Vieze gewoonte

19-01-2018 08:01 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's hangt altijd het gebruikte vaatdoekje op de kraan.
Ik vind dat zó vies, dan drupt dat doekje op je handen als je die wilt wassen.

Zo zijn er vast veel meer vieze gewoontes die mensen hebben.
Hebben jullie nog voorbeelden die je niet begrijpt van een ander?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Handen wassen na het plassen doe ik thuis ook niet, maar wel in openbare wc’s en op m’n werk.
De grootste broeihaard van bacteriën? Automatisch denk je aan een toiletbril. Niets is minder waar. Hier vind je acht infectiehaarden die in werkelijkheid veel erger uitvallen.

1. Toetsenbord
Een Brits onderzoek onderstreepte in 2008 dat op en in een toetsenbord gemiddeld 400 keer méér bacteriën zitten dan op een toiletbril. Volgens de onderzoekers ontstaat de vervuiling van de toetsenborden door eten bij de computer. En door met ongewassen handen na toiletbezoek weer achter de computer te gaan zitten.

2. Tandenborstel
Omdat een tandenborstel meestal in een warme omgeving (de badkamer) staat, kunnen bacteriën er prima gedijen. Bovendien staan tandenborstels vaak in een beker naast elkaar, zodat kwalijke 'kruisbestuivingen' schering en inslag zijn.

3. Handdroger
De warme lucht uit heteluchtdrogers is de perfecte verspreider voor bacteriën en virussen. Velen geloven dat de warme lucht kiemen juist doodt. Helaas, de lucht is daar niet warm genoeg voor.

4. Make-upspullen
Bacteriën kunnen perfect overleven in make-upspullen, zoals bijvoorbeeld mascara. Vooral gevaarlijk omdat deze spullen in de meeste gevallen in rechtstreeks contact komen met het oog. Dit kan leiden tot ernstige infecties.

5. Mobieltje
Ook de mobiele telefoon is een broeihaard van bacteriën, zoals stafylokokken. Besmetting wordt bevorderd doordat de gsm vaak in contact komt met de mond.

6. Beddengoed
Je beddengoed is een paradijs voor mijten, bacteriën en virussen. Kussenslopen, dekens of dekbedden moeten daarom regelmatig verschoond en gelucht worden. Maar… ook het matras en de kussens kun je het beste regelmatig (chemisch) laten reinigen.

7. Slippers
Uit Amerikaans onderzoek bleek dat er na vier dagen rondlopen in New York zo'n 18.000 bacteriën op de slippers zaten. Na drie maanden bevat 93 procent van de slippers bacteriën van uitwerpselen en 20 procent de E. coli bacterie. De meeste bacteriën zijn overigens onschuldig.

8. Afstandsbediening
Onderzoek wees al uit dat de afstandsbediening in hotels zowat de grootste bron van infecties is. Dit toestel wordt namelijk zelden gereinigd. Maar ook thuis zijn op de afstandsbediening genoeg ziekteverwekkers te vinden.
Haha loop jij nou de smetvrees van sommigen even lekker te voeden? :)
.
impala schreef:
20-01-2018 13:13
Haha loop jij nou de smetvrees van sommigen even lekker te voeden? :)
Jij tikte jouw antwoord toch niet met blote handen hoop ik?
Ik lees niets nieuws gelukkig. Ga mijn handen er niet nog meer van wassen in ieder geval.
HasseSimonsdochter schreef:
20-01-2018 12:42
En niet voor het eten en voor het koken?
Niet standaard nee. Nergens voor nodig.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
CHL schreef:
20-01-2018 10:04
Mijn man heeft de neiging om het vaatdoekje in de gootsteen te leggen. Zodat hij zeiknat en glibberig (ieuwwwww) wordt. Daar ga ik dus echt van over mijn nek.
Mijn schoonmoeder doet dat! Brrrr, zo´n doekje wil ik echt niet aanraken.
Mijn man laat het doekje niet in de gootsteen liggen maar goed uitwringen doet hij zelden. Ook vies. Gelukkig gaat dat ding vrijwel elke dag in de was.

