Bleek vlekken in kleding
zondag 17 december 2017 om 13:11
Hallo dames,
Aangezien ik toch wel hopeloos begin te worden hierbij een topic over bleekvlekken in mijn kleding.
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat een enkel kledingstuk met bleekvlekken uit de was kwam. Het gaat een aantal wassen goed en dan zit er weer ineens een kledingstuk tussen die het heeft. Maakt ook niet uit of het een witte of bonte was is. Inmiddels stop ik het balletje met vloeibaar wasmiddel niet meer in de trommel, maar doseer ik via het vakje bovenin.
Overigens heb ik nooit bleek in de wasmachine gegooid.
Ik snap er echt niks van, maar kan wel kledingstuk na kledingstuk weggooien
Iemand enig idee?
Aangezien ik toch wel hopeloos begin te worden hierbij een topic over bleekvlekken in mijn kleding.
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat een enkel kledingstuk met bleekvlekken uit de was kwam. Het gaat een aantal wassen goed en dan zit er weer ineens een kledingstuk tussen die het heeft. Maakt ook niet uit of het een witte of bonte was is. Inmiddels stop ik het balletje met vloeibaar wasmiddel niet meer in de trommel, maar doseer ik via het vakje bovenin.
Overigens heb ik nooit bleek in de wasmachine gegooid.
Ik snap er echt niks van, maar kan wel kledingstuk na kledingstuk weggooien
Iemand enig idee?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
zondag 17 december 2017 om 13:23
zondag 17 december 2017 om 13:39
Hier ook, een hele mooie rok mee verpest. Nog even voor het werk snel borstelen.
Doekjes met bleek was ik apart.
Wat op bleek kan lijken maar er gewoon weer uitgaat is een teveel aan wasmiddel ofzo, wat wit uitslaat.
Bij mij zijn bleekvlekken oranje of gelig, en die wasmiddel vlekken wittig op donkere kleding
Bij het laatste doe ik een lege was op 90 graden met reinigingsspul om de machine te reinigen.
zondag 17 december 2017 om 13:49
Waspoeder ipv vloeibaar gebruiken. Is beter voor je wasmachine. Wasverzachter is ook niet nodig om te gebruiken. En gebruik vooral weinig wasmiddel, veel minder dan de fabrikant aangeeft.
Was je ook op hogere temperaturen? Eens in de zoveel tijd een was draaien met bijvoorbeeld handdoeken of vaatdoeken op 90 graden is goed voor de machine.
Was je ook op hogere temperaturen? Eens in de zoveel tijd een was draaien met bijvoorbeeld handdoeken of vaatdoeken op 90 graden is goed voor de machine.
zondag 17 december 2017 om 13:52
Als het maar op één kledingstuk zit in de trommel, lijkt het erop dat die vlekken er voor het wassen in zijn gekomen. Heb je per ongeluk geknoeid met schoonmaken, iets te enthousiast gepoetst met Glorix bijvoorbeeld? Of per ongeluk iets in huis gehaald waar bleek in zit, terwijl je dat niet wist? Ik heb een keer schuurmiddel gekocht waar bij nader inzien bleek bij in zat, kwam ik pas achter toen de witte spikkels in mijn broek zaten...
Goede reden trouwens om alles met bleek uit je huis te bannen. Hartstikke schadelijk voor het milieu.
Goede reden trouwens om alles met bleek uit je huis te bannen. Hartstikke schadelijk voor het milieu.
stippensokken wijzigde dit bericht op 17-12-2017 13:54
Reden: gaat je niks aan
Reden: gaat je niks aan
5.49% gewijzigd