Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Boebele gewoon vertrekken op het tijdschema wat je zelf in gedachten hebt (5min30 toch) en dan kijken waar het schip strand (en waarschijnlijk ergens voorbij de finish in een mooie tijd).

Alleen lopen heeft ook zijn charmes, ik houd vooral van de afwisseling. Maar asl ik naast de gezamelijke training de keuze heb uit een gezamelijke lange duurloop of eentje in mijn uppie zal ik zeker voor de eerste optie kiezen. Maar het trainings/wedstrijd rooster van de kinderen laat dat meestal niet toe.

Zojuist gebeld door de ateliek unie met het verzoek of ze een foto van mijn oudste zoon gemaakt door hun afgelopen jaar tijdens de NK runaway finale mogen gebruiken voor een reclame campagne om jeugd aan te zetten tot sporten. Mijn zoon vond het prima. Schijnbaar heb ik fotogenieke kinderen want ze hebben nu al meerdere keren de voorpagina van het dagblad gehaald, afgelopen jaar zelfs voor de aankondigings pooster van de marathon
hee Baukje en Boebele,

Het gaat wel redelijk. Dacht dat ik verdrietiger zou zijn, en dat ben ik ook wel maar ik ben toch "blij" dat mijn vader eindelijk zijn rust heeft gekregen. En de cirkel was eigenlijk rond, je wordt geboren, kunt niets en hij kon op het eind ook helemaal niets meer. Hoeveel je ook van iemand houdt, dat gun je niemand zo'n leven. Voor mijn moeder is het moeilijker want die staat er nu alleen voor maar gelukkig is ze een sterk iemand. Er komt alleen zoveel op je af, niet normaal. Je krijgt niet eens tijd om te rouwen.

En nu even on topic, het lopen hier is echt flut. Ik ben de afgelopen weken misschien maar een paar keer geweest. Ik kan het niet opbrengen om wat te doen. Heb mezelf als doel gesteld om per 1 maart weer 3 keer per week te trainen. Parijs heb ik afgeblazen. Ik zou in het appartement van een nichtje van mijn man verblijven maar heb mijn tripje naar Parijs nu doorgeschoven naar mei. Ga ik met man en kids lekker 5 dagen incl een bezoekje aan Disneyland. Dus elk nadeel heb zijn voordeel.
Zojuist interval training gedaan. En dit keer met nadruk op intensief. Klinkt zo simpel 4x een 400. De eerste twee in 1;43 dat ging nog lekker. Daarna 4 in 1;38 en de laatste 4 in 1;30. Vond die laatste toch behoorlijk pittig. (alhoewel de eerste twee zelfs te snel waren) Steeds ook maar 200m pauze. Ik was blij dat ik op de fiets was en niet hardlopen was gekomen. Maar we zijn weer voldaan.

Runningmonster 5 dagen met man en kids er tussen uit klinkt als een wel heel mooi alternatief. Er komen nog zo veel halve marathons. Eerst weer lekker in je ritme komen.

Ik herken heel veel in je omschrijving van het verdriet. We zijn nog vollop bezig in het huis. Nou ja eignelijk rondom het huis. De twee schuurtjes zijn vandaag plat gegaan en de asbest platen liggen keurig ingepakt klaar om weggebracht te worden. We moeten aleen nog wachten op een meldiings bevestiging.

Jongste dochter was vandaag weer heel erg zielig. Had al een paar dagen last van diarree en spugen. Dat viel vandaag wel mee maar ze is amper de bank afgekomen. Hoop dat ze morgen wat opgeknapt is. Moet zelf morgenochtend werken en de oudste zou oppassen. Maar als ze ziek is is meestal alleen mama goed genoeg.
Hallo allemaal, ben ik er 'n dagje niet, komt iedereen weer even langs. Moet morgen ook werken terwijl het normaal mijn vrije dag is. Maar dan kan ik weer een keer met de club trainen.

Ik zit er een beetje tussen. Eigenlijk ben ik ook niet zo'n mensenmens. Als ik echt nergens heen hoef, kom ik echt niet buiten. Zou makkelijk nog ooit een kluizenaar kunnen worden. Maar toch trainen met de club vind ik ook erg leuk. Op zondag ochtend spring ik uit bed om te gaan trainen. Op dagen dat ik zelf loop, moet ik me af en toe aan mijn haren naar buiten slepen. De club is een goeie motivatie en ook voor de gezelligheid, maar vooral om harder te gaan dan je kunt, jezelf optrekken aan anderen.

Toch wordt ik steeds sneller, ondanks dat ik veel meer alleen moet trainen en voor mijn gevoel dan niet echt vooruit te branden ben. Snap er niks van dat ik de afgelopen wedstrijd zo hard heb gelopen en dan nog wel zo lang!!

Boebele, Ik weert zeker dat je het kunt!! Laat ze maar zeuren, vind trouwens wel raar dat ze zo negatief doen. Bij onze club kun je elk jaar opgeven om in een half jaar van niks naar de halve marathon te trainen. Dus hoezo is het veel te snel. Lekker nog even door trainen en geniet ervan!!

Runningmonster, gewoon nog even lekker niets doen en dan straks weer de draad proberen op te pakken, misschien moet je eens na gaan of je nog wel wil lopen! Lekker met de hele familie naar Parijs heel fijn vooruitzicht.

Baukje, Wat een werk huis leeghalen, moet dat asbest niet worden verwijderd door een erkend bedrijf? Of is het maar een klein schuurtje. Leuk dat je kinderen weer worden gebruikt voor reclame, komt die ook op tv? Hoe gaat het met de voorbereiding, bijna klaar voor de halve.
Het betreft van die asbest golfplaten. Die mag je zelf verwijderen maar je hebt wel meldingsplicht, anders mag je ook niet storten.

Ben wel klaar voor die halve. De km's zitten natuurlijk toch wel in mijn benen. En het tempo daar moet ik niet teveel over nadenken. Als we tijdens de training een 10 min D4 lopen heb ik echt zoiets van hoe kan ik dat tempo in hemelsnaam 21 km volhouden. Maar tijdens een wedstirjd is het toch anders en je stelt je dan ook in op die afstand. Met mijn laatste 15km zat ik ruim binnen mijn schema.

Maar ik merk dat ik wat betreft de tainngen toch wel een beetje aan mijn max zit. Heb erg veel last van onrusitge benen. Die laatste 15km heeft toch ruim een week in de benen gezeten (eigenlijk niet echt in mijn benen-meer conditioneel in heel mijn lijf) en dat is te lang. Vandaag ging wel weer heel lekker. Maar ik voel dat ik op moet passen. Ik denk dat ik extra rust in ga lassen door de training van a.s zaterdatg over te slaan. Doe ik donderdag gewoon de lange interval training, sla zaterdag over, doe zondag wel de lange duurloop (staat maar 80min op het programma). Dinsdag dan weer een pittige interval, donderdag kort snel programma en dan zaterdag wedstrijd voorbereiding.
Hallo allemaal,

Sorry dat ik even inbreek op jullie topic. Hoop dat jullie me kunnen helpen/adviseren.

Heb me begin dit jaar ingeschreven voor een halve marathon, die half juni plaatsvindt. Vorig jaar was ik al begonnen met lopen met de podcasts van Start to Run. Toen het weer slechter werd en door pers. omstandigheden heb ik een tijd niet gelopen.

Dit jaar weer begonnen, op zaterdags zelfs bij een loopgroepje van een atletiekclub.

Mijn vriend - die veel hardloopt (over 2 weken halve marathon, in juni ook, in september hele) - heeft aangegeven dat het zeker haalbaar is om in die tijd voor een halve te trainen.

Ik begin eigenlijk vanaf 0. Ergens in januari de coopertest gelopen: 1800 meter in 12 minuten, wat volgens het schema een redelijke conditie inhoudt. Wel blijven hardlopen, niet tussendoor gewandeld, maar was redelijk kapot.

De lessen van de atletiekclub en de podcasts van Evy houd ik goed vol. Nog geen les overgedaan omdat het niet ging ofzo.

Afgelopen week heb ik door omstandigheden 2 dagen achter elkaar gelopen, het kwam even niet anders uit.

Zondagnacht werd ik wakker met koorts (39 gr.) en voelde me behoorlijk ziek.

Ik zit nu nog ziek thuis, al voel ik me wel wat beter, koorts is gezakt, maar krijg nog niet echt een maaltijd naar binnen (net met moeite een halve boterham naar binnen gewerkt).

Mijn vriend geeft aan dat ik door deze griep nog zeker 2 weken niet mag trainen en dat ik eigenlijk die halve marathon wel op m' buik kan schrijven. Daar baal ik ontzettend van, kan wel janken..... wil zooooo graag!

Op de atletiekclub geven ze sowieso aan dat het niet te doen is om in 5 maanden voor een halve te trainen, maar ik vind dat ze ook wel erg pusherig zijn lid te worden, ze zijn geen bv. ook geen voorstander van alleen lopen, omdat met trainer gelet wordt op looptechniek (heb nog niet echt een persoonlijk advies gehad, meer algemeenheden waar je op moet letten).

Heb me net afgelopen zaterdag ingeschreven voor een bosloop van 8 km eind maart via die atletiekclub. Dag erna ziek

Is het nog haalbaar de halve marathon te gaan lopen half juni? Van al die mensen die zeggen dat het niet zo is, krijg ik de instellling "dat zullen we nog wel eens zien", maar overtraining is natuurlijk ook slecht. Of moet ik het echt maar uit m'n hoofd zetten?

Doel is de halve uitlopen, tijdlimiet is de helft van de hele (6:15), dus iets meer dan 3 uur.

Kan ik wel zaterdag weer gaan trainen?

Sorry voor m'n lange bericht. Wil ZO ONTZETTEND graag de halve lopen, maar wil ook niet onverantwoordelijk met m'n gezondheid bezig zijn.
De halve marathon uitlopen in ruim 3 uur zal zeker lukken. Maar dan is het inderdaad ook uitlopen want 3 uur over 21km betekent een snelheid van 7km/uur. Voor veel mensen is dat een stevig doorstap tempo. Maar ik neem aan dat je wil gaan hardlopen. Maar als jij er tevreden mee bent is er natuurlijk niets op tegen. Je loopt alleen het risico voor de veegwagen uit te moeten lopen.

Op zich moet van 0 tot 21 km hardlopen ook haalbaar zijn. En je begint niet helemaal bij 0 want de cooper test heb je in ieder geval al 12 min. volgehouden in 9km/uur. Verstandig vind ik het persoonlijk niet.

Ik zou eerst op een normale rustige manier opbouwen naar 10km en zorgen dat je die in ieder geval binnen een uur kunt lopen en dan pas verder gaan met het uitbreiden van de afstand. Kijk gewoon hoe ver je komt op deze manier. Bij de meeste halve marathon kun je op het laatste moment nog inschrijven.

Voor het uitbreiden van de afstand wordt meestal de maatstaaf van max. 10% per week aangehouden. dit percentage overschrijden is vragen om problemen (wil niet zeggen dat er altijd mensen te vinden zijn die het zonder problemen hebben gedaan)

Bij lopen komt inderdaad meer kijken dan enkel de ene been voor de andere zetten. Op zich kun je in je eentje veel bereiken en mogelijk ook al je doelstellingen. Je loopt echter wel het risico op allelei beginners fouten te maken en inderdaad een goede looptechniek kan blessures mogelijk voorkomen.

Wat betreft de griep eerst goed uitzieken en wat betr4eft de koorts las ik laatst een regel 3x het aantal dagen koorts niet lopen.

Als je je zaterdag weer prima voelt zou je gezien je korte koortsperiode weer kunnen gaan lopen.

