Eiceldonatie
donderdag 25 januari 2018 om 17:18
Ik wil graag in contact komen met vrouwen die een eicel hebben gedoneerd aan familie.
De broer van mijn man is getrouwd met een man en zij hebben al jaren een kinderwens. Nu is het voor hun niet mogelijk om op een natuurlijke manier een kind te krijgen en zijn ze opzoek naar een eiceldonor. Zij willen een bekend iemand omdat ze vinden dat het kindje recht heeft om te weten wie de biologisch moeder is en ook de kans krijgt om die te leren kennen. Nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen ze willen ook met mij en mijn man gaan praten of wij hiervoor open staan.
Iemand hier ervaring mee? Ik vind het lastig omdat ik niet weet wat ik ervan moet verwachten en omdat ik misschien zelfs wel bang ben dat ik het kindje meer als mijn kindje ga zien als de ‘bedoeling’ is. Ik denk er al heel lang over na maar vind het lastig om met iemand over te praten omdat niemand is mijn omgeving het heeft meegemaakt en dus niet weet wat je te wachten staat.
Bedankt alvast!
De broer van mijn man is getrouwd met een man en zij hebben al jaren een kinderwens. Nu is het voor hun niet mogelijk om op een natuurlijke manier een kind te krijgen en zijn ze opzoek naar een eiceldonor. Zij willen een bekend iemand omdat ze vinden dat het kindje recht heeft om te weten wie de biologisch moeder is en ook de kans krijgt om die te leren kennen. Nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen ze willen ook met mij en mijn man gaan praten of wij hiervoor open staan.
Iemand hier ervaring mee? Ik vind het lastig omdat ik niet weet wat ik ervan moet verwachten en omdat ik misschien zelfs wel bang ben dat ik het kindje meer als mijn kindje ga zien als de ‘bedoeling’ is. Ik denk er al heel lang over na maar vind het lastig om met iemand over te praten omdat niemand is mijn omgeving het heeft meegemaakt en dus niet weet wat je te wachten staat.
Bedankt alvast!
donderdag 25 januari 2018 om 21:07
Jij voelt je schuldig? Dat is wel echt de omgekeerde wereld. En tuurlijk ben jij niet degene die hen een kind onthoud. Zij kunnen het samen (helaas) niet, jij bent daardoor op geen enkele manier verantwoordelijk.mienmina schreef: ↑25-01-2018 20:53Een bevriend homostel heeft ook aan mij gevraagd om draagmoeder te zijn voor hun kindje. Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik ga het niet doen. Ik ben te bang dat ik me aan het kindje ga hechten en er uiteindelijk geen afstand van zou kunnen doen. Mijn eicel doneren wil ik niet omdat ik bang zou zijn dat een draagmoeder heel ver weg niet zo gezond zou leven als hoort gedurende de zwangerschap.
Ik snap je enorme twijfel heel erg, er zijn nog steeds momenten dat ik me erg schuldig voel dat ik hen een kind “onthoud”, maar ik kan ze het helaas echt niet geven. Succes met je keuze!
Het is nogal een opgave zeg. Ik ben nu zelf zwanger en het is dat hier mijn eigen kind uit voortkomt, maar elke andere constructie zou ik verschrikkelijk vinden. Laat staan de bevalling en dan het kind afstaan. Ik krijg al de rillingen als ik er alleen aan denk.
donderdag 25 januari 2018 om 21:08
Biologisch wel. Ik zag laatst op tv een gezin met twee moeders die samen drie kinderen hadden van dezelfde donor. De donor was gewoon Piet die af en toe op visite kwam, maar verder geen rol in de opvoeding had. Lijkt mij niets mis mee als dat zo kan.
donderdag 25 januari 2018 om 21:10
Al deze dingen alleen al. Nooit aan beginnen en jammer dat het kan tegenwoordig. Komt echt alleen maar ellende van.my-little-appletree schreef: ↑25-01-2018 21:06Maar wat doe je dan als de klant zegt afbreken en de draagmoeder doet het niet? Dwingen? Draagmoeder de zorgplicht geven? Zorgplicht naar biologische ouders maar een aanklacht van onrechtmatige daad tegen de draagmoeder? Of draagmoeder gewoon betalen en zorgplicht naar de biologische ouders omdat het hun risico is?
Ik vind het lastige materie, het is namelijk niet zomaar een zakelijke deal. Er is namelijk iemands lichamelijke integriteit en het leven van een ongeboren kind mee gemoeid. En vaak ook nog 2 landen met andere wetten en regelgeving.
Maar hier heeft toch natuurlijk helemaal niks aan.
@ to, mijn bewegredenen heb ik al gegeven dus alleen nog het advies om hier heel goed over na te denken en niks overhaast te doen. Sterkte met het nemen van deze beslissing.
donderdag 25 januari 2018 om 21:10
Ik zou dit kindje volledig als mijn kind zien. Mijn hart zou breken als ik zie dat hij/zij niet door mij wordt grootgebracht. Het feit dat ik geen enkel recht/zeggenschap zou hebben over mijn biologisch kindje zou bij mij te zwaar doorwegen. Ik vind de situatie ook veel te verwarrend voor het kind. Je kunt nog zoveel zeggen maar ik denk dat dit geen goed idee is. Los van het feit dat ik.draagmoederschap zo een raar gebeuren vindt. Je draagt /voelt negen maanden lang een kind dat van een ander is en dat je direct mag afgeven.
donderdag 25 januari 2018 om 21:11
Ik denk dat als je voor zon constructie kiest, dat je dan wel het beste voor een bekende donor kan gaanMinkeDeWit schreef: ↑25-01-2018 21:08Biologisch wel. Ik zag laatst op tv een gezin met twee moeders die samen drie kinderen hadden van dezelfde donor. De donor was gewoon Piet die af en toe op visite kwam, maar verder geen rol in de opvoeding had. Lijkt mij niets mis mee als dat zo kan.
donderdag 25 januari 2018 om 21:12
De broer van mijn partner is de oom van mijn kinderen, of de term juist is laat ik dan in het midden maar dat bedoel ik er mee. Ik zou het gewoon niet doen. Voor mezelf niet omdat het voor mij mijn kind zou zijn, maar voor het kind al helemaal niet. Niet om de 2 vaders, maar vanwege de hele ingewikkelde familierelaties die er zouden zijn.Kirikou schreef: ↑25-01-2018 20:49Sorry maar dit klopt niet. Vader 2 zou inderdaad oom van het kind genoemd worden maar is aangetrouwd dus is biiologisch niet aanverwant.
Dat TO de biologische moeder is maar tante speelt en haar kinderen halfbroertjes/zusjes zijn dat is waar. En ik neem aan dat TO dat zich ook realiseert.
donderdag 25 januari 2018 om 21:12
Ik hoorde ook een verhaal van een homostel dat zin kansen wilde spreiden. Dus ze hadden hun zaad laten injecteren in drie Aziatische draagmoeders tegelijkertijd, zodat er hopelijk eentje zwanger zou worden.
Bleken ze alledrie zwanger te zijn geworden van de eerste bevruchting. Toen vonden ze het toch wat te veel, drie baby's in 1x en krabbelden ze terug. Heel triest dit soort verhalen.
Ik vind dus ook dat niet alles zomaar moet kunnen, wat technisch gezien kan.
Bleken ze alledrie zwanger te zijn geworden van de eerste bevruchting. Toen vonden ze het toch wat te veel, drie baby's in 1x en krabbelden ze terug. Heel triest dit soort verhalen.
donderdag 25 januari 2018 om 21:13
Ze weten waarschijnlijk niet beter. Wel jammer want het kan ook zo veel anders en naar mijn gevoel beter.MinkeDeWit schreef: ↑25-01-2018 21:08Biologisch wel. Ik zag laatst op tv een gezin met twee moeders die samen drie kinderen hadden van dezelfde donor. De donor was gewoon Piet die af en toe op visite kwam, maar verder geen rol in de opvoeding had. Lijkt mij niets mis mee als dat zo kan.
donderdag 25 januari 2018 om 21:16
Ja, dat denk ik ook. Vandaar dat ik zelf mijn eicel wel aan een broer of zus zou doneren, mits de draagmoeder dat ook onbetaald uit liefde doet. Zo'n Amerikaanse draagmoeder vind ik een groot risico, je weet niet of zo'n vrouw niet verslaafd is oid, en ik vind het ook niet kunnen om iemand te betalen om zwanger te worden. Of als ze mijn biologische kind niet wil afstaan en dat ik weet niet waar terecht komt.
donderdag 25 januari 2018 om 21:16
Vind jij.
Niet iedereen ziet een eicel als kind.
Ik niet iig. Anders zou je ook kunnen zeggen dat je elke maand een kind weg spoelt.
Nu vind ik dat je er sowieso wat oudewetse ideen bij hebt. Pesten komt echt niet doordat een kind ouders van hetzelfde geslacht heeft. Tijd om de pesters op te voeden. Bovendien moeten roodharigen, mensen met een bril, grote flaporen enz dan ook maar geen kinderen meer krijgen.
Ik heb wel overwogen om eiceldonor te worden. Ik zie het niet als mijn kind nl.
Draagmoeder zou ik niet kunnen, dan is het wel een kind en ga ik mij hechten.
Ik wilde alleen wel een eicel afstaan aan voor mij onbekenden. Mijn eigen dochter lijkt gigantisch op mij. Echt knip en plak idee. Ik zou het toch een gek idee vinden als bekenden een kindje krijgen dat veel op mij lijkt.
Voor het worden van een donor wordt aangeraden eerst zelf klaar te zijn met kinderen krijgen.
Voor nu zijn we daar nog niet 100% uit.
donderdag 25 januari 2018 om 21:17
Echt, hoe krijg je het je strot uit. Een van mijn beste vriendinnen is samen met haar vrouw al jarenlang bezig met hun kinderwens. De tijd en energie die zij erin stoppen, om een geschikte 'match' te vinden; meer dan alleen donor, al het bloed/zweet/tranen wat het ze al gekost heeft, alle pro's en con's die zij al hebben afgewogen, alle vooroordelen waar zij mee moeten dealen etc. etc.; echt, als er iemand in een liefdevol gezin terecht komt, dan is het wel hun toekomstige kind.Blondie456 schreef: ↑25-01-2018 21:13Ze weten waarschijnlijk niet beter. Wel jammer want het kan ook zo veel anders en naar mijn gevoel beter.
donderdag 25 januari 2018 om 21:17
Dit vind ik dus echt heel triest .N00R85 schreef: ↑25-01-2018 21:12Ik hoorde ook een verhaal van een homostel dat zin kansen wilde spreiden. Dus ze hadden hun zaad laten injecteren in drie Aziatische draagmoeders tegelijkertijd, zodat er hopelijk eentje zwanger zou worden.
donderdag 25 januari 2018 om 21:22
Ik heb er wel serieus over nagedacht, omdat mijn eigen kinderwens straks is vervuld als ik 33 ben, ik erg vruchtbaar ben en ik het een ander ook gun.
Maar ben er toch over uit dat ik het niet wil. Aan een onbekende wil ik het niet geven, omdat ik dan niet zeker weet of het wel in een liefdevol gezin opgroeit. Dat zou mij veel onrust geven. Aan een bekende wil ik het niet geven, omdat dat voor mij te dichtbij komt. Ik denk dat ik me te veel zou gaan hechten aan dat kind, aangezien het deels 'van mij' is.
Dus nee, niet voor mij. Ik vind het wel knap dat anderen het wel kunnen.
Maar ben er toch over uit dat ik het niet wil. Aan een onbekende wil ik het niet geven, omdat ik dan niet zeker weet of het wel in een liefdevol gezin opgroeit. Dat zou mij veel onrust geven. Aan een bekende wil ik het niet geven, omdat dat voor mij te dichtbij komt. Ik denk dat ik me te veel zou gaan hechten aan dat kind, aangezien het deels 'van mij' is.
Dus nee, niet voor mij. Ik vind het wel knap dat anderen het wel kunnen.
donderdag 25 januari 2018 om 21:23
Minke legt uit hoe het voor haar is, en voor haar is het gevoelsmatig niet haar kind als ze een eicel doneert en wel als ze een eicel doneert en zelf draagt. Dat jij een andere mening hebt is prima en ik zie het zelf ook niet zoals Minke, maar dat maakt het niet minder waar hoe ze er in staat.
donderdag 25 januari 2018 om 21:23
Dat mag gelukkig ook niet meer, maar nu ontstaan er helaas weer allerlei constructies met bevruchtingen in het buitenland, waarmee dat omzeild wordtMinkeDeWit schreef: ↑25-01-2018 21:19Ik vind het trouwens ook wel weer bijzonder dat mensen voor een anonieme donor kiezen. Ik heb wel eens van die mannen op tv gezien en er zijn er toch veel bij van wie ik geen kind zou hoeven. Rare uiterlijke kenmerken of niet de snuggerste types.
donderdag 25 januari 2018 om 21:24
Als je zo denkt moet je gewoon nooit aan kinderen beginnen. Wat als? Wat als vul maar in. Het leven geeft je geen garanties. Je hebt het voor elkaar, je houdt van elkaar, je hebt een kinderwens en je hebt een kind liefde te bieden.Blondie456 schreef: ↑25-01-2018 21:10Al deze dingen alleen al. Nooit aan beginnen en jammer dat het kan tegenwoordig. Komt echt alleen maar ellende van.
Maar wat als? Dat geldt voor iedereen.
donderdag 25 januari 2018 om 21:26
Kennis heeft gekozen voor anonieme Griekse eiceldonor. Mensen daar hebben donor gematched met hun foto's in gedachten. Ik weet dat hij biologisch niet van haar is(ze heeft hem wel zelf gedragen) maar hij lijkt wel op haar.MinkeDeWit schreef: ↑25-01-2018 21:19Ik vind het trouwens ook wel weer bijzonder dat mensen voor een anonieme donor kiezen. Ik heb wel eens van die mannen op tv gezien en er zijn er toch veel bij van wie ik geen kind zou hoeven. Rare uiterlijke kenmerken of niet de snuggerste types.
donderdag 25 januari 2018 om 21:26
Ja, maar dit is wederom alleen vanuit de wensouders gedacht. Waarom is het in jouw ogen schoppen, als iemand bij de belangen van het kind stilstaat?Joni_de_tweede schreef: ↑25-01-2018 21:24Als je zo denkt moet je gewoon nooit aan kinderen beginnen. Wat als? Wat als vul maar in. Het leven geeft je geen garanties. Je hebt het voor elkaar, je houdt van elkaar, je hebt een kinderwens en je hebt een kind liefde te bieden.
Maar wat als? Dat geldt voor iedereen.
donderdag 25 januari 2018 om 21:27
ik ken dus een vrouwelijk stel die nu wel een kind hebben die vreselijk gepest wordt op school omdat zij 2 moeders heeft. Die vrouwen dachten toen ook van we leven nu en niet in 1950.Timetraveler schreef: ↑25-01-2018 21:17Echt, hoe krijg je het je strot uit. Een van mijn beste vriendinnen is samen met haar vrouw al jarenlang bezig met hun kinderwens. De tijd en energie die zij erin stoppen, om een geschikte 'match' te vinden; meer dan alleen donor, al het bloed/zweet/tranen wat het ze al gekost heeft, alle pro's en con's die zij al hebben afgewogen, alle vooroordelen waar zij mee moeten dealen etc. etc.; echt, als er iemand in een liefdevol gezin terecht komt, dan is het wel hun toekomstige kind.
donderdag 25 januari 2018 om 21:29
Dus je doet ook niet aan bloed transfusie ed? Want dat is ook iets eigens en draagt je genen.Westworld schreef: ↑25-01-2018 20:14Ik zou het niet doen. Ik heb het er wel eens met mijn zus over gehad, zij zegt een eicel niet als haar kind te zien. Zij is dus het type dat prima een eicel zou kunnen doneren. Ik zou een eicel wel als iets eigens zien en ik zou het dus niet kunnen.
Het feit dat je twijfelt en bang bent dat je het kindje misschien toch teveel als jouw kind gaat zien zegt al genoeg. Dat is geen risico wat je wilt nemen.