Verder wordt hier eens per week goed schoongemaakt en gaat er door de week regelmatig een doekje over het aanrecht, wastafel en soms de wc bril, of ik gooi een scheut chloor of wc eend in de pot.
Maar ik begrijp niet waarom sommige mensen elke dag de wc boenen. Je poept en plast toch in de pot ipv op de bril ofzo?
Struikgewas schreef:
20-01-2018 12:59
Af en toe je handen wassen is echt geen overdreven hygiëne hoor :nut:
Het ging niet over 'af en toe', maar over 'vaak'.
Doubletree20 schreef:
20-01-2018 12:57
Sorry hoor maar ik vind echt dat je hier snel voor smetvrezerig wordt uitgemaakt alleen omdat je vaak je handen was. Ik vind het niet meer dan normaal om je handen na ieder toiletbezoek te wassen, voor het eten en als je bepaalde dingen hebt gedaan zoals sporten, boodschappen e.d.

Het zijn juist de mensen als Solomio waardoor ik vies ben van deurklinken e.d.
Thx voor die laatste opmerking. Ik ben tenminste gewoon nuchter over vies en schoon. En ben daarin bijna nog de enige op Viva.

Jij denkt dat al die enge bacteriën op deurklinken echt kwaad kunnen.
Dat zijn gewoon de bacteriën die iedereen op z'n handen heeft.
Doubletree20 schreef:
20-01-2018 13:07
Handen wassen na het plassen doe ik thuis ook niet, maar wel in openbare wc’s en op m’n werk.
Waarom thuis niet?
Onderzoek uit Amerika toonde aan dat 70% van het ijs uit fastfood restaurants meer bacteriën bevat dan het toiletwater.

Proost :proud:
Op welke plekken of voorwerpen vind je de meeste bacteriën?

Een winkelwagen. Deze staat op nummer 1 van deze top 5. Uit het onderzoek is gebleken dat op 80% van de winkelwagentjes het E.coli bacterie terug te vinden is.

Op de tweede plaats staat de snijplank. Die had ik echt niet aan zien komen. Op veel snijplanken zitten meer bacteriën dan op een wc bril. Daar wil je
toch geen voedsel op bereiden! Een houten snijplank is dan ook uit den boze. Je kunt beter een snijplank van kunststof of glas nemen. De glazen snijplank is alleen niet erg goed voor je messenset.

De knop van de lift. Deze heeft nummer 3 gekregen. Iedereen moet een keer naar beneden en op de knop voor de begane grond zitten dan ook de meeste bacteriën.

Op nummer 4 staat het pinautomaat. Het is voornamelijk de OK knop die door iedereen wordt aangeraakt en daarom dan ook de meest “vieze” knop.

En de laatste van deze top 5 is dan je eigen werkplek. Ik kijk nu even met afschuw naar mijn eigen bureau waar ik nu aan het werk ben. Gatver!
De werkplek of je bureau bevatten zo veel bacteriën omdat je er wel eens achter eet (eetresten), je niest of hoest wel eens en een collega typt wel eens wat voor je in en op jouw handen en die van je collega zitten nou eenmaal ook al vol met bacteriën. Zo verzamel je op je werkplek veel meer dan je eigenlijk zou willen.

En nog maar eens een onderzoekje :P
Corona67 schreef:
20-01-2018 13:26
Onderzoek uit Amerika toonde aan dat 70% van het ijs uit fastfood restaurants meer bacteriën bevat dan het toiletwater.

Proost :proud:
Whut??

Hier schrik ik wel een beetje van!
Lijkt me ook sterk trouwens. Maar ja, allebei leidingwater neem ik aan en de ijsblokjesmachine wordt minder goed /vaak schoongemaakt dan de wc?
.
RosesAreRed schreef:
19-01-2018 10:23
En wat ik goor vind is met een schuurspons de afwas doen en daarna met datzelfde sponsje de spoelbak (waar etensrestjes al een dag in hangen, handen na toiletbezoek of een klus worden gewassen, etc.).
Maar als je de afwas doet, is die bak toch zuiver? Of heb jij daar nog een andere bak voor? Die spoel je dan toch regelmatig uit als je je handen wast?
Life is short. Eat dessert first.
Blondie456 schreef:
19-01-2018 10:44
Ik ben eens ergens op visite geweest waar de moeder de wc schoon maakte met een vaatdoek als haar zoontje geplast had maar ze legde vervolgens het vaatdoekje weer op het aanrecht.
Nou, dit vind ik idd vies. Maar natte vaatdoekjes? Niet vies aan. Die spoel je uit en hang je op, prima toch?
Life is short. Eat dessert first.
impala schreef:
20-01-2018 13:34
Whut??

Lijkt me ook sterk trouwens. Maar ja, allebei leidingwater neem ik aan en de ijsblokjesmachine wordt minder goed /vaak schoongemaakt dan de wc?
Het staat op Internet, en dus geloof ik het.
impala schreef:
20-01-2018 13:34
Whut??

Dertig fastfoodketens werden getest tijdens het onderzoek. In drie vestigingen van McDonald's, zes van Burger King en zeven van KFC werd de bacterie in het ijs aangetroffen. Bij een groot deel ging het om "significante hoeveelheden".

De drie ketens hebben gereageerd dat hygiëne een absolute prioriteit is. KFC kondigde aan onmiddellijk de ijsmachines in de genoemde vestigingen niet langer te gebruiken.

Het nieuws komt er nadat ook in bepaalde drankjes bij Starbucks, Caffee Nero en Costa de bacterie werd aangetroffen.

Als je echt alles zou weten, dan kun je beter niet meer je huis uitgaan.
Je wordt niet zomaar ziek van de eerste de beste bacterie.
doornroosje9 schreef:
20-01-2018 13:39
Nou, dit vind ik idd vies. Maar natte vaatdoekjes? Niet vies aan. Die spoel je uit en hang je op, prima toch?
Sommige mensen eten chocola met hun blote handen.
Kirikou schreef:
20-01-2018 13:17
Mijn schoonmoeder doet dat! Brrrr, zo´n doekje wil ik echt niet aanraken.
Mijn man laat het doekje niet in de gootsteen liggen maar goed uitwringen doet hij zelden. Ook vies. Gelukkig gaat dat ding vrijwel elke dag in de was.

Verder wordt hier eens per week goed schoongemaakt en gaat er door de week regelmatig een doekje over het aanrecht, wastafel en soms de wc bril, of ik gooi een scheut chloor of wc eend in de pot.
Maar ik begrijp niet waarom sommige mensen elke dag de wc boenen. Je poept en plast toch in de pot ipv op de bril ofzo?

Nah... Ik heb 3 mannen in mijn huis wonen en dat zittend plassen heb ik er nooit echt door gekregen. Heeft blijkbaar geen nut ook want ik las hier dat er bij zittend plassende mannen bij het opstaan 'iets' over de bril sleept :rofl: . Elke dag is misschien wat overdreven, ze werken of gaan naar school overdag, maar in de vakantie's doe ik het wel. Niet overdreven ofzo hoor, gewoon wc eend en even een doekje met chloor over bril en pot.
Creativity is intelligence having fun
Corona67 schreef:
20-01-2018 13:49

Je wordt niet zomaar ziek van de eerste de beste bacterie.
Dit.
Sterker nog: de meeste bacteriën heb je nodig en door al die hygiëne van tegenwoordig raken we die kwijt.
Doubletree20 schreef:
Sorry hoor maar ik vind echt dat je hier snel voor smetvrezerig wordt uitgemaakt alleen omdat je vaak je handen was. Ik vind het niet meer dan normaal om je handen na ieder toiletbezoek te wassen, voor het eten en als je bepaalde dingen hebt gedaan zoals sporten, boodschappen e.d.

Waarom dan? Na boodschappen?
Doubletree20 schreef:

Ik was mijn handen na toiletbezoek, maar ik zou echt niet weten waarom ik mijn handen zou moeten wassen als ik boodschappen heb gedaan.
Solomio schreef:
20-01-2018 13:20
Thx voor die laatste opmerking. Ik ben tenminste gewoon nuchter over vies en schoon. En ben daarin bijna nog de enige op Viva.

Jij denkt dat al die enge bacteriën op deurklinken echt kwaad kunnen.
Dat zijn gewoon de bacteriën die iedereen op z'n handen heeft.
Nee je bent niet alleen :-)
Ik ben ook geen overdreven handenwasser eigenlijk. Natuurlijk douche ik iedere ochtend en ik was me voor ik mijn bed in stap. Als ik in de tuin heb gewerkt bijvoorbeeld dan was ik mijn handen grondig, maar verder....neueueueu, niet vaak.
minnimouse schreef:
20-01-2018 14:06
Ik was mijn handen na toiletbezoek, maar ik zou echt niet weten waarom ik mijn handen zou moeten wassen als ik boodschappen heb gedaan.
Winkelwagentje/-mandje, geld...
Heb echt geprobeerd relaxter om te gaan met die dingen, maar lukt niet zo best. En als (te) vaak handen wassen mijn enige tic is (en dat is het) ... dan kan ik daar zelf prima mee leven ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven