Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Hey dames,

@ Jua, wat fijn om toch gelijk gebleven te zijn ipv een +.
Ik ken dat wel hoor, met die kou liever op de bank met een dekentje en wat lekkers. Dankjewel, het is zeker frustrerend. Zeker omdat ik dus eigenlijk al vorige week maandag had mogen starten. Maar toen twijfelde ze dus weer of ik wel het beste in die groep kon of toch de intensievere...
Ik begrijp het ook allemaal wel hoor. Liever gelijk goed plaatsen, dan halverwege moeten gaan switchen. Maar ik baal wel.
Vervelend dat je zit met die aangifte. Ik hoop dat het meevalt :hug:

Ik hoop dat jij je motivatie nu weer hebt gevonden nu de kou weer weg is! :-)

@ Hamaika, zeker niet erg (nou ja, voelt wel als falen ergens...) om even niet te wegen nog en het volgende week op te pakken. Ik moet wel zeggen, vanmorgen toch even stiekem gespiekt op de weegschaal en ik was niet happy...

Het gesprek was inderdaad al geweest, maar toen ging ze toch twijfelen of ik niet beter naar de intensieve therapiegroep kan.
Dat hoor ik hopelijk volgende week donderdag.

Hoe ging het sporten gisterenavond? Ik zou vanavond Zumba gaan doen, maar ik twijfel omdat ik behoorlijk verkouden ben... Balen van dat enorme bedrag dat je moet betalen aan de belastingdienst... :-(

@ Zwaantje, jeetje zeg, dat schommelen is zo frustrerend... Ik hoop echt dat WW voor je gaat helpen :-) Heel veel succes met alle etentjes deze week. Rot als je er geen invloed op hebt!

Die balans is zeker lastig. En ik denk dat momenteel wat ik wil en wat ik nodig heb niet altijd even dicht bij elkaar liggen helaas. Ik ga kijken wat me het meeste rust brengt in mijn hoofd en waar ik mij toch ook fijn bij voel.

Voor nu: vanmiddag hebben we weer een gesprek op school. Dan gaan we het papierwerk in orde maken zodat zoon geobserveerd kan gaan worden binnenkort. We hebben hem ook al opgegeven voor een weerbaarheidstraining. Die is wel pas in Mei, maar hij staat op de lijst in ieder geval!
Verder heeft hij wat lichamelijke klachten, met schrijven en last van zijn hak al heel lang. Daarvoor moet hij van de week naar de fysio.
Ik heb dus volgende week een afspraak met beide psychotherapeuten om te kijken in welke groep ik terecht komt. En ik heb volgende week als het goed is een afspraak bij de bedrijfsarts. Ben benieuwd...

Qua sporten, is echt niets momenteel... Ik wil wel, en toch ook niet... Ik ga, ook als ik niet naar Zumba ga vanavond, wel iets doen! Ik moet het weer zien te doorbreken...
Qua eten.. tsja, echt fijn loopt dat niet. De afgelopen dagen 's middags een paar plakken ontbijtkoek omdat ik echt heel veel trek had. En dan had ik toch echt ontbijt en lunch gehad. Daarnaast, alles wat ik eet knaagt er een stemmetje: - daar zitten zoveel suikers in, - dat bevat zoveel koolhydraten... - Nu je niet koolhydraatarm eet moet je niet zoveel vetten...
Kortom, ik heb de keuze gemaakt even niet kha en daar komt weer schuldgevoel uit naar boven...
Ik wil eigenlijk alles even op pauze zetten, niets moeten, niets doen, niets voelen... Maar dat gaat niet natuurlijk.

Blegh, denk dat ik een flinke off-day heb. Sorry dames.
Sanseveria wat netjes!!!! Jij bent goed bezig hoor meis! Die < 15 moet lukken volgende maand.

Zwaantje jij dus net als ik een plus deze week. Herkenbaar helaas dat schommelen. Hopelijk kan weight watchers je wel goed helpen, het is je ook zo gegund. Je bent ook al zo lang bezig, het mag ook weleens een keer. Wel pittige week ook qua eet avonden bij jou. Laten we hopen jij volgende week weer in de 79 en ik volgende week weer in de 75. We gaan er weer voor meis.

Polkadot ja is zeker waar lijkt mij, beter goed beginnen dan halverwege ontdekken dat die andere therapie beter was geweest. Hopelijk hakken ze dan volgende week wel echt de knoop door. Doorbreken is lastig denk ik als je zoveel aan je hoofd hebt. Hoe moeilijk het ook is, probeer toch gezonde keuzes te maken en probeer jezelf geen schuldgevoel aan te praten. Je hebt het nu even niet makkelijk en dan kan gewoon ook niet alles perfect gaan. Je bent ook maar een mens he meis dus wees niet te streng nu.
Sporten ging goed, gisteren een uur en vanavond wil ik ook een uur. Hopelijk lukt jou de zumba ook vandaag. Ja dat bedrag is kak dat ik moet terugbetalen vooral omdat ik er een weekend weg voor moet opofferen. De BD zei ‘het mag ook in termijnen’ maar ik wil geen termijnen want heb net mijn doorlopend krediet afgelost en zit niet op een nieuwe lening te wachten. Dus wil het toch graag in 1 x doen in mei en dan is het maar weg. Maar jezus, had hele andere plannen met dat geld.