Maar wat is de reden dat je het advies van de atletiek vereniging in de wind slaat. Ze willen je alleen maar adviseren en willen mensen zoveel mogelijk blessure vrij naar hun doelstellingen brengen.
Malaysiagirl, misschien moet je eens kijken op www.asics.nl daar kun je trainingschema's aanmaken, maar je kunt ook aangeven wat je wil en wat je al kunt en dan rekent dat schema uit wanneer je er klaar voor bent. En dan zoek je daar een leuke halve marathon bij uit, maar jij wil alleen die in juni doen natuurlijk of niet? Maar ik snap het wel hoor, ik wilde ook perse als eerste halve die van eindhoven doen, ook al was ik er niet helemaal klaar voor.
Net terug van de training, omdat ik 3 dagen achterelkaar heb gewerkt, kon ik einde lijk weer eens mee met de donderdagavond training. We waren met niet zo heel veel personen, maar ik heb mezelf toch even een km of 7 kunnen optrekken aan 2 mannen. De rest is of langzamer of gaat zaterdag die 21 km doen, die liepen dus rustiger. Alles bij elkaar toch een rondje van 11,5 km. Echt lekker gelopen, alleen bij thuis komst val ik met een been in een putje. dus nu een beetje last van mijn knie. Balen! Toch valt het denk ik wel mee, want mijn knie buigen doet geen pijn. Hopelijk gaat het zaterdag nog lukken mijn 10,5 km.
En ik ben ook net terug van de training. Ik heb 12 km op de teller staan maar het was een behoorlijk pittig rondje omdat er een grote blok D3 in zat en nog 2 blokken D4. Maar het ging gelukkig weer als vanouds. Ondanks dat het nu lekker ging houd ik met toch vast aan de extra rustdag op zaterdag. Komt zo ie zo goed uit want we moeten al om acht uur de deur uit voor het NK cross en in princiepe zouden we rond 1 uur al weer thuis kunnen zijn. Maar een clubgenoot en mijn vorige trainer doen mee dus ik heb besloten om toch maar 3 uur te wachten om te suporteren en foto's te maken.

Hopelijk niets ernstig met je knie lauwe. Een misstrap kan soms akelig aankomen.

Waar loop je die 10,5 km lauwe?

Morgen de laatste restanten van de schuurtjes van mijn moeder wegwerken en dan zokm we daar ook weer vamaf.

Gaat wel volgende week de oudste dochter van,mijn man verhuizen dus we zijn nog niet helemaal uitgesjouwd.
ja, het voelt wel redelijk, want het het is net onder mijn knie, maar we zullen even afwachten morgen of ik niet te stijf ben. Als alles goed gaat, loop ik zaterdag de jan kolen loop in eersel.Je kunt kiezen uit5 km, 10,5 km of 21,1. Dus ik ga voor de 10,5 km. Later ga ik trainen voor de halve.

Als je zo blijft sjouwen dan heb je genoeg krachttraining gedaan, mooie aanvulling op je hardlopen!!
Hallo allemaal,

ik sluit me even aan bij jullie topic. Sinds een paar weken ben ik (weer) begonnen met joggen (kan het momenteel nog niet echt hardlopen noemen namelijk) ...

Ik heb gepland om op 28 juni de 10 km te lopen op de dag van de Halve Marathon van Roosendaal en in september de 10 miles in Tilburg.

Wie traint ook voor één van deze lopen?
Hoi Post-it, leuk dat je weer bent begonnen! Roosendaal is voor mij te ver, maar ik wil wel de 10 miles van tilburg staat bij wel op mijn verlanglijstje van dit jaar.
Zo de krachttraining zit er al weer op. We waren om acht uur al met 4 man enhebben extra hard doorgewerkt zodat degene die perse eerst uit wilde slapen te laat kwamen. (waar een mesn al geen lol in kan hebben he). Helaast voor het asbest nog vergunning binnen die die konden we nog niet storten.

Hoi Post-it welkom hier. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Begrij dat je ook uit het brabantse land komt. Ik ga in Roosendaal de halve marathon lopen.(hoop op iets minder warm weer en iets minder wind dan vorig jaar-want toen was er zelfs een paar dagen van te voren spraken van dat het niet door zou gaan vanwege de extreem hoge luchtvochtigheid icm de hoge temperatuur) De 10miles in tilburg loop ik alleen maar onder de voorwaarde dat je als vrouw de 10miles ook als wedstrijdloopster mee mag doen. Anders dan boycot ik hem net als afgelopen jaar. Laat me niet dwingen in een 10km ladiesrun. Hij stond afgelopen jaar op het trainingsschema voor de hele marathon in oktober inclusief 5km inlopen en 5 km uitlopen. Samen met mijn marathon maatjes hebben we toen de route van de halve marathon van etten-leur op tempo gelopen en met in en uitlopen erbij kwamen we zo ook aan de 26km die voor dei dag gepland stond.

Was wel lachen want we stonden dus op zondagmorgen 9 uur midden op de markt aan de "startlijn'.

Begrijp dat je al we loopervaring hebt.

Hoe gaat het met je knie lauwe, valt het mee of valt het tegen.

Hier een blauwe duim,onder betonplaat terecht gekomen. Maar ja duim heb ik neit echt nodig tijdens het lopen.
Zo ver nu valt het wel mee, het is net onder mijn knie een beetje pijnlijk maar buigen gaat eigenlijk gewoon goed dus misschien valt het wel mee, weet niet of het pijn gaat doet met hardlopen of het door dreunt.

In het nieuwe loopboekje staat er niets over een lady's run wel is er een nk 10 km. Op 6 september dan he.

Ja, met een blauwe duim is nog wel te lopen denk ik!!

Malaysia girl heb je al besloten wat je gaat doen?
Lauwe je kunt nog niet inschrijven dus ik kan nog niet zien of de 10miles dit jaar alleen voor mannen openstaat voor de wedstrijd en voor dames alleen voor de recreanten zoals vorig jaar. Maar misschien omdat de 10km het nk is, dat de 10miles voor iedereen alleen recreatief is (of juist dat iedereen voor de wedstrijd in kan schrijven). September is voor mij te laat voor een 10km want dan ben ik al helemaal in voorbereiding voor de hele marathon. 11 juli is wel het brabants kampioenschap 10km in alphen (is wat bereft datum en niveau wat beter geschikt voor mij). En twee weken na de halve van roosendaal zou ook net kunnen.
Baukje.. De halve marathon.. pfff dat lijkt echt nog mijlenver weg voor mij.. Ik ben echt blij als ik de 10 ga halen in juni!

Misschien weet jij dit. Ik zal op de website van de Roosendaalse halve Marathon dat het maximaal aantal inschrijvingen al bereikt is.. maar eerlijk gezegd lijkt mij dat deze melding betrekking had op de inschrijving voor de run van 2008... De website lijkt al maaaaaaaaaaaaanden niet geüpdate namelijk. Of is inschrijving echt al niet meer mogelijk?

Ik wist trouwens niet dat de de 10 miles in tilburg voor vrouwen alleen recreantenvariant had. Voor mij persoonlijk maakt dat niet uit.. maar het principe is natuurlijk belachelijk... Kan me voorstellen dat je het dan helemaal boycot!
post-it de inschrijving is nog niet gestart dus kan nog niet vol zitten. In roosendaal hoef je er ook helemaal niet vroeg bij te zijn met inschrijven.

En natuurlijk ga je die 10 halen in juni, je hebt nog 4 maanden. En mettertijd komt die halve ook wel. Wel een hele gezellige loop hoor. Wat tijd en afzien betreft wat het alles behalve een super loop maar heb wel genoten van het in grote getalen aanwezige enthousiaste publiek. Zelfs in het buitengebied (maar daar kom je met de 10 natuurlijk niet).

Misschien dat het dit jaar dus nu anders is bij de 10miles van tilburg.

Ga volgende week zondag de halve marathon van Drunen lopen. Ga een aanval doen op mijn eigen pr. Maar dat zal moeilijk worden.
op www.uitslagen.nl kun je toch ook zien voor welke evenementen je kunt inschrijven? Daar staan al heel vroeg wedstrijden op, maar niet de wat grotere denk ik. Ik schrijf bijna nooit van tevoren in, je weet nooit wat er nog tussen komt. Lijk maar weer naar mij: heb ik me deze keer alvast ingeschreven val ik weer over een putje. Die ene euro meer maakt mij dan niet zo veel meer uit. Als je later dan toch niet kunt ben je het geld zoiezo kwijt.

In moergestel heb ik vorige keer het boekje van district 13 meegenomen. Daar staan ook de halve van drunen in en ook die wedstrijd van Alphen, maar jij en je kinderen horen toch eigenlijk in een ander district.
Ja wij zijn regio 12. Op uitslagen.nl staan inderdaad veel envenementen. Volgens mij staan juist de grotere er altijd wel bij. Maar het is een beetje willekeurig of verenigingen het zelf opgeven. Wedstrijden van het crosscircuit staan er maar zelden op. Is altijd wel leuk om na te zien welke tijden andere mensen gelopen hebben.

Lauwe voor jouw is de loopagenda van piet van der nat wel wat. Is van heel zuid-nederland en net over de grens in belgie. En er staan echt veel meer wedstrijden op dan op uitslagen.nl.

Brabants kampioenschap is natuurlijk voor heel brabant. En de kinderen hebben al een aantal jaren met het midden-brabant loopcircuit meegelopen. Maar die is in tegenstelling tot het crosscircuit niet aan vereniging/wooonplaats gebonden.

We hebben 7 jaar in dongen gewoond dus zijn toch nog wel midden brabant gericht. (plus ik ben in midden brabant geboren)

Ik schrijf meestal wel vooraf in. Met wedstrijd licentie scheelt het soms echt wel 5 euro (zoals nu in drunen)., je krijgt je nummer vaak thuisgestuurd, sommige evenementen zitten soms toch uiteindelijk vol en soms moet je voor inschrijven om als wedstrijdloper mee te doen. Maar kleinere evenementen doe ik inderdaad ook op de dag zelf.
ik zat me af te vragen of ik het e mail adres van die loopagenda zomaar neer mag zetten hier. Maar google op loopagenda van piet van der nat en je komt een voorbeeld tegen met daarboven een e mail adres. Even een mailtje sturen en je staat in het bestand en krijgt hem elke maand van de komende maanden toegestuurd.
ja die lijst van piet. Ik krijg die zelfs 2x. Een keer rechtsstreeks en nog een keer via de club. (Weet niet eens hoe ik op de lijst ben terecht gekomen). Maar daar staan inderdaad heel veel lopen op. Ik moet die lijst altijd openen op mijn mac, en die is dan niet zo heel duidelijk, maar daar kijk ik ook regelmatig naar. Ik heb ook nog het loopboekje bij in mijn tas, vind ik ook altijd wel leuk om doer te spitten.
Ha, ha lauwe we zijn lekker bezig vandaag achter de computer. Zit te wachten tot mijn jongste dochter terug komt van haar feestje, kan ik de hond uit gaan laten. Maar ik wil thuis zijn als ze gebracht wordt.
ja we hebben hier gewoon een prive forum ha ha. Ik zit te wachten tot de lasanga uit de oven komt. Och ja, jij hebt niet alleen 6 kinderen ook nog een hond! Ik geloof niet dat ik dat allemaal zou overleven!! De kinderen zitten te wiien krijgen ze toch nog wat beweging met dit miezer weer.
Het ging vanmorgen toch niet zo soepel als ik wilde. De km stonden niet aangegeven, dus ik had geen flauw idee of ik te hard ging. Pas bij 4 km zag ik de km op de grond, ging ong. even snel als in moergestel. Toch zat ik er bij de 7km helemaal doorheen, en werd ik door een aantal mensen weer ingehaald. Het zit bij ook erg tussen mijn oren. Ga ik allemaal zitten denken wat gaat het toch slecht. Bij 9 km kon ik toch weer bij iemand aanklampen, want ik wist toen dat ik er bijna was. Toch is de tijd niet zo heel slecht, nl. 53,33 volgens mijn klokje, maar het startschot was iets te vroeg. Dus officieel zal erg nog wel wat tijd bij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven