen. Zet 'm op y'all
Inmiddels heb ik weer nieuwe motivatie gevonden. En ik heb jullie wel gemist! Maar de tabel is nietmeer aangepast. Is summernights nog actief?
Ik ga deze week eens goed bijlezen. Zet 'm op y'all
dinsdag 26 september 2017 om 10:25
Gekopbloemen, jammer. Misschien bedenk je je nog en kom je terug?
Dat mag altijd natuurlijk
Welkom Creatief!
Afya, inderdaad tafel word niet bijgewerkt. Helaas.
Al lijkt het nu wel of ik goed bezig ben, terwijl ik alweer stuk zwaarder ben dan in tabel.
Snap er niets van. Gister mega goede dag gehad. Rond 1500 kcal gegeten en voldoende beweging gehad maar weegschaal zegt gewoon even dat ik 1,6 kilo zwaarder ben dan gisteren.
Dat mag altijd natuurlijk
Welkom Creatief!
Al lijkt het nu wel of ik goed bezig ben, terwijl ik alweer stuk zwaarder ben dan in tabel.
Snap er niets van. Gister mega goede dag gehad. Rond 1500 kcal gegeten en voldoende beweging gehad maar weegschaal zegt gewoon even dat ik 1,6 kilo zwaarder ben dan gisteren.
dinsdag 26 september 2017 om 10:45
Jeetje wat rot is dat he? Laat je niet demotiveren hoor! Wat een oorzaak kan zijn, is dat je spieren na veel beweging opzetten en wat vocht vasthouden. Dit gaat vanzelf weg, en hopelijk verbranden ze in de tussentijd dan wat vetJulia65 schreef: ↑26-09-2017 10:25Gekopbloemen, jammer. Misschien bedenk je je nog en kom je terug?
Dat mag altijd natuurlijk![]()
Welkom Creatief!![]()
Al lijkt het nu wel of ik goed bezig ben, terwijl ik alweer stuk zwaarder ben dan in tabel.![]()
Snap er niets van. Gister mega goede dag gehad. Rond 1500 kcal gegeten en voldoende beweging gehad maar weegschaal zegt gewoon even dat ik 1,6 kilo zwaarder ben dan gisteren.![]()
Zelfde geldt voor gezonde voeding, dat bevat vaak vezels die ook vocht absorberen. Maar helpen juist bij afvallen gelukkig omdat je er daardoor een vol gevoel van krijgt!
Ik ben nu aan het wachten op mijn menstruatie, zo opgeblazen en heb zoveel zin in slechte dingen! Gisteren fietste ik terug van de sportschool langs de McDonald's, en ik rook die frietjes..gelukkig kunnen inhouden maar ik hoop dat ik de komende week zo sterk kan blijven!
dinsdag 26 september 2017 om 18:38
Ik heb de tabel even aangepast zo ver ik (dikgedrukte) gegevens kon vinden, aangezien we toch allemaal nieuwsgierig zijn hoe we ervoor staan! Als Summernight weer terug is kan zij er weer mee verder gaan 
| Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
| Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 70,7 | 68 | -1,4 |
| Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 57,1 | 56 | -6,1 |
| Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
| HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
| Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 69,6 | 65 | -5,4 |
| Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
| Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
| Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 70,4 | 69 | -2,8 |
| Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 82,3 | 75 | -0,3 |
| Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 89,5 | 78 | -2,6 |
| Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
| Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
| Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 88,9 | 75 | -4 |
| Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
| Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,8 | 60 | -6,7 |
| Kyreza | 1.70 | 11-09-2017 | 59,7 | 59,1 | ?? | -0,6 |
| s1981 | ?? | ??-09-2017 | 92,5 | 92 | ?? | -0,5 |
| Creatief1989 | 1.76 | 04-09-2017 | 80,9 | 75,5 | 69 | -5,4 |
~ It takes a rad mama to be a father too ~
woensdag 27 september 2017 om 10:39
Bedankt Bam! Ik had het even nodig om te zien van hoe ver ik ben gekomen, heb zo de balen van het aankomen! Nu is mijn ongesteldheid ook doorgebroken, dus extra makkelijk te demotiveren haha. Vandaag op de weegschaal wees hij zelfs weer uit dat ik ruim boven de 65 zit..bijna weer die 66 grens over zelfs
Maaar..ik eet nog steeds super clean en sport heel veel, dus ik zie in de spiegel wel wat verschil. Vanochtend liep ik in mijn ondergoed langs de spiegel, en ik zag dat mijn buikspieren duidelijk zichbaar waren! Geen blokjes oid, wel heel plat en wat spierlijnen.
