Tinder: Swypen naar links
dinsdag 26 december 2017 om 16:30
We kennen (het principe van) Tinder bijna allemaal wel: Vleeskeuring; vind je iemand aantrekkelijk dan swype je naar rechts, vind je iemand niet aantrekkelijk swype je naar links.
Nu vroeg ik me het volgende af. Stel ik heb iemand naar links geswyped (dus; nope), kom ik hierna nog in diegene zijn suggesties eigenlijk? (Wat dus volkomen nutteloos zou zijn, want een match kunnen we niet meer worden dan.)
Ik vraag dit omdat ik nét Tinder heb aangemaakt en een paar bekenden tegen kwam die ik meteen naar links heb geswyped. De vraag is dus eigenlijk of zij mij tegen gaan komen of dat dat niet meer kan.
Nu vroeg ik me het volgende af. Stel ik heb iemand naar links geswyped (dus; nope), kom ik hierna nog in diegene zijn suggesties eigenlijk? (Wat dus volkomen nutteloos zou zijn, want een match kunnen we niet meer worden dan.)
Ik vraag dit omdat ik nét Tinder heb aangemaakt en een paar bekenden tegen kwam die ik meteen naar links heb geswyped. De vraag is dus eigenlijk of zij mij tegen gaan komen of dat dat niet meer kan.

dinsdag 26 december 2017 om 16:55
Interessante theorie. Ben benieuwd of dat inderdaad klopt.Bloemkoolroosje schreef: ↑26-12-2017 16:39Volgens mij wel. Ik krijg regelmatig profielen te zien die ik eerder al heb weg geswipet. Ik denk dat zij mij dan wel hebben geliket en ik ze alsnog "in de herkansing" krijg. Best irritant.
dinsdag 26 december 2017 om 16:56
dinsdag 26 december 2017 om 16:58
Ik heb dat ook eerder meegemaakt, maar dan ging het om personen die hun tinder account hadden verwijderd en opnieuw aangemaakt..Bloemkoolroosje schreef: ↑26-12-2017 16:39Volgens mij wel. Ik krijg regelmatig profielen te zien die ik eerder al heb weg geswipet. Ik denk dat zij mij dan wel hebben geliket en ik ze alsnog "in de herkansing" krijg. Best irritant.
dinsdag 26 december 2017 om 17:09
cupcake101 schreef: ↑26-12-2017 16:58Ik heb dat ook eerder meegemaakt, maar dan ging het om personen die hun tinder account hadden verwijderd en opnieuw aangemaakt..

We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath

dinsdag 26 december 2017 om 17:10
Ja, ze kunnen jou nog zien. De reden waarom is niet helemaal duidelijk maar vermoedelijk hebben ze dat gedaan om het aanbod hoog te houden. Stel je woont in afgelegen gebied waar maar een paar mensen op Tinder zitten; als die allemaal naar links swipen dan blijft er niemand meer over om mee te matchen.
dinsdag 26 december 2017 om 17:51
Ah, makes sense! Bedankt!RikM schreef: ↑26-12-2017 17:10Ja, ze kunnen jou nog zien. De reden waarom is niet helemaal duidelijk maar vermoedelijk hebben ze dat gedaan om het aanbod hoog te houden. Stel je woont in afgelegen gebied waar maar een paar mensen op Tinder zitten; als die allemaal naar links swipen dan blijft er niemand meer over om mee te matchen.

dinsdag 26 december 2017 om 18:16
Dat Tinder is trouwens best wel een sneaky programma (heb even wat zitten lezen). Het schijnt dat je eerst een paar aantrekkelijke mensen (mensen die veel naar rechts geswiped worden) te zien krijgt om je enthousiast te maken, en daarna een paar waar je waarschijnlijk een match mee hebt, om te zorgen dat je niet te gauw de moed verliest.
Daar zitten dus allerlei hele slimme algoritmes achter.
En het schijnt ook dat je meer succes hebt als je regelmatig op Tinder zit, vermoedelijk omdat je dan "bovenop de stapel" blijft.

En het schijnt ook dat je meer succes hebt als je regelmatig op Tinder zit, vermoedelijk omdat je dan "bovenop de stapel" blijft.

dinsdag 26 december 2017 om 18:19