Temperatuur op school

16-01-2018 19:20 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij mijn kind op school is het volgens mij bizar koud, ter illustratie gisterochtend wees de thermostaat 12.5 graden aan en vanochtend 13. Aan het eind van de schooldag schijnt het een “aangename” 16 graden te zijn. Een beetje terughoudend zijn met stoken begrijp ik maar dit is toch niet normaal? Ik vraag me af of ik er op school iets van ga zeggen, wil niet die zeurouder zijn. De juf lijkt er geen last van te hebben type “altijd warm” maar mijn kind met niet al te veel vet heeft het koud. Wat zouden jullie hiermee/hieraan doen of projecteer ik mijn eigen hekel aan kou nu te veel hierop?
Als het écht maar 13 graden is, heb je reden om te gaan klagen. Als ik in zo'n koude ruimte ben kan ik niet goed werken en ik ben vast niet de enige die daar last van heeft, dus dan lijden de prestaties van de leerlingen eronder en heb je gegronde reden om te klagen.
Daar zou ik zeker over beginnen, dat is veel te koud om stil te zitten!
Pfoeh dat is wel echt koud, vraag me af of die temperatuur dan wel klopt. Maar ik zou er zeker eens naar vragen of zeggen dat je kind het koud heeft, denk echt niet dat ze je dan meteen een zeur vinden.
https://www.greendealscholen.nl/onderwerpen/temperatuur

Temperatuur
Een aangename temperatuur binnen het schoolgebouw verhoogt het leer- en werkcomfort van docenten en leerlingen. De optimale temperatuur voor leren is 20°C is en leerprestaties nemen boven de 25°C af. Om deze temperatuur te bereiken moet het schoolgebouw in de winter worden verwarmd en tijdens de zomerperiode soms worden gekoeld. Houd bij het regelen van de temperatuur rekening met de activiteiten die er plaatsvinden. Wist u bijvoorbeeld dat kinderen ook warmtebronnen zijn en zij gemiddeld 70W produceren?
Geef een lekkere warme trui mee.
Weet je heel zeker dat dat klopt? Is het daadwerkelijk 13 graden in die klas, of zegt de thermostaat dat?

Jouw kind is dan in ieder geval niet de enige die zit te vernikkelen, dus dan zullen er meer ouder over klagen lijkt mij.
Jeetje wat koud! Klopt dat wel? Zelf even een thermometertje neerzetten om te checken?
8102 schreef:
16-01-2018 19:24
Dat helpt toch niet bij 13 graden? Ik zou een slaapzak meegeven.
En wat als een kind geen vet heeft maar het wel warm heeft?
8102 schreef:
16-01-2018 19:26
En wat als een kind geen vet heeft maar het wel warm heeft?
Dan doet het lekker een t-shirt aan bij een normale temperatuur.
Is het echt 13gr of stond dat ergens op een thermostaat die misschien wel kapot is of gecallibreerd moet worden? Je kan zelf ook voelen. En waar kom die “schijnbaar aangename 16” vandaan? Die heb je niet zelf gezien op die thermostaat dus je hebt het er al met iemand van school over gehad?
Gatinmijnsok schreef:
16-01-2018 19:27
Dan doet het lekker een t-shirt aan bij een normale temperatuur.
En zoon kan geen trui aantrekken?
Sta inderdaad niet raar te kijken als er ergens anders een centrale thermostaat hangt.
Bij mijn kind op school is het ook maar 14 graden. In het begin van de ochtend zelfs nog kouder. De docenten zitten met de jassen aan in de personeelskamer.
Thanks, niet bij stilgestaan dat de temperatuur niet correct kan zijn.
Koud is het er zeker, dat voel ik incl winterjas uiteraard ook wel. Hiertegen is een dikke trui niet opgewassen en die heeft kind uiteraard ook aan. Ik heb er geen andere ouders over gehoord maar s ochtend zie je elkaar natuurlijk maar vluchtig. Ik zal eens rondvragen en het van de week inderdaad voorleggen op school.
8102 schreef:
16-01-2018 19:30
Heb jij je thermostaat thuis op 13 staan?

Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat klopt.
Totaal geschift.

Ik zou de directie om uitleg vragen.
En ik vermoed dat er zelfs wetgeving is die zegt dat als het lange tijd te koud is (chauffage kapot bijvoorbeeld) je je kind gewoon mag thuis houden.

Of je kind morgen afzetten in gezelschap van een elektrisch vuurtje?
Trui aan, muts op, en handschoenen zonder topjes, anders gaat schrijven zo moeilijk.
8102 schreef:
16-01-2018 19:24
Dan nog heb je ijskoude handen en voeten, neus en oren bij deze temperaturen. En dus een algeheel gevoel van kou.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
8102 schreef:
16-01-2018 19:30
Met 13 graden is een trui ook te koud.
Ze smelten zo maar niet hoor :-D
Pluisi schreef:
16-01-2018 19:38
Trui aan, muts op, en handschoenen zonder topjes, anders gaat schrijven zo moeilijk.
Zo - en met omslagdoek - heb ik 2 winters op kantoor gezeten. Productief wordt je daar niet van. Na een paar uur stilzitten krijg je 'griepgevoelens'. Ellende. Omdat het beheer van het gebouw dit maar niet oploste heb ik een ander kantoorpand gezocht. Wat een verademing!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lucifermiauww schreef:
16-01-2018 19:39
Met 13 graden is een trui ook te koud.
Ooit in een appartement gewoond dat niet warmer dan 16 graden werd.

Daar zat ik in de winter toch echt bijna continu met 2 truien aan en een fleece.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven