Kerstdiner op school
woensdag 13 december 2017 om 08:55
woensdag 13 december 2017 om 10:08
Voor de oudste wordt het stokbrood met kruidenboter, daar hebben ze het samen met de leerlingen over gehad. De jongste wilde graag wortels, dus dat wordt hutspot. Ik heb ook al een jaar pannenkoeken gebakken en vorig jaar wilden ze allebei soep, 1 had het verzoek, de groentesoep van oma. Dus mijn moeder heeft hier vorig jaar een pan soep staan koken en dat heb ik verdeeld over 2 kleinere pannen. Bij 1 klas was de pan schoon leeg.
woensdag 13 december 2017 om 10:08
Men. Ik weet niet eens wat er op het lijstje staat, nog niet aan toegekomen om daarnaar te kijken. Maandag ben ik niet tussen de voor het lijstje dringende ouders gaan staan, gisteren staking en vandaag gingen mijn kinderen alleen naar school.
Mijn kinderen boeit het ook totaal niet en wat ik vorig jaar en al die jaren daarvoor heb geregeld heb ik ook al niet zo goed onthouden. Laat staan dat ik weet welke ouder 'altijd wegkomt met mayo en ketchup'. Dat zal ik dan wel zijn vrees ik.
Ik moet namelijk ook gewoon werken en heb daarbij een bloedhekel aan in de keuken staan. Ook regent het altijd op de avond van het diner. Het bevordert mijn humeur niet, als ik met een schaal hapjes waarvan het de bedoeling is dat ze warm op school aankomen door de stromende regen mag.
Mijn kinderen boeit het ook totaal niet en wat ik vorig jaar en al die jaren daarvoor heb geregeld heb ik ook al niet zo goed onthouden. Laat staan dat ik weet welke ouder 'altijd wegkomt met mayo en ketchup'. Dat zal ik dan wel zijn vrees ik.
Ik moet namelijk ook gewoon werken en heb daarbij een bloedhekel aan in de keuken staan. Ook regent het altijd op de avond van het diner. Het bevordert mijn humeur niet, als ik met een schaal hapjes waarvan het de bedoeling is dat ze warm op school aankomen door de stromende regen mag.
woensdag 13 december 2017 om 10:10
Hier maken de leerkrachten met de kinderen een lijst, het is hun diner. Iedereen mag een gerecht noemen en de leerkrachten kiezen er 15 ofzo.
Mix van gezond en ongezond.
Ik maak voor de jongste een fruitkerstboom. Die was over en ik haat pannekoeken bakken.
Voor de oudste weet ik het nog niet. Hing nog geen lijst. Misschien maak ik daar eens niets en haal de versiering en kerstservetten ofzo.
Mij boeit het niet zo maar ik maak met liefde wat. Ik heb de tijd en ik vind koken leuk. Die hapjes niet per se hoor.
Hier zie ik veel ouders dringen voor de lijst. Moeten ze zelf weten maar klagen of dat anderen lekker makkelijk wegkomen vind ik dan raar. Of dat ze wel erg hun best doen. Was op de oude school van oudste wel maar op deze school hoor ik dat soort dingen eigenlijk nooit.
Lekker boeiend ook, als iemand wat extra's moois maakt en jij niet.. waarom voel je je aangevallen. En andersom ook.. waarom moeilijk gaan zitten doen als een ander geen zin heeft in een 5 sterren gerecht.
Beiden hebben een sneu steekje los.
Mix van gezond en ongezond.
Ik maak voor de jongste een fruitkerstboom. Die was over en ik haat pannekoeken bakken.
Voor de oudste weet ik het nog niet. Hing nog geen lijst. Misschien maak ik daar eens niets en haal de versiering en kerstservetten ofzo.
Mij boeit het niet zo maar ik maak met liefde wat. Ik heb de tijd en ik vind koken leuk. Die hapjes niet per se hoor.
Hier zie ik veel ouders dringen voor de lijst. Moeten ze zelf weten maar klagen of dat anderen lekker makkelijk wegkomen vind ik dan raar. Of dat ze wel erg hun best doen. Was op de oude school van oudste wel maar op deze school hoor ik dat soort dingen eigenlijk nooit.
Lekker boeiend ook, als iemand wat extra's moois maakt en jij niet.. waarom voel je je aangevallen. En andersom ook.. waarom moeilijk gaan zitten doen als een ander geen zin heeft in een 5 sterren gerecht.
Beiden hebben een sneu steekje los.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 10:14
43.98% gewijzigd
woensdag 13 december 2017 om 10:16
Nou ja, van ouders die er veel werk in steken wordt andersom ook weer gezegd dat ze het alleen doen om anderen af te troeven. Niet dat ik dat op school ooit iemand heb horen zeggen, maar het komt wel ieder jaar terug in die internetdiscussies.
Ik vind het allebei onzin trouwens. Vind je het leuk om er veel werk van te maken, lekker doen. Heb je weinig tijd of ben je geen keukenprinses, ook prima, dan koop je het kant-en-klaar. Ik heb ook wel eens de kaasstengels aangekruist en ze toen kant-en-klaar gekocht, geen idee of ik toen iemand enorm voor het hoofd heb gestoten.
Ik vind het allebei onzin trouwens. Vind je het leuk om er veel werk van te maken, lekker doen. Heb je weinig tijd of ben je geen keukenprinses, ook prima, dan koop je het kant-en-klaar. Ik heb ook wel eens de kaasstengels aangekruist en ze toen kant-en-klaar gekocht, geen idee of ik toen iemand enorm voor het hoofd heb gestoten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 13 december 2017 om 10:17
Is het kerstdiner nou ook al verworden tot wedstrijd der moeders voor de beste, mooiste, gezondste, meest rechtsdraaiende creatie a la de surprises? Mijn hemel. Ben onderhand blij dat ik er over een paar jaar voorgoed vanaf ben, van dat gedoe op die basisschool.
Mijn kinderen houden trouwens helemaal niet van al die creaties. Die willen liever een fatsoenlijke maaltijd met een biefstukje. Maar dat krijgen ze toch niet op dat zogenaamde diner. Dus dan graag worstenbroodjes, koekjes en chocola uit een doosje.
Mijn kinderen houden trouwens helemaal niet van al die creaties. Die willen liever een fatsoenlijke maaltijd met een biefstukje. Maar dat krijgen ze toch niet op dat zogenaamde diner. Dus dan graag worstenbroodjes, koekjes en chocola uit een doosje.
woensdag 13 december 2017 om 10:17
Susan schreef: ↑13-12-2017 10:16Nou ja, van ouders die er veel werk in steken wordt andersom ook weer gezegd dat ze het alleen doen om anderen af te troeven. Niet dat ik dat op school ooit iemand heb horen zeggen, maar het komt wel ieder jaar terug in die internetdiscussies.
Precies.
woensdag 13 december 2017 om 10:20
Ik zag op de school app (waar het KDV van zoon aan gekoppeld is) langskomen dat de kinderen 1 gerecht voor 20 kinderen moet meenemen en omdat het zo gezellig is dat alle ouders meedoen ook 1 gerecht voor 20 ouders
Is het normaal dat je 40 hapjes moet produceren? En ja natuurlijk lacto-glut-halal-pinda-vis schaaldier vriendelijk.
Is het normaal dat je 40 hapjes moet produceren? En ja natuurlijk lacto-glut-halal-pinda-vis schaaldier vriendelijk.
woensdag 13 december 2017 om 10:21
Jonge! Ik vind die ouder niet stom, ik ben gewoon nijdig dat ik altijd net misgrijp. Lijkt me heerlijk, mayo en ketchup leveren.made@kate schreef: ↑13-12-2017 10:08Men. Ik weet niet eens wat er op het lijstje staat, nog niet aan toegekomen om daarnaar te kijken. Maandag ben ik niet tussen de voor het lijstje dringende ouders gaan staan, gisteren staking en vandaag gingen mijn kinderen alleen naar school.
Verder eens. Ik zie het niet zitten om iets warms te vervoeren. Hoe doe je dat?
woensdag 13 december 2017 om 10:22
bij ons was de boodschap vanuit school wel, dat kinderen met iets zelfgemaaktst zouden moeten komen. Gelukkig zijn die van mij net zo pragmatisch als hun moeder, dus gekochte cupcakes, maar zelf versierd etc.Nouschi schreef: ↑13-12-2017 09:59Het is een kerstdiner voor kinderen hè! Hoezo flauw? Genoeg mensen die weinig tijd hebben en geen keukenprinsen zijn of een schijthekel aan frutselen hebben. Maak jij zelf wat, iemand anders koopt wat en sommige kinderen maken het zelf, zoals het weer hoort volgens anderen.
woensdag 13 december 2017 om 10:23
Mijn oudste dochter heeft een klasgenoot uit een Midden-Oosters land. Die moeder en vader nemen gewoon echt eten mee. Stoofschotels, groente, baklava. Mijn dochter is er gek op en ik probeer ook altijd wat baklava te snoepen als er nog over is.
Want écht eten is het natuurlijk niet, zo'n kerstdiner. Maakt me verder niet uit, maar het is gewoon poffertjes en vla eten tot je moet spugen, alhier.
Want écht eten is het natuurlijk niet, zo'n kerstdiner. Maakt me verder niet uit, maar het is gewoon poffertjes en vla eten tot je moet spugen, alhier.
woensdag 13 december 2017 om 10:25
mijn kinderen willen ook liever die fatsoenlijke maaltijd.made@kate schreef: ↑13-12-2017 10:17Is het kerstdiner nou ook al verworden tot wedstrijd der moeders voor de beste, mooiste, gezondste, meest rechtsdraaiende creatie a la de surprises? Mijn hemel. Ben onderhand blij dat ik er over een paar jaar voorgoed vanaf ben, van dat gedoe op die basisschool.
bladerdeeg dingen houden ze niet van.
eigenlijk zou er een soort taakverdeling moeten komen op school.
ouders die niet van koken houden hoeven dat niet te doen, maar gaan dan bijv mee op schoolreisje.
met 10 ouders kun je een heel lekker en gezond normaal menu maken.
wij slapen nooit.
woensdag 13 december 2017 om 10:26
meters aluminiumfolie erom.vrouwjagersma schreef: ↑13-12-2017 10:21Jonge! Ik vind die ouder niet stom, ik ben gewoon nijdig dat ik altijd net misgrijp. Lijkt me heerlijk, mayo en ketchup leveren.
