Borstvoeding verwisseld
woensdag 8 november 2017 om 07:48
Wat een laconieke reactie. Zou je dat ook zeggen als je gevaccineerd werd met een gebruikte injectie-naald? Via borstvoeding kan aids worden over gedragen.
Ik zou contact opnemen met de GGD hoe nu verder te handelen. Was trouwens wel zo netjes geweest als het KDV dat zelf voor je had gedaan. Ook vanwege de laconieke reactie zou ik misschien een ander KDV overwegen.
lattemachiato wijzigde dit bericht op 08-11-2017 07:49
14.31% gewijzigd
woensdag 8 november 2017 om 07:52
TO hoeft niet per se te weten wie het is natuurlijk, maar het KDV moet het verder wel met die moeder regelen, dat zij getest wordt etc, daarom vind ik ook dat ze de GGD erbij hadden moeten halen en niet met een sorry af doen.Madelief1987 schreef: ↑08-11-2017 07:50Ik vind dit wel heel slordig eigenlijk....
Je kind kan hepatitis en hiv oplopen hierdoor. Dus ik zou zeker vragen wie het is om dingen te kunnen uitsluiten.
Dat zou je ook doen als je je aan een naald van iemand Andes prikt.
woensdag 8 november 2017 om 07:54
Op mijn werk is dat eigenlijk wel zo ( al weet je dan wel aan wie je je prikt) en die persoon vraag je dan om toestemming om dingen uit te sluiten.lattemachiato schreef: ↑08-11-2017 07:52TO hoeft niet per se te weten wie het is natuurlijk, maar het KDV moet het verder wel met die moeder regelen, dat zij getest wordt etc, daarom vind ik ook dat ze de GGD erbij hadden moeten halen en niet met een sorry af doen.
Is vaak wel de makkelijkste manier. En natuurlijk contact opnemen met de GGD
woensdag 8 november 2017 om 07:57
Ik bedoel dat het KDV wel weet wie het is, dus dan kan die regelen dat die moeder getest wordt. TO hoeft het dan niet per se te weten wie het is, alleen de uitslag. Al vraag ik me wel af waarom je zo geheimzinnig zou willen doen.Madelief1987 schreef: ↑08-11-2017 07:54Op mijn werk is dat eigenlijk wel zo ( al weet je dan wel aan wie je je prikt) en die persoon vraag je dan om toestemming om dingen uit te sluiten.
Is vaak wel de makkelijkste manier. En natuurlijk contact opnemen met de GGD
woensdag 8 november 2017 om 08:01
Daar ging ik eigenlijk automatisch van uit, daarom begreep ik ook niet dat die andere moeder niet wil mee werken. Maar hoeft inderdaad niet natuurlijk, misschien kwamen ze er op tijd achter.
woensdag 8 november 2017 om 08:04
Dan zou TO zelf ook getest moeten worden, want zoals ik het lees heeft het andere kindje haar BV gehad.lattemachiato schreef: ↑08-11-2017 07:52TO hoeft niet per se te weten wie het is natuurlijk, maar het KDV moet het verder wel met die moeder regelen, dat zij getest wordt etc, daarom vind ik ook dat ze de GGD erbij hadden moeten halen en niet met een sorry af doen.
De kans dat het kind er ernstig ziek van wordt lijkt me ook niet zo heel erg groot. Sowieso wordt je getest op HIV in de zwangerschap (tenminste, mijn vk vinkte dat gewoon aan op het bloedonderzoekformulier). Hepatitis weet ik niet of dat getest wordt.
woensdag 8 november 2017 om 08:15
Hepatitis en hiv word je toch ook op getest als je zwanger bent? Hoe groot is de kans dat moeder in tussentijd 1 van deze ziektes heeft opgelopen en dan vervolgens ook nog eens heeft overgedragen.
Ik vind overigens wel dat kdv in deze tekort schiet. En ben het er mee eens dat zij de GGD moeten inschakelen. Andersom heeft dus een andere baby jou melk gekregen. Dus het werkt dan 2 kanten op.
Verder zou ik ook even navraag doen hoe dit nou heeft kunnen gebeuren. Was er misschien iets niet gelabeld? Of heeft iemand niet goed opgelet. Er hier het protocol op aanpassen. Ondanks dat het risico op besmetting nihil is. Is het niet iets om maar laconiek over te doen.
Ik vind overigens wel dat kdv in deze tekort schiet. En ben het er mee eens dat zij de GGD moeten inschakelen. Andersom heeft dus een andere baby jou melk gekregen. Dus het werkt dan 2 kanten op.
Verder zou ik ook even navraag doen hoe dit nou heeft kunnen gebeuren. Was er misschien iets niet gelabeld? Of heeft iemand niet goed opgelet. Er hier het protocol op aanpassen. Ondanks dat het risico op besmetting nihil is. Is het niet iets om maar laconiek over te doen.
woensdag 8 november 2017 om 08:18
Daar ging ik inderdaad van uit dat het over en weer was. Dat je tegenwoordig standaard getest werd wist ik niet, dat scheelt al heel veel. In mijn tijd (kinderen zijn 18 en 19) werd afgeraden om tweedehands kolven gebruiken om die reden. Ik heb wel eens een kolf gehuurd, maar dat was alleen de motor, het opzetstukje moest je zelf kopen. Dan zou alleen hepatitis over blijven. Natuurlijk is de kans heel klein, maar better safe than sorry. Dat hierboven door mensen die in de zorg werken wordt aangegeven dat het als een prikincident wordt afgehandeld als het gebeurt zegt genoeg.wilma36 schreef: ↑08-11-2017 08:04Dan zou TO zelf ook getest moeten worden, want zoals ik het lees heeft het andere kindje haar BV gehad.
De kans dat het kind er ernstig ziek van wordt lijkt me ook niet zo heel erg groot. Sowieso wordt je getest op HIV in de zwangerschap (tenminste, mijn vk vinkte dat gewoon aan op het bloedonderzoekformulier). Hepatitis weet ik niet of dat getest wordt.
woensdag 8 november 2017 om 08:24
Dit is bij mij ook een keer gebeurd, dat een andere baby melk van mij gekregen heeft. Mijn kind heeft toen geen melk van een andere moeder gekregen omdat ze er op tijd achter kwamen.
Toen heb ik een bloedtest gedaan zodat het voor de andere moeder aan te tonen was dat ik geen ziektes had die ik kon overbrengen via de melk. Ik was niet verplicht om daar aan mee te werken, maar er werd wel benadrukt hoe belangrijk het was voor het andere kindje en de ouders. Als ik de bloedtest niet gedaan had, zouden ze zelfs preventief medicijnen gaan geven aan dat kindje totdat het duidelijk was of er wel of niet iets overgedragen was. Ik heb natuurlijk die bloedtest gedaan, dus het was niet nodig. En ja ik ben tijdens de zwangerschap ook getest, maar tussen die bloedtest en het incident zat zoveel tijd dat dit niet meer uit maakte, je kunt natuurlijk in principe een dag later iets oplopen.
Natuurlijk is de kans heel klein, gelukkig maar, maar het lijkt me wel bij uitstek iets om niet maar laconiek over te denken: zal wel loslopen.
Toen heb ik een bloedtest gedaan zodat het voor de andere moeder aan te tonen was dat ik geen ziektes had die ik kon overbrengen via de melk. Ik was niet verplicht om daar aan mee te werken, maar er werd wel benadrukt hoe belangrijk het was voor het andere kindje en de ouders. Als ik de bloedtest niet gedaan had, zouden ze zelfs preventief medicijnen gaan geven aan dat kindje totdat het duidelijk was of er wel of niet iets overgedragen was. Ik heb natuurlijk die bloedtest gedaan, dus het was niet nodig. En ja ik ben tijdens de zwangerschap ook getest, maar tussen die bloedtest en het incident zat zoveel tijd dat dit niet meer uit maakte, je kunt natuurlijk in principe een dag later iets oplopen.
Natuurlijk is de kans heel klein, gelukkig maar, maar het lijkt me wel bij uitstek iets om niet maar laconiek over te denken: zal wel loslopen.
woensdag 8 november 2017 om 08:26
Doe ff rustig ja We hebben het niet over moeders en kinderen ten zuiden van de sahara oid. Paniekzaaier. Verticale transmissie komt hier eigenlijk niet voor je zaait echt paniek om niks.lattemachiato schreef: ↑08-11-2017 07:48Wat een laconieke reactie. Zou je dat ook zeggen als je gevaccineerd werd met een gebruikte injectie-naald? Via borstvoeding kan aids worden over gedragen.
Ik zou contact opnemen met de GGD hoe nu verder te handelen. Was trouwens wel zo netjes geweest als het KDV dat zelf voor je had gedaan. Ook vanwege de laconieke reactie zou ik misschien een ander KDV overwegen.
woensdag 8 november 2017 om 08:28
Nou dit dus. Ik zou er geen nacht minder om slapen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 8 november 2017 om 08:29
Nou, tegenwoordig... 17 jaar geleden was dat ook al standaard hoor.lattemachiato schreef: ↑08-11-2017 08:18Daar ging ik inderdaad van uit dat het over en weer was. Dat je tegenwoordig standaard getest werd wist ik niet, dat scheelt al heel veel. In mijn tijd (kinderen zijn 18 en 19) werd afgeraden om tweedehands kolven gebruiken om die reden. Ik heb wel eens een kolf gehuurd, maar dat was alleen de motor, het opzetstukje moest je zelf kopen. Dan zou alleen hepatitis over blijven. Natuurlijk is de kans heel klein, maar better safe than sorry. Dat hierboven door mensen die in de zorg werken wordt aangegeven dat het als een prikincident wordt afgehandeld als het gebeurt zegt genoeg.
woensdag 8 november 2017 om 08:30
Sorry maar ik vind dit echt zwaar overdreven.Kankan schreef: ↑08-11-2017 08:24Dit is bij mij ook een keer gebeurd, dat een andere baby melk van mij gekregen heeft. Mijn kind heeft toen geen melk van een andere moeder gekregen omdat ze er op tijd achter kwamen.