Sterkte vanmiddag op school weer. Dat houdt ook maar niet op. Wel fijn dat hij nu op die lijst staat in elk geval, dat is een begin.

Selectia sorry maar ik heb je uit de tabel gehaald. Ik wil het topic graag actief houden en ik hoop dan ook dat je het begrijpt. Wel wens ik je veel sterkte met afvallen, mocht je daar nog wel actief mee bezig zijn.

Hier gisteren dus een uur gesport en komende donderdag een dagje vrij genomen. Dus dan heb ik ff een weekend van 4 dagen, ben ik wel ff aan toe.
Nou sterkte weer allemaal en ga ervoor weer!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 14:23
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Polkadot28 ja die kou.....maar nu schijnt het zonnetje en dan zou ik juist actie moeten ondernemen haha
Beter inderdaad meteen goed beginnen maar je wilt natuurlijk liever ook snel aan de gang. Je hebt ook best wat op je bord zo met je zoon erbij en school. Hopelijk gaat het voor hem ook beter worden qua weerbaarheid

@wat goed een uur sporten ( lees...ik moet nodig ook iets gaan doen) en weekend van 4 dagen maar lekker van genieten!

Grrr ik net belastingaangifte gedaan ( moet nog wel een en ander controleren maar goed) en valt nog meer tegen dan gedacht. niet 1000 maar 2000 terug betalen.
Baal zo nu....hadden al wat finaciele tegenslagen en nu is het spaarpotje wel weer leeg hierna...
Gelukkig nog vakantiegeld straks maar dat hebben we ook al " uitgegeven" voor de vakantie natuurlijk.

Heb er zon hekel aan dat ik zo op geld moet letten. Terwijl we officieel het makkelijk moet redden ( vorig jaar 2 x woonlasten ivm nieuwbouw en toen redden we het gewoon)
Net alweer een paar snoepjes op een een vega broodje....
voel mij nu heel slecht
was ook aan het studeren maar dat lukt ook niet, ken het op zich allemaal goed maar dan proef tentamen en maar 15 goed van de 40...
Ook ff een BUT en OFF dag ben ik bang
Hoi allemaal. Ik zag een aantal hele goede resultaten zeg. Wauw. Netjes. Ik doe helaas mee met de niet zo goede resultaten. Ik woog gisteren 64.9kg. Da's niet best. Ik ben wel ongesteld, hopelijk is het volgende week weer minder. Ik merk wel dat ik op mijn eten letten lastig vind. Ik sport veel, maar heb ik veel lekkere trek en lijk de wil om van snoep ed af te blijven kwijt te zijn. Maar goed dat ik zoveel sport dus....

Oei Jua. 2000 euro. Da's zuur geld om te moeten betalen.
Jezus Jua dan valt mijn bedrag nog mee als ik dat bedrag van jou lees. Wat een pak geld zeg. Wordt vanzelf een offday ja. Herkenbaar hoor, ik zou in normale maanden ruim over moeten houden ook, maar met al dit soort gezeik en laatst die pc en die creditcard is het er nog nooit van gekomen en is deze maand ook alweer krap.

Hoe gaat het vandaag?

Suikerbroodje ik neem aan dat het 74.9 moet zijn? Jij dus ook een plus, balen zeg. Bij mij scheelde ongesteld zijn een kilo dus hopelijk bij jou ook snel weer er af.

Hier gaat het redelijk. Sporten en eten, maar er is pas 200 gram af sinds maandag. Ff beter mijn best doen dus nog haha.
Hallo allemaal, het gaat wat betreft het gezond eten wel heel goed gelukkig. Deze week wel veel stress, want er was weer bericht van de 'tegenpartij' (veel ellende rondom nalatenschap van mijn vader). De keuze is nu: een rechtszaak beginnen wat jaren kan duren en de vraag of het gaat lukken of schikken voor veel minder...mijn vader en ik blijken opgelicht te zijn, lang verhaal, ik sta in mijn recht, maar hij heeft paar dagen voor overlijden iets ondertekend (zonder dat hij het wist) en dat weegt toch zwaar bij de rechter. Kortom een heel ingewikkeld verhaal waarbij mijn vertrouwen zeer geschaad is en waarbij de 'tegenpartij' er waarschijnlijk ook nog mee wegkomt. Maar waarschijnlijk moet ik kiezen voor mijzelf en mijn gezin en dus 'schikken'. Heel frustrerend en verdrietig. Dat mensen zo slecht kunnen zijn, zeer droevig. Het gaat maar om geld zou je misschien denken, maar het gaat eigenlijk vooral om rechtvaardigheid en dat geld gaat om de studie van onze kinderen en een leuke verre reis. Zou mijn vader gewild hebben...
Verder is het zo dat onze dochter toch nog last heeft van haar hartritmestoornis, dwars door de medicijnen heen, dus nu ophoging medicijnen en een nieuwe ECG laten maken. Dit weekend gaat ze uit logeren....stressvol voor mij!
Mijn man gaat zondag voor ruim een week weg en is dan alleen voor noodgevallen te bereiken, als klankbord ga ik waarschijnlijk veel hier schrijven ;)

