Schuldsanering

02-12-2017 06:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal ik zit op het moment in schuldsanering maar ik heb wel geld in buitenland rekening moet ik dan wel zeggen aan contactpersoon? Gr
Nee joh, doe niet zo gek.
Internagelaktisch
Ja natuurlijk. Je bent mensen geld schuldig! Wat denk je, dat jij een regeling krijgt waarmee je jouw schulden niet hoeft te betalen, of veel minder dan je schuldig bent. Terwijl je die schulden wel kunt betalen, of in ieder geval veel meer dan je doet wanneer je je mond houdt?
Dat vind ik niets minder dan diefstal. Degenen waarbij je schulden hebt gaan financieel voor een deel het schip in, terwijl dat niet nodig is?
Wat aso.
Als ze er achter komen (en daar komen ze op een gegeven moment altijd achter), zit je zwaar in de puree.
Oh wow, dat je hier over na moet denken...

Dat geld dat "jij" op een buitenlandse rekening hebt staan behoord jou niet toe. Dat behoort jouw schuldeisers toe, dus ja, melden. Doe je dit niet en ze komen erachter, en ja dat doen ze, ze hebben toegang tot best veel databanken, wordt je uit de schuldsanering gezet, en dat zonder pardon. En dan kun je er ook niet meer in ivm fraude. En dan ben je dat geld ook kwijt.

Hoe zou jij het vinden als ik je 10.000 euro schuldig ben, jij akkoord gaat met wellicht maar 3% van dit bedrag en je er na die tijd achterkomt dat ik door een buitenlandse rekening je makkelijk 50% had kunnen terug geven. Dat voelt kut nietwaar?

Jij neemt een dienst af en die dient betaald te worden.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Sommige mensen hebben geen moraal, die zijn alleen tot ander gedrag te bewegen uit angst voor straf.
Zoiets komt op den duur altijd uit en dan zijn de rapen gaar.
Geestelijke rust is je niet gegund als je stiekem geld op buitenlandse rekeningen hebt geparkeerd.
Ja, natuurlijk. De schuldsanering is misschien een fijne oplossing voor jou, maar voor heel veel van je schuldeisers betekent het dat zij een deel van hun geld nooit meer terug zien. Als dan blijkt dat je nog ergens een potje achter de hand hebt, dan is dat heel onrechtvaardig.
LizBakker schreef:
02-12-2017 06:43
Ja, natuurlijk. De schuldsanering is misschien een fijne oplossing voor jou, maar voor heel veel van je schuldeisers betekent het dat zij een deel van hun geld nooit meer terug zien. Als dan blijkt dat je nog ergens een potje achter de hand hebt, dan is dat heel onrechtvaardig.
Zoiets is niet geheim te houden, het gaat uitkomen op een gegeven moment.
Pas maar op TO!!!
Zeggen, en de bewindvoerder heeft recht om alles te weten.
Maar als je niet doet, dan wordt je niet schuldenloos gesteld na de periode wanneer het uitkomt.
En daarnaast is het strafbaar ondat je geheimhoud en hierdoor fraude pleeg.
EN komen ze er achter dan kan je uit de hulpverlening gezet worden zonder schuldenloos verklaard te worden.
En met dat geld kon je niet voorkomen dat je in de schuldsanering kwam?
Neptopic
TheSky=moreBlue@Malibu
Ik zeg alleen.... Noorse bosgeest
Komen ze achter en dan moet je zóveel boete betalen dat je haast niks meer overhebt.

Tenzij je een groot bedrijf bent, dan halen ze je juist binnen alsof je Sinterklaas bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hoe komt het dat je dat nog niet gezegd hebt?

Hoe komt het dat je twijfelt of je dit moet gaan zeggen?

Ik hoop dat je alleen maar schulden hebt bij grote bedrijven die zelf niet failliet gaan op jouw uitblijvende betaling. Enig idee hoe het is om zelf in de schulden te zitten doordat afnemers niet betalen?
Alweer zo’n Bijzondere Eerste Post.
Het is toch allemaal wat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-12-2017 09:16
Alweer zo’n Bijzondere Eerste Post.
Het is toch allemaal wat.
Ik dacht ook dat ze in Noorwegen later opstonden in de winter, maar blijkbaar is iedereen daar vroeg wakker vanmorgen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Nee joh, waarom zou je? Wat kan er nou helemaal mis gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven