Temperatuur op school
dinsdag 16 januari 2018 om 19:20
bij mijn kind op school is het volgens mij bizar koud, ter illustratie gisterochtend wees de thermostaat 12.5 graden aan en vanochtend 13. Aan het eind van de schooldag schijnt het een “aangename” 16 graden te zijn. Een beetje terughoudend zijn met stoken begrijp ik maar dit is toch niet normaal? Ik vraag me af of ik er op school iets van ga zeggen, wil niet die zeurouder zijn. De juf lijkt er geen last van te hebben type “altijd warm” maar mijn kind met niet al te veel vet heeft het koud. Wat zouden jullie hiermee/hieraan doen of projecteer ik mijn eigen hekel aan kou nu te veel hierop?
dinsdag 16 januari 2018 om 19:22
dinsdag 16 januari 2018 om 19:24
https://www.greendealscholen.nl/onderwerpen/temperatuur
Temperatuur
Een aangename temperatuur binnen het schoolgebouw verhoogt het leer- en werkcomfort van docenten en leerlingen. De optimale temperatuur voor leren is 20°C is en leerprestaties nemen boven de 25°C af. Om deze temperatuur te bereiken moet het schoolgebouw in de winter worden verwarmd en tijdens de zomerperiode soms worden gekoeld. Houd bij het regelen van de temperatuur rekening met de activiteiten die er plaatsvinden. Wist u bijvoorbeeld dat kinderen ook warmtebronnen zijn en zij gemiddeld 70W produceren?
Temperatuur
Een aangename temperatuur binnen het schoolgebouw verhoogt het leer- en werkcomfort van docenten en leerlingen. De optimale temperatuur voor leren is 20°C is en leerprestaties nemen boven de 25°C af. Om deze temperatuur te bereiken moet het schoolgebouw in de winter worden verwarmd en tijdens de zomerperiode soms worden gekoeld. Houd bij het regelen van de temperatuur rekening met de activiteiten die er plaatsvinden. Wist u bijvoorbeeld dat kinderen ook warmtebronnen zijn en zij gemiddeld 70W produceren?
dinsdag 16 januari 2018 om 19:30
dinsdag 16 januari 2018 om 19:30
En zoon kan geen trui aantrekken?Gatinmijnsok schreef: ↑16-01-2018 19:27Dan doet het lekker een t-shirt aan bij een normale temperatuur.
dinsdag 16 januari 2018 om 19:33
Thanks, niet bij stilgestaan dat de temperatuur niet correct kan zijn.
Koud is het er zeker, dat voel ik incl winterjas uiteraard ook wel. Hiertegen is een dikke trui niet opgewassen en die heeft kind uiteraard ook aan. Ik heb er geen andere ouders over gehoord maar s ochtend zie je elkaar natuurlijk maar vluchtig. Ik zal eens rondvragen en het van de week inderdaad voorleggen op school.
Koud is het er zeker, dat voel ik incl winterjas uiteraard ook wel. Hiertegen is een dikke trui niet opgewassen en die heeft kind uiteraard ook aan. Ik heb er geen andere ouders over gehoord maar s ochtend zie je elkaar natuurlijk maar vluchtig. Ik zal eens rondvragen en het van de week inderdaad voorleggen op school.
dinsdag 16 januari 2018 om 19:36
dinsdag 16 januari 2018 om 19:38
dinsdag 16 januari 2018 om 19:41
Zo - en met omslagdoek - heb ik 2 winters op kantoor gezeten. Productief wordt je daar niet van. Na een paar uur stilzitten krijg je 'griepgevoelens'. Ellende. Omdat het beheer van het gebouw dit maar niet oploste heb ik een ander kantoorpand gezocht. Wat een verademing!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 16 januari 2018 om 19:42
Ooit in een appartement gewoond dat niet warmer dan 16 graden werd.
Daar zat ik in de winter toch echt bijna continu met 2 truien aan en een fleece.