100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...
woensdag 16 april 2008 om 10:36
dinsdag 17 februari 2009 om 17:22
we hebben hier door de week niets in huis dat ongezond is voor mij.. manlief moet daar maar gewoon aan mee doen (gaat ie vast niet dood aan). In het weekend nemen we wel wat in huis, maar daar eet ik niet van. Das wel heel beperkt, en zo weinig dat hij het makkelijk op krijgt
We hebben natuurlijk geen kind-mensjes hier, dat maakt het een stuk makkelijker denk ik..
We hebben natuurlijk geen kind-mensjes hier, dat maakt het een stuk makkelijker denk ik..
dinsdag 17 februari 2009 om 17:26
Mijn kinderen zijn te klein voor echt snoep, dus dat haal ik niet in huis. En verder heb ik gewoon níets in huis, ook geen dingen die ik eigenlijk niet lekker vindt, omdat ik, als ik echt wil snaaien, desnoods dingen eet die ik niet zo lekker vindt.
Manlief is 1.96 en weegt 80 kilo, hartstikke slank dus. En kan ook nog eens eten wat hij wil. Maar hij vindt gezond eten ook heel belangrijk en vind het dus prima als er gewoon géén ongezonde lekkere dingen in huis zijn. Als hij wil snaaien doet hij dat wel op zijn werk, daar eet hij vaak genoeg taart of iets anders
Dingen als snickers en dergelijke heb ik nóóit standaard in huis gehad, als we dat soort dingen al aten kocht ik ze los, en dan voor ieder één.
En mijn kinderen zijn heel blij met een biscuitje of ander koekje, rijstwafel, rozijntjes, fruit, soepstengels en af en toe een snoepje of een stukje chocola. (alhoewel dochter nu leert snoepen op het KDV 'mama ik wil héle gróte snoep!' )
Ik had nooit standaard snoep of koek in huis, als we snaaiden nam ik dat speciaal mee van de winkel, maar het lag nooit standaard in de kast.
Manlief is 1.96 en weegt 80 kilo, hartstikke slank dus. En kan ook nog eens eten wat hij wil. Maar hij vindt gezond eten ook heel belangrijk en vind het dus prima als er gewoon géén ongezonde lekkere dingen in huis zijn. Als hij wil snaaien doet hij dat wel op zijn werk, daar eet hij vaak genoeg taart of iets anders
Dingen als snickers en dergelijke heb ik nóóit standaard in huis gehad, als we dat soort dingen al aten kocht ik ze los, en dan voor ieder één.
En mijn kinderen zijn heel blij met een biscuitje of ander koekje, rijstwafel, rozijntjes, fruit, soepstengels en af en toe een snoepje of een stukje chocola. (alhoewel dochter nu leert snoepen op het KDV 'mama ik wil héle gróte snoep!' )
Ik had nooit standaard snoep of koek in huis, als we snaaiden nam ik dat speciaal mee van de winkel, maar het lag nooit standaard in de kast.
dinsdag 17 februari 2009 om 17:29
dinsdag 17 februari 2009 om 17:41
Moet kunnen soms. En ik vind ook dat ik op dieet ben en dat de rest daar niet onder hoef te lijden. Dus daarom is het in huis.
Die chips van mijn man wordt ook wel minder hoor. Hij begint in te zien dat het niet gezond is. En daarom koop ik er nu nog maar 4 per week. Het is ook wel het enigste ongezonde wat hij eet hoor. Verder valt het reuze mee.
Die chips van mijn man wordt ook wel minder hoor. Hij begint in te zien dat het niet gezond is. En daarom koop ik er nu nog maar 4 per week. Het is ook wel het enigste ongezonde wat hij eet hoor. Verder valt het reuze mee.
dinsdag 17 februari 2009 om 18:26
Als ik 'n partner in huis had zou ik hem vertellen dat ik het ook voor hem doe zodat ik er weer aantrekkelijk voor hem uit kom te zien en dat ik dus ook zijn steun verwacht. Als hij wil snaaien of snacken dan zou ie dat van mij buiten de deur moeten doen: op kantoor, tijdens het naar huis rijden of na z'n sport. Ik zal zeker niets in huis halen waardoor ik in verleiding kan komen. Manlief zou zijn door hemzelf gekochte chips in zijn eigen auto moeten bewaren en de sleutel van zijn auto buiten mijn bereik moeten opbergen.
Ik vind het knap dat enkelen van jullie er tegenkunnen dat huisgenoten aan de snacks zitten terwijl je niks mag. Ik mag dan wel geen hongergevoel meer hebben, maar de zin in chips blijft echt wel aanwezig en zou, zeker 's avonds op de bank voor de tv grote problemen geven als iemand naast mij 'n zak gaat zitten leegkanen. Gelukkig dus maar dat ik momenteel geen partner heb en zolang ik zo dik ben ben ik ook niet in de markt voor 'n nieuwe vlam, dus wel lekker veilig om mijn doel te kunnen bereiken.
Ik vind het knap dat enkelen van jullie er tegenkunnen dat huisgenoten aan de snacks zitten terwijl je niks mag. Ik mag dan wel geen hongergevoel meer hebben, maar de zin in chips blijft echt wel aanwezig en zou, zeker 's avonds op de bank voor de tv grote problemen geven als iemand naast mij 'n zak gaat zitten leegkanen. Gelukkig dus maar dat ik momenteel geen partner heb en zolang ik zo dik ben ben ik ook niet in de markt voor 'n nieuwe vlam, dus wel lekker veilig om mijn doel te kunnen bereiken.
dinsdag 17 februari 2009 om 18:27
quote:vivajojo schreef op 17 februari 2009 @ 17:09:
Geen honger hier. Na ca. 2 weken was ik afgekickt van mijn koolhydraatverslaving en sindsdien geen rammelende maag meer of licht in 't hoofd. Ik voel me sindsdien ook fit en energiek.
Ik ontbijt door de week vlak voor half 8. Ik neem zelf mijn lunchboterhammetjes mee en die eet ik rond 12 uur op. Ongeacht of ik het druk heb, want ik eet ze gewoon al doorwerkend achter m'n computer op. Rond 15 of 16 uur pak ik m'n tussendoortje en tussen 18 en 19 eet ik mijn avondeten. Werkt voor mij prima.
Sorry dat ik even inbreek hoor, maar afkicken van koolhydraten?!?!Huh?
Geen honger hier. Na ca. 2 weken was ik afgekickt van mijn koolhydraatverslaving en sindsdien geen rammelende maag meer of licht in 't hoofd. Ik voel me sindsdien ook fit en energiek.
Ik ontbijt door de week vlak voor half 8. Ik neem zelf mijn lunchboterhammetjes mee en die eet ik rond 12 uur op. Ongeacht of ik het druk heb, want ik eet ze gewoon al doorwerkend achter m'n computer op. Rond 15 of 16 uur pak ik m'n tussendoortje en tussen 18 en 19 eet ik mijn avondeten. Werkt voor mij prima.
Sorry dat ik even inbreek hoor, maar afkicken van koolhydraten?!?!Huh?
dinsdag 17 februari 2009 om 19:22
dinsdag 17 februari 2009 om 19:28
Manlief doet het overigens uit zichzelf hoor, niet snacken waar ik bij ben. Hij wil me helpen, dus zorgt hij dat als hij boodschappen doet hij ook gewoon gezond kookt.
Dat koud hebben ken ik wel een beetje Q, heb het normaal nooit koud en dus ook nooit dikke kleren aan, maar nu dus wel nodig eigenlijk.
Dat koud hebben ken ik wel een beetje Q, heb het normaal nooit koud en dus ook nooit dikke kleren aan, maar nu dus wel nodig eigenlijk.
dinsdag 17 februari 2009 om 19:47
Ik ben normaal gesproken een erge koukleum, maar de laatste tijd gaat 't beter. Misschien is dat wel één van de positieve werkingen van het na-douchen met koud water. Ik ben daar een paar weken geleden mee begonnen omdat ik ergens had gelezen dat dat de verbranding opvoert, omdat je lichaam aan 't werk wordt gezet om het kacheltje hoog te stoken. Maar onlangs las ik op 'n niet lijn-site hierover dat het ook o.a. weerstandverhogend werkt (ben nog niet verkouden geweest onlangs, dus zou best kunnen) en je huid gladder en strakker maakt doordat de porieen sluiten terwijl warm/heet water de huid juist week maakt. Ik merk op dat front inderdaad ook veel verbetering, maar kan ook deels komen door de vele groenten die ik nu dagelijks eet. Als ik mij zoals vroeger heel heet douchte dan zat ik na 'n half uur alweer met kippenvel op de bank. Na het koud afdouchen warmt mijn lichaam mij blijkbaar zelf zodanig op dat ik het niet koud krijg. Zeer prettige bijkomstigheid dus.
Ontbijt:
1 boterham met gebakken ei, tomaat, ui, half plakje cheddar
Lunch:
2 boterhammen, plakje ham, plakje kaas, ui, tomaat, veldsla, lightsaus
Tussendoor:
activia yoghurtje
Diner:
100 gram geroerbakte kalkoenfilet, sjallot, rode peper, gekookte paksoi en broccoli, schepje satesaus
Ontbijt:
1 boterham met gebakken ei, tomaat, ui, half plakje cheddar
Lunch:
2 boterhammen, plakje ham, plakje kaas, ui, tomaat, veldsla, lightsaus
Tussendoor:
activia yoghurtje
Diner:
100 gram geroerbakte kalkoenfilet, sjallot, rode peper, gekookte paksoi en broccoli, schepje satesaus
dinsdag 17 februari 2009 om 19:50
Zo, wat wordt er veel geschreven zeg, leuk!
Nou hier dan mijn gegevens:
Loekia
28 jaar
Startgewicht: 114
Lengte 1,80
Streefgewicht 99
Ben bij diëtiste en heb hier vooral 'praatsessies', niet heel zweverig hoor, maar gewoon fijn om te praten wat me bezig houdt en om te leren op welke momenten ik juist ga eten en wat ik hier tegen kan doen....
Nou hier dan mijn gegevens:
Loekia
28 jaar
Startgewicht: 114
Lengte 1,80
Streefgewicht 99
Ben bij diëtiste en heb hier vooral 'praatsessies', niet heel zweverig hoor, maar gewoon fijn om te praten wat me bezig houdt en om te leren op welke momenten ik juist ga eten en wat ik hier tegen kan doen....
dinsdag 17 februari 2009 om 19:56
Vivajojo, je weet dat een gevarieerd menu beter is dan elke dag hetzelfde eten? Ik kan me overigens (met het risico op een nieuwe rel) niet aan de indruk ontrekken dat jij gewoon een bekend iemand bent die de draak steekt met afvallen door idiote adviezen te geven. Elke keer (en ik heb teruggelezen) als het weer een beetje rustig is hier kom jij met één of ander krankjorum advies. Heel bijzonder.
dinsdag 17 februari 2009 om 19:58
quote:Quirijn schreef op 17 februari 2009 @ 19:51:
ik bibber al bij de gedachte jojo, knap dat je 't kan. het lijkt me echt helsDe eerste keer vond ik 't ook erg wennen hoor, maar ik sta nu regelmatig ruim 2 minuten onder koud. Ik merk er zoveel voordelen van. Ook tegen het gure weer buiten kan ik beter tegen nu, terwijl ik winter en winterse temperaturen normaal haat. Vandaar dat men in Finland zoveel met sauna's en ijsbaden werkt natuurlijk. Op die manier zijn de koude temperaturen in 't land dragelijker dan wanneer je je lichaam verwend (verpest) met alleen warmte.
ik bibber al bij de gedachte jojo, knap dat je 't kan. het lijkt me echt helsDe eerste keer vond ik 't ook erg wennen hoor, maar ik sta nu regelmatig ruim 2 minuten onder koud. Ik merk er zoveel voordelen van. Ook tegen het gure weer buiten kan ik beter tegen nu, terwijl ik winter en winterse temperaturen normaal haat. Vandaar dat men in Finland zoveel met sauna's en ijsbaden werkt natuurlijk. Op die manier zijn de koude temperaturen in 't land dragelijker dan wanneer je je lichaam verwend (verpest) met alleen warmte.
dinsdag 17 februari 2009 om 20:04
quote:Eowynn_ schreef op 17 februari 2009 @ 19:56:
Vivajojo, je weet dat een gevarieerd menu beter is dan elke dag hetzelfde eten? Ik kan me overigens (met het risico op een nieuwe rel) niet aan de indruk ontrekken dat jij gewoon een bekend iemand bent die de draak steekt met afvallen door idiote adviezen te geven. Elke keer (en ik heb teruggelezen) als het weer een beetje rustig is hier kom jij met één of ander krankjorum advies. Heel bijzonder.Nogmaals, het is geen advies, het is slechts datgene waar ik mijzelf het prettigst bij voel en waarbij ik geen honger heb tussen de bedrijven door. Ik zeg dit al helemaal niet om de draak te steken met wat anderen doen. Zolang dat voor hen goed werkt, prima toch? Vind 't alleen wel jammer dat er continu (ook nu weer) zo vreemd gereageerd wordt als iemand zegt wel te varen bij iets anders dan wat de grote gemene deler praktiseert. Wat heb ik te winnen door de draak te steken met andermans dieetwijze? Ik heb eerder het idee dat de draak wordt gestoken met die van mij, alleen trek ik mij daar niets van aan omdat het voor mij prima werkt.
Vivajojo, je weet dat een gevarieerd menu beter is dan elke dag hetzelfde eten? Ik kan me overigens (met het risico op een nieuwe rel) niet aan de indruk ontrekken dat jij gewoon een bekend iemand bent die de draak steekt met afvallen door idiote adviezen te geven. Elke keer (en ik heb teruggelezen) als het weer een beetje rustig is hier kom jij met één of ander krankjorum advies. Heel bijzonder.Nogmaals, het is geen advies, het is slechts datgene waar ik mijzelf het prettigst bij voel en waarbij ik geen honger heb tussen de bedrijven door. Ik zeg dit al helemaal niet om de draak te steken met wat anderen doen. Zolang dat voor hen goed werkt, prima toch? Vind 't alleen wel jammer dat er continu (ook nu weer) zo vreemd gereageerd wordt als iemand zegt wel te varen bij iets anders dan wat de grote gemene deler praktiseert. Wat heb ik te winnen door de draak te steken met andermans dieetwijze? Ik heb eerder het idee dat de draak wordt gestoken met die van mij, alleen trek ik mij daar niets van aan omdat het voor mij prima werkt.