Ik ga dus gewoon rustig door, al weeg ik 70 kilo en heb ik een superstrakke bikini body ben ik ook heel blij
Merk overigens ook dat ik qua sporten vooruit ga, gisteren circuit training gehad en ik deed zonder al te veel moeite een plank van een minuut!
Wat voor sporten doen jullie (als jullie sporten hoor, dieet is veel belangrijker)?
Maaar..ik eet nog steeds super clean en sport heel veel, dus ik zie in de spiegel wel wat verschil. Vanochtend liep ik in mijn ondergoed langs de spiegel, en ik zag dat mijn buikspieren duidelijk zichbaar waren! Geen blokjes oid, wel heel plat en wat spierlijnen.
Ik ga dus gewoon rustig door, al weeg ik 70 kilo en heb ik een superstrakke bikini body ben ik ook heel blij
Merk overigens ook dat ik qua sporten vooruit ga, gisteren circuit training gehad en ik deed zonder al te veel moeite een plank van een minuut!
Wat voor sporten doen jullie (als jullie sporten hoor, dieet is veel belangrijker)?
woensdag 27 september 2017 om 12:49
Bedankt voor het aanpassen van de tabel Bam! Fijn om alles weer up to date te zien.
Ik ben wel benieuwd hoe het met Summernight gaat nu, hopelijk is alles goed.
Thankyouforthedays ik denk dat je gewicht misschien misleidend is als de resultaten die je boekt met het sporten zo duidelijk zichtbaar zijn (of de weegschaal heeft het mis, ik beschuldig de mijne er ook wel eens van haha). Maar even zonder gekheid: niet opgeven hoor, niet alles valt af te lezen van de getallen op de weegschaal. Het blijft een momentopname en hormonen etc hebben een eigenaardige invloed op een mens.
Ik sport momenteel helemaal niet, al zou ik wel graag willen. Ik zou graag wat strakker willen zijn, betere conditie willen, etc. Gaat nu helaas niet ivm mijn burn-out. Het enige wat ik nu doe is wandelen. Voor mijn burn-out ging ik graag hardlopen, hoop ik straks weer op te pakken als ik wat meer energie heb. En dan op termijn liefst icm met andere trainingen, om m'n hele lijf "aan te pakken". Iemand ideeën?
Het valt me trouwens op dat ik soms dagen heb dat ik best blij ben met m'n lijf, en dat ik op andere dagen mezelf net een pad vind. Misschien ook iets hormonaals hoor, maar best irritant.
Vanmorgen weer even gewogen (kon het niet laten): 70,0! Dus ik hoop volgende week de 69 te zien.
Ik ben wel benieuwd hoe het met Summernight gaat nu, hopelijk is alles goed.
Thankyouforthedays ik denk dat je gewicht misschien misleidend is als de resultaten die je boekt met het sporten zo duidelijk zichtbaar zijn (of de weegschaal heeft het mis, ik beschuldig de mijne er ook wel eens van haha). Maar even zonder gekheid: niet opgeven hoor, niet alles valt af te lezen van de getallen op de weegschaal. Het blijft een momentopname en hormonen etc hebben een eigenaardige invloed op een mens.
Ik sport momenteel helemaal niet, al zou ik wel graag willen. Ik zou graag wat strakker willen zijn, betere conditie willen, etc. Gaat nu helaas niet ivm mijn burn-out. Het enige wat ik nu doe is wandelen. Voor mijn burn-out ging ik graag hardlopen, hoop ik straks weer op te pakken als ik wat meer energie heb. En dan op termijn liefst icm met andere trainingen, om m'n hele lijf "aan te pakken". Iemand ideeën?
Het valt me trouwens op dat ik soms dagen heb dat ik best blij ben met m'n lijf, en dat ik op andere dagen mezelf net een pad vind. Misschien ook iets hormonaals hoor, maar best irritant.
Vanmorgen weer even gewogen (kon het niet laten): 70,0! Dus ik hoop volgende week de 69 te zien.
woensdag 27 september 2017 om 15:25
Bedankt Bam! Fijn
Moet nieuwe kleren hebben voor feest dit weekend. Maar in die kleedhokjes werd ik alleen maar depressief. Mijn oude maat past niet meer
en mijn cellulitis zit nu op heel mijn benen i.p.v. alleen boven aan. Dus werd alleen maar chagarijnig. Waarom ben ik niet gewoon sportief en vind ik het leuk om te sporten. Zou het allemaal wel stuk makkelijker maken. Ben een luie donder met veel te dikke benen en buik!
