Oppas(probleem)
dinsdag 2 januari 2018 om 19:55
Even een vraag hoe jullie dingen oplossen qua oppas. Wij hebben een zoon van 11 jaar. Nu willen we graag een weekend weg met zn 2tjes dus zonder zoon. Hij kan naar mijn ouders maar mijn moeder vindt het lastig hem te vermaken voor 2 lange dagen omdat hij niet meer echt speelt met dingen. Tja de leeftijd he. Naar mijn schoonouders kan hij niet (zijn beide hulpbehoevend vanwege de leeftijd) dus dat is ook geen optie. Best een probleem dus allemaal maar we zijn al jaaaaren niet meer met zn 2en weggeweest. Iemand nog tips of ben benieuwd hoe jullie hiermee om gaan?
dinsdag 2 januari 2018 om 20:51
Dan moet oma dat maar eens wel wat gaan vinden.
Maar ik kan me voorstellen dat je als 11 jarige niet bij een oma wil zitten die zo afkeurend tegen hedendaags entertainment aan kijkt.
Vriendje? tante, oom, kamp Geen nicht of neef die wel een weekendje in jouw huis wil?
dinsdag 2 januari 2018 om 20:53
dinsdag 2 januari 2018 om 20:54
Jullie hebben geen zussen of broers, of goede vrienden, of niet hele piepjonge neven, nichten , ipv alleen maar oude familieleden ?Mamaatje2 schreef: ↑02-01-2018 20:48Toen waren er nog minder games enz. Middagje bios is inderdaad ook een leuk idee (al vinden mijn ouders zoiets helemaal niks, jammer)
Helaas kan het bij mijn schoonouders echt niet. Wonen beiden in een verpleeghuis... Ooms en tantes van mn man kant helaas ver weg....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 januari 2018 om 20:56
De kids van mijn zus zijn een stuk jonger en die maak je nog blij met een speeltuin in het bos enz. Dat vind die zoon van mij natuurlijk echt niet leuk meer. Welk kind wel van 11 denk ik? Of heb ik nou een geval apart. Ja lastig maakt het dat wel hoor. Zoon van de moderne tijd. Ouders niet. Mn ouders zijn eind 60/bijna 70 jaar oud.
dinsdag 2 januari 2018 om 20:57
Oma hoeft niet mee naar de film hè. Als ze ze (vriendje mee) maar brengt en ophaalt bij de bios. Ik ga ook echt niet meer elke keer mee naar binnen als mijn zoons (jongste is ook 11) naar de film gaan.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
dinsdag 2 januari 2018 om 20:58
Hij mag niet gamen van oma maar oma weet hem ook niet op een andere manier te vermaken = oma wil niet oppassen.
Vriendje, oom/tante, oppas in huis. Of zoon leren breien.
dinsdag 2 januari 2018 om 20:58
Mijn zus heeft 3 kleine kids... en moment dat wij in gedachten hebben kan zij zelf niet. Moet mijn man nog maar eens aankijken voor zijn kant vd familie. Kan er niet helemaal over uitwijden maar dat ligt lastiger....blijfgewoonbianca schreef: ↑02-01-2018 20:54Jullie hebben geen zussen of broers, of goede vrienden, of niet hele piepjonge neven, nichten , ipv alleen maar oude familieleden ?
dinsdag 2 januari 2018 om 20:59
En daar kan hij niet logeren?
O, crosspost.
caromamavanmaik wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:00
Reden: Crosspost
Reden: Crosspost
3.55% gewijzigd
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
dinsdag 2 januari 2018 om 20:59
Goed idee Ja! Hij is al eerder alleen met een vriendje naar de film geweest.CaroMamaVanMaik schreef: ↑02-01-2018 20:57Oma hoeft niet mee naar de film hè. Als ze ze (vriendje mee) maar brengt en ophaalt bij de bios. Ik ga ook echt niet meer elke keer mee naar binnen als mijn zoons (jongste is ook 11) naar de film gaan.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:01
Je hebt overigens geen single vriendinnen in de buurt die een weekendje op je huis en kind willen passen?
Ik ben niet single, maar zelf geen kinderen.
En mijn nichtjes én het kind van een vriendin is hier ten allen tijde welkom.
Of ik zou rustig wel een weekend naar daar willen trekken als dat nodig is.
Ik ben niet single, maar zelf geen kinderen.
En mijn nichtjes én het kind van een vriendin is hier ten allen tijde welkom.
Of ik zou rustig wel een weekend naar daar willen trekken als dat nodig is.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:02
Het lijkt of oma veel uit het weekend wilt halen. Maar hij is 11. De jongens die ik ken van deze leeftijd vinden hun oma gezellig,maar doen samen weinig actiefs. Uit eten, samen een film kijken, samen een taart bakken, maar daar houdt het al op..
Kan ze hem niet lekker zijn ding laten doen? Gewoon lekker gamen, tv kijken en dan gaan ze samen koken/eten of samen uit eten. Samen een drankje in een cafe doen en darten, etc.
Het is kijken naar de behoefte van het kind en oma. En daar een middenweg in vinden..
En anders lekker logeren?
Kan ze hem niet lekker zijn ding laten doen? Gewoon lekker gamen, tv kijken en dan gaan ze samen koken/eten of samen uit eten. Samen een drankje in een cafe doen en darten, etc.
Het is kijken naar de behoefte van het kind en oma. En daar een middenweg in vinden..
En anders lekker logeren?
dinsdag 2 januari 2018 om 21:02
Hier nog geen weekend samen weg maar heel af en toe een nachtje dan naar opa en oma of naar mijn schoonzus
Ook wel mogelijkheden in de vriendengroep of om iemand hier te laten logeren.
