Voorjaarsschoonmaak

05-03-2018 10:19 63 berichten
Lekker suf, maar ik heb er vandaag opeens zo’n zin in! Wie ook?
Ik heb alle bedden afgehaald en de dekbedden in de wasmachine zitten. Beneden de keuken eens goed gesopt, daarna gezogen en gedweild(verder was het beneden al aardig schoon, dankzij de werkster) Nu de kleding van zoontje aan het sorteren, want hij groeit veel te hard 😃 Zijn kast en commode sop ik daarna uit. Geen idee wat er verder nog op het programma staat, maar ik ben opeens enorm gemotiveerd. De zon schijnt, zoontje van 10 maanden zit hier naast me lief te spelen en ‘helpen’. Doen jullie aan de voorjaarsschoonmaak?
2koffie schreef:
05-03-2018 11:07
Het is pas 11 uur. Hoe vroeg begin je dan wel niet?

Ik heb alleen nog maar gefitnesst en boodschappen gedaan. En twee bedden afgehaald en het beddengoed in de was.
Meteen als man en kinderen wakker zijn de bedden afhalen en een deel al in de wasmachine stoppen.
Ze zijn meestal rond 8.10 uur allemaal de deur uit en dan begin ik meteen.
In 2 uur tijd kan ik best veel doen.
Nu moet ik zeggen dat het huis altijd al redelijk op orde is. Het is meer een kwestie van bijhouden.
Ik wacht niet tot dingen echt vies of stoffig worden. Kleding zoek ik wel meerdere keren per jaar uit.
Ik zorg ook dat er geen overtollige zooi in huis is, dan gaat het schoonmaken een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook volop bezig: gordijnen wassen, ramen zemen, alle hoeken en gaten stofzuigen.
Binnenkort komt mijn huis in de verkoop. dus dan moet het wel spic en span zijn

Gisteren al een kast uitgemest en spullen op de weggeefhoek gezet.
beetjegek schreef:
05-03-2018 10:36
Ik hoop dat ik jouw schoonmaakster niet ben, ik hou niet zo van die kutklussen...
Tsja, ik zou ook de grote vervelende dingen voor de werkster bewaren ( maar die heb ik niet). Die huur je daar toch voor in? Beetje stofzuigen doe ik zelf wel
lilalinda schreef:
05-03-2018 11:08
zeg eens: wat zijn kutklussen?
dan schrijf ik die niet voor haar op.

Mijn hulp vraagt me juist altijd, om klussen op te schrijven. Ik vind het eigenlijk altijd wel best, wat ze ook doet.
Badkamers ontkalken, of schimmel weghalen, luxaflex schoonmaken. Ik heb ook nooit tijd voor extra klussen, in 3 uur red ik net de normale dingen in huis, stoffen , stofzuigen, dweilen, badkamer, keuken en toilet (ten). Is meer werk dan je denkt.
pearle schreef:
05-03-2018 11:54
Tsja, ik zou ook de grote vervelende dingen voor de werkster bewaren ( maar die heb ik niet). Die huur je daar toch voor in? Beetje stofzuigen doe ik zelf wel
Nee, we zijn er voor de huishouding, niet om je kalk weg te poetsen.
Ligt helemaal aan de afspraken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
beetjegek schreef:
05-03-2018 11:59
Zij heeft badkamer ontkalken als huishoudelijke klus.Prima toch.
Mijn badkraan mag trouwens ook wel eens ontkalk worden ;-)
Ik heb de kleren van de kinderen al uitgezocht. Gisteren de keuken gesopt. Vorige week de deuren beneden allemaal afgewassen. Morgen zijn de deuren boven aan de beurt. De ramen heb ik aan de binnenkant gewassen (buiten komt de glazenwasser)
We hebben de garage en zolder uitgemest en alles naar de stort gebracht.

De lente kan beginnen
Wat gebruiken jullie trouwens om de ramen mee te lappen,ik heb van die makkelijke ruitenschoonmaakflacons maar man zweert bij water en een drupje groene dreft.
Soms denken mensen dat omdat je ervoor betaalt je alles kan vragen. Dat vind ik dus niet.
Habbekratz schreef:
05-03-2018 12:06
Wat gebruiken jullie trouwens om de ramen mee te lappen,ik heb van die makkelijke ruitenschoonmaakflacons maar man zweert bij water en een drupje groene dreft.
Dat werkt idd het best!
Zo Benbits jij bent er vlot bij,voorjaar begint pas 21 Maart he :sun:
Habbekratz schreef:
05-03-2018 12:08
Zo Benbits jij bent er vlot bij,voorjaar begint pas 21 Maart he :sun:
Ik sta startklaar om in de zon te gaan zitten :high5:
Habbekratz schreef:
05-03-2018 12:06
Scheutje glansspoelmiddel wat ook in de vaatwasser gaat
Blondie456 schreef:
05-03-2018 10:25
Nee, ik doe niet aan voorjaarsschoonmaak omdat dat niet nodig is. Ik hou altijd alles goed bij.
Dit idd. Probeer het zoveel mogelijk bij te houden. Maar heerlijk toch zo’n energie! Hier is het helaas bewolkt.
beetjegek schreef:
Ontkalken hoort toch ook bij schoonmaken? Hoe maak je anders een badkamer/toilet e.d. schoon? Dat red je niet met een beetje allesreiniger hoor. De werkster doet juist die dingen waar je zelf niet aan toe komt.
ghost79 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 12:39
0.14% gewijzigd
Mijn werkster doet hier juist de grote klussen, dat hebben we vantevoren zo afgesproken. Ze komt 1 ochtend in de week, daarin doet ze de geregeld de ‘normale’ dingen zoals de benedenverdieping poetsen, maar ik vraag haar ook om ramen te zemen, te strijken, te ontkalken, noem maar op. Uiteraard vantevoren goed afgesproken, maar als ze nooit grote klussen had willen doen dan had ik een andere werkster aangenomen.
lola-lily schreef:
05-03-2018 12:39
Mijn werkster doet hier juist de grote klussen, dat hebben we vantevoren zo afgesproken. Ze komt 1 ochtend in de week, daarin doet ze de geregeld de ‘normale’ dingen zoals de benedenverdieping poetsen, maar ik vraag haar ook om ramen te zemen, te strijken, te ontkalken, noem maar op. Uiteraard vantevoren goed afgesproken, maar als ze nooit grote klussen had willen doen dan had ik een andere werkster aangenomen.
Nou, hier net zo!
Doen jullie mannen, als je die hebt, ook aan grote de schoonmaak?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
beetjegek schreef:
die van mij doet eens per maand de badkamer
dan gaat er toch bijna een hele fles ontkalker doorheen hoor
Nouschi schreef:
05-03-2018 12:42
Doen jullie mannen, als je die hebt, ook aan grote de schoonmaak?
Mijn vriend heeft een schoonmaakster, die doet het meeste
beetjegek schreef:
05-03-2018 12:07
Soms denken mensen dat omdat je ervoor betaalt je alles kan vragen. Dat vind ik dus niet.
onze hulp is al bijna 15 jaar bij ons. Ik kan haar van alles vragen hoor
Zou haar niet vragen dingen te doen waarbij weggooien belangrijk is (de schuur uitruimen bijvoorbeeld).
ze heeft een hekel aan strijken, dat doe ik dus altijd zelf.
Maar verder...
ramenlappen, badkamer grondig, koelkast uitsoppen etc. Doet ze allemaal hoor.
Ze doet wekelijks het 'hele huis'en dan elke keer een andere klus als extraatje
Ghost79 schreef:
05-03-2018 12:38
Ontkalken hoort toch ook bij schoonmaken? Hoe maak je anders een badkamer/toilet e.d. schoon? Dat red je niet met een beetje allesreiniger hoor. De werkster doet juist die dingen waar je zelf niet aan toe komt.
Daar moet je ook maar tijd voor hebben, ik red dat niet in 3 uurtjes.
lola-lily schreef:
05-03-2018 12:39
strijken en ramen doe ik ook, maar hele badkamers ontkalken nee. Of je moet er specifiek om vragen en extra tijd voor rekenen. Je krijgt kalk niet zomaar weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven