Aansprakelijkheid blog / website

donderdag 25 januari 2018 om 18:33
donderdag 25 januari 2018 om 18:39
De blogger is niet aansprakelijk, zelfs een disclaimer is niet nodig, denk ik zo. De antivaccinatie-idioten mogen uitgebreid doen alsof hun ideeen niet uit hun duim gezogen zijn en daarmee ouders aanzetten hun kinderen bloot te stellen aan schade en dood, zolang ze enkel hun ideeen verkondigen en niemand actief dwingen is dat geen enkel probleem.
donderdag 25 januari 2018 om 18:43
vrijdag 26 januari 2018 om 06:30

vrijdag 26 januari 2018 om 13:21
Delfi zaak & garagetest.nl
Als de websitebeheerder weet dat het strafbaar is bv gevaarlijk/onjuist advies en ze verwijderen het niet zijn ze aansprakelijk te stellen. Of ze daar echt gevolgen van ondervinden verschilt van geval tot geval. Hangt ook af van hoe serieus je wat op die site staat kan nemen.
Als de websitebeheerder weet dat het strafbaar is bv gevaarlijk/onjuist advies en ze verwijderen het niet zijn ze aansprakelijk te stellen. Of ze daar echt gevolgen van ondervinden verschilt van geval tot geval. Hangt ook af van hoe serieus je wat op die site staat kan nemen.

zaterdag 27 januari 2018 om 20:07
Volgens mij hangt het er ook van af van wie de website is.
Website van de overheid zou je nog wel wat mee kunnen doen als je door fouttief advies schade ondervind.
Website van een of andere burger, volgens mij nergens voor verantwoordlijk tenzij het zijn eigen product is.
Website van verpleegster/politie agent/ etc met fouttief informatie waardoor je schade ondervind is alleen strafbaar als de informatie ook daadwerkelijk uit hun werkveld komt.
Psycholoog op een website die depresieve mensen aanraad zelfmoord te plegen lijkt me natuurlijk dat ze strafbaar is.
Disclaimer:
Dit is puur wat ik denk en niet gebasseerd op feiten.
Website van de overheid zou je nog wel wat mee kunnen doen als je door fouttief advies schade ondervind.
Website van een of andere burger, volgens mij nergens voor verantwoordlijk tenzij het zijn eigen product is.
Website van verpleegster/politie agent/ etc met fouttief informatie waardoor je schade ondervind is alleen strafbaar als de informatie ook daadwerkelijk uit hun werkveld komt.
Psycholoog op een website die depresieve mensen aanraad zelfmoord te plegen lijkt me natuurlijk dat ze strafbaar is.
Disclaimer:
Dit is puur wat ik denk en niet gebasseerd op feiten.