Heb je geen avond oppas die je kunt vragen t weekend met zoon bij jullie door te brengen? Ik deed dat wel vroeger toen ik nog oppaste bij mijn oppas gezin. Verdiende lekker;)
Anders zoon iets verder weg brengen naar familie of een weekend kiezen dat je zus wel kan?
Ook wel mogelijkheden in de vriendengroep of om iemand hier te laten logeren.
Heb je geen avond oppas die je kunt vragen t weekend met zoon bij jullie door te brengen? Ik deed dat wel vroeger toen ik nog oppaste bij mijn oppas gezin. Verdiende lekker;)
Anders zoon iets verder weg brengen naar familie of een weekend kiezen dat je zus wel kan?
where ever you go, go with your heart
dinsdag 2 januari 2018 om 21:03
helemaal geen geval apart. Zo is het tegenwoordig . Zal toch super jammer zijn dat je door dat verschil niet een weekendje weg kan. Het zijn maar 2 dagen! Snap dat het niet leuk is de hele dag i pad en dat hoeft ook niet , maar er zijn genoeg andere leuke dingen om samen te doen. Misschien een gesprek dat opa en oma dat ook inzien.Mamaatje2 schreef: ↑02-01-2018 20:56De kids van mijn zus zijn een stuk jonger en die maak je nog blij met een speeltuin in het bos enz. Dat vind die zoon van mij natuurlijk echt niet leuk meer. Welk kind wel van 11 denk ik? Of heb ik nou een geval apart. Ja lastig maakt het dat wel hoor. Zoon van de moderne tijd. Ouders niet. Mn ouders zijn eind 60/bijna 70 jaar oud.
Huur voor Savonds een leuke film met hapjes, koop een leuk spel om samen tussen door te doen. En laat die jongen verder lekker Zn gang gaan.
Snap ook wel dat hij het niet ziet zitten naar de speeltuin of park te gaan.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:07
Ach kom op zeg! Mijn moeder is ook 70 maar daar staat de laptop altijd aan hoor En zoon mag daar dus gewoon laptoppen of wat dan ook. Zit er echt niet wat anders achter? Geloof misschien.Mamaatje2 schreef: ↑02-01-2018 20:56De kids van mijn zus zijn een stuk jonger en die maak je nog blij met een speeltuin in het bos enz. Dat vind die zoon van mij natuurlijk echt niet leuk meer. Welk kind wel van 11 denk ik? Of heb ik nou een geval apart. Ja lastig maakt het dat wel hoor. Zoon van de moderne tijd. Ouders niet. Mn ouders zijn eind 60/bijna 70 jaar oud.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:08
Misschien een gekke optie, maar is doordeweeks geen idee? Bijvoorbeeld donderdag en vrijdag? Kind is dan naar school en oma vangt hem dan na schooltijd op of dan uit school eerst bij een vriendje spelen en dan vrijdag hetzelfde. Als je naar een stad gaat vind ik het doordeweeks ook gezelliger. Zondagochtend is het overal een saaie boel, voordat het pas tot leven komt is het al halverwege de middag.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:10
Even voor de duidelijkheid en geen aanval; vindt oma het niet goed als hij thuis gamed,maar wel de hort op is?
Ik ben gastouder en ook een jongen van 11. Ik herken wat je schrijft. Hij vindt een boswandeling ook niet leuk meer.
Met een vriend of meerdere vrienden krijg ik hem nog wel mee. We zijn wezen schaatsen, buskruiten, zwemmen, voetballen, filmpje kijken, spelletjes en gamen. Maar jongens op die leeftijd zijn wat lastiger te vermaken. Ze doen graag hun eigen ding of met vrienden iets gezamenlijks.
Oja laatst ook nog geknikkerd, daar was hij ook voor te peilen.
Maar vriendjes werken het beste. Het enige wat we samen altijd deden was voetballen, gamen, filmpje, spelletje, frisbeeen..maar daar stopte het dan wel.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:11
Ik ook en dat doen we regelmatig. Soms zelfs wel een week. Ik ben niet alleen maar moeder.
De kinderen waren dan bij mijn moeder. De laatste paar keer, kwam mijn moeder hier in huis. Hier hebben ze al hun spullen etc.
Mijn kids zijn nu 12 en 11. Zelfde leeftijd als jouw zoon TO. Ik weet niet hoe jouw zoon is, maar die van mij houden van gamen, hangen, films kijken en eten.
Misschien kan je moeder haar hand over haar hart strijken en daar een weekendje geen issue van maken.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:19
Wij zitten met hetzelfde probleem. Aan mans kant opa en oma die niet begrijpen wat kinderen willen / hoe kinderen zich amuseren. Mijn vader heeft een progressieve, chronische ziekte. Dat gaat niet lukken.
Tantes / ooms zijn zelf druk. Ik kan wel vriendinnen vragen, maar dat zou ik alleen igv "nood" doen. niet voor ons plezier. Temeer ik dan 2 kinderen aflever.
Gaat bij ons dus pas over een jaar of 10 lukken.
Tantes / ooms zijn zelf druk. Ik kan wel vriendinnen vragen, maar dat zou ik alleen igv "nood" doen. niet voor ons plezier. Temeer ik dan 2 kinderen aflever.
Gaat bij ons dus pas over een jaar of 10 lukken.
dinsdag 2 januari 2018 om 21:23
Maar kan die jongen zich dan niet een weekend aanpassen, voor zijn ouders? Een elfjarige kan zich toch wel inleven in een ander? Dan helpt hij dat weekend oma in de tuin, of ze gaan naar een museum, speelt hij weer eens monopolie en neemt hij een boek mee. Er zijn toch genoeg niet-schermpje dingen te doen? Wil hij persé niets anders doen?