Buren ontlopen mij
zondag 8 oktober 2017 om 19:54
Maar mijn man niet.
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
zondag 8 oktober 2017 om 20:00
zondag 8 oktober 2017 om 20:08
Gek hè, zulke dingen. Mijn overbuurman groet wel mijn vriend, maar mij niet. Toen ik vriend nog niet had, groette hij überhaupt niet.
TO, ik zou als ik jou was mijn schouders ophalen en lekker doorgaan met mijn leven.
zondag 8 oktober 2017 om 20:09
Ha dat herken ik wel een beetje. Ik heb nogal een niet vriendelijk gezicht in neutrale stand zeg maar. Mijn man heeft iets vriendelijks over zich waardoor mensen vaak tegen hem wel wat zeggen of een praatje beginnen te maken in de lift bijvoorbeeld en tegen mij niet. Ik hou dr ook niet zo van dus vind het wel prima.
zondag 8 oktober 2017 om 20:21
Dit vroeg ik me ook direct af.redbulletje schreef: ↑08-10-2017 20:16Gaat 't om een Nederlandse buurt of heb je te maken met andere culturen?
zondag 8 oktober 2017 om 21:02
Het maakt soms niet eens uit waar ze vandaan komen.redbulletje schreef: ↑08-10-2017 20:16Gaat 't om een Nederlandse buurt of heb je te maken met andere culturen?
Ik ben ook niet zo'n buren vriendjes. Maar ik moet zeggen een fijne buur is wel prettiger.
Bam!!!!
zondag 8 oktober 2017 om 21:03
Hoe bedoel je dat? Ik woon in multiculturele buurt, en de degenen die mij (en kind) nooit groeten - en man wel- zijn hier geboren en getogen.redbulletje schreef: ↑08-10-2017 20:16Gaat 't om een Nederlandse buurt of heb je te maken met andere culturen?
Maar raar idd. Ik heb t hier in de straat dus ook. Een stel en een man die nooit (terug)groeten.
zondag 8 oktober 2017 om 21:08
Denk dat redbulletje doelt op de verschillende man-vrouwverhoudingen die in culturen spelen. In bepaalde culturen groeten mannen bijv. alleen andere mannen en geen vrouwen. Ook mensen die geboren en getogen zijn in NL houden zich soms aan de normen en waarden van de cultuur van hun ouders, zonder zich aan te passen aan de Nederlandse gebruiken. (Corrigeer me vooral als je dit niet bedoelde, redbulletje
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
zondag 8 oktober 2017 om 21:11
Ja, dat bedoelde ik, omdat ze expliciet zegt dat haar man wel gegroet wordt.Mary-C schreef: ↑08-10-2017 21:08Denk dat redbulletje doelt op de verschillende man-vrouwverhoudingen die in culturen spelen. In bepaalde culturen groeten mannen bijv. alleen andere mannen en geen vrouwen. Ook mensen die geboren en getogen zijn in NL houden zich soms aan de normen en waarden van de cultuur van hun ouders, zonder zich aan te passen aan de Nederlandse gebruiken. (Corrigeer me vooral als je dit niet bedoelde, redbulletje)
zondag 8 oktober 2017 om 21:20
Ben zelf een paar keer verhuisd en heb daardoor ervaring met verschillende soorten buurten. Had hetzelfde in een buurt waar het gewoon niet gezellig was. Vond er zelf ook niks aan daar, gewoon niet mijn ding. En blijkbaar wonen er dan ook mensen waar je niks mee hebt en zij niks met jou. Ligt denk ik echt aan de buurt en niet aan jou. Tenzij je een ruziezoekende aso bent maar dat ben je niet?
zondag 8 oktober 2017 om 21:28