35+ en zwanger worden in 2018

dinsdag 21 november 2017 om 20:39
Bezig met zwanger worden:
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger

Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
of 
Miss37 bevallen
12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
Miss37 bevallen

Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 14:42
hi dames. hier dan ook zo'n oude oma! 
ik schrijf mee in het topic IVF &ICSI, waar nog meer meiden van onze leeftijd schrijven.
ik ga deze maand voor de eerste ICSI poging op dus vingers crossed,
Nu ben ik gelukkig over mijn angst heen om mijzelf te prikken.
Ik ben zelf 36 dus ook niet een van de jongste. en mijn mannetje is boven de 40.
het heeft een aardige tijd gekost dat hij het ook wilde maar nu staat hij er 100% achter.
Liefs Yara

ik schrijf mee in het topic IVF &ICSI, waar nog meer meiden van onze leeftijd schrijven.
ik ga deze maand voor de eerste ICSI poging op dus vingers crossed,
Nu ben ik gelukkig over mijn angst heen om mijzelf te prikken.
Ik ben zelf 36 dus ook niet een van de jongste. en mijn mannetje is boven de 40.
het heeft een aardige tijd gekost dat hij het ook wilde maar nu staat hij er 100% achter.
Liefs Yara
donderdag 4 januari 2018 om 16:27
Blij dat jij er ook zo over denkt Roffa ha ha ha
Boardbabe mazzel hoor met een man die de details wilt weten, die van mij weet het liefste helemaal niks aangezien er anders teveel "pressure to perform" . Waar ik overigens maandenlang helemaal gek van werd, maar ik heb het moeten accepteren, anders kwam het er helemaal niet van! Fijn dat jij je weer wat rustiger voelt, stressen helpt niet mee (en is altijd zo makkelijk gezegd...)
Ik probeer er nu achter te komen of ik de HyCoSo kan doen ipv de kijkoperatie maar ik kan tot nu toe geen kliniek vinden die dat doen (ik woon niet in Nederland). Ik vind een operatie toch wel heel heftig met een kans dat alles gewoon goed is. Mijn gyno raadt een HSG af (waar ze rontgenfotos maken met contract vloeistof) aangezien dat schadelijk kan zijn mocht je al weinig of geen goeie cellen hebben. Zij wilt dus de kijkoperatie doen maar ppffff ik vind het nogal wat. Maar ik moet wat doen, want als we de IUI/IVF route opgaan moet ik toch weten of er geen blokkades zijn.
Boardbabe mazzel hoor met een man die de details wilt weten, die van mij weet het liefste helemaal niks aangezien er anders teveel "pressure to perform" . Waar ik overigens maandenlang helemaal gek van werd, maar ik heb het moeten accepteren, anders kwam het er helemaal niet van! Fijn dat jij je weer wat rustiger voelt, stressen helpt niet mee (en is altijd zo makkelijk gezegd...)
Ik probeer er nu achter te komen of ik de HyCoSo kan doen ipv de kijkoperatie maar ik kan tot nu toe geen kliniek vinden die dat doen (ik woon niet in Nederland). Ik vind een operatie toch wel heel heftig met een kans dat alles gewoon goed is. Mijn gyno raadt een HSG af (waar ze rontgenfotos maken met contract vloeistof) aangezien dat schadelijk kan zijn mocht je al weinig of geen goeie cellen hebben. Zij wilt dus de kijkoperatie doen maar ppffff ik vind het nogal wat. Maar ik moet wat doen, want als we de IUI/IVF route opgaan moet ik toch weten of er geen blokkades zijn.
donderdag 4 januari 2018 om 17:00
Hallo allemaal,
Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen. Dat jullie grootste wens in 2018 maar mag uitkomen.
Zelf hoop ik er stiekem ook een beetje op, al ben ik niet van plan om heel 'fanatiek' aan de slag te gaan. Meer in de zin: Ik hoop dat het me gegund is.
Ik ben al erg oud, 40 maar liefst. Maar goed... mijn excuus is dat ik uit een lange relatie kom en dat mijn ex geen kinderen wilde.
Mijn huidige vriend wilde vroeger wel graag kinderen, helaas voor hem is dat nooit gelukt.
Ik heb nu dus voor het eerst iemand waarmee ik mogelijk samen kan dromen over een kind. We zijn allebei wat voorzichtig i.v.m. verstand vs gevoel
Gevoel zegt bij beiden: JAAAAA, verstand zegt: Oh help!!
Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen. Dat jullie grootste wens in 2018 maar mag uitkomen.
Zelf hoop ik er stiekem ook een beetje op, al ben ik niet van plan om heel 'fanatiek' aan de slag te gaan. Meer in de zin: Ik hoop dat het me gegund is.
Ik ben al erg oud, 40 maar liefst. Maar goed... mijn excuus is dat ik uit een lange relatie kom en dat mijn ex geen kinderen wilde.
Mijn huidige vriend wilde vroeger wel graag kinderen, helaas voor hem is dat nooit gelukt.
Ik heb nu dus voor het eerst iemand waarmee ik mogelijk samen kan dromen over een kind. We zijn allebei wat voorzichtig i.v.m. verstand vs gevoel

