Kind met ‘heimwee’
zaterdag 16 december 2017 om 11:33
Kan je man geen andere baan zoeken waarbij hij meer thuis heeft?
Je kind heeft dat nodig. En voelt dus blijkbaar dat papa niet bij hem is omdat hij niet goed genoeg kan rennen, stoeien etc.
Ik vind dit echt zielig. Je kind is letterlijk ziek van het gemis, maar papa zijn dromen gaan nu eenmaal voor.
Straks heeft je kind als het ouder is een enorm complex, maar papa heeft de carrière van zijn leven gehad.
Ik begrijp de keuze dan niet dat jullie aan kinderen zijn begonnen. Het kan niet altijd én én zijn.
Je kind heeft dat nodig. En voelt dus blijkbaar dat papa niet bij hem is omdat hij niet goed genoeg kan rennen, stoeien etc.
Ik vind dit echt zielig. Je kind is letterlijk ziek van het gemis, maar papa zijn dromen gaan nu eenmaal voor.
Straks heeft je kind als het ouder is een enorm complex, maar papa heeft de carrière van zijn leven gehad.
Ik begrijp de keuze dan niet dat jullie aan kinderen zijn begonnen. Het kan niet altijd én én zijn.
zaterdag 16 december 2017 om 11:37
Hoe is het voor jou zelf? Vermaak je je alleen of voel je jezelf eenzamer/vermoeider als je man weg is? Bij mij brachten vooral de dagen rond vertrek en terugkomst van mijn man onrust. Dat merkten de kinderen natuurlijk ook. Inmiddels geniet ik er ook van als hij weg is
lekker onze gang gaan, flexibeler met etenstijden etc. Soms mag er een bij mij in het grote bed. De kinderen zijn sindsdien ook veel relaxter.
We hebben trouwens zelden contact als hij op reis is. Dat zorgde alleen maar voor onrust.
We hebben trouwens zelden contact als hij op reis is. Dat zorgde alleen maar voor onrust.
zaterdag 16 december 2017 om 11:42
Ik denk dat als mijn schoonvader achteraf terug zou kijken hij een andere keuze gemaakt zou hebben. Een hechte band hebben ze namelijk nooit gekregen. Drie maanden weg, 2 weken tot een maand terug en dan ging hij weer. Wat kun je nu voor band opbouwen als vader zijnde als je er nooit bent, als je niet kunt contacten als zij dat willen en als je eens in de zoveel tijd het vlees komt aansnijden? Maar voordeel is wel dat je nu natuurlijk kunt facetimen e.d. dat had je vroeger niet. Jammer is dan wel dat vader niet bereikbaar is als zij daar behoefte aan hebben.Kattenkop schreef: ↑16-12-2017 11:33Kan je man geen andere baan zoeken waarbij hij meer thuis heeft?
toffifee wijzigde dit bericht op 16-12-2017 11:43
7.84% gewijzigd
zaterdag 16 december 2017 om 11:42
zaterdag 16 december 2017 om 11:43
Pardon? Zorgen dat hij minder weg hoeft voor zijn werk misschien? Is dat totaal onmogelijk? Ander werk zoeken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 16 december 2017 om 11:47
Ik herken het wel een beetje maar in mindere mate. Mijn mijn is ondernemer en heel veel weg, meestal geen nachten maar wel dagen van 7:00 tot 23:00. Hij werkt gemiddeld 60 uur per week met uitschieters naar boven in drukke periodes.
Onze oudste zoon vindt dit lastig, het is onregelmatig en weet niet waar hij aan toe is. Wat je daaraan kunt doen weet ik ook niet zo, wij lopen er zelf ook tegen aan. Je wilt het beste voor je kind en dan is het lastig als je dat soms niet kunt geven. In ons geval ben ik thuis voor de kinderen om de balans een beetje recht te trekken.
Soms is het gewoon niet anders, niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan en niet iedereen die veel van huis is heeft een spetterende carrière, ook vrachtwagen chauffeurs kunnen 5 dagen per week weg zijn.
Onze oudste zoon vindt dit lastig, het is onregelmatig en weet niet waar hij aan toe is. Wat je daaraan kunt doen weet ik ook niet zo, wij lopen er zelf ook tegen aan. Je wilt het beste voor je kind en dan is het lastig als je dat soms niet kunt geven. In ons geval ben ik thuis voor de kinderen om de balans een beetje recht te trekken.
Soms is het gewoon niet anders, niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan en niet iedereen die veel van huis is heeft een spetterende carrière, ook vrachtwagen chauffeurs kunnen 5 dagen per week weg zijn.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
zaterdag 16 december 2017 om 11:52
yette schreef: ↑16-12-2017 11:37Hoe is het voor jou zelf? Vermaak je je alleen of voel je jezelf eenzamer/vermoeider als je man weg is? Bij mij brachten vooral de dagen rond vertrek en terugkomst van mijn man onrust. Dat merkten de kinderen natuurlijk ook. Inmiddels geniet ik er ook van als hij weg islekker onze gang gaan, flexibeler met etenstijden etc. Soms mag er een bij mij in het grote bed. De kinderen zijn sindsdien ook veel relaxter.
Pittig soms
Het is natuurlijk zo dat het goed verdiend maar man weet ook dat we gelukkiger zijn met hem erbij en met minder geld. Dit is ook zeker de reden dat hij dit werk niet meer wil doen. Zijn eerste insteek was van uit man ook gewoon het financieel goed voor ons te doen zodat de kinderen later op onze kosten kunnen studeren en een rijbewijs kunnen halen. (Al weet je niet wat dat in de toekomst kost natuurlijk dus dat kan altijd nog in duigen vallen)
Zijn ‘droombaan’ is de functie die hier op volgt en dan is hij een paar keer per jaar maar een dag of 2 weg. En dat is ook gewoon te doen. Verder heeft dit nu meer nadelen als voordelen.
zaterdag 16 december 2017 om 11:58
zaterdag 16 december 2017 om 12:09
Chocoladestukjes schreef: ↑16-12-2017 11:47Ik herken het wel een beetje maar in mindere mate. Mijn mijn is ondernemer en heel veel weg, meestal geen nachten maar wel dagen van 7:00 tot 23:00. Hij werkt gemiddeld 60 uur per week met uitschieters naar boven in drukke periodes.
Wel het weekend samen of werkt je man dan ook? Eet hij ‘s avonds wel thuis?
zaterdag 16 december 2017 om 12:29
Dreutels schreef: ↑16-12-2017 12:08Het project wat er aan komt is het laatste in princiepen en dan krijgt hij de andere functie. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet gebeuren gaat hij ander werk zoeken waarbij dit dus niet aan de orde is (een paar dagen per jaar kan prima).
En hier is hij als iets anders voor aan het bedenken omdat hij echt niet meer weg wil zijn van huis (en het niet leuk vind voor mij en de kinderen).
Helaas moet er geinversteerd worden in zijn functie. Terug naar af kan niet dit blijven doen is geen optie is wel een optie maar niet de optie die wij willen.
Als hij thuis is is alle tijd voor de kinderen tot ze slapen. Samen spelen, samen ergens naar toe, samen klusjes in huis doen.
En dat project duurt nog twee maanden? Twee jaar?
zaterdag 16 december 2017 om 12:32
Hier was dat aanvankelijk ook het plan. Na een tijd wennen aan zijn aan- & afwezigheid ging het prima. Tot de oudste epilepsie kreeg. Met zijn dagelijkse aanvallen en nog 3 jongere kinderen was het hier niet meer te doen. Ik heb toen voorgesteld dat mijn man alleen nog voor conferenties weg zou gaan en zou vragen om buitenlandse klussen van minstens een jaar - zodat we mee konden. Zo geschiedde.Dreutels schreef: ↑16-12-2017 11:52Pittig somshet zit vaak niet mee. Maar ik red het. En eenzaam ja dat heb ik zeker wel eens. Gewoon een knuffel van je man of even praten over de werkdag of andere gebeurtenissen. Dus ik mis hem zeker ook.
Het is natuurlijk zo dat het goed verdiend maar man weet ook dat we gelukkiger zijn met hem erbij en met minder geld. Dit is ook zeker de reden dat hij dit werk niet meer wil doen. Zijn eerste insteek was van uit man ook gewoon het financieel goed voor ons te doen zodat de kinderen later op onze kosten kunnen studeren en een rijbewijs kunnen halen. (Al weet je niet wat dat in de toekomst kost natuurlijk dus dat kan altijd nog in duigen vallen)
Zijn ‘droombaan’ is de functie die hier op volgt en dan is hij een paar keer per jaar maar een dag of 2 weg. En dat is ook gewoon te doen. Verder heeft dit nu meer nadelen als voordelen.
Het duurde even voordat we met zo'n groot gezin weg konden, maar het was een kans en ervaring die voor iedereen zeer goed uitpakte. Zou dat bij jullie een mogelijkheid zijn?
Wij zijn inmiddels alweer een tijd terug in Nederland, mijn man heeft nu een andere functie, meestal in Nederland, maar hij is nu ongeveer 12 uur per dag van huis. Het contact met de kinderen is daardoor veel minder dan voorheen. Zelfs in vergelijking met toen hij steeds 3 weken tot drie maanden van huis was. Want toen had hij tussendoor zeeën van tijd. Als er nog eens zo'n kans komt, beginnen de kinderen direct hun koffers te pakken
zaterdag 16 december 2017 om 12:35
Straks 2,5 week thuis en dan tot maart/april om het weekend thuis.
zaterdag 16 december 2017 om 12:36
Mijn man is ook regelmatig weg voor zijn werk. Wel veel minder vaak dan bij jou.
Onze jongste had er eerder ook veel moeite mee, maar nu het een tiener is gaat het al jaren veel beter.
Ik mis mijn man zeker, maar geniet ook van de rust die er in huis is dan. Er zijn maar 3 schema’s om rekening mee te houden i.p.v. 4. We doen lekker wat rustiger aan, de kinderen krijgen iets meer taken in het huishouden. Maar aan de andere kant doen we ook leuke dingen. Lekker een keer uit eten, de hele dag in onze pyama hangen of spelletjes.
Ben je er niet te veel mee bezig dat je man er niet is en voelt je zoon dat aan?
Onze jongste had er eerder ook veel moeite mee, maar nu het een tiener is gaat het al jaren veel beter.
Ik mis mijn man zeker, maar geniet ook van de rust die er in huis is dan. Er zijn maar 3 schema’s om rekening mee te houden i.p.v. 4. We doen lekker wat rustiger aan, de kinderen krijgen iets meer taken in het huishouden. Maar aan de andere kant doen we ook leuke dingen. Lekker een keer uit eten, de hele dag in onze pyama hangen of spelletjes.
Ben je er niet te veel mee bezig dat je man er niet is en voelt je zoon dat aan?
zaterdag 16 december 2017 om 12:41
Dit is in feite niet handig, want als je man straks een andere functie heeft moet hij ook gewoon werken, komt dan ´s avonds moe thuis, dan moet er gekookt, gegeten enzovoorts en heb je een normaal leven. Nu is het, elke keer als papa er is, een beetje feest. Geen wonder dat je kind papa zo mist, het is gewoon leuker/gezelliger als ie er wel is. Je zou er verstandiger aan doen om de tijd dat hij thuis is, zo normaal mogelijk te laten verlopen, behalve dan dat papa dan ook bepaalde dingen op zich neemt, zoals afspraakjes bij de tandarts, het rijden naar een verjaardagsfeestje en ook gewoon een deel van het huishouden.
En ik zou alles op alles zetten om op een vaste tijd contact te hebben. Bijvoorbeeld elke maandag, woensdag en vrijdag om half vijf, en zaterdag en zondag om zes uur. Of iets anders dat haalbaar is. En daar ook niet vanaf wijken (papa bedoel ik), maar afdwingen, al is het maar een halve minuut op de luidspreker om te vertellen dat het druk is, maar ik mis jullie ook, groetjes aan mama daaaaaaaahaag.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 16 december 2017 om 12:42
yette schreef: ↑16-12-2017 12:32Hier was dat aanvankelijk ook het plan. Na een tijd wennen aan zijn aan- & afwezigheid ging het prima. Tot de oudste epilepsie kreeg. Met zijn dagelijkse aanvallen en nog 3 jongere kinderen was het hier niet meer te doen. Ik heb toen voorgesteld dat mijn man alleen nog voor conferenties weg zou gaan en zou vragen om buitenlandse klussen van minstens een jaar - zodat we mee konden. Zo geschiedde.
Het duurde even voordat we met zo'n groot gezin weg konden, maar het was een kans en ervaring die voor iedereen zeer goed uitpakte. Zou dat bij jullie een mogelijkheid zijn?
Wij zijn inmiddels alweer een tijd terug in Nederland, mijn man heeft nu een andere functie, meestal in Nederland, maar hij is nu ongeveer 12 uur per dag van huis. Het contact met de kinderen is daardoor veel minder dan voorheen. Zelfs in vergelijking met toen hij steeds 3 weken tot drie maanden van huis was. Want toen had hij tussendoor zeeën van tijd. Als er nog eens zo'n kans komt, beginnen de kinderen direct hun koffers te pakken![]()
Pfoe dat is pittig geweest voor je! Fijn dat je man het anders heeft kunnen oplossen. Missen ze nu geen tijd met hem?
Weg gaan vind ik geen optie, ik wil gewoon dat de kinderen op de zelfde school kunnen blijven.
En daarbij ben ik geen wereld reiziger en ben ik erg gehecht aan mijn woonplaats haha.
En het bedrijf heeft nog nooit zo’n lang project gehad. Al komen er in dit land wel meer projecten aan.
Maar man vind de werktijden ook niet prettig ook in Nederland zitten er overnachtingen bij als er hier een project is. Omdat het niet te doen is op en neer te rijden.
zaterdag 16 december 2017 om 12:47
Het is heel zielig dat zoon er zo last van heeft, maar een half jaar is te overzien. Zeker als je de duidelijke afspraak hebt dat na dat half jaar er andere keuzes gemaakt gaan worden. Of het nou een andere functie/ bedrijf is of een promotie, na dit half jaar gaan jullie andere keuzes maken.
Is het een optie dat je man (ivm facetimen dat niet lukt) 2x per dag een filmpje van zichzelf maakt? Zodat zoon weet: bij het ontbijt en avondeten krijg ik een uitgebreid bericht van pappa. Dan kan je man vast inplannen, dan kan hij ook reageren op wat zoon hem stuurt. Eventueel facetimen of bellen is dan een extraatje.
Is het een optie dat je man (ivm facetimen dat niet lukt) 2x per dag een filmpje van zichzelf maakt? Zodat zoon weet: bij het ontbijt en avondeten krijg ik een uitgebreid bericht van pappa. Dan kan je man vast inplannen, dan kan hij ook reageren op wat zoon hem stuurt. Eventueel facetimen of bellen is dan een extraatje.