Sans, ja lastig de weekenden, heel herkenbaar! Ik heb ons 'zaterdagochtend-taart-momentje' nu al heel wat weken overgeslagen (terwijl de rest wel zit te genieten), ongezellig!
Hamaika, leuk van die leuke vent! Het wordt dan waarschijnlijk niks maar leuk contact met zo iemand kan je toch weer energie geven toch?
Sneeuwwitje, toch een klein minnetje, het is geduld hebben want ook met kleine minnetjes is het uiteindelijk een grote min, succes!
Polkadot, fijn van je vakantie maar wel weer wennen in het ritme...je hebt nog steeds veel op je bordje, snap helemaal dat het afvallen dan op een laag pitje (of geen pitje..) staat! Even niets moeten zou eigenlijk heel goed voor je zijn, kun je niet iets meer delegeren..? Lastig met een gezin en een baan..sterkte!
Jua, pfffff zoveel geld terugbetalen, en geld staat voor leuke dingen, heel jammer, vervelend financiële zorgen, kan best wat stress opleveren, hou je alles bij waar je wat aan uitgeeft? Vaak valt er nog wel iets te besparen waardoor je wat ruimer uitkomt...succes!
Sanseveria, 0,9 eraf, goed bezig! Je bent jezelf echt weer aan het herpakken, sterk hoor!
Zwaantje, ben benieuwd of je al met WW begonnen bent en hoe het gaat. Ja dat is gek dat ik op jouw streefgewicht zit, maar iedereen heeft een andere bouw, toch lastig te vergelijken, ik merk nu dat mijn borsten sneller kleiner worden dan mijn buik..grrr...heb natuurlijk 3 kinderen op de wereld gezet dus in hoeverre kan ik verwachten dat die buik weer plat wordt, maar ach...er zijn ergere dingen
Suikerbroodje, bij jou dus het eten minder, maar jij sport weer veel, daar kan ik me nog niet toe zetten, zou wel echt moeten, hopelijk als het straks warmer wordt, ik wandel wel veel, probeer dat wel consequent te doen, maar ik word er niet moe van haha!
Fijn weekend alvast allemaal!!!
Zo hier ook weer een berichtje, Ik wacht op een nieuwe matras. Heb al mijn hele leven chronische lage rugpijn en sta nu steeds vaker met pijn in mijn rug op. Kuil in de matras dus dat helpt allemaal niet. Hopelijk komen ze een beetje op tijd want mijn moeder komt ook vandaag op visite. Drukke zaterdag dus haha

Verder is er wel alweer wat gewicht af. Vanavond wel een etentje met mijn ma maar als ik een beetje oplet hoop ik toch wel iets kwijt te zijn maandag, Sporten gaat ondanks de rugpijn weer goed gelukkig. We gaan het zien maandag.

Maureen wat een helse toestand van die keus voor schikken of een rechtzaak. Je hebt het weleens genoemd ja van die oplichting, Jouw vader heeft dus iets getekend blijkbaar? Pfoe lastig denk ik om aan te tonen dat hij er in is geluisd als er een handtekening onder staat. Wat mega rot voor jullie.... En inderdaad geld op zich is dan niks, maar wel waarvoor er gespaard is. Wat een ellende meis :hug:
En dan dat van je dochter er nog bij dat ook blijft spelen..... snap dat het feit dat ze een weekend weg is jou ook veel kopzorgen geeft en dan ook nog zonder je man, Echt, als ik dit dan allemaal lees dan denk ik soms 'waar klaag ik eigenlijk zelf over', Heel veel sterkte met alles in elk geval.

En ja zeker leuk om die leuke vent weer terug te zien na zoveel jaar! Dat alleen akl geeft energie ja. Zeker na al mijn ellende vorig jaar met mijn ex is dit soort afleiding ook enorm welkom,.
Ik ben wel zenuwachtig want eind april ga ik dus contact zoeken met mijn ex. Het komt nu rap dichterbij,.

Fijn weekend allemaal en hopelijk maandag mooie resultaten!
@ Hamaika, Lekker weer gesprto dus. En wat fijn dat je even een lang weeken din het vooruitzicht hebt de komende tijd!!! Heerlijk toch 🙂

Ik snap helemaal dat je het niet in termijnen wilt betalen, op deze manier ben je er tenminste, hoe zuur ook, wel in 1x van af...

Ik hoop dat ze je matras inmiddels hebben bezorgd. Wat voor 1 heb je besteld?

@ Jua, Oh sjips zeg. Jij ook al zo'n tegenvaller qua belastingaangifte 🙁 Wij hebben het ook, dat we op elke uitgave moeten letten, is niet altijd makkelijk...
Ik hoop dat je inmiddels weer wat fijner in je vel zit! Heb je je tentamen al gehad?

@Suikerbroodje, Hopelijk heb je komende week een beter resultaat op de weegschaa! 🙂

@ Maureen, wat een gedoe zeg, met dat nalatenschap. Ik hoop dat het snel wat rustiger word op dat front. :hug: Je dochter is nu uit logeren lees ik. Ik hoop dat je het een beetje los kan laten. Waar zit ze? Is het bij, voor jullie, bekenden? Kan je er goed van op aan dat ze je bellen/appen bij twijfel? Wat naar dat ze, ondanks de medicatie er nog steeds last van heeft. Ik hoop dat het snel iets beter gaat met haar. Succes komende week. Schrijf gerust 🙂 Wij lezen je wel :hug: Is inderdaad veel dat op mijn bord ligt, maar helemaal niets moeten. Aan de ene kant klinkt het heel verleidelijk, aan de andere kant ben ik bang niets meer te willen daarna... Meer delegeren op mijn werk gaat niet lukken helaas. Ben de enige van mijn soort daar 😉 En thuis zou het kunnen, maar zit ik mijzelf daarin teveel dwars denk ik 😖

Hier gaat het met ups en downs. Gelukkig de 2de helft van de week meer ups gehad. Ik heb gisteren voor de rest van de maand een menuplanning gemaakt, voorheen deed ik het per week. Ik wil het per maand gaan doen. Dan heb ik het niet elke week weer. En voordeel is dat je dan meer overzicht hebt in wat je de week ervoor hebt staan en dus meer afwisseling en diversiteit.
Ik heb in de planning voor mijzelf toch weer koolhydraatarm aangehouden vanaf maandag! Ik merk dat het me meer dwarszit dan rust oplevert dat ik nu niet bezig ben met afvallen. Dus ik wil het toch wel proberen. En dan wel heel erg in balans houden. Met drukke dagen iets makkelijks/uit de vriezer, op rustige dagen wat uitgebreider.
Dus maandag weer een nieuwe start, ik denk wel dat ik dan een flinke + zal moeten doorgeven helaas... Ben er bang voor.

Nu voor de rest van het weekend een rustig weekend gepland.
Volgende week woensdag (op mijn vrije dag) komt de bedrijfsarts op mijn werk. Hij komt daar omdat er meerdere zieken zijn die gezien moeten worden, dus dit is handiger. Ik heb gezegd dat ik dan woensdagmiddag wel een paar uur werk en donderdag dan niet kom. Donderdag heb ik dat gesprek met de therapeuten, vind dat al spannend zat. Kan ik de rest v.d. dag rustig aan doen.
Voor nu, iedereen een fijn weekend!
Polkadot, succes met het gesprek donderdag! Logisch dat je het spannend vindt. Maar zo goed dat je hulp gezocht hebt!

Maureen, wat een gedoe met de familie. Zo jammer, die zouden juist tot steun moeten zijn en nu heb je er alleen maar stress en boosheid van. Ik heb er ook een aantal zo in mijn familie. Tja. Vrienden kan je uitzoeken, familie krijg je gewoon. En dan gaat het ook nog niet goed met je dochter. Hopelijk heeft ze wel een fijn logeerweekend.

Hamaika, hoe ligt je nieuwe matras? Hopelijk beter voor je rug. En jij ook al zo'n bak met geld terug moeten betalen. Gelukkig dat je het wel hebt, maar je zou er zoveel leuke dingen van kunnen doen.

Hier gaat het nog een beetje hetzelfde. Goed bewegen, minder netjes met eten. Hopelijk valt het mee morgen.

Fijne zondag allemaal!
Polkadot het lange weekend zit er helaas alweer op na vandaag haha, Veel te snel voorbij maar was wel ff fijn ja een extra dagje. En precies dat, ik wilde niet weer een regeling / lening aan gezien ik net dat doorlopend krediet heb afgelost. Dus in mei betaal ik het in 1 x. FF krap zitten maar dan is het wel weg.

Fijn om te elzen dat jouw tweede helft van de week meer ups bevatte, En wel n goed plan zo een planning vooruit, Voor mij persoonlijk zou een maand te lang vooruit zijn, maar het is wel een goed punt dat je dan meer ziet wat je al gehad hebt. En vanaf maandag toch weer KHA dus? Ik zou het dan gewoon morgen als een soort herstart zien, ook al is het een dikke plus. Een soort nulpunt. Sterkte in elk geval, ik vind je goed bezig!
En goed dat je dan woensdag en donderdag omruilt. Op zo een dag met een therapie gesprek komt er vaak zoveel boven dat het wel fijn is als je daar dan niets omheen hebt gepland. Ben benieuwd wat er uitkomt.

Suikerbroodje ja bijzonder he al de familieperikelen, Zelf heb ik bv al 13 jaar geen contact meer met mijn vader. Precies wat je zegt, je familie krijg je 'kado' en vrienden heb je gelukkig zelf de hand in. Jou w hetzelfde klinkt redelijk als mijn hetzelfde haha. Ik hoop ook dat het morgen meevalt! En ja dat rotgeld, inderdaad ik had hele andere plannen, Een nieuwe docuhecabine en een weekend weg. Beiden kan nu niet....

Ik heb dus sinds gisteren een ergonomische matras en 2 orthopedische kussens. Ik voel me wel een beetje een bejaarde zo maar goed als het maar helpt. Ik kan 2 weken proefslapen om te zien hoe het bevalt en hoef dan pas te betalen.

Eigenlijk kan deze matras niet op een lattenbodem liggen (het is een pocketveringmatras) dus ik laat zo lang mijn oude matras er onder liggen tot ik geld heb voor een nieuwe bedbodem. Dat kan geen kwaad zei de verkoper zolang ik maar regelmatig de matras keer en lucht. Maar goed dat lijkt me sowieso logisch haha, Ik heb er nu 1 nacht op geslapen dus kan nu nog niet heel veel zeggen natuurlijk maar was niet zo naar de kl*te als de afgelopen nachten en heb ook n uur langer geslapen. Dus ben benieuwd wat komende week brengt.

Mijn ma was hier gisteren ook en inderdaad niet zo gezond gegeten. Vandaag dus beetje opletten, 45 min sporten en dan morgen zien hoe het er voor staat!
@ Suikerbroodje, Dankjewel. IK ben wel heel benieuwd wat ze zelf denken. Dus ik wacht het af.
Ik hoop dat het morgen meevalt voor je :-)

@Hamaika, Jammer hè, dat zo'n lang weekend ineens net zo kort lijkt als een regulier weekend ;-)
Voor mij/ons werkt dat, denk ik, wel, een maandmenu. Omdat we een redelijk vast schema hebben. Zelfde avonden sporten voor zoon en mijzelf, werken gelijk, etc. Dus daarom is een maandmenu wel makkelijker in te plannen denk ik.
Ik zal, wanneer ik weet wat mijn therapieschema word, daar ook rekening meehouden. Dat ik niet uitgebreid koken gepland heb op een therapiedag.

Ja, toch weer kha vanaf morgen. Ik merkte gewoon dat ik er behoorlijk mee bezig ben. "weet je wel hoeveel suiker/koolhydraten daarin zitten?"Ging ik me er rot over voelen en zo levert het geen ontspanning of rust op. Dus ik wil het wel proberen en dan met een nog betere voorbereiding. Ik heb bijvoorbeeld ook in mijn weekmenu opgenomen wanneer ik bepaalde kha baksels moet maken die met maaltijden zijn ingepland. Dan kan ik daar ook rekening mee houden.

Ik hoop dat je matras je echt bevalt en dat je binnenkort ook de juiste bodem erbij kan kopen :-) Wij moeten ook binnenkort eens kijken naar nieuwe matrassen. Maar eerst de belastingaangifte maar doen. Ik verwacht wel dat we terugkrijgen. Reken er eigenlijk ook wel op...

Fijne zondag verder!
Hamaika, fijn zo'n nieuwe matras, hoop dat het echt een verschil zal maken! Spannend ja, eind april al, hangt er voor jou veel van af hoe het gesprek gaat lopen of is het meer een soort afronding vanuit jezelf? Dus jij al lang geen contact meer met je vader? Ik twijfel soms ook om een contact te verbreken waar ik veel last van heb, maar wat gaat het opleveren? Ik kwets daar weer anderen mee en uiteindelijk komen we elkaar toch ook weer tegen. Heel lastig, maar nu slurpt het energie. Ik wou dat ik wat harder was, heb veel last van schuldgevoelens ook al zeggen mensen om mij heen dat dat helemaal niet terecht is. Nog steeds heb ik moeite om echt voor mezelf te kiezen, omdat het ten koste gaat van anderen in dit geval....
Polkadot, mijn dochter is weer thuis! Het is heel goed gegaan, maar wel spannend want we kenden deze mensen helemaal niet, is een nieuw vriendinnetje voor haar van school. Maar we zijn heel blij, want ze had vorig jaar helemaal geen vriendinnen en werd buitengesloten. Nu zit ze helemaal goed in haar vel. Ook gek hoor, op de middelbare school heb je veel minder zicht op hoe het met je kind gaat en met wie ze omgaat.
Jij weer kha dus, ik probeer dat ook beetje te doen, in ieder geval weinig suiker en daardoor hou ik het beter vol heb ik het idee. Knap hoor een maandplanning. Hoe is het eigenlijk met het opruimen/organiseren van je huis? Haha ik denk eraan omdat ik ook nodig weer aan de slag moet, misschien door de lente krijg ik zin in een grote schoonmaak, maar het blijft tot nu toe hier alleen bij het idee, nu nog de praktijk.....en waar begin je?
Suikerbroodje, wat een heerlijke naam trouwens haha, krijg er trek van! Je hebt helemaal gelijk, familie heb je niet voor t kiezen. Ze zouden mij eigenlijk tot steun moeten zijn in deze moeilijke tijden, maar nee hoor, zijn erg met zichzelf bezig...

Mijn man is dus vertrokken en ik ben zo'n watje dat ik hem dus nu al mis...! Hij kan altijd enorm goed relativeren en heeft de juiste humor. Vanavond heb ik weer een moeilijk gesprek en morgen waarschijnlijk ook en dan kan ik het niet even met hem bespreken. Maar ik maak er het beste van, straks even naar buiten het is zo heerlijk het weer! Reken er maar vast op dat ik veel zal schrijven hier deze week. Benieuwd naar de weegschaal morgen, heb wel veel gesmokkeld maar door de stress volgens mij toch wel iets afgevallen als ik mijn kleren mag geloven, tot morgen!
Nou het is niet veel, maar toch -0.2 deze week. Er af is er af.

76.1 nu, volgende week wederom < 10 kilo moet lukken hahaha, Dit komende weekend ook geen eetdates en sporten gaat goed!

Polkadot ja in dat geval kan het best werken ja zo een maandplanning, Voor mij is de situatie ook heel anders, ik woon alleen en hoef alleen met mezelf af te stemmen haha, Ben benieuwd!
Hopelijk gaat het KHA je weer beter bevallen, zet hem op! En fijn te lezen dat er tenminste iemand is die waarschijnlijk geld terugkrijgt van de belastingen hahaha.

Maureen ja ik hoop het ook van het matras. Ik kan nu nog niet veel zeggen na 2 nachten omdat mijn lichaam nog moet wennen aan een nieuwe houding / hardheid en de klachten ook niet na 1 dag weg zijn. Ik denk dat ik pas over een week ofzo echt wat kan zeggen.

Jouw situatie lijkt me lastig, als je elkaar wel weer tegen komt ligt dat toch meer beladen dan bij mij. Ik zie hem nooit meer en bij ons hebben ook anderen er geen last van, In jouw geval lastig meis, al ben ik zelf wel iemand die altijd doet wat goed voelt voor mij. Misschien kan je het contact tot het uiterste minimum beperken omwille van dat er anderen zijn betrokken. Tenzij je er zelf echt last van hebt. Voor mij zou dat voldoende reden zijn om het contact te verbreken. Maar bij mij spelen er ook geen schuldgevoelens. Sterkte met de hele situatie. :hug:

Rot dat je nu deze week alleen bent.... Heb je wel afleiding of kan je iets doen bv met vriendinnen? Ben wel blij te lezen dat je dochter weer thuis is en het dus goed is gegaan en leuk was. Toch weer een kopzorg minder, En schrijf hier gerust!

Ik moet nu rennen naar jet werk haha dus later meer!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 16:58
19.70% gewijzigd
Hier 69,6, -0,3 dus, prima, ben er blij mee.
Fijn jij ook een minnetje Hamaika! Wat een verhaal van je ex zeg, zo te horen mag je blij zijn dat hij je partner niet meer is. Ik snap dat je een afsluiting wil, hopelijk heb je geen hoge verwachtingen...
Goed van je dat je afstand hebt genomen van je vader, ik kan me dat goed voorstellen. Mijn vader had een persoonlijkheidsstoornis waarbij ik ervoor koos om dat te accepteren, het contact luchtig te houden en minimaal en dat is aardig gelukt. Uiteindelijk op z'n sterfbed is het nog 'goed' gekomen tussen ons. Maar nu hij er niet meer is zie ik pas in dat mijn broer dezelfde stoornis heeft en hij maakt het heel moeilijk, de afhandeling van de nalatenschap. ik ben al opgelicht door de vriendin van mijn vader en haar schoonzoon en nu maakt hij het me heel moeilijk en gunt me niets, vanochtend alweer een nare mail waardoor ik in een hele lastige strijd zit met mijn moeder ertussenin. Ik zou vandaag naar een vriendin gaan maar ik moet met mijn dochter naar het ziekenhuis en mijn juridisch adviseur belt vandaag. Ook laat ik mijn dochter s'avonds nu liever niet alleen. Morgenochtend heb ik wel iets leuks en kan ik bijpraten met lieve mensen. Dus het komt goed! Mijn oudste is ook al 19 en daar kan ik goed mee praten, hij snapt wat er allemaal speelt en geeft me soms goede adviezen, heel bijzonder vind ik!
Dag allemaal, succes deze week met gezond eten!
Goedemorgen allemaal, ik zat vanmorgen op 83,3 / -0,4. Heel erg verbaasd over de min na het weekend haha
Als het goed is hoor ik aanstaande vrijdag of en hoe ik weer mag starten met sporten! 6 maart was het 2 jaar geleden dat ik mijn kruisbanden gescheurd heb en al die tijd al aan het rommelen met mijn knie.

Ik lees allemaal vervelende dingen over belastingaangiftes en familiedingen. Heel veel sterkte voor degenen die daarmee zitten. Ik merk dat ik het moeilijk vind wat persoonlijker te reageren omdat ik jullie nog niet echt ken voor mijn gevoel. Ik lees nu de losse verhalen elke keer, maar kan het nog niet helemaal koppelen. Ik blijf dus voorlopig even meelezen en dan komt dat vanzelf wel goed. :)
Oké nou, daar gaat ie dan... Mijn gewicht was deze morgen 89,2. Slik...

Ik heb de weegschaal redelijk gemeden de laatste tijd, en als ik er wel op stond dan vergat ik de nummertjes zo snel mogelijk... Kop in 't zand zeg maar.

Nu dus weer gewogen. En dat valt even tegen. Maar goed, ik moet het maar zien zoals Hamaika zei, een reset, een herstart...

Voor vandaag is dit mijn eetlijstje:
o: 200 gr Griekse yoghurt 10% met homemade kaneelcrunch erdoorheen.
l: Salade gemaakt: sla, cherrytomaatjes (6st), komkommer, feta en tonijn en wat mayonaise.
t: alleen als ik trek heb, paprika.
a: zelfgemaakte snert zonder erwt, 2 wolkenbroodjes met iets van kipfilet en mayonaise als beleg.

Vanavond heb ik een haakavondje en dan neem ik wat mozzarella/cherrytomaat spiesjes mee en wat knabbelbacon oid.

@ Maureen, wat fijn dat het goed is gegaan. Maar zeker spannend gezien de gezondheidsklachten van je dochter en het feit dat ze naar vreemden is gegaan. En nu je man weg. Sterkte deze week. Schrijf maar gerust wanneer je dat nodig hebt. Is dit ook een valkuil voor je qua eten? Hem missen, er even alleen voor staan?
Inderdaad weer kha eten. Zoals ik al heb gezegd leverde het met teveel stress en schuldgevoel op het niet te doen... :-(
Het opruimen in huis gaat langzaam, maar gestaag. Steeds een klein beetje, want ik merk dat ik toch vaak weinig energie/motivatie heb... Of dat het dan al een drukke/heftige dag is en ik mij er daardoor niet toe kan zetten. Gelukkig is man nu redelijk gedreven bezig in huis ook, met achterstallige klussen en ook opruimen.
Fijn dat je een min hebt!
Je hebt wel een drukke dag vandaag, zorg je ook voor voldoende rust en ontspanning voor jezelf? Fijn dat je morgenochtend wel iets leuks hebt staan en kan bijpraten! Dat heb je ook nodig! :hug:
Wat naar dat het tussen jou en je vader zo moeizaam heeft gelopen en dat je dat nu in je broer ook weer ziet :-(

@Hamaika, jeetje zeg. Wat heftig, dat met je ex. Dat hij al getrouwd is met een ander en die zwanger heeft gemaakt. Kan me voorstellen dat dat het extra moeilijk maakt :hug:
Jij hebt gebroken met je vader lees ik. Hoelang geleden is dat? Wel fijn dat je hem niet steeds ziet inderdaad.
Ik heb nu bijna 14 jaar terug met mijn moeder gebroken. Die woont op ongeveer 2/2,5 km bij mij vandaan, 1 wijk verder. IK zie haar denk ik zo'n 4/5 keer per jaar ergens op straat of in het ov. Vooral in het begin had ik dan heel erg zweethandjes, kloppend hart in mijn keel, spanningsniveau op tot maximum en kijken waar ik heen kon om geen confrontatie te krijgen...
Inmiddels kan ik er vlak langs lopen zonder dat ik wat voel, maar ik merk wel dat ik er dan weer een poosje mee bezig ben in mijn hoofd...
Schuldgevoel over het verbreken heb ik niet (meer), zo van: het is toch je moeder (is me vaak genoeg gezegd) voel ik ook niet (meer).
Meer dat ik haar vaak heb willen confronteren met wat ze heeft gedaan vroeger, of ze dat niet heeft geweten/beseft. Of ze er spijt van heeft, of ze nu niet zou willen dat het anders zou zijn gegaan. En waarom ze het heeft gedaan, zo was...
Of ze wel beseft dat de reden, dat ik nu zo in de knoop zit en nog steeds zoveel therapie nodig heb, dat zij die reden is...

Maar ik weet dat haar ermee confronteren niets opschiet. Ik weet namelijk dat ze geen spijt heeft, niet eens inziet dat ze fout was, want in haar ogen zijn haar kinderen fout, is iedereen fout, behalve zij...
Dus ik ga zonder moeder door het leven.

@ Sansevieria, Heerlijk zeg, een halve kilo eraf!!! Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt! Zou lekker zijn om weer te kunnen sporten toch :-)
Blijf gerust meelezen en reageer daar waar je wil/kan. Het is logisch dat je als nieuwkomer toch niet meteen alle ins en outs weet en dan niet precies weet hoe te reageren :-)

Ik ga eens aan de slag! Tot schrijfze!
Maureen wat fijn ook wat er af!
Nee ik heb geen verwachtingen bij mijn ex, ook niet over hoe hij gaat reageren. Het is vooral voor mezelf dat ik een waardige afsluiting wil. Ben benieuwd naar zijn reactie.

Wat enorm heftig om te lezen van jouw vader en ook dat jouw broer dezelfde stoornis heeft. Wel ergens fijn dat jullie op zijn sterfbed nog goed uit elkaar zijn gegaan. Het gaat dus om jouw broer begrijp ik, het contact wat je zou willen verbreken? vreselijk meis en ook met je moeder er tussenin... Blijft extreem toch wat mensen elkaar aandoen, hij jullie en eerder al die oplichting... Ben wel blij dat je morgen afleiding hebt en ook dat je zoon je zo goed steunt al. Heel veel sterkte met alles :hug:

Sans ook een min, netjes! Ik duim mee dat je weer mag sporten, zal jou ook wel een goed gevoel geven denk ik als het weer mag. Laat je het weten? :high5:

Polkadot balen van de plus meis maar wat ik zei, zie dit gewoon als een reset en dan van hieruit weer omlaag. Na zulke rare weken is het ook niet gek.

Nou ik ga hier ook maar even wat doen haha, ik heb geen zin vandaag..... maar goed de baas leest hier toch niet mee!

Fijne week meiden!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 16:59
38.87% gewijzigd
Hoi allemaal. Een aantal minnen, zie ik. Goed gedaan! En een nieuw begin. Succes! Ik was vanmorgen 73.8kg.
Dat is -1.1.
Niet meer ongesteld zijn helpt hier vast aan mee. Maar ik ben er blij mee.

Fijne week allemaal!
Hoi even snel! Erg druk en weer niet lekker in mijn vel...

Vanmorgen 98,3 dus -0,6 kg, totaal dus van 12,7 kg!

Collega op mijn werk is zwanger, erg leuk voor haar, maar ik ging even ver zijn... Het is echt rot!! Waarom wij niet? Waarom mogen wij geen baby'tje verwelkomen in september en zij wel?

In plaats daarvan mag ik morgen opnieuw naar ziekenhuis om bloed te prikken om te kijken of ik geen tumor krijg ipv een baby...

:cry:

Wil me het liefst de hele week ziek melden en in een holletje kruipen, maar dat gaat niet.
Alleen even een :hug: voor Sanseveria!
Dat voelt enorm kut...
Als je dan denkt dat de dag niet rotter kan, dropt een vriendin in een messengergroep dat ook zij in september hun eerste kindje verwachten.

Wat K-U-T, nu kun je me echt wel opvegen :'(
Oh Sanseveria. Wat moeilijk voor je. :hug:
Jezus Sanseveria.... Wat enorm rot en confronterend voor jou allemaal... :hug: :hug: :redrose: :redrose: . Weet je, je misgunt het ze niet maar het voelt dan zo oneerlijk likt me als je aan alle kanten succesverhalen hoort en het bij jullie zo dramatisch gaat, En dan is het ook nog een collega en een vriendin, dus jezelf ervoor afsluiten zal ook niet echt lukken. Wat een vreselijke situatie meis.... En heel veel sterkte alvast morgen in het ziekenhuis.... pfoe ff geen woorden voor eigenlijk.... :hug:

Suikerbroodje wat een mooi resultaat voor jou deze week. Daar mag je zeker blij mee zijn, Jij op naar de - 9, ik naar de - 10 komende week

Ik heb zojuist 3 kwartier gesport en als avondeten had ik vanavond ratatouille met kipfilet en aardappeltjes.W as even vergeten hoe lekker en groenterijk ratatouille ook alweer is, lekker!
Vanmiddag een taartje van een jarige collega overgeslagen en ook een paar XL jurkjes weggedaan die nu echt te groot zijn :lol:
Meiden, bedankt allemaal!!!!!
Ff een knuffel voor sanse dat is slikken dan!

En volgens mij nog meer die knuffel. Kunnen gebruiken
Heb net wel gelezen maar reageer morgen ff op laptop ( nu op Phone in bed haha) druk aan 't blokken voor tentamen vrijdag.

Heb niet gewogen, sla als 't mag even over. Kan elk moment ongesteld worden en ook niet giga goed gegaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven