6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Gefeliciteerd Konijn!

Ohh dat van die ovulatietest was reactie op Molllebol. Stond er idd een beetje raar!

Nichtje kondigde gisteren idd zwangerschap aan. Ik gun het hun heel erg, na 2x een miskraam. Maar ik gun het ons ook heel heel erg!
Dus was wel dubbel aan tafel: 1x ongesteld, 1x zwanger!

Puk ik ga hard hopen dat het dinsdag gewoon door kan gaan!!
Gefeliciteerd konijn! Eindelijk weer eens goed nieuws. Ik hoop heel erg dat het goed blijft gaan!

En pff rosalie en twilight.. het is zo frustrerend, ik had het zo gehoopt :hug: sterkte! Zo'n aankondiging maakt het ook extra moeilijk, hoe erg je het iemand ook gunt. Ik zit hier ontzettend te hopen dat ik snel een traject in kan omdat ik totaal geen vertrouwen meer heb in zelf proberen.. maar bij ons is er, net als bij jullie, ook niks gevonden, dus het is dan maar de vraag wat iui kan doen.. je moet echt zwanger worden hoor twilight, het is jouw beurt nu :heart: ik word ook verdrietig van jouw mislukte poging..

Hoe is het met je ovulatietest afgelopen mollebol?

Dankje puk! Jij succes ook weer deze poging, hoop dat het door kan gaan!
Konijn, wat spannend zeg.. kan me voorstellen dat je er niet zo onbevangen instaat, maar voor tijd al positief testen is wel goed teken alvast, in elk geval hcg genoeg :)...

PUK, succes ook deze week, hopelijk gaat het dan zeker door.

Twilight, snap je gevoelens wel hoor met zo’n aankondiging. Deel je dan ook hoe het bij jullie gaat met familie?
Voorzichtig gefeliciteerd konijn!! Goed nieuws maar ook erg spannend allemaal. Een positieve test is één ding maar die eerste weken doorkomen is ook een heel ding pff....

En wat ontzettend dubbel moet dat gister geweest zijn voor jou Twilight. Zelf weer ongesteld en dan een zwangerschapsaankondiging van een ander. Heb met je te doen! Wat voelt het dan oneerlijk allemaal he.

Yinthe waar ben jij nu in je cyclus? Wij gingen wel ongeveer gelijk op.

Succes puk! Hopelijk lukt het allemaal.

Ik zou dit weekend mijn eisprong (gehad) moeten hebben maar heb niks gevoeld terwijl ik normaal altijd buikpijn heb. Misschien een keertje later?? We hebben alleen gisteravond sex gehad dus is wellicht te laat geweest.
Nouja ik laat het deze maand even voor wat het is. Nu ik dit schrijf zit ik er ook alweer over te piekeren en kan ik me boos en verdrietig maken over de oneerlijkheid ervan blegh. We hebben het deze maand erg druk en zijn ook lekker samen van dingen aan het genieten dus dat geeft wel afleiding! Hopelijk houd ik dat even vol :proud: :facepalm:
Klopt Saar, ik heb hem ws dinsdag volgens de app! Wie weet heb je hem idd later, kan zomaar!
Konijntje, gefeliciteerd met de positieve test! Ik weet hoe eng het is als het eerder niet goed gegaan is. Volgende keer zie ik een positieve test denk ik meer als een echte kans op een zwangerschap. Zwanger ben ik pas als het na de eerste echo nog steeds zit. Maar het is weer echte hoop, ik duim voor je dat het blijft zitten en dat je over 9 maanden je kindje mag vasthouden!

Puk, klinkt allemaal heel bekend. Wij proberen het ook allemaal grappig en leuk te houden.
Bij de gyn vorige week vroeg mijn man wat dingen over het gele lichaam en of dat onderdeel was van ons "gezamelijke materiaal". De gyn legt uit van niet. Oh dus dan is het niet.. Ehh... Dus dat is dan echt alleen van haar?
Dus ik riep uit: ja het is echt mijn schuld allemaal. Moest er erg om lachen. Dat was zo niet wat hij bedoelde. Maar zo klonk het wel. Maakt de afspraak toch wat luchtiger!

Saar, ik hoop voor je dat je deze ronde de rust vindt die je zoekt.
En wie weet zat je wel perongeluk goed met je poging.

Mijn ovulatie is er nog niet. De test is wel al half zo donker als de teststreep. Meestal is de volgende dag dan knal positief. Dus maandag eisprong. We zullen zien. We zijn wel al om de dag aan het proberen.
28 dagen haal ik niet, dan zal het een cyclus van 30-31 dagen worden. Maar nog steeds heel mooi vergeleken bij langere cyclussen :)
Wij vonden het ook zo onze beurt nu!! Doet me goed jullie lieve berichtjes!
Ze vonden het gisteren ook echt wel lastig om het aan ons te vertellen. Maar we hebben er goed over kunnen praten. Dus dat is wel fijn.

Ik vind het wel steeds lastiger om goede hoop te houden. Beiden kerngezond, maar toch lukt het al ruim 2 jaar niet. Pffff frustrerend hoor!
Konijn gefeliciteerd!! Ik hoop dat het dit keer goed gaat! En fijn om ook weer eens goed nieuws te lezen hier.

Twilight, bah wat balen zeg :( lijkt mij nu zo'n zwaar traject, echt veel sterkte.

Hier de vruchtbare dagen weer gehad, dus weer op het wachtbankje. Merk dat ik al zit te rekenen wanneer ik ongesteld ga worden en wat voor afspraken ik die dagen heb die wellicht niet heel leuk gaan zijn. Zoals zwangere vriendinnen zien etc. Bah dat ik daar nu zelfs al over nadenk.. eerder zat ik meer andersom aan afspraken te denken waar ik smoesjes voor moest gaan verzinnen als ik zwanger zou zijn (alcohol enzo).
Zonnebloem herkenbaar hoor.. zo zag ik dat ik precies een NOD heb op 31 december.. dan gaan we normaal altijd met een bepaalde vriendengroep eten en het nieuwe jaar inluiden, maar dit jaar zie ik dat dus echt niet zitten (want iedereen is zwanger of heeft een baby en ze zijn niet altijd heel tactisch.. kan nu al op zien tegen die vraag 'wat is jullie goede voornemen? Een baby?' Die vraag vond ik vorig jaar al moeilijk, dit jaar wil ik dat gewoon echt niet horen).

Echt niet goed dat ik me daar nu al druk om maak. Terwijl ik eerder inderdaad meer dacht aan mogelijke smoesjes voor niet drinken. Het is een beetje treurig..
Oja en over stomme grapjes om het makkelijker te maken: hier deden we met vrienden (die ervan op de hoogte zijn) laatst dat spel '30 seconds'. Eén woord was 'sjoemelzaad' en we wisten niet wat het was. Dus toen zei ik ook 'oo lief dát is ons probleem! Jij hebt sjoemelzaad!'

Zulke stomme grapjes maak ik vaker, ook over alles wat er met mij mis zou kunnen zijn. We moeten er maar het beste van maken.
Ohh Twilight, inderdaad gewoon echt heel moeilijk om goed nieuws van anderen te krijgen op jouw meest verdrietige moment. Hopelijk wordt je gevoel snel weer wat beter als het naar de volgende poging gaat. Ik snap je gevoel wel, waarom het niet lukt als jullie allebei gezond zijn. En ondanks dat wij weten dat de zaadkwaliteit minder is zouden wij ook gewoon genoeg moeten hebben om het te laten lukken (ook zonder hulp). Ik geloof dat het bij ons echt op IVF gaat uitdraaien maar ondertussen denk ik; iedere kans is een kans. En we hebben nu in ieder geval iets meer kans doordat het gewoon al dichterbij wordt gebracht dan gewoon blijven doorgaan. Ik probeer alleen echt te balanceren tussen positiviteit en hoop maar dan weer niet te veel zodat de teleurstelling niet te hard aankomt. Het gaat de ene keer beter dan de ander. Nog een :hug: voor je.

Jullie zijn dus in ieder geval goed bezig geweest mollebol :-D Hopelijk weer raak maar dan goed dit keer. Ik duim!

Ohhh en bah he dat dat gevoel zo negatief kan zijn he. Ik kan mezelf met een zwangere buik ook gewoon niet meer indenken. Ik ben inderdaad ook alleen maar aan het kijken wanneer de volgende IUI poging start en wanneer de laatste is zodat we door kunnen. Ik ben gelukkig nog niet heel verdrietig en heb er echt wel vertrouwen in dat het (ooit) goed gaat komen maar man man, het mag inderdaad wel komen. Ik hoop dat we snel wat meer geluk hebben binnen dit groepje maar er in ieder geval al positiviteit met Konijn!

Ja de grapjes maken de moeilijke momenten in ieder geval wat makkelijke. Leuk dat sommige van jullie ook dat soort humor hebben :) En inderdaad of zijn zaad nou gewoon lekker blijft afwachten en de verkeerde kant op zwemt of ik de deuren gewoon niet open zet, we gaan er toch echt samen voor en hebben samen de problemen. :couple:
Nou hier wordt het nog even spannend. Heb nu opeens 4 follikels waarvan er 2 nog wel aan de kleine kant zijn. Nu wel echt bang dat het niet door gaat. Moet morgen weer terug dus nog een dagje spanning. Echt balen voor nu en ik hoop maar dat het morgen mee valt :|
Oh wat raar Puk... Wanneer hoor je of het door mag gaan?
Mag je wel zelf proberen als het niet doorgaat? 4 eitjes...
Morgen gaan ze kijken of die andere niet te groot zijn en mogen er maximaal 3 boven de 1.4 zijn. Normaal raden ze dan ook af om het zelf te proberen omdat je toch echt geen vierling wil dus dan is het gewoon een hele maand wachten. Nog maar even niet aan denken en hopen dat het morgen goed zit!
Hè PUK, wat balen..
Hopelijk morgen wel goed nieuws. Heb je eerder gehad?

Hier gisteren mezelf voorbereid op een aankondiging binnen de Fam. Goed geraden, was alleen miskraam geworden. Sneu wel. Maar ja, was eerste poging en al raak. Dus zal binnenkort wel snel weer raak zijn. Baahhh waarom duurt t bij ons zo lang allemaal?
Puk ik duim dat ze klein blijven :)

Yinthe jij had dus ook al zon voorgevoel. Echt volgens mij ontwikkel ik daar nu een radar voor. Eerder was ik er natuurlijk ook nooit zo mee bezig. Maar nu heb ik het altijd meteen door.

Hier vandaag weer uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit, dus vanavond de eerste spuit weer zetten.
Wel zat er nog steeds een cyste. Maar die zit er de hele tijd al. Was niks om me druk over te maken. Dat doe ik dan ook niet :)
En dan volgende week maandag weer terug komen voor follikel meting.

Pfff 3x mag toch wel echt scheepsrecht zijn! :worship:
Ik heb inmiddels ook zo'n radar ontwikkeld. Net 'persoon x heeft voor het eerst sinds lange tijd iets op instagram gezet'. Dus ik denk, dat zal vast een zwangerschapsaankondiging zijn. En ja hoor... en dit was niet de eerste bij wie ik het goed voorspeld had. Ook mensen die opeens langs willen komen of terug willen in een groepsapp. Ooit mogen wij :heart:
Oke, puk, ik duim voor je.
Moet eerlijk zeggen dat ik het advies zelf ook niet te proberen hard in de wind zou slaan. Hoe groot is de kans dat het na zo lang proberen een vierling wordt? Ik zou het als extra kansen op 1tje zien. Maar luister maar naar je dokter hoor! :cencored:

Ik hoorde vandaag de man van een van mn beste vriendinnen praten over een zwangerschap. Tegen vrienden. En het was op zo'n manier dat het even leek alsof hij het over mijn vriendin had. Ze hebben er al een. Dus een tweede zou niet raar zijn. Maar voor zover ik weet was ze daar nog helemaal niet mee bezig en zag ze dat ook niet zitten.
Ben nu een beetje nieuwsgierig of het zo is, en of ze dan het gevoel heeft dat niet tegen me te kunnen zeggen.
Ik zie haar over 2 weken weer. Dus dan vraag ik ernaar.
Ik zou het niet leuk vinden als het zo is. Maar voor haar wel. En natuurlijk wil ik dat ze dat kan zeggen! Maarja wie weet is het wel niet zo.
Nee, Yinthe, heb ik ook nog niet eerder gehad maar dit is ook pas de tweede IUI. Ik had normaal een heel regelmatige cyclus maar bij ons in het ziekenhuis doen ze IUI altijd met hormonen. Dus ik was er al wel een beetje bang voor maar de vorige keer waren er netjes 2 grote eitjes. En ik ben het helemaal met je vraag eens, ik snap ook niet waarom het zo lang bij ons allemaal moet duren! Maar inderdaad, zoals AV zegt; Ooit mogen wij.

Fijn dat het bij jou goed eruit ziet Twilight! Zeker driemaal scheepsrecht!

Haha, ja ik weet ook niet of ik het dan nog zou doen of niet. Ik geloof er ook niet in dat opeens al die zaadjes wel zelf de weg gaan vinden en dan ook nog eens naar 3 of 4 eitjes. Als je IUI met goed zaad doet (waar het probleem misschien meer bij de vrouw ligt) zal dat ongetwijfeld anders zijn maar bij ons...
Pfff, ja het houdt ook niet op he met de andere zwangerschappen. Ik heb ergens geluk met mijn vriendengroep die overwegend geen kinderen willen/ geen relaties hebben/homo zijn dus het valt mee met de aankondigingen maar het blijven toch lastige momenten wanneer ze er wel zijn.

Dankjewel voor het duimen, het is echt absurd hoe het werkt. Ik kan blijkbaar heel goed tegen mislukte pogingen maar ben nu zo verdrietig dat het misschien niet doorgaat. En dan denk ik weer dat ik aan het zeuren ben want wat is nou een maandje als we toch al zo lang bezig zijn..
Het gaat door!! Eentje is niet groter geworden dus heb nu drie grote follikels. Vanavond nu de Ovitrelle spuit en dan donderdag de inseminatie. Zoooo blij dat het doorgaat!
Jaaa wat fijn puk!!!
Ahhhh super Puk!!
Dankjewel voor het meeleven allemaal! :heart:
Oh wat goed puk! En drie eitjes... Ik duim zo dat deze keer raak is!!

Eisprong bleek gisteren te zijn. Dus als er niks geks gebeurt dan wordt mijn cyclus 29 dagen. Kortste tot nu toe.
Ik duim natuurlijk dat deze raak is. Maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ben ook een beetje verkouden. De seks was een moetje. Weet niet, wordt m gewoon niet denk. Dat helpt misschien met de zenuwen op het wachtbankje 🙂
@Mol, door de vele 'moetjes'' afgelopen maanden is ons sexleven buiten de vruchtbare periode om zo'n beetje naar het vriespunt gedaald. Echt jammer. Speelde ook mee om het even op een laag pitje te zetten deze maand.
Uiteindelijk 1 keer sex gehad in (ik denk) vruchtbare periode. Maar geen buikpijn gehad of zichtbaar vruchtbaar slijm dus weet het ook niet goed. Kans op een zwangerschap acht ik iig heel klein!
Heb in januari mijn miskraam gehad, dat was bij de derde poging al, dus had echt verwacht dat het nu al wel weer raak zou zijn. Maar helaaaaaas....

Fijn dat alles gewoon naar wens gaat Puk! Succes morgen :)

En ik duim ook voor jou hoor Twilight! Zo frustrerend dat jullie allebei gezond (lijken) te zijn en dat een zwangerschap dan wel uitblijft!!

@ AV, zeker mogen wij ooit!! :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven