Problemen met de kat
vrijdag 1 december 2017 om 19:24
Goed, wij hebben wittie een kater van 10 jaar. Wittie heeft nierproblemen. Hij krijgt hier medicatie en voeding voor.
Omdat wittie enkele malen op ons parket heeft geplast (je raad nooit wat voor schade dat aanricht) Zijn we naar de dierenarts gegaan die het nierfalen heeft geconstateerd.
Wittie plaste een tijd lang netjes in de bak.
Vanwege de urinelucht het parket laten schuren en oliën.
Nou je raad het al. Sinds enkele maanden plast hij weer in huis. Om deze reden mag hij niet alleen meer in de woonkamer, hij slaapt in de bijkeuken (verwarmde ruimte voor de kattenlovers onder ons) hier verblijft hij ook als ik aan het werk ben.
Weer bij de dierenarts geweest, kon niets bijzonders vinden.
Het probleem is nu dat hij bijna dagelijks in de bijkeuken plast! Hij heeft er 2 kaartenbakken staan. Die meerdere malen per dag worden uitgeschept.
De situatie is zo vervelend dat we nauwelijks nog onze ogen van de kat af durven houden als hij in de woonkamer is.
Ik heb er ook nog 2 hele kleine kinderen rondlopen dus wat mij betreft is de situatie onhoudbaar.
Ik weet dat ik heel veel mensen frustreert met deze vraag. Maar ik heb echt van alles al geprobeerd.
Is het fout om hem in te laten slapen?
Omdat wittie enkele malen op ons parket heeft geplast (je raad nooit wat voor schade dat aanricht) Zijn we naar de dierenarts gegaan die het nierfalen heeft geconstateerd.
Wittie plaste een tijd lang netjes in de bak.
Vanwege de urinelucht het parket laten schuren en oliën.
Nou je raad het al. Sinds enkele maanden plast hij weer in huis. Om deze reden mag hij niet alleen meer in de woonkamer, hij slaapt in de bijkeuken (verwarmde ruimte voor de kattenlovers onder ons) hier verblijft hij ook als ik aan het werk ben.
Weer bij de dierenarts geweest, kon niets bijzonders vinden.
Het probleem is nu dat hij bijna dagelijks in de bijkeuken plast! Hij heeft er 2 kaartenbakken staan. Die meerdere malen per dag worden uitgeschept.
De situatie is zo vervelend dat we nauwelijks nog onze ogen van de kat af durven houden als hij in de woonkamer is.
Ik heb er ook nog 2 hele kleine kinderen rondlopen dus wat mij betreft is de situatie onhoudbaar.
Ik weet dat ik heel veel mensen frustreert met deze vraag. Maar ik heb echt van alles al geprobeerd.
Is het fout om hem in te laten slapen?
vrijdag 1 december 2017 om 20:54
Natuurlijk niet laten inslapen als hij verder goed eet en vrolijk is. De kans is heel groot dat het plassen komt omdat die urine lucht nou eenmaal daar hangt. Dat icm een slechte blaascontrole geeft al snel wildplassen.
Je hebt speciale sprays die de geur echt verwijderen (op een niveau wat verder gaat dan wij als mensen kunnen ruiken). Dat lijkt me sowieso het proberen waard.
Een gedragsdeskundige zou ik ook doen. Ziet van alles wat jij niet doorhebt.
Je hebt speciale sprays die de geur echt verwijderen (op een niveau wat verder gaat dan wij als mensen kunnen ruiken). Dat lijkt me sowieso het proberen waard.
Een gedragsdeskundige zou ik ook doen. Ziet van alles wat jij niet doorhebt.
vrijdag 1 december 2017 om 21:12
ik sluit me aan bij Maural: probeer eens andere korrels. hier een exkater met blaas en plasproblemen. zo lang ik elke dag de bakken helemaal schoonschep en de vloer schoonveeg (de andere kat harkt het grit graag eruit) heb ik sinds ik nieuw grit heb een kat die weer braaf op zijn bak plast (fijn grit voor gevoelige katten van de jumbo. verder is hij claustrofobisch dus geen deksel meer op de bakken. En probeer anders een gedragsdeskundige dat kan echt helpen!
vrijdag 1 december 2017 om 21:16
vrijdag 1 december 2017 om 21:19
Bij nierkatten kunnen de volgende problemen bij onzindelijkheid een rol spelen. Ze kunnen de scherpte van de kattenbakkorrels associeren met de pijn wat ze gehad hebben tijdens het plassen. Een oplossing kan zijn het grit te vervangen door houtkorrels of nog beter puppypads ( action) in de bak te leggen. Wat ik een tijdje geleden heb begrepen van een kattenopvang is dat ze altijd pijn houden en daarom krijgen alle nierkatten daar structureel pijnstilling. Dat werkt daar goed.
Zelf heb ik ook een nierkat van 19 jaar, voor hem werkt het allerbeste als hij regelmatig naar buiten kan.
Als deze opties niet meer of niet werken en de kat alleen maar meer in de war raakt en hij krijgt een aangepast dieet dan is het tijd.
Zelf heb ik ook een nierkat van 19 jaar, voor hem werkt het allerbeste als hij regelmatig naar buiten kan.
Als deze opties niet meer of niet werken en de kat alleen maar meer in de war raakt en hij krijgt een aangepast dieet dan is het tijd.
vrijdag 1 december 2017 om 21:25
Ik snap dit heel goed maar dit maakt de stress bij hem nog erger, hem niet in een kamer laten.. (nogmaals ik snap het echt)lesmee schreef: ↑01-12-2017 20:19Ik wend mij niet tot dit forum zonder eerst heel internet te hebben afgezocht naar mogelijke oplossingen.
Kattengedragsdeskundige niet geprobeerd. Sta ik op zich voor open, maar hij mag niet meer in de woonkamer als wij weg zijn. Dat parket heeft me een fortuin gekost om te herstellen.
Dit heeft te maken met terratorium.
Kijk eens op youtube naar Jackson Galaxy, is vast wel wat te vinden over onzindelijke poezels.
En anders lijkt een kattengedragsdeskundige me ook geen gek idee...
vrijdag 1 december 2017 om 21:30
Goed advies.miekemv schreef: ↑01-12-2017 21:19Bij nierkatten kunnen de volgende problemen bij onzindelijkheid een rol spelen. Ze kunnen de scherpte van de kattenbakkorrels associeren met de pijn wat ze gehad hebben tijdens het plassen. Een oplossing kan zijn het grit te vervangen door houtkorrels of nog beter puppypads ( action) in de bak te leggen. Wat ik een tijdje geleden heb begrepen van een kattenopvang is dat ze altijd pijn houden en daarom krijgen alle nierkatten daar structureel pijnstilling. Dat werkt daar goed.
Arme kat, laat hem svp niet inslapen
vrijdag 1 december 2017 om 21:31
Ik wilde hier een foto plaatsen van hoe lief hij hier nu naast me op de bank ligt te slapen. Ik vind het allemaal ook sneu voor hem. Kan me niet voorstellen dat het hem niet dwars zit. Hij was altijd erg schoon van zichzelf. Daarnaast in die bijkeuken is ook lang niet zo fijn als gewoon in de huiskamer, maar ik kan het risico gewoon echt niet nemen. Als het te lang blijft liggen trekt het in het parket en je krijgt het er echt, echt niet meer uit. Ik heb UF2000 en nog 4 andere sprays geprobeerd. Laatste oplossing was planken eruit en opnieuw schuren en in de olie.
Wat betreft de korrels. Die zijn al tijden hetzelfde. Kan dat nu ineens zo'n associatie met pijn?
Ik heb net van beide bakken de deksel eraf gedaan. Hij sprong er meteen op. (de bak dus) Vreemd toch? Ik had de klepjes er altijd al af hoor. Hij begreep de werking ervan als kitten al niet
Ik heb gekeken naar een gedragtherapeut in Enschede. Ga haar maandag eens bellen.
Zal de dierenarts nog een keer vragen om een onderzoek. Ergens moet het natuurlijk wel ophouden. Mijn centjes vliegen de deur uit zo
en een oplossing is er nog niet.
Ik ben wel benieuwd naar de mensen die alleen aangeven dat het zo sneu is om hem in te laten slapen. (Geen opties noemen) Welke oplossing dan als je al bijna alles hebt geprobeerd? Wacht maar tot je in dezelfde situatie zit.... ben benieuwd hoe je er dan over denkt.
Wat betreft de korrels. Die zijn al tijden hetzelfde. Kan dat nu ineens zo'n associatie met pijn?
Ik heb net van beide bakken de deksel eraf gedaan. Hij sprong er meteen op. (de bak dus) Vreemd toch? Ik had de klepjes er altijd al af hoor. Hij begreep de werking ervan als kitten al niet
Ik heb gekeken naar een gedragtherapeut in Enschede. Ga haar maandag eens bellen.
Zal de dierenarts nog een keer vragen om een onderzoek. Ergens moet het natuurlijk wel ophouden. Mijn centjes vliegen de deur uit zo
Ik ben wel benieuwd naar de mensen die alleen aangeven dat het zo sneu is om hem in te laten slapen. (Geen opties noemen) Welke oplossing dan als je al bijna alles hebt geprobeerd? Wacht maar tot je in dezelfde situatie zit.... ben benieuwd hoe je er dan over denkt.
vrijdag 1 december 2017 om 21:47
Heel praktisch: koop (eenvoudige) vinyl als vloerbedekking in de woonkamer en leg dat over je parket heen. Veel makkelijker schoonhouden.
Toen wij er een pup bij wilden, vonden we dat geen handige combi met een eikenhouten vloer. Want ongelukjes zijn niet te vermijden en je wilt niet dat het in het hout trekt of in de kieren verdwijnt.
Omdat het toch tijd was om iets aan de vloer te doen (schuren en in de wax), hebben we gekozen om er klik pvc overheen te leggen. Zoveel makkelijker schoonmaken en geen kieren waar dingen in kunnen...
Toen wij er een pup bij wilden, vonden we dat geen handige combi met een eikenhouten vloer. Want ongelukjes zijn niet te vermijden en je wilt niet dat het in het hout trekt of in de kieren verdwijnt.
Omdat het toch tijd was om iets aan de vloer te doen (schuren en in de wax), hebben we gekozen om er klik pvc overheen te leggen. Zoveel makkelijker schoonmaken en geen kieren waar dingen in kunnen...
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 21:48
2.28% gewijzigd
vrijdag 1 december 2017 om 21:47
Ik weet dat het erg zwaar kan zijn en dat je lang aan het dokteren bent. Op het moment dat ze weer pijn hebben kan de associatie heel goed. Dan plassen ze liever op iets anders, vaak speelt blaasgruis toch wel een rol. Daarom krijgen ze pijnstilling.
De mijne droogt ook af en toe uit, ook iets waar ik sterk op let. Gaat het mis dan maak ik het schoon met Vanish maar weet niet of dat op jouw vloer kan. Maar de realiteit is dat ze met nierfalen steeds meer achteruit gaan. Al mijn huisdieren zijn enorm op hem gesteld, mijn in het wild geboren en schuwe kat is altijd in zijn buurt en mijn hond wast altijd zijn oren, ze zijn enorm zorgzaam naar hem toe dus ik probeer van alles ook voor hen.
Je kunt genoemde tips nog eens proberen zodat je ook voor je eigen gevoel er alles aan gedaan hebt.
Dit is typisch het verschijnsel bij nierkatten dus ga ik niet uit van een probleem met het territorium. Wel kan hij ongelukkig worden van het afgezonderd zijn.
De mijne droogt ook af en toe uit, ook iets waar ik sterk op let. Gaat het mis dan maak ik het schoon met Vanish maar weet niet of dat op jouw vloer kan. Maar de realiteit is dat ze met nierfalen steeds meer achteruit gaan. Al mijn huisdieren zijn enorm op hem gesteld, mijn in het wild geboren en schuwe kat is altijd in zijn buurt en mijn hond wast altijd zijn oren, ze zijn enorm zorgzaam naar hem toe dus ik probeer van alles ook voor hen.
Je kunt genoemde tips nog eens proberen zodat je ook voor je eigen gevoel er alles aan gedaan hebt.
Dit is typisch het verschijnsel bij nierkatten dus ga ik niet uit van een probleem met het territorium. Wel kan hij ongelukkig worden van het afgezonderd zijn.
vrijdag 1 december 2017 om 21:50
Ik ben egoïstisch? Als ik na 1 plasje buiten de bak direct de kat naar de dierenarts sleep, dan ben ik egoïstisch ja. Maar dat is de situatie helemaal niet. Lekker makkelijk om vanaf je luie bank iemand als egoïstisch te bestempelen.slagtandje schreef: ↑01-12-2017 21:40Jawel, je zou er gewoon eens naar kunnen luisteren en minder egoïstisch kunnen zijn
Ik heb nagenoeg alles als geprobeerd, met het nierfalen van de kat heeft hij 5 dagen bij de dierenarts doorgebracht. Hij krijgt speciaal voer en medicatie, dat kost me rond de 100 euro in de maand. Ik heb de afgelopen maand al 4 nieuwe mandjes voor hem gekocht omdat hij ze onderplaste. Ik maak de bakken minstens drie keer per dag schoon. Ik heb de kat al 2 keer bij de dierenarts gehad voor verschillende onderzoeken om van alles uit te sluiten. Ik probeer hier idee op te doen voor mogelijke oplossingen en je noemt mij egoïstisch? Kortzichige trut!
vrijdag 1 december 2017 om 21:53
En weer het bewijs dat die beruchte peperdure feliway nep is. Of gebakken lucht zo u wilt.lesmee schreef: ↑01-12-2017 20:19Ik wend mij niet tot dit forum zonder eerst heel internet te hebben afgezocht naar mogelijke oplossingen.
Feliway al geprobeerd. Het hangt een elektrische verstuver in de bijkeuken en we hebben ook nog een sprayflesje.
Kat plast in een ruimte waar 2 bakken staan die ik verzet op de plekken waar hij plast. Hij plast dan op een andere plek.
Hij ligt bovenop de droger. Hij kan vanaf het trapje op het aanrecht op de droger +- 180 cm hoog.
Als hij miawt bij de deur laten we hem naar buiten. Hij meld zich dan weer wanneer hij naar binnen wil.
Kattengedragsdeskundige niet geprobeerd. Sta ik op zich voor open, maar hij mag niet meer in de woonkamer als wij weg zijn. Dat parket heeft me een fortuin gekost om te herstellen.
(volgens de fabrikant bevat het louter feromonen, het zit dus ook in schaamhaar aldus een topic vorig weekend
Maar hoe controleer je dat...
Heb een poosje een kater opgevangen omdat hij anders naar het asiel moest (na overlijden baasje) en dat beestje was ook van de leg. Ik kreeg er een busje feliway bij want dat helpt overal tegen. Busje was op, geen enkel verschil in gedrag voor en na de feliway. Hij was doodsbang, wilde nauwelijks eten en vooral naar buiten maar dat kan hier niet. Hij zat in een hoekje op zolder verlangend naar buiten te kijken en kwam alleen een paar happen eten als hij dacht dat ik sliep.
Mijn vriendin heeft 2 katten, toen nr. 2 kwam was nr.1 niet blij. Zij zich zorgen maken en maar stressen over de katten. Ik gaf haar het lege busje en loog dat het nog zo goed als vol zat. Na een week kon ze merken hoeveel beter het ging, wonderspul!!
Toen gevraagd of het haar een goed gevoel had gegeven, een spray met kat-voelt-zich-op-slag-op-zijn-gemak.
Ja!! Eerste week leek nergens op, week 2 de spray en kijk aan, het ging per dag beter.
Toen pas heb ik verteld dat het een leeg busje was en zij mijn proefbunny
Ik ben ervan overtuigd dat ze nu ze alles gedaan had wat mogelijk en te koop is meer rust uitstraalde en katten toch wel wennen aan elkaar tenzij het een volledige mismatch is.
Dan helpt feliway ook niet, net zoals de kat waar het hier over gaat niet dacht nou, dat ruikt goed zeg, ik ga voortaan weer op de bak en mijn nieren zijn geloof ik ook een stuk beter opeens.
Die kattendeskundigen: ik zou er geen cent aan uitgeven, je kan katten niet veel leren. Zeker niet als een dierenarts die daarvoor jarenlang voor geleerd heeft ook geen oplossing weet. Hooguit het feliway-effect: jij krijgt opdracht van die kattenfluisteraar om zus en zo te doen, dat schept rust. Zo niet: tsja.. dan zijn het toch echt zijn nieren, zullen we meteen contant afrekenen? En laat hem maar inslapen, als IK hem niet kan helpen als kattenfluisteraar komt het niet meer goed.
Mijn opvangkat is inmiddels verdwenen naar kennissen op een woonboerderij en is weer helemaal ok. Hij werdt ws gewoon gek van de stress door al dat gesleep met spullen, baasje plotseling weg, allemaal vreemd volk over de vloer en hij mocht opeens niet meer naar buiten na een verhuizing. Het is nogal wat voor zo'n dier.
Dat beestje had rust nodig en de ruimte om lekker zijn eigen gang te kunnen gaan, eenmaal op die boerderij at hij veel meer en fleurde weer op.
Wist je trouwens dat een kat van 10 al vrij oud is? Je zou bijna denken dat 20 jaar normaal is, die verhalen hoor je altijd maar:
https://www.startpagina.nl/v/dieren/hui ... -gemiddeld
Sterkte ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt, lijkt me echt geen doen zo ik zou hem proberen te herplaatsen op een boerderij zodat hij in de stal kan slapen.
vrijdag 1 december 2017 om 22:01
In dit topic zijn zat goeie tips gegeven die je nog allemaal kunt proberen. In je beginpost kom je vrij egoïstisch over, vandaar dat ik dat ook zei (ik ben daar gewoon eerlijk over, ben voor mezelf namelijk ook hard). Met alle tips die in dit topic genoemd zijn kun je nog wel even vooruit en hoeft de kat niet ingeslapen te worden. 100 euro per maand is veel geld, maar dat is wel wat nu eenmaal kan gebeuren als je dier ouder wordt. Daar heb je hopelijk ook rekening mee gehouden toen je de kat in huis nam. Inslapen lijkt mij alleen een optie als de kat zelf veel pijn lijdt waar niets aan te doen is of als je het financieel echt niet meer op kunt brengen om hem te verzorgen (medicatie, speciaal voer, andere hulpmiddelen). Maar inderdaad, dat is het oordeel van iemand die de situatie ziet 'vanaf de luie bank', en als de maat echt vol is dan moet je naar de dierenarts om het erover te hebben en die zal dan hopelijk een goed advies geven dat het beste werkt voor de kat.lesmee schreef: ↑01-12-2017 21:50Ik ben egoïstisch? Als ik na 1 plasje buiten de bak direct de kat naar de dierenarts sleep, dan ben ik egoïstisch ja. Maar dat is de situatie helemaal niet. Lekker makkelijk om vanaf je luie bank iemand als egoïstisch te bestempelen.
Ik heb nagenoeg alles als geprobeerd, met het nierfalen van de kat heeft hij 5 dagen bij de dierenarts doorgebracht. Hij krijgt speciaal voer en medicatie, dat kost me rond de 100 euro in de maand. Ik heb de afgelopen maand al 4 nieuwe mandjes voor hem gekocht omdat hij ze onderplaste. Ik maak de bakken minstens drie keer per dag schoon. Ik heb de kat al 2 keer bij de dierenarts gehad voor verschillende onderzoeken om van alles uit te sluiten. Ik probeer hier idee op te doen voor mogelijke oplossingen en je noemt mij egoïstisch? Kortzichige trut!
groetjes, slagtandje
vrijdag 1 december 2017 om 22:06
Natuurlijk kan deze kat niet naar een boerderij want hij heeft een nierziekte en zal zijn leven lang behandeling nodig hebben.
Ik geloof ook niet dat feliway zo erg helpt, wat wel werkt bij stress zijn de valeriaandruppels gewoon te koop bij Kruidvat. Beetje sprinkelen op de krabpaal, een kussen of een kleed en voila.
Ik geloof ook niet dat feliway zo erg helpt, wat wel werkt bij stress zijn de valeriaandruppels gewoon te koop bij Kruidvat. Beetje sprinkelen op de krabpaal, een kussen of een kleed en voila.
vrijdag 1 december 2017 om 22:08
slagtandje schreef: ↑01-12-2017 22:01In dit topic zijn zat goeie tips gegeven die je nog allemaal kunt proberen. In je beginpost kom je vrij egoïstisch over
Ik wil hem niet in laten slapen, mijn omgeving roept dat, vandaar dat ik hier kom voor tips en om van gedachten te wisselen zoals je ook in de rest van het topic kunt lezen.
Weet je, misschien is het beter dat je gewoon je mond houd als je niet weet waarover je praat. Zo maar een tip van mij, kun je even proberen..
vrijdag 1 december 2017 om 22:14
Ik vind 10 jaar nog niet zo oud hoor ook al behoren ze dan tot de senioren. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 12 en 15 jaar.
In jouw geval TO is het wel goed de exacte oorzaak te kennen. Waarschijnlijk weet je dat ook wel. Een kat met blaasgruis en gevoelig voor ontstekingen heeft nog geen nierfalen en kan met de juiste behandeling en wat aanpassingen een redelijke leeftijd behalen. Nierfalen is progressief en zelf ben ik eens een katje van 9 kwijtgeraakt aan acuut nierfalen. Zij ging binnen 2 dagen dood, niks aan te doen.
In jouw geval TO is het wel goed de exacte oorzaak te kennen. Waarschijnlijk weet je dat ook wel. Een kat met blaasgruis en gevoelig voor ontstekingen heeft nog geen nierfalen en kan met de juiste behandeling en wat aanpassingen een redelijke leeftijd behalen. Nierfalen is progressief en zelf ben ik eens een katje van 9 kwijtgeraakt aan acuut nierfalen. Zij ging binnen 2 dagen dood, niks aan te doen.
vrijdag 1 december 2017 om 22:21
Dat heeft ze allemaal al gedaan..... lees jij wel wat ze schrijft? Er zijn ook twee kleine kinderen in huis en er zitten maar 24 uur in een dag.slagtandje schreef: ↑01-12-2017 22:01In dit topic zijn zat goeie tips gegeven die je nog allemaal kunt proberen. In je beginpost kom je vrij egoïstisch over, vandaar dat ik dat ook zei (ik ben daar gewoon eerlijk over, ben voor mezelf namelijk ook hard). Met alle tips die in dit topic genoemd zijn kun je nog wel even vooruit en hoeft de kat niet ingeslapen te worden. 100 euro per maand is veel geld, maar dat is wel wat nu eenmaal kan gebeuren als je dier ouder wordt. Daar heb je hopelijk ook rekening mee gehouden toen je de kat in huis nam. Inslapen lijkt mij alleen een optie als de kat zelf veel pijn lijdt waar niets aan te doen is of als je het financieel echt niet meer op kunt brengen om hem te verzorgen (medicatie, speciaal voer, andere hulpmiddelen). Maar inderdaad, dat is het oordeel van iemand die de situatie ziet 'vanaf de luie bank', en als de maat echt vol is dan moet je naar de dierenarts om het erover te hebben en die zal dan hopelijk een goed advies geven dat het beste werkt voor de kat.
Ik denk dat TO nauwelijks tijd heeft om lui op de bank te hangen, het grit is de oorzaak niet, da weet het verder ook niet, dieet is er al, 1 vloer naar de knoppen, 100,- p.m. aan voer en medicijnen alleen al.
Zat me flink te ergeren aan dat geraas van de beste stuurlui die zoals altijd aan wal staan, TO doet juist haar uiterste best en klinkt niet egoistisch maar als iemand die de wanhoop nabij is.
Alsof de vraag was: hoe kan ik mijn kat makkelijk zelf euthanaseren..
Heel veel sterkte TO, dit zijn echt hele lastige beslissingen maar als inslapen nog geen oplossing is moet je ook aan jezelf denken: dan maar herplaatsen als dat lukt. En zo niet de dierenarts vertellen dat dit geen doen is en je zo niet verder wil en kan.
Jammer genoeg halen niet alle dieren de gemiddelde leeftijd en je hebt je best gedaan me dunkt
vrijdag 1 december 2017 om 22:23
Dat herken ik wel, niet iedereen houdt van dieren en als het dan ff lastig word menen ze dat de spuit er maar in moet. Volstrekt belachelijk natuurlijk. Probeer je hier niets van aan te trekken. Er staan hier veel goede tips en geloof me, er zijn mogelijkheden.lesmee schreef: ↑01-12-2017 22:08Ik wil hem niet in laten slapen, mijn omgeving roept dat, vandaar dat ik hier kom voor tips en om van gedachten te wisselen zoals je ook in de rest van het topic kunt lezen.
Weet je, misschien is het beter dat je gewoon je mond houd als je niet weet waarover je praat. Zo maar een tip van mij, kun je even proberen..
vrijdag 1 december 2017 om 22:31
Je besluit zelf je OP met 'Is het fout om hem in te laten slapen'? Dat is niet je omgeving die dat vraagt, dat ben jij zelf. En dat zie je ook gewoon aan de vraagstelling. Je had ook kunnen schrijven 'Mijn omgeving raadt me aan hem in te laten slapen maar ik wil dat eigenlijk niet en heeft iemand misschien tips of ervaringen?'.lesmee schreef: ↑01-12-2017 22:08Ik wil hem niet in laten slapen, mijn omgeving roept dat, vandaar dat ik hier kom voor tips en om van gedachten te wisselen zoals je ook in de rest van het topic kunt lezen.
En je hebt geen idee wat voor ervaringen ik heb dus doe die vervelende bitch attitude maar weg en hou zelf je mond. Als je je zo opstelt kun je ook wat kutreacties verwachten. In mijn vorige post ging ik gewoon nog serieus op je in ook en je citeert vervolgens alleen de eerste regel en gaat weer lekker op de man.
Laat maar zitten hoor. Ik hoop voor de kat dat alles goed komt.
groetjes, slagtandje
vrijdag 1 december 2017 om 22:32
Je hebt de afgelopen tijd veel mandjes gekocht zeg je.
Koop anders een plastic mandje met daarin een wasbaar dekentje.
Je hebt ook wasbare mandjes, slaap mogelijkheden voor de kat.
Dat ze/hij nu wel in t bakje plast nadat je de deksel hebt weggehaald is ms ook veel fijner voor de kat op eoa manier.
Andere korrels in de bak is hier reeds genoemd, zou verschillende proberen.
Koop anders een plastic mandje met daarin een wasbaar dekentje.
Je hebt ook wasbare mandjes, slaap mogelijkheden voor de kat.
Dat ze/hij nu wel in t bakje plast nadat je de deksel hebt weggehaald is ms ook veel fijner voor de kat op eoa manier.
Andere korrels in de bak is hier reeds genoemd, zou verschillende proberen.