Moet nieuwe kleren hebben voor feest dit weekend. Maar in die kleedhokjes werd ik alleen maar depressief. Mijn oude maat past niet meer
woensdag 27 september 2017 om 16:33
Go Julia! Super goed. Voelt altijd veel beter als je hebt gesport he? Ook al ben je nog precies hetzelfde als daarvoor, het voelt ineens alsof alles wat strakker is. Vind het ook makkelijker om dan gezond te eten, omdat ik mijn harde arbeid niet tekort wil doen
Overigens, heb je nog tijd om iets thuis te bestellen? Vind het altijd fijner om in mijn flatterende licht en anonimiteit van mijn slaapkamer iets te passen, dan in het felle cellulitis-creerende pashokjeslicht.
Overigens, heb je nog tijd om iets thuis te bestellen? Vind het altijd fijner om in mijn flatterende licht en anonimiteit van mijn slaapkamer iets te passen, dan in het felle cellulitis-creerende pashokjeslicht.
vrijdag 29 september 2017 om 08:56
Hi ladies!
Pfff, eindelijk weer gelukt om in te loggen! Door de update op mijn telefoon was ik uitgelogd, en het lukte met geen mogelijkheid meer om in te loggen.
Hoe gaat het bij jullie?
Julia65 pas je op dat je soms niet te streng bent voor jezelf? Misschien dat het meevalt hoor, ik zie dat je je na het hardlopen ook al een stuk beter voelde gelukkig. Die periode van de maand voel ik me vaak heel opgeblazen. Pashokjes zijn al niet leuk, en als je je even niet zo goed voelt is het helemaal verschrikkelijk! Dat sporten niet leuk vinden herken ik heel erg, ik gun mezelf er vooral ook vaak geen tijd voor.
Misslotus Ik ben dus niet de aangewezen persoon voor sporttips haha. Bij mij is vooral de eerste stap, dus me daadwerkelijk ergens voor aanmelden, de grootste. Mijn laatste afvaltraject zo'n 7 jaar geleden ben ik gaan bootcampen, samen met een vriendin. Dat waren wel erg leuke trainingen. De eerste paar lessen waren overigens verschrikkelijk! Mijn conditie was 0, ik voelde me ontzetten dik tussen alle (in mijn ogen) super afgetrainde mensen, en de spierpijn die ik toen gehad heb, vergeet ik nooit meer haha! Maar het is wel superfijn om te merken hoe snel je conditie vooruit gaat, en dat je sterker wordt.
Lievezuster en Thankyouforthedays zat het schema te bekijken, wat gaan jullie ontzettend goed zeg!
Hier gaat het goed, ik zit weer onder het gewicht van voor de vakantie (67,3). Zit weer in het ritme, en deze week veel gewandeld. Ik heb me voor volgende week dinsdag ingeschreven voor een les boksen, samen met een vriendin. Ben erg benieuwd hoe ik dat vind!
Succes allemaal vandaag (en het komend weekend natuurlijk). Fijn weekend alvast allemaal!
Pfff, eindelijk weer gelukt om in te loggen! Door de update op mijn telefoon was ik uitgelogd, en het lukte met geen mogelijkheid meer om in te loggen.
Hoe gaat het bij jullie?
Julia65 pas je op dat je soms niet te streng bent voor jezelf? Misschien dat het meevalt hoor, ik zie dat je je na het hardlopen ook al een stuk beter voelde gelukkig. Die periode van de maand voel ik me vaak heel opgeblazen. Pashokjes zijn al niet leuk, en als je je even niet zo goed voelt is het helemaal verschrikkelijk! Dat sporten niet leuk vinden herken ik heel erg, ik gun mezelf er vooral ook vaak geen tijd voor.
Misslotus Ik ben dus niet de aangewezen persoon voor sporttips haha. Bij mij is vooral de eerste stap, dus me daadwerkelijk ergens voor aanmelden, de grootste. Mijn laatste afvaltraject zo'n 7 jaar geleden ben ik gaan bootcampen, samen met een vriendin. Dat waren wel erg leuke trainingen. De eerste paar lessen waren overigens verschrikkelijk! Mijn conditie was 0, ik voelde me ontzetten dik tussen alle (in mijn ogen) super afgetrainde mensen, en de spierpijn die ik toen gehad heb, vergeet ik nooit meer haha! Maar het is wel superfijn om te merken hoe snel je conditie vooruit gaat, en dat je sterker wordt.
Lievezuster en Thankyouforthedays zat het schema te bekijken, wat gaan jullie ontzettend goed zeg!
Hier gaat het goed, ik zit weer onder het gewicht van voor de vakantie (67,3). Zit weer in het ritme, en deze week veel gewandeld. Ik heb me voor volgende week dinsdag ingeschreven voor een les boksen, samen met een vriendin. Ben erg benieuwd hoe ik dat vind!
Succes allemaal vandaag (en het komend weekend natuurlijk). Fijn weekend alvast allemaal!
vrijdag 29 september 2017 om 13:19
Hier wat last de laatste dagen. Ben enorm moe door de gebroken nachten. Probeer wel gewoon gezond te eten maar vd week had ik Liga in huis maar die heb ik dus 3 (X2) op een dag opgegeten, er zat chocolade in
ik heb die dingen nooit in huis, en hierna dus ook niet meer. Weeg nog steeds hetzelfde maar ga vnvd uit eten bij de Japanner en heb morgenavond groot feest in een afgehuurde zaal
dus ja.... weinig vooruitgang deze week!
vrijdag 29 september 2017 om 13:34
Lilly1970: Wat gaaf dat je gaat boksen! Vertel je hoe het was? Ik heb gehoord dat je daar dus echt enorm veel vet mee kan verbranden. Hoewel ik twijfel of het iets voor mij is, ik heb echt van die superdunne enkeltjes en polsjes die vrij snel kwetsuren oplopen, dus als ik er vol mee tegen een boksbal aan ga rammen vrees ik dat het snel einde verhaal is.
Bam: Dat lijkt mij nou moeilijk, om vanwege je kinderen voedsel in huis te hebben wat je dan op een zwak moment kunt eten! Ik woon nu alleen, dus ik zorg gewoon dat ik niets in huis heb wat niet in mijn dieet past. Maar als ik kleintjes zou hebben en daarom bijv lange vingers, liga's en andere zoete zooi zou hebben, wordt dat een stuk lastiger! En dan ook nog moe zijn door gebroken nachten, dan ben je natuurlijk net even een tikje minder standvastig en heb je meer behoefte aan snelle suikers. En uiteten en feesten..Tja het is lastig als je doel afvallen is, maar ik vind wel dat je nog steeds moet blijven leven. Als ik nooit meer lekker uiteten mag en niet gewoon taart eet op verjaardagen, dan vind ik dat echt teveel offers voor dun zijn.
Ik heb vanavond ook een verjaardag met taart etc, maar verder dit weekend gelukkig wel mijn eigen ritme om in te delen. Deze week goed gesport, pilates, yoga en bodyshape gedaan. Van het weekend nog een keer pilates en hoop ergens nog een rondje hardlopen in te plannen. Helaas toch opgeblazen en 'dik' gevoel door ongesteldheid, maar vooral zo ontzettend prikkelbaar en emotioneel. Vind het lastig om mezelf niet vol te proppen en tegelijk als ik in de spiegel kijk niet te denken, zucht, waar doe ik het allemaal voor..
Bam: Dat lijkt mij nou moeilijk, om vanwege je kinderen voedsel in huis te hebben wat je dan op een zwak moment kunt eten! Ik woon nu alleen, dus ik zorg gewoon dat ik niets in huis heb wat niet in mijn dieet past. Maar als ik kleintjes zou hebben en daarom bijv lange vingers, liga's en andere zoete zooi zou hebben, wordt dat een stuk lastiger! En dan ook nog moe zijn door gebroken nachten, dan ben je natuurlijk net even een tikje minder standvastig en heb je meer behoefte aan snelle suikers. En uiteten en feesten..Tja het is lastig als je doel afvallen is, maar ik vind wel dat je nog steeds moet blijven leven. Als ik nooit meer lekker uiteten mag en niet gewoon taart eet op verjaardagen, dan vind ik dat echt teveel offers voor dun zijn.
Ik heb vanavond ook een verjaardag met taart etc, maar verder dit weekend gelukkig wel mijn eigen ritme om in te delen. Deze week goed gesport, pilates, yoga en bodyshape gedaan. Van het weekend nog een keer pilates en hoop ergens nog een rondje hardlopen in te plannen. Helaas toch opgeblazen en 'dik' gevoel door ongesteldheid, maar vooral zo ontzettend prikkelbaar en emotioneel. Vind het lastig om mezelf niet vol te proppen en tegelijk als ik in de spiegel kijk niet te denken, zucht, waar doe ik het allemaal voor..
vrijdag 29 september 2017 om 23:21
Nou ik was vanmiddag snel genezen toen er een klant vol verbazing vroeg “of ik nou alwéér zwanger was”
Euhm nee, dat is nog van de zwangerschap van 3 mnd geleden
gelukkig zie ik zelf ook wel dat ik nog echt een ronde buik heb dus voelde me niet gekwetst maar juist een goede motivatie om niet te snoepen en dat heb ik dus ook niet gedaan. Wel lekker uit eten geweest maar dat mag ook best een keer, dat ben ik helemaal met je eens. En voorheen at ik elke avond een zak chips en reep chocolade en elke dag energy drank dus dat is al een wereld van verschil. Nu gauw slapen want morgen vroeg weer werken.