Gevoel zegt bij beiden: JAAAAA, verstand zegt: Oh help!!
donderdag 4 januari 2018 om 17:06
Yara - volledig over je heen gelezen sorry. Welkom hier. Ga absoluut voor je duimen deze maand. Is er bij jullie iets gevonden waardoor het niet lukte?
Yraatje - mijn verstand zegt ook oh help hoor, en verstand heeft jarenlang gewonnen vandaar dat het ook nooit eerder ter sprake kwam. Is toch geweldig dat je nu in ieder geval kan dromen en wie weet is het wel meteen raak! Zijn jullie inmiddels dus officieel gestart? Ga ook voor je duimen!
Yraatje - mijn verstand zegt ook oh help hoor, en verstand heeft jarenlang gewonnen vandaar dat het ook nooit eerder ter sprake kwam. Is toch geweldig dat je nu in ieder geval kan dromen en wie weet is het wel meteen raak! Zijn jullie inmiddels dus officieel gestart? Ga ook voor je duimen!

vrijdag 5 januari 2018 om 08:12
Het dromen is heerlijk. Voor het eerst in mijn leven bestaat de mogelijkheid er.syrah80 schreef: ↑04-01-2018 17:06Yara - volledig over je heen gelezen sorry. Welkom hier. Ga absoluut voor je duimen deze maand. Is er bij jullie iets gevonden waardoor het niet lukte?
Op zich starten we niet officieel. We zien hoe het loopt. En als dat betekent dat ik ooit een kindje van mezelf in de armen heb: ja... dat is mooi!
vrijdag 5 januari 2018 om 11:34
Hoi allemaal!
Roffa ik zag je uitnodiging om hier ook mee te schrijven. Vind ik wel leuk!
Ik ben 36, vriend is 41 en we hebben een zoon van bijna 2,5. We willen graag een tweede en ik ben net ongesteld. We gaan nu door naar ronde 4. Zoon was in 1x raak. Aantal jaren voor zoon een miskraam gehad. Ook in 1x raak dus wachten is nieuw voor me. Ben benieuwd wanneer het lukt!
Ik ga even rustig de tijd nemen om alles te lezen hier. Dat heb ik nog niet gedaan nl.
Iedereen in iedergeval veel succes en ik duim mee! Op naar een vruchtbaar 2018!
Roffa ik zag je uitnodiging om hier ook mee te schrijven. Vind ik wel leuk!
Ik ben 36, vriend is 41 en we hebben een zoon van bijna 2,5. We willen graag een tweede en ik ben net ongesteld. We gaan nu door naar ronde 4. Zoon was in 1x raak. Aantal jaren voor zoon een miskraam gehad. Ook in 1x raak dus wachten is nieuw voor me. Ben benieuwd wanneer het lukt!
Ik ga even rustig de tijd nemen om alles te lezen hier. Dat heb ik nog niet gedaan nl.

Iedereen in iedergeval veel succes en ik duim mee! Op naar een vruchtbaar 2018!
vrijdag 5 januari 2018 om 11:51
Hoi alle ‘nieuwe’ schrijfsters, succes ook voor jullie komende rondes! Dat het maar bij 1 ronde mag blijven 
Ik gebruik alleen foliumzuur momenteel, als ik zwanger mag raken dan een multi van Kruidvat ofzo, al die merken voegen niets toe naar mijn mening. Ovu en zw testen van de action, goedkoop en werken prima.
Man vroeg vanmorgen nog ‘of ik al iets voelde’ ... ben nog ongi, vraag mij af wie bij ons het meeste geduld heeft.
Fijn (bijna) weekend allen enne... lekker blijven oefenen he

Ik gebruik alleen foliumzuur momenteel, als ik zwanger mag raken dan een multi van Kruidvat ofzo, al die merken voegen niets toe naar mijn mening. Ovu en zw testen van de action, goedkoop en werken prima.
Man vroeg vanmorgen nog ‘of ik al iets voelde’ ... ben nog ongi, vraag mij af wie bij ons het meeste geduld heeft.
Fijn (bijna) weekend allen enne... lekker blijven oefenen he

vrijdag 5 januari 2018 om 12:38
Ik zou bijna een moord doen voor een Kruidvat hier. Hele concept van Kruidvat/Etos/etc bestaat hier niet. Dus ook geen eigen merken. Dus alles duur! Ik kan zelfs alleen de ovu testen van Clearblue vinden en die zijn 35euro per pak... als ik het goed time doe ik daar wel 2 maanden mee. Wel net goedkope online gevonden bij Amazon - wat een prijsverschil zeg, ga die bestellen als het deze maand niet lukt! (en wat een sukkel dat ik daar niet eerder naar heb gekeken)
Het begint een aardig groepje te worden hier, leuk!
Het begint een aardig groepje te worden hier, leuk!
vrijdag 5 januari 2018 om 13:53
Tnx allemaal!
En welkom Seagull!! Goed jaar, 82
en ook welkom Yaradreamz. Succes met je ICSI! En Yraatje & Meral: ik hoop dat het bij jullie ook (weer) gaat lukken!!
Honing, voor jou een dikke knuffel!! Ik kan me voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt. Heb je het artikel gelezen wat Roffa eerder in deze pagina's heeft getipt? Vond ik zelf erg leerzaam, wellicht heb je er wat aan!
En voor de nieuwe dames: wij gaan inderdaad in maart beginnen. Ik krijg dan een nieuwe job, en mijn vriend is ook net begonnen aan nieuw werk, dus die wilde daar eerst even ingewerkt raken. Bovendien geeft dit hem nog heel even tijd om aan het idee te wennen
Miss 37: ben je al bijna door je eerste kwartaal heem? Ik hoop dat je kwalen daarna wat minder worden of verdwijnen!! Hou vol!
Groetjes!
En welkom Seagull!! Goed jaar, 82

Honing, voor jou een dikke knuffel!! Ik kan me voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt. Heb je het artikel gelezen wat Roffa eerder in deze pagina's heeft getipt? Vond ik zelf erg leerzaam, wellicht heb je er wat aan!
En voor de nieuwe dames: wij gaan inderdaad in maart beginnen. Ik krijg dan een nieuwe job, en mijn vriend is ook net begonnen aan nieuw werk, dus die wilde daar eerst even ingewerkt raken. Bovendien geeft dit hem nog heel even tijd om aan het idee te wennen

Miss 37: ben je al bijna door je eerste kwartaal heem? Ik hoop dat je kwalen daarna wat minder worden of verdwijnen!! Hou vol!

Groetjes!
vrijdag 5 januari 2018 om 14:23
Toen ik een relatie had met mijn ex ben ik ooit gestopt met de pil. Daar ben ik nooit meer aan begonnen.Stippeltjesbehang schreef: ↑05-01-2018 09:03@Yraatje hoe zit dat precies? Omdat je zegt 'we zien hoe het loopt'. Gebruik je dan geen anticonceptie meer? Want dan ben je toch gestart?
Met mijn huidige vriend gebruik ik geen condooms, dus inderdaad geen anticonceptie. Met "We zien wel hoe het loopt" bedoel ik meer dat ik niet ga temperaturen of dagen bij ga houden met de meeste kans op een zwangerschap, maar dat we het af laten hangen van "het lot".
En tja, dan kan het best zijn dat we eigenlijk gestart zijn... maar zo voelt dat niet, eigenlijk.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:33
Wat knap Yraatje dat je er zo relaxed in kan staan. Ik zou meteen heel obsessief alles in de gaten houden, maar zoals jij er mee omgaat lijkt me gezonder
Twingo, leuk zon over-enthousiaste man, haha
Hier de vruchtbare dagen al bijna, spannend ...(eerst nog even een schimmeltje de deur uitwerken, pfff net nu....)
Welkom alle nieuwen! Gezellige club zo!

Twingo, leuk zon over-enthousiaste man, haha
Hier de vruchtbare dagen al bijna, spannend ...(eerst nog even een schimmeltje de deur uitwerken, pfff net nu....)
Welkom alle nieuwen! Gezellige club zo!
vrijdag 5 januari 2018 om 20:55
Klopt, is idd een staafje.
Qua vruchtbaarheid, dat verschilt volgens mij echt per persoon. Voor mij wordt het de 1e keer dat ik hem eruit laat halen om te pogen zwanger te worden. De andere 2 kwamen na stoppen met pil.
vrijdag 5 januari 2018 om 21:07
ik heb je verhaal gelezen in het andere topic honing, superheftig.... ik kan me voorstellen dat je het allemaal niet meer weet. Ik heb zelf een MA gehad in nov., lege vruchtzak, dat kan ik nog wel rationaliseren. Maar jij dus twee keer, en die laatste ook nog een vrij late MK, echt heel heftig lijkt me
Stel je zou het nu achter je laten en er niet meer voor gaan, dan krijg je misschien toch spijt. De kans dat het wel goed gaat is toch groter, ook bij meerdere miskramen. Maar als de stress echt gewoon teveel is en je het echt niet trekt, tja, het houdt wel ergens op. Maar dat kan alleen jij bepalen. Sterkte

Stel je zou het nu achter je laten en er niet meer voor gaan, dan krijg je misschien toch spijt. De kans dat het wel goed gaat is toch groter, ook bij meerdere miskramen. Maar als de stress echt gewoon teveel is en je het echt niet trekt, tja, het houdt wel ergens op. Maar dat kan alleen jij bepalen. Sterkte

zaterdag 6 januari 2018 om 10:05