Verder eens. Ik zie het niet zitten om iets warms te vervoeren. Hoe doe je dat?
wij slapen nooit.
woensdag 13 december 2017 om 10:27
vrouwjagersma schreef: ↑13-12-2017 10:23Mijn oudste dochter heeft een klasgenoot uit een Midden-Oosters land. Die moeder en vader nemen gewoon echt eten mee. Stoofschotels, groente, baklava. Mijn dochter is er gek op en ik probeer ook altijd wat baklava te snoepen als er nog over is.
Hohoho vlak het Hollansche Poffertje niet af. Baklava is gewoon een Perzisch Poffertje
woensdag 13 december 2017 om 10:27
woensdag 13 december 2017 om 10:28
Nou echt niet.valentinamaria schreef: ↑13-12-2017 10:25mijn kinderen willen ook liever die fatsoenlijke maaltijd.
ouders die niet van koken houden hoeven dat niet te doen, maar gaan dan bijv mee op schoolreisje.
woensdag 13 december 2017 om 10:32
+1000
Ik laat mij echt niet vertellen door Juf Joke of de mama van Merel dat ik mee op schoolreisje moet omdat ik mij niet had ingetekend voor de poffertjes met Kerst
woensdag 13 december 2017 om 10:34
schoolreisje is maar een voorbeeld.BahcoBarbie schreef: ↑13-12-2017 10:32+1000
Ik laat mij echt niet vertellen door Juf Joke of de mama van Merel dat ik mee op schoolreisje moet omdat ik mij niet had ingetekend voor de poffertjes met Kerst![]()
dan ben je gewoon 1 keer per jaar aan de beurt om ietste doen,en hoef je je niet door al die om hulp smekende mails te worstelen.
wij slapen nooit.
woensdag 13 december 2017 om 10:36
valentinamaria schreef: ↑13-12-2017 10:25mijn kinderen willen ook liever die fatsoenlijke maaltijd.
woensdag 13 december 2017 om 10:37
Klinkt goed, maar op veel scholen niet haalbaar vermoed ik vanwege beperkte faciliteiten.valentinamaria schreef: ↑13-12-2017 10:25mijn kinderen willen ook liever die fatsoenlijke maaltijd.
Oudste wilde een pan chili meenemen bijvoorbeeld. Ja handig, als je het al om 16.00 moet brengen en het kerstdiner pas om 17.00 begint.
woensdag 13 december 2017 om 10:37
Ik maak voor beide kinders een bananenbrood. Makkelijk, halal en mijn kinderen vinden het lekker.
Ik moet ze alleen wel 's ochtends al meegeven want ze zijn om 12 uur uit, worden dan opgehaald door opa en oma (want oh ja-werk) en laat in de middag voor het kerstdiner weer naar school gebracht. Dus warm aanleveren gaat 'm niet worden.
Ik moet ze alleen wel 's ochtends al meegeven want ze zijn om 12 uur uit, worden dan opgehaald door opa en oma (want oh ja-werk) en laat in de middag voor het kerstdiner weer naar school gebracht. Dus warm aanleveren gaat 'm niet worden.
woensdag 13 december 2017 om 10:38
Daar heb ik sowieso geen last van.valentinamaria schreef: ↑13-12-2017 10:34schoolreisje is maar een voorbeeld.
dan ben je gewoon 1 keer per jaar aan de beurt om ietste doen,en hoef je je niet door al die om hulp smekende mails te worstelen.
Maar er zijn zat scholen waar een participatielijst meekomt aan het begin van het jaar. Dat vind ik best een goed idee.
Ik vul dan in dat ik best eens wil versieren, of taxi wil zijn bij het jaarlijkse bieb uitje. Man vult dan vaak in dat hij wel eens wil komen klussen.
En ik kijk of ik tijd en zin heb om wat te maken met kerst.
Maar echt niet dat school voor mij beslist wat ik kom doen.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 10:39
7.63% gewijzigd
woensdag 13 december 2017 om 10:38
Opa en oma kunnen toch wel even opwarmen als dat nodig is?nessemeisje schreef: ↑13-12-2017 10:37Ik maak voor beide kinders een bananenbrood. Makkelijk, halal en mijn kinderen vinden het lekker.
woensdag 13 december 2017 om 10:40
Bananenbrood is heerlijk onopgewarmt.
woensdag 13 december 2017 om 10:41
Ik eet het nooit warm .