Verhuizen, onmogelijk zonder lang wachten?
zondag 15 februari 2009 om 11:58
Hallo!
Ik woon samen met mijn vriend in Rotterdam-Zuid. Nu hebben wij het samen ontzettend gezellig, maar durf ik hier 's avonds niet alleen over straat. Toch wel een probleem.
Graag zou ik verhuizen naar de andere kant van het water (Centrum, Blijdorp, Delfshaven e.d.)
Natuurlijk heb ik mij ingeschreven bij Woonnet-rijnmond, hier moet ik alleen nog 72(!) maanden wachten tot ik alleen al in aanmerking kom voor een woning.
Heeft iemand de gouden tip?!
Groetjes!
Ik woon samen met mijn vriend in Rotterdam-Zuid. Nu hebben wij het samen ontzettend gezellig, maar durf ik hier 's avonds niet alleen over straat. Toch wel een probleem.
Graag zou ik verhuizen naar de andere kant van het water (Centrum, Blijdorp, Delfshaven e.d.)
Natuurlijk heb ik mij ingeschreven bij Woonnet-rijnmond, hier moet ik alleen nog 72(!) maanden wachten tot ik alleen al in aanmerking kom voor een woning.
Heeft iemand de gouden tip?!
Groetjes!
zondag 15 februari 2009 om 12:08
quote:Mevrouwdekees schreef op 15 februari 2009 @ 12:00:
Particulier huren, kopen, minder populaire plek uitzoeken.
...als het maar aan de andere kant van het water is ben ik blij.
Kopen gaat ons nog niet lukken (lees: ik student, hij net gestart)
Huren via een makelaar heb ik ook al naar gekeken. Helaas is het belachelijk wat zij vragen voor een 3 kamer appartement.
Ik dacht misschien komt er een antwoord langs waar ik écht nog niet aan gedacht heb..
Ach, een mens moet hopen..
Particulier huren, kopen, minder populaire plek uitzoeken.
...als het maar aan de andere kant van het water is ben ik blij.
Kopen gaat ons nog niet lukken (lees: ik student, hij net gestart)
Huren via een makelaar heb ik ook al naar gekeken. Helaas is het belachelijk wat zij vragen voor een 3 kamer appartement.
Ik dacht misschien komt er een antwoord langs waar ik écht nog niet aan gedacht heb..
Ach, een mens moet hopen..
zondag 15 februari 2009 om 12:18
Waarom een driekamer appartement? Twee is toch ook goed genoeg voor starters zoals jullie? Is een heeeeeel stuk goedkoper. Als ik jullie was zou ik iets minder kieskeurig zijn. Ik ken genoeg mensen die in een studio begonnen zijn. Het gaat erom wat je belangrijker vind, leuke buurt en klein huis, of een slechte buurt en een groot huis. Pas als je genoeg te besteden hebt kan je meer wensen hebben.

zondag 15 februari 2009 om 13:55
Woningruil dus. En dan moet je wat te bieden hebben waardoor het voor de andere partij ook aantrekkelijk is, dus bv als jullie bereid zijn een kleiner huis te accepteren.
Je moet érgens concessies doen. Of qua prijs, of qua buurt, of qua grootte. Je kunt zeker als je jong of starter bent niet alles hebben.
Je moet érgens concessies doen. Of qua prijs, of qua buurt, of qua grootte. Je kunt zeker als je jong of starter bent niet alles hebben.
zondag 15 februari 2009 om 14:27
Willen jullie snel een kindje? Anders zou ik eerst maar gaan kijken naar een studio of 2-kamer appartement, dat is idd een stuk goedkoper. En misschien kijken in wijken als Ommoord, Oosterflank, Lage Land, Alexanderpolder? Daar heb je geloof ik ook wel goedkopere huurhuizen. (Al weet ik dat niet meer zeker, ik woon al 5 jaar niet meer in Rdam...)
Centrum en Delfshaven is gelijk weer wat duurder volgens mij.
Ik ben ook met mijn vriend met een studio begonnen, en toen werken we beiden al fulltime (net na de studie), daarna een 2-kamerfat en nu (na 5 jaar) gaan we waarschijnlijk een 3 of 4 kamerflat kopen. Met een fulltime salaris en spaargeld is dat idd wat gemakkelijker dan een stdent. Succes, ik kan me goed voorstellen dat je uit Zuid weg wilt!
Centrum en Delfshaven is gelijk weer wat duurder volgens mij.
Ik ben ook met mijn vriend met een studio begonnen, en toen werken we beiden al fulltime (net na de studie), daarna een 2-kamerfat en nu (na 5 jaar) gaan we waarschijnlijk een 3 of 4 kamerflat kopen. Met een fulltime salaris en spaargeld is dat idd wat gemakkelijker dan een stdent. Succes, ik kan me goed voorstellen dat je uit Zuid weg wilt!
zondag 15 februari 2009 om 14:34
quote:absoluteEinstein schreef op 15 februari 2009 @ 12:36:
noordereiland, niet de andere kant van het water, maar in het water.
Ik voel me hier hartstikke veilig.Ik voel me in Rotterdam-Zuid ook veilig hoor. Niet heel Zuid is 'eng'. Delfshaven lijkt mij nou weer niet zo veilig, maar ook dat zal per wijk verschillend zijn.
noordereiland, niet de andere kant van het water, maar in het water.
Ik voel me hier hartstikke veilig.Ik voel me in Rotterdam-Zuid ook veilig hoor. Niet heel Zuid is 'eng'. Delfshaven lijkt mij nou weer niet zo veilig, maar ook dat zal per wijk verschillend zijn.
zondag 15 februari 2009 om 16:48
Geen idee of ze ook handig zijn in Rotterdam, maar Meeus Vastgoed heeft vaak redelijk goedkope woningen, per direct of met een kleine wachttijd.
www.mvgm.nl
www.mvgm.nl
zondag 15 februari 2009 om 18:07
Ommoord en omgeving is juist harstikke duur en vrijwel niet in te komen als starter.
Anti-kraak zou idd een optie kunnen zijn, maar dan heb je weinig woongarantie dacht ik.
Anti-kraak zou idd een optie kunnen zijn, maar dan heb je weinig woongarantie dacht ik.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 15 februari 2009 om 22:56
als anti-kraak heb je geen huurbescherming. Eigenaar en anti-kraak bureau hebben een sleutel van je huis en je mag geen ander slot op de deur zetten. In veel huizen mag je niet eens de muren verven of een poster prikken.
Je betaald geld aan het anti-kraak bureau en het anti-kraak bureau krijgt ook geld van de eigenaar. Hiervoor doen ze niks behalve afbraak plegen op het recht een dak boven je hoofd te hebben. Grote huizen met zo min mogelijk bewoners.
Je hebt geen enkel recht. Als het bureau zegt dat je moet gaan dan heb je maar te gaan binnen 2 weken vaak zonder recht op vervangende woonruimte.
http://www.ksudb.nl/download/antikraak.pdf
Je betaald geld aan het anti-kraak bureau en het anti-kraak bureau krijgt ook geld van de eigenaar. Hiervoor doen ze niks behalve afbraak plegen op het recht een dak boven je hoofd te hebben. Grote huizen met zo min mogelijk bewoners.
Je hebt geen enkel recht. Als het bureau zegt dat je moet gaan dan heb je maar te gaan binnen 2 weken vaak zonder recht op vervangende woonruimte.
http://www.ksudb.nl/download/antikraak.pdf

dinsdag 17 februari 2009 om 16:32
quote:Tenere schreef op 15 februari 2009 @ 14:34:
[...]
Ik voel me in Rotterdam-Zuid ook veilig hoor. Niet heel Zuid is 'eng'. Delfshaven lijkt mij nou weer niet zo veilig, maar ook dat zal per wijk verschillend zijn.
Het noordereiland hoord ook bij Zuid. Deelgemeente Feijenoord.
Vorige week stond ik 's nachts met pech op de oranjeboomstraat. Ik ben nog nooit zo vaak aangesproken of mensen me soms even konden helpen.
Is me in het keurige Hillegersberg nog nooit gebeurd.
[...]
Ik voel me in Rotterdam-Zuid ook veilig hoor. Niet heel Zuid is 'eng'. Delfshaven lijkt mij nou weer niet zo veilig, maar ook dat zal per wijk verschillend zijn.
Het noordereiland hoord ook bij Zuid. Deelgemeente Feijenoord.
Vorige week stond ik 's nachts met pech op de oranjeboomstraat. Ik ben nog nooit zo vaak aangesproken of mensen me soms even konden helpen.
Is me in het keurige Hillegersberg nog nooit gebeurd.

dinsdag 17 februari 2009 om 16:33
quote:ziva schreef op 15 februari 2009 @ 22:56:
als anti-kraak heb je geen huurbescherming. Eigenaar en anti-kraak bureau hebben een sleutel van je huis en je mag geen ander slot op de deur zetten. In veel huizen mag je niet eens de muren verven of een poster prikken.
http://www.ksudb.nl/download/antikraak.pdfJa, maar het is wel goedkoop.
http://www.ksudb.nl/download/antikraak.pdfJa, maar het is wel goedkoop.
dinsdag 17 februari 2009 om 17:05
Ik zou ook eerst naar een 2-kamer appartement kijken. Keus zat en vaak minder duur. Mijn vriend en ik hebben ruim 2 jaar in een 2-kamer appartement gewoond. Ging prima! En als je merkt dat je eruit groeit of wanneer je je meer kunt veroorloven kijk je verder.
Hebben nu net een prachtig appartement gekocht in het centrum:D
Hebben nu net een prachtig appartement gekocht in het centrum:D
donderdag 19 februari 2009 om 10:20
quote:absoluteEinstein schreef op 17 februari 2009 @ 16:33:
[...]
Ja, maar het is wel goedkoop.
tja, als dat je enige argument is om deze mensen te helpen bij hun malafide praktijken en de afbraak van het recht op een woning...........
Ben je dan ook iemand die bio-industrie vlees eet omdat t zo lekker goedkoop is?
De overeenkomst?? Het gaat beide over de rug van een ander levend wezen.
[...]
Ja, maar het is wel goedkoop.
tja, als dat je enige argument is om deze mensen te helpen bij hun malafide praktijken en de afbraak van het recht op een woning...........
Ben je dan ook iemand die bio-industrie vlees eet omdat t zo lekker goedkoop is?
De overeenkomst?? Het gaat beide over de rug van een ander levend wezen.