Lijf & Lijn alle pijlers

Koffie!! Met suiker of een zoetje?

02-03-2009 08:21 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.

Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.

Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.

Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.

Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).

Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.

En minder koffie ook niet!!

Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?

( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik koffie of thee met suiker VIES ga vinden.

Maar goed, mss toch eens proberen eraan te wennen.

Gek genoeg is vrijwel iedereen, of zelfs gewoon iedereen, begonnen zijn koffie en thee te drinken met suiker.

En op dit moment ben ik blij als ik in real life een vrouw tegenkom die suiker in haar koffie blieft. Of koffie for that matter.
quote:Ring1981 schreef op 02 maart 2009 @ 10:52:

Ik rij zelfs om via Schiphol (gewoon, zomaar) of Oberhausen (terugweg van vakantie) voor een bakkie SB! Haha.Huh? Starbucks zit toch achter de douane? Daar kom je toch niet tenzij je vliegt?
quote:mamzelle schreef op 02 maart 2009 @ 11:15:

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik koffie of thee met suiker VIES ga vinden.

Maar goed, mss toch eens proberen eraan te wennen.

Gek genoeg is vrijwel iedereen, of zelfs gewoon iedereen, begonnen zijn koffie en thee te drinken met suiker.

En op dit moment ben ik blij als ik in real life een vrouw tegenkom die suiker in haar koffie blieft. Of koffie for that matter.Ikke ikke ikke koffie met suiker!
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 11:15:

[...]

Huh? Starbucks zit toch achter de douane? Daar kom je toch niet tenzij je vliegt?

Zit volgens mij ook een voor de douane, boven direct naast de trap bij hal B ofzo.

Wij hebben er in dec. koffiegedronken want mijn toen nog vriend wilde nog even naar buiten roken!
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 11:20:

[...]

Zit volgens mij ook een voor de douane, boven direct naast de trap bij hal B ofzo.

Wij hebben er in dec. koffiegedronken want mijn toen nog vriend wilde nog even naar buiten roken!

Echt waar????

*kijkt in agenda wanneer er weer een zogenaamd tripje naar de juridische bieb in Amsterdam mogelijk is *
Durf het niet te zweren hoor, maar ik meen toch echt dat er voor de douane ook een zit.

En manlief rookt, dus we gaan sinds het rookverbod zo laat mogelijk door de douane.
quote:mamzelle schreef op 02 maart 2009 @ 11:15:

Gek genoeg is vrijwel iedereen, of zelfs gewoon iedereen, begonnen zijn koffie en thee te drinken met suiker. Ik heb mijn thee nooit met suiker gedronken. Ik vond 't dan net suikerwater als ik dat als kind wel 'ns kreeg als ik bij 'n vriendinnetje ging spelen. En nu ben ik dus blij dat ik het suikerloos lekkerder vind, want nu kan ik die extra calorieën of zoetstoffen missen als kiespijn.
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 10:49:

Hoe was je cappuccino met maar 1 zoetje Lapin??

Ik moet bekennen dat ik het eigenlijk niet eens heb gemerkt. Ja, ik wist dat er maar 1 zoetje inzat. Was gewoon lekker. En nu op naar een half zoetje per kop en dan misschien wel zonder. Maar ja, waarom eigenlijk? Ik drink hooguit 3 koppen per dag.

Wat kan je trouwens veel schrijven over koffie en zoetjes zeg. We vullen zo al tig pagina's
quote:lapin schreef op 02 maart 2009 @ 12:44:

[...]

Ik moet bekennen dat ik het eigenlijk niet eens heb gemerkt. Ja, ik wist dat er maar 1 zoetje inzat. Was gewoon lekker. En nu op naar een half zoetje per kop en dan misschien wel zonder. Maar ja, waarom eigenlijk? Ik drink hooguit 3 koppen per dag.

Wat kan je trouwens veel schrijven over koffie en zoetjes zeg. We vullen zo al tig pagina's Ach, het houdt ons van de straat
quote:Xander68 schreef op 02 maart 2009 @ 09:01:Niet waar. Rietsuiker is niet beter of slechter dan bietensuiker.Sorry, ik ga nog even zeuren over de suiker... Dit klopt inderdaad, maar wat wel een verschil maakt, is of de suiker geraffineerd of ongeraffineerd is. Ongeraffineerde suiker bevat vitaminen, mineralen, sporenelementen en vezels die er bij het raffineren uitgaan. Ik ken ongeraffineerde alleen van suikerriet en je kunt het kopen bij de biologische winkel. Hij is alleen wel wat minder zoet dan geraffineerde, dus je moet wel uitkijken dat je er dan niet weer niet veel meer van gebruikt (dus of dit je probleem nou echt oplost...
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 11:15:

[...]

Huh? Starbucks zit toch achter de douane? Daar kom je toch niet tenzij je vliegt?

Er zitten er zelfs twee voor de douane!!! Gauw erheen dus... Haha. Dat maakt dat er al drie in Nederland zitten. (Nike hoofdkantoor in Hilversum en de twee op Schiphol.) Dit jaar moet trouwens de eerste SB op een station, Amsterdam Centraal, open gaan.

Een zit als je binnenkomt gelijk naast de Burger King, deze is 24/7 open maar er zijn geen fauteuils. En eentje helemaal aan de uiterste linker kant van Schiphol, bij de Hema. (Vanaf de Bodyshop links blijven lopen tot het einde, dan zie je het vanzelf.) Deze is alleen overdag open en er zijn ook fauteuils!!!

Tsja, je bent addict of je bent het niet... Als wij naar Ikea gaan, of naar Amsterdam, dan maken we altijd even een stop op Schiphol. Maar dat komt omdat ze in die supermarkt ook altijd lekkere dingen hebben.

Nespresso cupjes zijn inderdaad te koop via internet. Binnen een dag heb je ze in huis als je voor vijf uur besteld. Maar ze zijn ook te koop in elke Bijenkorf, en in de Nespresso store op de PC Hooftstraat in Amsterdam.
haha Korenwolf, briljant!

Inderdaad is hier weinig zinnigs over te zeggen. Maar ach, doe eens gek en waag een poging.

15 koppen koffie is al niet echt gezond (schijnt), inclusief 15x suiker kun je net zo goed een grote zak snoep wegkanen lijkt me (daar zou ik dan eerder voor kiezen )

En zoetstof.... volgens mij scheelt niet eens heel veel qua kalorieen, dus dan maar beter suiker omdat zoetstof meer omstreden is. Bovendien vind ik zelf zoetstof niet lekker, maar das dan weer persoonlijk. Als je er dan toch 15 stuks van wegdrinkt (suikerklontje of zoetje) neem dan maar de lekkerste, dan geniet je tenminste optimaal van deze zeer gezonde gewoonte
Ow spuit 11 komt ook drie dagen na dato nog met een reactie

Maar ik bedoelde dus deze post van KW, hilarisch goed omschreven waarom deze discussie eigenlijk nergens over gaat.

quote:korenwolf schreef op 02 maart 2009 @ 08:50:

[...]

Dat bedoel ik: het is zo'n rare keus. Als in: "ik lunch met friet met mayo, zal ik in plaats daarvan sate-saus nemen? Geen saus is geen optie en geen friet ook niet." En dan mogen wij zeggen wat het beste is?
quote:janne schreef op 05 maart 2009 @ 20:34:

Ow spuit 11 komt ook drie dagen na dato nog met een reactie

Maar ik bedoelde dus deze post van KW, hilarisch goed omschreven waarom deze discussie eigenlijk nergens over gaat.

[...]

Ja dat krijg je als je nog maar 5 berichten hebt geplaatst en al 1 jaar en 215 dagen lid bent, dan moet je lang nadenken!
Haha blijkbaar raak ik (of korenwolf wellicht) een gevoelige snaar die deze reactie bij je losmaakt. Omdat je er inhoudelijk niet zoveel tegenin kan brengen het dan maar op mijn forumeigenschappen gooien

Moet toegeven: die sloten koffie mét houden je wel scherp

Yesssss nu zit ik alweer op 6 berichten
Over die 'slimmetjes'; ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarbij 1 groep gewone cola dronk, een groep cola-light en een groep door elkaar. Alle drie de groepen kwamen aan maar de groep die cola-light en gewone door elkaar dronken kwamen veel meer aan dan de andere twee groepen! Op een of andere manier raakt je lijf in de war van de afwisseling tussen 'echt en nep'. Ik drink trouwens een bak of 5/ 6 per dag met in elke bak 2 zoetjes en ben sinds ik dat doe (in plaats van suiker) afgevallen. Ook krijg ik van echte suiker zin in meer suiker (snaaizin) en van de nepvariant niet. Tja het zal minder gezond zijn dan zwart maar dat vind ik echt niet te haggelen.

Na stoppen met roken en beginnen met sporten heb ik nog wel wat slechte eigenschappen nodig hoor.
Feit is ook dat ik wel afgevallen ben MdK, dus met zoetjes.

Ik ben wel iets minder koffie gaan drinken, ik denk dat ik op 10 kopjes zit zeg maar.

Ik doe maar 1 zoetje per kop.

Zwart is idd niet te haggelen hoor.

Het ging mij erom dat ik op het moment zoveel dingen hoor over zoetstof.

En dat zoveel koffie niet goed is zal ook best wel maar men moet toch een slechte gewoonte hebben?

Roken en drinken doe ik niet.
Joehee. Ik ben dankzij dit topic al twee dagen aan de koffie/decaf met melk alleen! En het is best te doen. Decaf is zelfs lekkerder zonder suiker dan met.

(Mijn kinderen kregen gelijk angstbeelden voor zich van een huis zonder suiker, dat vonden ze echt een no go).
Hoi Elleinspe,

Mijn aanvulling is nog het volgende:

Als je een zoetmiddel neemt, omdat het minder geraffineerd is en dus meer goede stoffen bevat, dan moet je oerzoet bij de natuurwinkel halen. Dat is echt weinig geraffineerd, terwijl rietsuiker nog erg geraffineerd is. Of je kunt bij de natuurwinkel of op internet steviapoeder kopen...dat wordt in het oosten ge bruikt als zoetmiddel, omdat het allerlei erg gunstige bijwerkingen heeft op bijvoorbeeld de bloedsuikerspiegel enzo.

Wel hebben allebei de producten een bijsmaak, net als zoetjes overigens. Die van oerzoet (is bruin en suikerkorrelachtig), doet van caramelachtig aan...lekker dus vind ik..maar die van stevia vind ik wat zoethoutachtig, maar is wel zonder kcal. Van stevia, dat al heel lang wordt gebruikt, zijn vrijwel alleen positieve bijeffecten, meen ik, maar effe checken is altijd slim.

De opties die ik dan voorstel zijn dus; of die oetzoet in je koffie en dan toch wel meer energie binnenkrijgen dan met stevia of zoetje, of de steviapoeder of druppels of zoetjes eens proberen of gewoon niet te zwaar en moeilijk zijn voor jezelf en jezelf gunnen dat je die 12 zoetjes op een dag binnenkrijgt en proberen op te letten dat je niet nog allerlei verborgen zoetstoffen binnenkrijgt, want in siroop en kauwgum enzovoorts zitten vaak erg veel zoetstoffen, wat dan weer zo aantikt in het totaal.

In principe hoef je voor 10-12 zoetjes echt niet bang te zijn, omdat je met het drinken van light fristdrank volgens mij nog veel meer binnenkrijgt, maar daarover zou je eventueel het nummer van het voedingscentrum kunnen bellen en dat even verifieren, dan weet je hoe dat exact zit. (ik weet het niet, dus zou je het dan even hier neer willen zetten;-), dan heb ik weer wat geleerd)

Nou, succes met je koffiedebat ;-)!

Vergeet ook niet dat iedereen zo zijn verslaving heeft, hoor, het is maar koffie! Dus maak het jezelf niet te moeilijk, glassje water erbij is wel goed zo nu en dan, maar dat zul je geheid weten!

Groetjes KK.
Dank je KK.

Light drinken doe ik dus niet, dus dat scheelt weer!

En inderdaad 12 zoetjes zal ik wel niet dood aan gaan.

Dus eerst nog maar een poosje zoetjes in de koffie.

Suiker geeft toch te veel caloriën.

Heb geprobeerd minder koffie te drinken, maar automatisch heb ik al weer een bakkie te pakken.
probeer anders tóch in plaats van 12, 7 bakkies te nemen.
Als je nog wat wilt afvallen, zou je dan die moddervette roomboter en kaas niet eens inruilen voor iets magerders? En misschien toch maar minderen in koffie, ook als dat echt GEEN optie (ik bedoel, hoe graag wil je nog afvallen)? Volgens mij moet je je research wat beter doen wat betreft voeding en afvallen.

Ik snap niet dat je je met deze nog slechte eetgewoontes nog druk maakt om zoetjes. Maar dat is dan mijn mening he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven