Lijf & Lijn alle pijlers

100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...

05-03-2009 11:15 8086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weegt er momenteel meer dan 100 kilo en wil daar graag verandering in brengen? Het lijkt me leuk om hier met een aantal meiden te schrijven over van alles en nog wat, maar uiteraard over afvallen, bewegen en eten.

Wat mij betreft is iedereen van harte welkom.

Moggû!

Ik ben ook gelijk gebleven

Ben er niet blij mee, toch beter mijn best doen, zit niets anders op.

Vanochtend niet gaan zwemmen, het regent keihard en die luie vent van me had gisteravond al bedacht dat 'ie vadaag geen zin had om te zwemmen. Wat moet je daar nou mee hè?!

Dan ga ik lopen vanavond, ik ga gelijk kijken wat ik moet doen.

Succes weer!!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Dames,

Ik wil beginnen met een compleet nieuwe lei.. En aangezien mijn gewicht vanochtend echt absurd was wil ik ook mijn startgewicht vernieuwen.. Nu pas ik officieel in het 100+ klubje want ik woog exact 100kg Maar ongetwijfeld dat dit ook wel veel vocht ed is maar dan nog... Dus Jos, graag mijn startgewicht aanpassen. De lei is weer helemaal schoon en we gaan er met volle moed tegenaan. Heb vanochtend alles zo'n beetje gewogen wat ik heb meegenomen om te eten op het werk en ik ga er ook gewoon voor om alles te eten en op gezette tijden... Ik zat nog wel te twijfelen om een boterhammetje minder mee te nemen maar toch nog maar even niet gedaan. Eerst maar eens even afwachten hoe het gaat met mijn honger niveau op een dag. En ik moet het ook nog wel kunnen volhouden natuurlijk.... Ik wil in Augustus weer mee gaan lopen met de heuvelland4daagse in Limburg en dat is erg intensief en daarvoor wil ik dus al echt wel wat afgevallen zijn anders haal ik het gewoon niet en ik moet dus ook flink gaan trainen wat wandelen betreft. Moet even mijn koppie er naar gaan zetten. Ik heb trouwens besloten om niet te gaan lijnen (althans het niet zo te gaan noemen) maar gewoon mezelf een gezonde levensstijl aan te gaan meten en vooral het beweegpatroon op te krikken. Ik heb al gekeken naar hoe laat het donker wordt nu in Sicilie en ik kan tot een uurtje of 6 (schemertijd) best buiten rond gaan lopen. Dus ik wil proberen om iedere avond als ik niet ga sporten een half uurtje te gaan wandelen. Hoeft niet eens super intensief te zijn als het maar beweging is. Gewoon een vast rondje waarvan ik dan weet dat het een half uur duurt.... Hopelijk kan ik me er ook iedere avond toe zetten en ben ik iedere avond op tijd weg van het werk.... Want vorige week was het iedere avond pas 6 uur voor ik weg ging en op donderdag zelfs pas 7 uur... Dus dan zal er weinig meer van lopen komen maar ik ga mijn best doen. In ieder geval geen excuus meer maken om niet naar de sportschool te gaan. We gaan gewoon! Klaar ben ik ermee..... Bah bah....
Goedenmorgen!

Vanmorgen 119.6 Ben het er nog steeds niet mee eens. Maarja, nu heb ik er zo vaak opgestaan dat het wel zal kloppen vrees ik. 3 ons aangekomen dus.

Die ga ik er vandaag maar afzwemmen, alhoewel er van zwemmen niet veel zal komen.

Zwembad, vakantie, veel kinderen.....tel dit bij elkaar op en je ziet hoeveel ruimte je zal hebben om baantjes te trekken

En het is ook nog eens een golfslagbad.....

Elle, ik meet wel op de Maledieven hoor! Dromen moet je hebben toch?
voor Iejoor. De beren zijn in Nederland. Dus je kan het meisje!
Tuurlijk Lola, dromen moet je hebben.

Maar soms worden dromen werkelijkheid! Toch? Toch?
Goed bezig Iejoor, je kunt het hoor!
heel goed Iejoor, je kan het meid! een hele dikke
mijn weegschaal was lief voor me vanmorgen 101,5 kg, er is dus 0,2 kg vanaf. Niet veel, maar ik had verwacht dat ik aangekomen zou zijn, dus pfieuwww
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Iejoor: ik sluit me graag aan bij wat anderen al schreven: je kan het! Zet hem op!

HPL, korte slapen komt door nare dromen. Ben liever wakker, dan dat ik slaap momenteel. Maarja, das natuurlijk ook niet goed. Wallen! Wallen! Tot onder mijn knie.

Nu nog even bankhangen en dan even naar de dokter :-)
Hemera ook voor jou
Rosanna, elke ons is meegenomen meid!

En deze twee neem je niet meer mee!
Even een in het algemeen.

Kom op dames!

Ik begin het nu een beetje moeilijk te krijgen. Zo maar even aan de cherrytomaten en een kopje cupasoepnepspul. Manlief kookt vanavond, weet nog niet wat, maar ik heb nu al trék.

Overigens een superlekkere lunch gemaakt uit de Allerhande: 2 volkorenboterhammen (in het recept stond een hard broodje geloof ik, pistolet ofzo) met een paar plakjes rookvlees en een eetlepel sellerysallade. Erg lekker moet ik zeggen.

Ik probeer ook zo min mogelijk sultana's en liga's enzo te eten. Zijn toch erg bewerkt en dergelijke. Doe nu wel vaak 2 rijstewafels met een dun laagje pindakaas of smeerkaas. Werkt net zo goed.

Hoe gaat het bij jullie?
Hier ook honger Eowynn. Maar dat heb ik best vaak, dus het is iets waar je aan gewend raakt.

Gezondheid nog hetzelfde. Ik tel af tot donderdag en maandag en hoop dat de longarts me blij kan maken met een behandelmethode.

Lola, ik wil ook best meeten op de Malediven hoor! Het is er vast lekker warm en droog weer. Nou ja, nog een ruime 2 maanden geduld en dan vlieg ik naar de Dominicaanse Republiek. Da's wel ongeveer zoiets als de Malediven, toch?

voor alle dames die gelijk zijn gebleven of iets eraf hebben gekregen. Kom op, doorzetten!!!

voor iedereen die is aangekomen of het om andere redenen moeilijk heeft.
helaas gruwel ik van rijstewafels.. bah! (dat wordt met een hele pot pindakaas nog niet lekker wat mij betreft)

ik heb in de middag ook honger.. begint zo na mijn drie uur tussendoortje.. ik eet tegenwoordig rond vijf uur.. in de avond heb ik namelijk nooit honger

vanaf volgende week werk ik alleen helaas een poosje niet thuis, dus dan ben ik pas na zessen thuis en heb ik geen idee hoe we dat dan weer aan gaan pakken
Dat is hier mijn makke, 's avonds heb ik eigenlijk nooit ergens zin in om te snoepen.

Overdag, oooohh zit echt overal bij, zelfs dingen die ik eigenlijk helemaal niet lekker vind.

Heb net 2 snickers opgegeten, is iets wat ik nooit zou pakken,

maar heb niets meer in huis en dan pak ik dat.

Het is toch eigenlijk in-en intriest
Nou gelijk vandaag al een dilemma.. Althans, de gezette tijden eten is niet echt gelukt... Moest ineens iets afronden.. Dat werd om 12 uur gezegd en het was super veel werk.... Dus kon pas om half 3 gaan lunchen... Pfffffff, maar ben niet gaan snoepen/snaaien of wat dan ook... En er staan wel stroopwafels naast me op een ander bureau... Dus erg goed van mezelf. Heb nog 1 tussendoortje staan maar denk dat ik dat maar als toetje ga eten... En bleekselderij is toch niet super geslaagd als groente snack voor tussendoor.. Niet echt een prettige smaak.. Dus dat nemen we ook niet meer... Misschien toch maar eens tomaatjes mee gaan nemen ofzo... Vanavond gaan we zwemmen dus dan ben ik al weer actief en hoef vandaag dus niet te gaan lopen buiten....

Lola, ik wil ook wel mee naar de malediven hoor! Lijkt me echt super om daar naar toe te gaan.

Hemera, hoop dat je vanacht wat meer kunt slapen en de nare dromen wegblijven. Een goede nachtrust is toch ook wel erg belangrijk hoor!

Dames, voor iedereen die is afgevallen super goed gedaan..... en zowiezo voor iedereen. Kom op jullie kunnen het!
Kom op Elle, niet bij stilstaan vanaf nu is het weer een nieuw moment! Je kunt het!
Ooh lekker Bloempje Dominicaanse Republiek.

Waar ga je naar toe?

Ben in het noorden geweest, Sosua.

Maar de Malediven lijken mij toch nog iets leuker hoor, maar ja eer ik dat voor elkaar krijg bij mijn man!

Die wil overal wel naartoe behalve net daar naar toe.

Hij denkt dat ie van verveling weer naar huis wil.
Ja Iejoor, ga morgen maar weer proberen!

Knap hoor dat je niet gesnaaid hebt!
Elle, maar dat soort dingen moet je ook gewoon níet in huis hebben. Anders vraag je wel érg veel van je wilskracht.
Eowynn, ik heb snickers in huis voor mijn man, ik vind ze eigenlijk helemaal niet lekker.

Kun je toch nagaan hoe zo'n muts ik ben!
Wat nemen jullie mee van de winkel dan?

Ik bedoel er zijn er een paar die kinderen hebben.

Nemen jullie dan dingen mee die je zelf niet lekker vind?

Of jullie wederhelften? Die zal toch ook wel iets lusten!
Tja daar heb ik natuurlijk geen last van op Sicilie... Thuis hebben we gewoon dingen in huis die we allebei lekker vinden en dan is het gewoon een kwestie van eraf blijven..... (lukt mij momenteel ook moeilijk hoor. tot nu dan.... )
Geen honger hier. Na ca. 2 weken was ik afgekickt van mijn koolhydraatverslaving en sindsdien geen rammelende maag meer of licht in 't hoofd. Ik voel me sindsdien ook fit en energiek.

Ik ontbijt door de week vlak voor half 8. Ik neem zelf mijn lunchboterhammetjes mee en die eet ik rond 12 uur op. Ongeacht of ik het druk heb, want ik eet ze gewoon al doorwerkend achter m'n computer op. Rond 15 of 16 uur pak ik m'n tussendoortje en tussen 18 en 19 eet ik mijn avondeten. Werkt voor mij prima.
Wat dat aangaat heb ik het hier moeilijk. Een man en kind die slank zijn, en veel eten. Heel veel.

Man eet iedere dag een grote zak chips leeg, en dochter eet graag snoep en uiteraard ook chips. Dus helaas is dat alles hier volop aanwezig.

en daar zit ik dan met mijn komkommer.....

Vandaag ook in het zwembad. Ik over mijn hart strijken, ze mogen patatjes.....en ik, ik pak mijn trommeltje met worteltjes...

Klinkt wel heel zielig zo, maar valt reuze mee hoor.

Maar zo gaat het hier dus. Schaam me altijd dood in de supermarkt met al die chips, terwijl ik er vrijwel nooit iets van eet. Maar je hoort de kassieres denken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven