stom facebookbericht 3 fm

10-12-2017 19:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg even kromme tenen van een Facebook bericht. Dat mensen niet aan de actie van 3fm willen geven zolang er hier nog mensen naar de voedselbank moeten.

Bah, ik mag de actie van een Tijn van verleden jaar, de gekke Facebook acties als de icebucket challenge, prachtig.

En ik ben zelf niet eens een goede doelen gever, op de collectes aan de deur na.

Maar geef dan b.v. een euro aan 3fm en een ander euro aan de plaatselijke voedselbank....toch?
die ik wilde bestaat al...
tja, die geluiden hoor je hier op viva ook ieder jaar in het topic over Serious request
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat roept een groep al jaren. Moeten ze toch zelf weten? Weet ook niet waarom elke kotsgedachte per se gemeld moet worden bij zulke dingen... maar ook dat gebeurt al jaren. Dat vinden ze lekker ofzo.

Het weerhoud anderen niet van geven hoor.
Is het weer zo ver. Dit is jaarlijks zo, maar blijkbaar wil je toch een discussie openen hier over.
Ik maak zelf wel uit waar aan ik geef en of ik wat geef, geen facebook hints voor nodig
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 19:20
0.27% gewijzigd
Inderdaad elk jaar hetzelfde. Sneue lui vind ik dat.
Dat is het juist 8102, daar ben ik het mee eens dat iemand geeft waar hij of zij zelf aan geven wil, al geven ze niks. Maar om nu iets uit te sluiten omdat we hier voedselbanken hebben, ik vond het maar raar.

En voor forumvervuiling, geen idee dat dit soort topics iedere keer weer voorbij komen.
die ik wilde bestaat al...
Zwarte Piet is weg, tijd voor 3fm
Ik vind het ook sneu. Hou je kop en geef lekker aan de voedsel bank, iniatieven zat, als je dat zo leuk vindt. Vreemd genoeg zie ik nooit een rijke filantroop reageren om een goed doel te bashen. Maar wel types die even drama komen schoppen om hun 5 euro.
Elk jaar hetzelfde gezeik van dezelfde schreeuwlelijkerds. Ga ik alleen maar meer van geven :proud:
Had iemand al geklaagd over het salaris van de dj’s?
LeesMee schreef:
10-12-2017 19:34
Had iemand al geklaagd over het salaris van de dj’s?
sttttttttttttttt
Tja ik zie in Nederland heel veel mensen die niet in de schulden hadden hoeven zitten maar verkeerde keuzes hebben gemaakt.
Dure telefoon abbonementen, boven je stand leven, afbetaling bij de wehkamp.
Boetes niet meteen betalen. Niet goed je toeslagen in de gaten houden etc etc.
Ik werk met deze doelgroep en ik zie dat echt de meeste mensen door hun eigen toe doen in de schulden zitten.
En dus ook bij de voedselbank lopen.
Het vervelende vind ik...dat ik deze mensen wel zie roken.
En maar wel klagen dat ze geen geld voor dingen voor de kinderen.
Vaak worden er wel 2 pakjes shag per week gerookt. Dat is wel even 15 euro.

Dus tja dan geef ik mijn geld soms liever aan het buitenland.
Maken Nederlanders alleen domme keuzes en de rest van de wereld niet?
Ach dat gezeur altijd. Je hoeft niks te geven aan Serious Request. Je mag ook je hele kerstbonus aan de voedselbanken geven. Of de lucht in knallen met oud en nieuw.
valisa schreef:
10-12-2017 19:39
Tja ik zie in Nederland heel veel mensen die niet in de schulden hadden hoeven zitten maar verkeerde keuzes hebben gemaakt.
Dure telefoon abbonementen, boven je stand leven, afbetaling bij de wehkamp.
Boetes niet meteen betalen. Niet goed je toeslagen in de gaten houden etc etc.
Ik werk met deze doelgroep en ik zie dat echt de meeste mensen door hun eigen toe doen in de schulden zitten.
En dus ook bij de voedselbank lopen.
Het vervelende vind ik...dat ik deze mensen wel zie roken.
En maar wel klagen dat ze geen geld voor dingen voor de kinderen.
Vaak worden er wel 2 pakjes shag per week gerookt. Dat is wel even 15 euro.

Dus tja dan geef ik mijn geld soms liever aan het buitenland.
Ik vind dit alles allemaal juist zo armoedig en misgunnerig klinken. Mensen met geld kopen nooit wat bij de wehkamp, roken niet maar geven idioot veel geld uit aan andere dingen. Voor mij, en ik ben niet echt rijk, is 15 euro een goedkope lunch met een vriendin.
Ik snap dat oordeel nooit zo, het klinkt allemaal zo knieperig.
Het-groepje schreef:
10-12-2017 20:09
Ik vind dit alles allemaal juist zo armoedig en misgunnerig klinken. Mensen met geld kopen nooit wat bij de wehkamp, roken niet maar geven idioot veel geld uit aan andere dingen. Voor mij, en ik ben niet echt rijk, is 15 euro een goedkope lunch met een vriendin.
Ik snap dat oordeel nooit zo, het klinkt allemaal zo knieperig.
Tja ik heb cliënten die rond moeten komen van 40 euro per week.
Altijd klagen over zo weinig geld maar wel voor 15 euro roken.
En maar klagen over hoe slecht ze het hebben en over de spullen die ze krijgen van de voedsel bank.
Maar o wee als je eens voorsteld om te stoppen met roken.
Dan heb je 15 euro meer te besteden per week....
Ik vind het prima hoor als je rookt...maar klaag dan ook niet dat je zo weinig te besteden hebt.
valisa schreef:
10-12-2017 20:22
Tja ik heb cliënten die rond moeten komen van 40 euro per week.
Altijd klagen over zo weinig geld maar wel voor 15 euro roken.
En maar klagen over hoe slecht ze het hebben en over de spullen die ze krijgen van de voedsel bank.
Maar o wee als je eens voorsteld om te stoppen met roken.
Dan heb je 15 euro meer te besteden per week....
Ik vind het prima hoor als je rookt...maar klaag dan ook niet dat je zo weinig te besteden hebt.
Ik vind 40 euro per week sowieso een schandalig bedrag, als je je dan druk maakt over hoe mensen in dit land 15 euro moeten uitgeven vind ik de oorzaak van het probleem op de verkeerde plek zoeken.
Tja zo had ik een kennis in de bijstand die 40 euro had uitgegeven op de zomerkermis.

Velen spraken er schande van en vonden het een absurd bedrag.

Die kennis zei dit is mijn vakantie en dagje pretpark ineen. Want ik kan nooit op vakantie of een dagje uit.

In dat licht gezien was het erg goedkoop.

Persoonlijk heb ik een hekel aan roken. Ik snap ook niet dat ze niet stoppen maar dat roken is vaak een vervanging voor allerlei nog veel duurdere dingen.

Iedereen moet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven.

Maar ik ben wel een beetje eer allergisch voor mensen die zeggen dat we het allemaal zo goed hebben in Nederland.
Dat gaat namelijk niet voor iedereen op.
sugarmiss schreef:
10-12-2017 20:41
Tja zo had ik een kennis in de bijstand die 40 euro had uitgegeven op de zomerkermis.

Velen spraken er schande van en vonden het een absurd bedrag.

Die kennis zei dit is mijn vakantie en dagje pretpark ineen. Want ik kan nooit op vakantie of een dagje uit.

In dat licht gezien was het erg goedkoop.

Persoonlijk heb ik een hekel aan roken. Ik snap ook niet dat ze niet stoppen maar dat roken is vaak een vervanging voor allerlei nog veel duurdere dingen.

Iedereen moet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven.

Maar ik ben wel een beetje eer allergisch voor mensen die zeggen dat we het allemaal zo goed hebben in Nederland.
Dat gaat namelijk niet voor iedereen op.
Dat vind ik toch niet helemaal opgaan, als je leeft op kosten van de overheid.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven